Díky za názory, respektuji je, jen bych dodal:
ad 1) tu TZ Seznamu znám a připadala mě vždycky jako velmi účelová, aby prokázala, že Seznam už skutečně nevisí na reklamě. (Visí; kdyby z ní neměl ročně korunu, je v hlubokém mínusu jako každý portál). Byla za jen nějaké určité konkrétní období, nikoli za celý rok, a skutečně specifikovala jen reklamu proužkovou, což je "zkreslení zjednodušením", protože se bavíme o celém trhu reklamy. Mohu se mýlit, ale pokud se mám pokoušet o kvalifikovaný odhad, tak reklama je stále majoritním zdrojem příjmů portálů. (Nepočítám v to "příjmy" toho typu, že portál jakoby prodá letenku za 20 000 - hovořím o skutečném čistém příjmu, tedy marži v těchto případech, nikoli celém přeprodaném obratu).
ad 2) Google je velký hráč, ale hraje úplně jinou soutěž než Yahoo nebo MSN. Nikoli jinou ligu, ale jiný sport :). AOL je rovněž hráč z poněkud jiné soutěže, i když už bližší Yahoo - je to ISP a majoritu příjmů má ze svých "povinných" návštěvníků, svých zákazníků přes providerování. MSN je Yahoo formou podnikání zase bližší, i když je to také provider a pak se soustřeďuje na několik konkrétních služeb, které s portálem nemají moc společného; navíc je zde jasná odlišnost v tom, že to je zase povinná homepage po instalaci Windows+MSIE. Náskok Yahoo vidím v tom, když vezmu služby, kde podniká Yahoo (tj. "obvyklé portálové služby") a srovnám to s tím, co v tomto nabízejí ostatní; zde Yahoo vede o třídu. Nemohu srovnávat Yahoo s AOLem po stránce příjmů, neboť většina příjmů AOLu je z jeho subscribers (ale má zde pak i náklady), Yahoo zde vůbec nepůsobí.