Yahoo a AOL analyzují e-maily uživatelů a budou v tom pokračovat

Yahoo a AOL analyzují e-maily uživatelů a budou v tom pokračovat

Pokud patříte mezi lidi, kteří ještě stále používají email od Yahoo nebo AOL, pak o vás reklamní agentury přesně ví, co jste zač a co máte rádi. Podle Wall Street Journal majitel obou služeb Oath „analyzuje 200 milionů Yahoo Mail schránek a těží z nich bohatá uživatelská data“. Tato data pak používá k lepšímu cílení produktů a služeb. Praktika se týkat i emailů AOL.

Jak AOL, tak Yahoo dnes patří americkému telekomunikačnímu gigantu Verizonu. AOL koupil v roce 2015 a Yahoo v roce 2017. Loni, když došlo k prodeji Yahoo, Verizon vytvořil dceřinou společnost Oath, pod kterou obě firmy sjednotil. Do skupiny mimo jiné patří známé servery Huffington Post, Engadget, Tumblr nebo TechCrunch. A právě například inzerenti těchto serverů můžou těžit z dat, která Oath analýzou emailů získá.

Praktika není tolik ojedinělá. Dříve jí využíval i Google, který prohlížel zprávy zprostředkované skrze Gmail a získané informace používal ke zlepšení cílení reklam. Dělal to i Yahoo ještě před tím, než jej koupil Verizon. Obecná myšlenka byla taková, že pokud používáte službu, která je zdarma, pak nejste zákazník, ale jste produkt.

Čím více se ale internet stává neoddělitelnou součástí světa, tím více vchází do popředí otázka soukromí a bezpečnosti. Google se tak loni rozhodl, že analýzu emailů pro reklamní účely zanechá - přeci jen, není to praktika, za kterou by mezi lidmi získával plusové body. Jak to ale vypadá, Oath se tímto směrem nevydá.

Respektive vydává se opačným směrem a analýzu ještě posiluje. Letos aktualizoval své uživatelské podmínky, kde teď vysloveně stojí, že firma analyzuje a ukládá veškerou komunikaci, která přes ní projde. Na základě toho pak cílí reklamy.

Viceprezident pro data Oarthu Doug Sharp se tím dokonce pro WSJ chlubil. Podle něj aktuálně ve firmě nemají lepší způsob, jak cílit reklamy. A znovu připomněl, ať lidé uvědomí, že takhle to prostě chodí, když používají bezplatnou službu. V Oath vymysleli systém, že jednotlivé lidi dávají do skupin s podobnými zájmy, takže pokud vám na email přijde faktura od předplatného k Netflixu, ocitnete se ve skupině „lidí s filmovými zájmy“ a váš profil bude nabídnut k cílení třeba filmovým studiím.

Takhle daleko například Gmail nikdy nezacházel. Pozitivní ale je, že se s tím Oath netají. Jen se otázka, zda to všichni uživatelé ví a jsou s tim spokojeni. Vždy je ale možnost přejít na nějakou placenou službu, kde člověk není produktem, ale zákazníkem.

Diskuze (4) Další článek: AMD Radeon Pro V340: duální Vega s 32 GB ECC HBM paměti cílí na datacentra i profesionály

Témata článku: Google, Netflix, Gmail, Yahoo, E-mail, AOL, Verizon, Tumblr, Dobré cílení, Reklamní účel, Neoddělitelná součást, TechCrunch, Uživatelská podmínka, Bezplatná služba, Placená služba, Wall Street Journal, Dobrý způsob, Reklamní agentura, Huffington Post, Dceřiná společnost, Podobný zájem, America Online, Známý server, Opačný směr, Email


Určitě si přečtěte

Tohle tak jednou zažít: Nová vzducholoď Airlander 10 s prosklenou podlahou

Tohle tak jednou zažít: Nová vzducholoď Airlander 10 s prosklenou podlahou

** Airlander 10 nabídne plavby vzduchem v interiéru s prosklenou podlahou ** Luxusní vzducholoď byla původně vyvíjena pro vojenské účely ** Počítá se s třídenními „kochacími“ výlety za poznáním

Karel Kilián | 7

Google Cloud Next: Blíží se bitva o to, kdo ovládne cloud, tedy internet zítřka

Google Cloud Next: Blíží se bitva o to, kdo ovládne cloud, tedy internet zítřka

** Google v týdnu ukázal nové telefony Pixel ** V Londýně se ale také konal Google Cloud Next ** Konference o tom, jak bude vypadat internet v cloudu zítra

Jakub Čížek | 31

ELONOVINKY: Druhá strana popularity – servisy Tesly jsou přeplněné a nestíhají

ELONOVINKY: Druhá strana popularity – servisy Tesly jsou přeplněné a nestíhají

** Automobilka Tesla neustále zvyšuje prodeje svých vozů ** S kvapně rostoucím počtem nových majitelů Tesel ale stoupá i počet zákazníků servisů ** Servisy Tesly nestíhají, firma proto řeší další akutní problém

Petr Melechin, Karel Dlabač | 73

Pojďme programovat elektroniku: Když už vás ten chumel součástek prostě nebaví

Pojďme programovat elektroniku: Když už vás ten chumel součástek prostě nebaví

** Levné cetky z Asie stojí dolar ** Postavíte s nimi skoro vše od teploměru po spínač zavlažování ** Má to ale jeden háček. Bude to ošklivé a povětšinou nekvalitní

Jakub Čížek | 22


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak vytvořit a spravovat vlastní web

Velký test herních klávesnic a DVB-T2 tunerů

Vše o formátu RAW

Vybíráme nejlepší základní desku