Yahoo hlásí profit: na čem vydělává portál?

Diskuze čtenářů k článku

Bohouš  |  01. 11. 2002 13:36

tak koukam, spise ctu a myslim, ze autor clanku ma seznam jako oblibeny portal a ostatni jsou jini... ach ten slavny seznam.... proc myslite, ze chat je jalova sluzba? a proc ho chtel mit seznam taky a dokonce si ho opatril v kopii (od xka a xchatu jsem cetl, ze novy chat seznamu je vylepsenou kopii..)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kamil  |  01. 11. 2002 14:19

To si neni potřeba myslet, je to tak.(finanční výtěžnost chatu a freehostingu, než jiné služby je oravdu veliká) Jinak čímpak to asi bude ta velika podoba těch chatů? (asi tím, že to delaji stejní lidé, kteří dělali xko a xchat)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xXx  |  09. 12. 2002 17:29

Jen Vas doplnim, cast tvurcu (slovy dva) chatu xko.cz preslo k Seznamu. Xchat na centrum.cz s tim nema mnoho spolecneho respektive domenu xchat.cz, ziskalo pred casem centrum.cz resp. netcentrum s.r.o pokud se nemylim od clenu sdruzeni xland (provozovatel xko.cz).

Ceske chaty jsou si podobne jako vejce vejci, v tom mate naprostou pravdu. To co fungovalo, na xchatu za dob xlandu, je v podstate stejna pisnicka, jen v novem aranzma u ostatnich, noveho se zatim asi moc vymyslet neda.

Ale to jsem se nechal unest  Povazujte muj prispevek za off topic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Illich  |  01. 11. 2002 11:19

Vlastne firmy.seznam.cz asi ne; jak koukam, tak maji pridavani bezplatne. Jak sleduju vyvoj trhu, tak se to asi zmeni :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Illich  |  01. 11. 2002 11:15

Podobný vývoj se dá očekávat i u vedoucího českého portálu, Seznamu – i zde je reklama a marketing stále největším zdrojem příjmů, ale stále více je doplňována zdroji jinými. Není a asi to ani nebude obří byznys, ale dá se z něj „pěkně žít“. Odstup Seznam od jeho domácích konkurentů je podobný jako náskok Yahoo před ostatními



V tomhle odstavci jsou podle meho nazory dva omyly:



(1) Pokud vim, tak u Seznamu tvori reklama jen mensinu prijmu, viz napriklad jejich tiskova zprava o roku 2001: "Proužková reklama proto nyní tvoří pouze 10%(!) obratu společnosti." - mozna je to jen trik se slovy a mezi "prouzkovou reklamu" nezapocitavaji treba ctverce a interaktivni reklamy (a jiste ne textovou reklamu). Kazdopadne asi vydelavaji nezanedbatelne penize na auto.seznam.cz, reality.seznam.cz, firmy.seznam.cz, prace.seznam.cz nebo dalsich sluzbach.



(2) ad velky naskok Yahoo pred ostatnimi - neexistuje. Vsichni velci hraci - tedy Google, Yahoo, MSN, AOL jsou priblizne na stejne urovni. Mezi AOL+MSN a Yahoo nevidim zadny zasadnejsi rozdil, jen marketuji jinymi prostredky (napr. prohlizeci).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  01. 11. 2002 13:00

Díky za názory, respektuji je, jen bych dodal:

ad 1) tu TZ Seznamu znám a připadala mě vždycky jako velmi účelová, aby prokázala, že Seznam už skutečně nevisí na reklamě. (Visí; kdyby z ní neměl ročně korunu, je v hlubokém mínusu jako každý portál). Byla za jen nějaké určité konkrétní období, nikoli za celý rok, a skutečně specifikovala jen reklamu proužkovou, což je "zkreslení zjednodušením", protože se bavíme o celém trhu reklamy. Mohu se mýlit, ale pokud se mám pokoušet o kvalifikovaný odhad, tak reklama je stále majoritním zdrojem příjmů portálů. (Nepočítám v to "příjmy" toho typu, že portál jakoby prodá letenku za 20 000 - hovořím o skutečném čistém příjmu, tedy marži v těchto případech, nikoli celém přeprodaném obratu).

ad 2) Google je velký hráč, ale hraje úplně jinou soutěž než Yahoo nebo MSN. Nikoli jinou ligu, ale jiný sport :). AOL je rovněž hráč z poněkud jiné soutěže, i když už bližší Yahoo - je to ISP a majoritu příjmů má ze svých "povinných" návštěvníků, svých zákazníků přes providerování. MSN je Yahoo formou podnikání zase bližší, i když je to také provider a pak se soustřeďuje na několik konkrétních služeb, které s portálem nemají moc společného; navíc je zde jasná odlišnost v tom, že to je zase povinná homepage po instalaci Windows+MSIE. Náskok Yahoo vidím v tom, když vezmu služby, kde podniká Yahoo (tj. "obvyklé portálové služby") a srovnám to s tím, co v tomto nabízejí ostatní; zde Yahoo vede o třídu. Nemohu srovnávat Yahoo s AOLem po stránce příjmů, neboť většina příjmů AOLu je z jeho subscribers (ale má zde pak i náklady), Yahoo zde vůbec nepůsobí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor