XnView: opravdu silný prohlížeč

Diskuze čtenářů k článku

David Vávra  |  19. 10. 2005 20:43

program se mi moc líbí,ale štve mě,že když poklepu na gif nebo jpg otevře se daný obrázek rovnou v "prezentaci" = na cerném pozadí přes celou obrazovku...nemůžu najít kde se to dá zrušit...Chtěl bych,aby se daný obrázek otevřel v okně programu...Diky všem za pomoc a přeji hezký večer

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noxik, Noxik  |  19. 10. 2005 19:49

Neznate nekdo nejaky podobny program, ktery by byl celkove free i pro firmy? proc v dnesni dobe vetsina programu nema v about obrazovce PRESNE napsanu licenci? to aby me mohli pozdeji zalovat ze jsem nebyl schopen zjistit licenci a ono to sice bylo free, ale jen pro domacnosti?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tex  |  20. 10. 2005 07:40

zdarma i pro firmy??? co kdyby vase firma vytvarela zboží či služby zdarma???? s něčím by jste se babral a nedostal za to peníze... jak by se Vám to líbilo??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Neff  |  20. 10. 2005 10:18

slusna otazka - dementni odpoved.. jak bezne :( Mily pane,ne kazdy ma neomezene prostredky na SW. Ja osobne podnikam v grafice. kdyz spocitam naklady na SW, jsem u jednoho pocitace na 100k+ takze je logicke, ze pritechto cenach se lide snazi najit neco free. Je mnoho programu, ktere jsou free, i pro komercni pouziti... jen vedet kde hledat... 
jeste pro Noxika - zkuste se podivat na sourceforge.net, byva tam spousta zajimaveho sw. Nebo, pokud se nepletu, existuje starsi verze irfanView, ktera je free i pro komercni pouziti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noxik, Noxik  |  20. 10. 2005 20:05

potrebuju neco pro obcasny privydelek, sourceforge jsem prolezl, jenze se svoji neanglicitnou je to problem a rad bych neco co se vyviji, ne co je par let mrtve

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honzaova  |  06. 11. 2005 09:27

No tak dementní odpověď to není. Každý by měl být za svou práci odměněn. A jestli mi nějaký prostředek pomáhá k výdělku je třeba za to zaplatit a náklady zahrnout do ceny mého zboží. A když nemám ze začátku na Photoshop, tak si koupím něco levnějšího a snažím se vydělat na něj. Ale u nás to tak nefunguje. Mám zářné příklady ze své praxe: soused chce po mě instalace a servis PC zadarmo, ale na druhou stranu se mi pochlubí, že si koupil chalupu. A jeden zákazník se snaží stahovat cenu takřka na nulu s tím, že staví a nemá peníze. Myslíte si, že je to v pořádku. Nechci zde rozpoutávat flame.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hamič  |  20. 10. 2005 08:36

A co takhle MyViewPad (http://www.myviewpad.com). Licencni jsem nečet, protože je šíleně dlouhá, ale jinak tvrdí, že to je freeware.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neuron  |  19. 10. 2005 18:24

Když jsem se kdysi rozhodoval, porovnával jsem XnView s Irfanem -vyhrál Irfan.
Možná dnes už by to bylo jinak, netuším...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  19. 10. 2005 20:04

Zrovna včera jsem tyto dva prohlížeče porovnával a zvlolil jsem XnViewer, Irfan se mi zdál příliš složitý a i graficky se mi víc líbil XnViewer.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  19. 10. 2005 20:05

Zrovna včera jsem tyto dva prohlížeče porovnával a zvlolil jsem XnViewer, Irfan se mi zdál příliš složitý a i graficky se mi víc líbil XnViewer.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Markoff, Markoff  |  19. 10. 2005 20:47

hm, v praci pouzivam nelegalne XnView, doma legalne IrfanView, skor som sympatizant IV, ale z toho co poznam uz schopnosti XV tak bych sa dnes priklonil asi skor na stranu XV ze je lepsi (min. sa zda ze je urcite zivsi co sa vyvoja tyka), kazdopadne su to oba spickove prezerace a nemaju konkurenciu resp. mozno by stal za pripomenutie a popularizaciu FastStone Image Viewer ktory sa na nich myslim dotahuje
 
je to uz ale trosku plytvanie v tejto oblasti, dva skvele prezerace, sekunduje im pomaly treti, audioplayery - Winamp/Foobar2000, videoplayery BSP/MV2P/MPC
myslim ze by sa vyvojari mohli pustit do oblasti filemanagerov, tam je to stale len TCMD vs FAR, sama komercia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  19. 10. 2005 16:14

Tak jako ostatní zde ho používám už x let a žádný jiný byť komerční mě tak nenadchl (a zkoušel jsem jich desítky).
Mám na discích desetitisíce fotek a tak mě velmi potěšila poslední verze, která rapidě zrychluje načítání zmenšených náhledů jak uložených v cache, tak i neuložených. Jen jsem ještě nepřišel na to, jak nechat načíst do cache náhledy z celého stromu podadresářů.
Neváhejte a upgradujte :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor A.  |  19. 10. 2005 15:29

Jediné, co mi opravdu chybí je možnost tisku více obrázků na 1 stránku. Jinak tenhle program používám již tak dlouho, že to nejsem ani schopen spočítat. Je prostě super

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Popi  |  19. 10. 2005 12:40

Zajímavý je první obrázek - s tím stromem složek nalevo - Tento Počítač - Acer - Documents and settings - All users - Data "AplikacÝ"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
josephino, josephino  |  19. 10. 2005 15:14

jj, ale neni to hrubka ale problem s kodovanim...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuby  |  19. 10. 2005 10:59

Ahoj, chci se zeptat, umi to otacet obrazky dle exifu? Abych proste oznacil vse obrazky a on tocil jen ty, ktere maji byt otocene (dle exifu - dela to treba canon, ...). A zda umi loosless rotaci (tedy bezztratovou)
ACDSee toto vse umi a proto ho primarne pouzivam, tak se chci zeptat, zda to umi i XnView, pac docist se to nemuzu a nevim kd eto najit. Dik
PS: zadny flamewar :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pleytwak  |  19. 10. 2005 11:18

myslim, ze umi - je to v menu 'Nastroje'/'Bezztratove JPEG transformace'

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm, Worm  |  19. 10. 2005 16:11

Ano, umí - Možnosti-Čtení-Otočit obrázky podle EXIF orientace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bimbo, Bimbo  |  19. 10. 2005 10:58

jj, podepisuji, už léta nepoužívám nic jiného. Zkoušel jsem různé varianty, ale XnView mám rád pro jeho naprostou systémovou nenáročnost, zavírání pomocí Esc a další drobné vychytávečky, na které když si člověk zvykne, pak nemůže jinak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hamič  |  19. 10. 2005 08:31

XnView není zdarma, ale jak se píše na jejich stránkách: ,,XnView & NConvert are provided as Freeware for private non-commercial, educational use and non-profit organization.``, tedy zdarma pouze pro nekomerční použití, a to je hodně velký rozdíl! Byl bych rád kdyby autoři podobných článků licenci uváděli správně, zbytečně to mate.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mac  |  19. 10. 2005 10:07

Pokud ten program chceš použít tak je stejně tvojí povinností se seznámit s licenčními podmínkami, takže je úplně jedno co do článku napíše autor. Je to jako kdybys chtěl, aby všechny články na Živě byly aspoň trochu seriózní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pleytwak  |  19. 10. 2005 07:58

hlavne na prohlizeni a jednoduchou upravu fotek (redukce cerv. oci, orezani, otoceni) a jsem s nim spokojenej. Prima funkce je davkova konverze obrazku a vytvoreni WWW nahledu. Jeste bych privital moznost nadefinovat si vlastni klavesove zkratky. Navic na strankach XnView najdete davkovou konverzni utilitu Nconvert a GFL SDK - knihovnu pro vyvojare.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
john.don  |  19. 10. 2005 07:44

Xnview je opravdu super prohlížeč.
Používám ho už několik let(2?) a je opravdu dost dobrý.

Spolu s OO je to program který může být jak pod woknama, tak pod Linuxem a je stejný.
Výborný, spolehlivý, a Z-D-A-R-M-A.

Ale dá se jim poslat finanční podpora.
Myslím že to stojí za to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karci  |  19. 10. 2005 13:53

XnView je super a u mna doma uz nahradil ACDSee. Nevadi mi na nom nic, naopak uz by mi momentalne vela veci chybalo v inych prehliadacoch.
Linuxova verzia ale bohuzial rozhodne nie je taka ista, vyzera to dost ohavne na pohlad, a je tusim aj starsia oproti Win. Instalacia tiez nie je prilis automaticka, pouziva to nejake stare fonty ktore treba kadekde hladat po nete. Je to skoda, lebo dnes uz je plno vynikajucich programov, pri ktorych clovek ani nerozozna Win/Lin verzie (Firefox, Thunderbird, OOo, ...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor