Yahoo a AOL analyzují e-maily uživatelů a budou v tom pokračovat

Yahoo a AOL analyzují e-maily uživatelů a budou v tom pokračovat

Pokud patříte mezi lidi, kteří ještě stále používají email od Yahoo nebo AOL, pak o vás reklamní agentury přesně ví, co jste zač a co máte rádi. Podle Wall Street Journal majitel obou služeb Oath „analyzuje 200 milionů Yahoo Mail schránek a těží z nich bohatá uživatelská data“. Tato data pak používá k lepšímu cílení produktů a služeb. Praktika se týkat i emailů AOL.

Jak AOL, tak Yahoo dnes patří americkému telekomunikačnímu gigantu Verizonu. AOL koupil v roce 2015 a Yahoo v roce 2017. Loni, když došlo k prodeji Yahoo, Verizon vytvořil dceřinou společnost Oath, pod kterou obě firmy sjednotil. Do skupiny mimo jiné patří známé servery Huffington Post, Engadget, Tumblr nebo TechCrunch. A právě například inzerenti těchto serverů můžou těžit z dat, která Oath analýzou emailů získá.

Praktika není tolik ojedinělá. Dříve jí využíval i Google, který prohlížel zprávy zprostředkované skrze Gmail a získané informace používal ke zlepšení cílení reklam. Dělal to i Yahoo ještě před tím, než jej koupil Verizon. Obecná myšlenka byla taková, že pokud používáte službu, která je zdarma, pak nejste zákazník, ale jste produkt.

Čím více se ale internet stává neoddělitelnou součástí světa, tím více vchází do popředí otázka soukromí a bezpečnosti. Google se tak loni rozhodl, že analýzu emailů pro reklamní účely zanechá - přeci jen, není to praktika, za kterou by mezi lidmi získával plusové body. Jak to ale vypadá, Oath se tímto směrem nevydá.

Respektive vydává se opačným směrem a analýzu ještě posiluje. Letos aktualizoval své uživatelské podmínky, kde teď vysloveně stojí, že firma analyzuje a ukládá veškerou komunikaci, která přes ní projde. Na základě toho pak cílí reklamy.

Viceprezident pro data Oarthu Doug Sharp se tím dokonce pro WSJ chlubil. Podle něj aktuálně ve firmě nemají lepší způsob, jak cílit reklamy. A znovu připomněl, ať lidé uvědomí, že takhle to prostě chodí, když používají bezplatnou službu. V Oath vymysleli systém, že jednotlivé lidi dávají do skupin s podobnými zájmy, takže pokud vám na email přijde faktura od předplatného k Netflixu, ocitnete se ve skupině „lidí s filmovými zájmy“ a váš profil bude nabídnut k cílení třeba filmovým studiím.

Takhle daleko například Gmail nikdy nezacházel. Pozitivní ale je, že se s tím Oath netají. Jen se otázka, zda to všichni uživatelé ví a jsou s tim spokojeni. Vždy je ale možnost přejít na nějakou placenou službu, kde člověk není produktem, ale zákazníkem.

Diskuze (4) Další článek: AMD Radeon Pro V340: duální Vega s 32 GB ECC HBM paměti cílí na datacentra i profesionály

Témata článku: Google, Netflix, Gmail, E-mail, Yahoo, AOL, Verizon, Tumblr, Wall Street Journal, Bezplatná služba, TechCrunch, Reklamní účel, Neoddělitelná součást, Placená služba, Opačný směr, Huffington Post, Uživatelská podmínka, Engadget.com, Známý server, Dobré cílení, Dceřiná společnost, America Online, Filmové studio, Email, Dobrý způsob


Určitě si přečtěte

Pojďme programovat elektroniku: Rádiový čip, který má skoro každá bezdrátová myš

Pojďme programovat elektroniku: Rádiový čip, který má skoro každá bezdrátová myš

** Bezdrátové myši řídí čip od Nordic Semiconductors ** Jeho rádiové vysílače si před lety oblíbila i komunita kutilů ** Dnes si je vyzkoušíme v praxi

Jakub Čížek | 9

Wi-Fi 6 konečně začíná dostávat smysl. Poradíme, jak ji využít

Wi-Fi 6 konečně začíná dostávat smysl. Poradíme, jak ji využít

** Na trh míří první levné Wi-Fi 6 routery ** Nabídka zařízení, zejména notebooků, každý den roste ** Poradíme, jak nejlépe přejít s domácností na Wi-Fi 6

Tomáš Holčík | 31



Aktuální číslo časopisu Computer

Test 9 bezdrátových reproduktorů

Jak ovládnout Instagram

Test levných 27" herních monitorů

Jak se zbavit nepotřebných věcí na internetu