Xobni Outlook: Jak se vyznat ve stovkách e-mailů

Diskuze čtenářů k článku

avatar
19. 05. 2008 08:56

Když pominu ten překlep, tak bych se rád zeptal, proč podobnou vlastnost autor nekritizuje u Outlooku 2007 - proč ten nepoužívá stejný vzhled jako ostatní aplikace - dle nastavení systému a nejde to změnit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 05. 2008 13:00

nevidim na nem nic zavadneho.A spatna komunikace s exchange?nevim kde ktomu onen pisatel prisel, ale dalal jsem nejakou dobu exchange admina a s necim nize popsanym jsem se nesetkal.V principu je to blbost.Co se tyce vyhledavani, nevidim jediny problem.Pripady jenz se tady popisuji jsou dle me extremni a vychazi ze rceni, kdo chce psat bit, hul si vzdy najde,V praci pouzivame Notesy.A to je peklo.Je to hnusne, neprehledne, na konfiguraci neskutecne slozite.Hnus velebnosti.Jen me zarazi, ze skutecnou a dle me nejvetsi chybu outlooku tady nikdo nenapsal.a to je jeho narocnost.je to neskutecny zrout systemovych prostredku....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 05. 2008 17:56

chtělo by to umět porozumět psanému textu, já psal "ve spojení s Exchangem", nikoliv "spojení s Exchangem"...

A co se náročnosti na zdroje týká, tak oproti Lotus je to ještě dobrý, to bych zase tak černě neviděl, i když v poměru funkčnosti je to zase taky o něčem jiném, nicméně srovnám-li to v absolutních číslech, pak je Outlook ještě Ok.

Jinak co se vzhledu a ovládání Lotus týká, nepřijde mi to nijak složité, nepřehledné nebo těžkopádné (to spíš ten outlook s naprosto nelogicky uspořádanými menu). Je to jen univerzální, umožňuje to jakékoliv připojení (null-modem, modem, LAN (různé typy)) a způsoby práce. Ale je fakt, že s ohledem, že Outlook je jen pro Windows, může převzít vzhled a chování OS, kdežto Lotusy, které tu jsou už hodně, hodně, hodně dlouho berou Windows jen jako další platformu na které běží (z hlediska jejich funkce nepodstatnou, i když nejrozšířenější). jinými slovy řečeno, Lotusy jsou samostatný systém, svět sám pro sebe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 05. 2008 12:38

No tak jako tak, v oblasti komercni posty me prijde reseni Outlook - Exchange hodne dobre....At to beru z hlediska spojeni Outlook s Exchange ci Outlook ve spojeni s Exchange:).

Co se lotusu tyce, je to tak, asi, jako vzdy, zalezi na zvyku.Jinak k tem systemovym prostredkum, verim tomu, mit v Lotusu jenom postu, tak je to maximalne nenarocny klient.Problem je, ze vetsinou na to byva nabalena spousta jinych veci /firemni trabltyketovy system, spousta firemnich ficur a spol./, takze uz jen samotna replikace db je z casoveho hlediska na pest.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VfB  |  09. 05. 2008 11:31

protože ten, který je vidět na obrázcích v článku je katastrofa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 05. 2008 08:15

Horší poštovní klient neznám. Neumí základní věci, ve spojení s exchange serverem to je katastrofa - např. nepřehledný a neergonomický globální adresář, vyhledávací funkce na úrovni roku 93.

Bohužel "to" musím používat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 05. 2008 08:48

"Bohužel "to" musím používat "

A bohužel "to" neumím používat.

Outlook je špička. Lepší už je jenom to "auto od IBM".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  09. 05. 2008 08:57

Outlook je jeden z najprepracovanejsich postovych klientov...

Ale papa vela.

Osobne pouzivam na vyhladavanie v MS office 2007 ich klasicky search (Vista)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Lenze on ten klasicky search je obcas taky podivny - niekedy ma svoje dni a nenechadza spravy ktore priamo vidim v mailboxe

Mojmu jehovistovi v koprodukcii s office sa raz podarilo aj to, ze neindexoval dalej stare spravy a pritom mu ich cca 45 tisic do konca chybalo - sam to vypisoval a bola to aj pravda, pretoze nic starsie nez mesiac nevedel najst :(. Rucne donutenie na reindex to vyriesilo, ale trvalo to hovadsky dlho ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 02. 2010 22:57

Jo tak to mohu potvrdit.. koukam na zpravu a on ji proste nenajde.. Stava se mi to ale jen u Office 2007 (a to i u tech plne aktualizovanych).. Starsi 2003ka s tim nikdy problemy nemela..

Jinak indexace Xobni zatim vypada slibne.. Progressbar ukazuje po dvou hodinach tak 50%, takze opravdu asi neco dela.. Jen doufam, ze tech 60 tisic emailu na nej nebude prilis..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 05. 2008 10:43

Outlook má možná pěkné GUI a možnost úpravy pohledů, ale to je asi tak vše. Myslím, že jsi pořádně propracovaný collaborate client ještě neviděl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 05. 2008 10:39

ano, právě "auto od IBM" jsem měl na mysli. Že bych Outlook neuměl používat, to si nemyslím - jednoduše jen narážím na jeho limity, které jsou proklatě nízko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 05. 2008 11:13

A mohu se zeptat v cem jsou ty limity? Nejsem nejak extra velkym fandou Outlooku, ale pouzivam ho v praci uz leta a zatim jsem na moc limitu nenarazil. Ani hledani v globalnim adresari mi nepripada nijak katastroficke. Nechci se dohadovat, opravdu mne ty limity zajimaji.

Diky

Jirka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 05. 2008 14:33

zkusím shrnout, co mi nejvíc vadí (Outlook2003):

- globální adresář: nemožnost hledání podle substringu, podle jména (pokud je seřazen dle příjmení) a vice versa

- velmi omezené hledání podle dalších polí (jen firma, nelze dle dalších polí) - opět nefunguje substring

- nemožnost vyhledání kontaktu jen vypsáním jména v adresním řádku (pokud už neproběhla komunikace), musí se mačkat čudlíky

- nemožnost editace přílohy (nutno uložit, a/nebo zeditovat na disku a znova přiložit)

-odpověď automaticky maže přílohy (z toho teču, protože většinou stejně jen přílohu zedituju a posílám zpět/jinam)

- opravdu, ale opravdu hloupý způsob archivace, kdy se implicitně nedědí nastavení z nadřazeného adresáře, navíc je to "jen" archivace, která korektně funguje vždy jen z jednoho počítače

- totéž platí pro sdílení schránky pro jiného uživatele

- velmi omezené možnosti pravidel na serveru

- a konečně (to už tu zaznělo) velmi špatné prohledávání

- navíc prohledávání nefunguje uvnitř příloh (word, Excel, PowerPoint, Text apod.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 05. 2008 15:22

Diky, zkusim na to trochu reagovat (podotykam ze nejsem obhajce Outlooku, jenom uzivatel)

- globální adresář: nemožnost hledání podle substringu, podle jména (pokud je seřazen dle příjmení) a vice versa -- zvlastni, u nas ve firme to funguje (hledani podle krestniho jmena, aliasu, ...) - mozna je to tim jak je cely GAL postaven. Substring jsem nezkousel, je fakt ze jsem ho nikdy nepotreboval.

- velmi omezené hledání podle dalších polí (jen firma, nelze dle dalších polí) - opět nefunguje substring -- s tim souhlasim, i kdyz mi neni jasne proc bych mel v GAL hledat podle firmy (mozna jste v situaci kterou si neumim predstavit). V osobnich kontaktech hledani podle firmy funguje.

- nemožnost vyhledání kontaktu jen vypsáním jména v adresním řádku (pokud už neproběhla komunikace), musí se mačkat čudlíky -- to ja beru jako vyhodu, kdyby se Outlook pokousel uhodnout jmeno v okamziku kdy ho pisu, vadilo by mi to. Stisknuti "Ctrl-K" pro mne neni problem

- nemožnost editace přílohy (nutno uložit, a/nebo zeditovat na disku a znova přiložit) -- Hm, tady se mozna lisime v predstavach co by mel mailovy klient umet. Ja bych byl nerad abych mohl editovat _prichozi_ mail. Pak bych po par tydnech nevedel (pokud bych se k nemu vratil), jestli je to original nebo obsahuje moje zmeny (jiste, dalo by se to resit ale je to dle meho nazoru nad ramec mailoveho klienta)

-odpověď automaticky maže přílohy (z toho teču, protože většinou stejně jen přílohu zedituju a posílám zpět/jinam) -- posilani jinam prilohy nemaze, posilani zpet ano. Zrejme se predpoklada ze priloha bude editovana (tj. prilozena znovu, viz predchozi bod) a nema smysl posilat zpet stejnou prilohu. Nehlede na to ze by mozna stalo za zamysleni, jestli je mail idealnim prenosovym mediem pro soubory a jejich editaci (ale jak rikam, neznam vase prostredi)

- opravdu, ale opravdu hloupý způsob archivace, ... -- souhlas, ta by se jiste vylepsit dala

- navíc je to "jen" archivace, která korektně funguje vždy jen z jednoho počítače -- tomu uplne nerozumim, mohl byste to objasnit?

- totéž platí pro sdílení schránky pro jiného uživatele -- co si pod tim mam predstavit?

- velmi omezené možnosti pravidel na serveru -- v jakem smeru, co by melo byt jinak?

- a konečně (to už tu zaznělo) velmi špatné prohledávání (a prilohy) -- 100% souhlas, spousta lidi to stejne resi nejakym desktopovym prohledavacem.

Diky za ty pripominky! Bylo to zajimave cteni, i kdyz se v nekterych vecech trochu mijime.

Jirka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 05. 2008 10:12

ad hledání: vím, že jde hledat podle jiných polí, ale není to uživatelsky rychlé. Jsem zvyklý vypsat část jména a nechat si doplnit případně si vybrat z okýnka možnosti, které vyhovují zadanému textu. Problém u Outlooku je, když je v GAL několik tisíc záznamů A pamatovat si nějaké proprietární klávesové zkratky opravdu nechci, už tak si musím pamatovat specifické ovládání dalších X systémů..

ad přílohy: Ono je to totiž v tom, jak se na grouware pohlíží. Pokud je to "jen" poštovní klient, pak to celkem chápu. Ale já jsem zvyklý z Lotus Notes pracovat s poštou jako s datovým skladem. V Lotus funguje to, že když dáš "odpovědět", tak všechny přílohy zůstanou zachovány, a navíc můžeš přímo nad ikonou přílohy pomocí kontextového menu zvolit "upravit", což přímo otevře asociovaný program a v něm daný soubor, po úpravách zase transparentně. Není tedy třeba si soubory syslit někde na disku, máš je přímo v poště, v té formě, jak přišly i odešly, bez nějakých "prostředníků" někde na disku, které pak musíš hledat apod. Jak říkám, je to " o levelu" v jakém s poštou pracuješ. Chápu, že u přechodu např. z domácího PC s poštou řešenou přes POP3 je Outlook/Exchange něco jako rocket science. Mně zase (jakožto dlouholetému lotusáři) připadá jako strašně dřevní a moc poplatný "domácímu PC s POP3"

ad archivace: je to jednosměrný proces, který funguje jen na jednom počítači (de facto jen po určité době mažeš data ze serveru a přesouváš je do lokálního PST souboru). Já jsem byl zvyklý na Lotusovskou replikaci, kde všechny kopie poštovní databáze jsou rovnocenné, je tedy možné mít více instancí lokálního archivu, navíc lokální replika umožňuje plnohodnotně fungovat i v offline (což musím uznat, že offline funkce u O2003 s aktivovanou mezipamětí už fungují velmi podobně) Používal jsem totiž několik počítačů (několik desktopů, notebook a mobil se Symbianem - mNotes).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 05. 2008 11:53

ad hledani: ja to pouzivam presne tak, vypisu cast jmena a cast prijmeni, pak si necham overit jmeno, obcas si vyberu z vice nabidek, ale to neni problem. Nevim, jak by se tohle dalo udelat rychleji :)

ad prilohy: uz je mi jasne, puvodne byla diskuse o postovnim klientu, ted uz je diskuse o groupware :) Ale vazne, mne Lotus _tesne_ minul, takze nemuzu porovnavat. Chovani Outlooku se mi zda logicke, pokud na nej koukam jako na postoviho klienta. Kdybych travil cele dny editovanim dokumentu, poohlizel bych se po jinem reseni nez je mail, abych nemel ve starych mailed sest starych verzi tehoz dokumentu.

ad archivace: k tomu nemam co dodat, snad jen to ze pojmy "archivace" a "replikace" chapu jako rozdilne (jak ucelem tak funkcnosti)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 05. 2008 17:47

i Outlook ve spojení s Exchange (a potažmo SPPS) je groupware, i když do jisté míry omezený...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 05. 2008 15:38

Přidám taky trochu do mlýna:

- používám Outlook 2007, takže vyhledávání v emailech je pro běžné potřeby plně dostačující (až na drobné chybky, kdy nevyhledá slovo za tečkou v emailové adrese)

- co je ale v Outlooku (i v 2007) naprosto katastrofální, jsou šablony; nedají se smysluplně editovat, propojení s Wordem připomíná kočkopsa; styly použitelné s vypětím sil; nemožnost zadat pro šablonu předmět; atd. .... nebýt alespoň možnosti vkládat předpřipravené útržky textů, tak bych snad vážně Outlook přestal používat (ty útržky textů jsou tam taky jaksi nedopatřením, neboť např. jejich editace je více než nedotažená....)

pro touchwood: mimochodem - existuje nějaký emailový klient, který by toto vše, co jsi vypsal, uměl?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 05. 2008 08:00

Je neco podobneho pro TB. Nejvic bych potreboval aby mi to po pravem kliknuti na odesilatele prefiltrovalo/ukazalo vsechny jeho zpravy + mozna i moje odpovedi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 05. 2008 08:12

a seřadit podle odesilatele/příjemce nestačí? Nestačí zobrazit jako komunikační thread?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 05. 2008 20:10

Ne, scrollovat pres 3000 mailu je docela blby. :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 05. 2008 22:57

Proč scrollovat? Stačí zadat prvních pár znaků, ono se to proscrolluje samo..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor