Yahoo a AOL analyzují e-maily uživatelů a budou v tom pokračovat

Yahoo a AOL analyzují e-maily uživatelů a budou v tom pokračovat

Pokud patříte mezi lidi, kteří ještě stále používají email od Yahoo nebo AOL, pak o vás reklamní agentury přesně ví, co jste zač a co máte rádi. Podle Wall Street Journal majitel obou služeb Oath „analyzuje 200 milionů Yahoo Mail schránek a těží z nich bohatá uživatelská data“. Tato data pak používá k lepšímu cílení produktů a služeb. Praktika se týkat i emailů AOL.

Jak AOL, tak Yahoo dnes patří americkému telekomunikačnímu gigantu Verizonu. AOL koupil v roce 2015 a Yahoo v roce 2017. Loni, když došlo k prodeji Yahoo, Verizon vytvořil dceřinou společnost Oath, pod kterou obě firmy sjednotil. Do skupiny mimo jiné patří známé servery Huffington Post, Engadget, Tumblr nebo TechCrunch. A právě například inzerenti těchto serverů můžou těžit z dat, která Oath analýzou emailů získá.

Praktika není tolik ojedinělá. Dříve jí využíval i Google, který prohlížel zprávy zprostředkované skrze Gmail a získané informace používal ke zlepšení cílení reklam. Dělal to i Yahoo ještě před tím, než jej koupil Verizon. Obecná myšlenka byla taková, že pokud používáte službu, která je zdarma, pak nejste zákazník, ale jste produkt.

Čím více se ale internet stává neoddělitelnou součástí světa, tím více vchází do popředí otázka soukromí a bezpečnosti. Google se tak loni rozhodl, že analýzu emailů pro reklamní účely zanechá - přeci jen, není to praktika, za kterou by mezi lidmi získával plusové body. Jak to ale vypadá, Oath se tímto směrem nevydá.

Respektive vydává se opačným směrem a analýzu ještě posiluje. Letos aktualizoval své uživatelské podmínky, kde teď vysloveně stojí, že firma analyzuje a ukládá veškerou komunikaci, která přes ní projde. Na základě toho pak cílí reklamy.

Viceprezident pro data Oarthu Doug Sharp se tím dokonce pro WSJ chlubil. Podle něj aktuálně ve firmě nemají lepší způsob, jak cílit reklamy. A znovu připomněl, ať lidé uvědomí, že takhle to prostě chodí, když používají bezplatnou službu. V Oath vymysleli systém, že jednotlivé lidi dávají do skupin s podobnými zájmy, takže pokud vám na email přijde faktura od předplatného k Netflixu, ocitnete se ve skupině „lidí s filmovými zájmy“ a váš profil bude nabídnut k cílení třeba filmovým studiím.

Takhle daleko například Gmail nikdy nezacházel. Pozitivní ale je, že se s tím Oath netají. Jen se otázka, zda to všichni uživatelé ví a jsou s tim spokojeni. Vždy je ale možnost přejít na nějakou placenou službu, kde člověk není produktem, ale zákazníkem.

Diskuze (4) Další článek: AMD Radeon Pro V340: duální Vega s 32 GB ECC HBM paměti cílí na datacentra i profesionály

Témata článku: Google, Netflix, Gmail, Yahoo, E-mail, Verizon, AOL, Tumblr, Bezplatná služba, Podobný zájem, Dobrý způsob, Uživatelská podmínka, Reklamní agentura, Opačný směr, Známý server, Dobré cílení, TechCrunch, Reklamní účel, Dceřiná společnost, Neoddělitelná součást, America Online, Filmové studio, Email, Engadget.com, Wall Street Journal


Určitě si přečtěte

AMD vs. Intel+Nvidia: Stejný herní notebook, stejná cena. Který je lepší?

AMD vs. Intel+Nvidia: Stejný herní notebook, stejná cena. Který je lepší?

** Acer Predator Helios 500 je poctivý velký herní notebook ** platforma AMD zdatně konkuruje tandemu Intel+Nvidia ** Srovnání nevyznívá jednoznačně

Tomáš Holčík | 36

Vyzkoušeli jsme eObčanku a přihlásili se s ní na weby úřadů. Vážně to funguje!

Vyzkoušeli jsme eObčanku a přihlásili se s ní na weby úřadů. Vážně to funguje!

** Máme eObčanku, máme čtečku, vyzkoušeli jsme přihlášení na weby úřadů. ** Objevily se drobné problémy, podařilo se nám je vyřešit. ** Používání eObčanky pro online identifikaci je velmi pohodlné.

Marek Lutonský | 37

Moral machine: Už víme, zdali je lepší zabít psy, sebe nebo matky na přechodu

Moral machine: Už víme, zdali je lepší zabít psy, sebe nebo matky na přechodu

** Jak byste se sami vypořádali s tramavajovým dilematem? ** Vědci před lety spustili globální dotazník ** Nyní se pochlubili s výsledky

Jakub Čížek | 153

Pojďme programovat elektroniku: Vyzkoušíme IR, ovládneme světýlko přes Bluetooth a vyšleme zprávu na sto metrů

Pojďme programovat elektroniku: Vyzkoušíme IR, ovládneme světýlko přes Bluetooth a vyšleme zprávu na sto metrů

** Budeme odposlouchávat IR ovladač klimatizace ** Vyrobíme laciný rádiový vysílač ** Vyzkoušíme komunikaci pomocí Bluetooth a v pásmu 433 MHz

Jakub Čížek | 20

Osudová havárie Concordu: Před 18 lety přišel konec nadzvukových dopravních letadel

Osudová havárie Concordu: Před 18 lety přišel konec nadzvukových dopravních letadel

** Concorde byl nejrychlejším dopravním letadlem ** Atlantik dokázal přeletět za cca 3 až 3,5 hodiny ** Před osmnácti lety tragická havárie provoz těchto letadel prakticky ukončila

David Polesný, Jiří Černý | 39