Xiaomi

Xiaomi útočí na Evropu, do konce roku tu chce postavit 100 obchodů

Zatímco nad Apple Storem v Česku stále visí otazník, o místa pro nákup elektroniky čínských značek tu nebude nouze. Minimálně té od Xiaomi. Firma tento týden oznámila, že chystá velké investice v Evropě a do konce roku chce na kontinentu vybudovat přes sto nových fyzických obchodů. Jde o součást většího trendu, v rámci kterého se čínské značky spíše než na Ameriku zaměřují na Evropu.

Součástí plánu Xiaomi je, že konce letošního roku tu bude vlastnit 150 obchodů. Cíl to není malý, jelikož v současnosti jich v Evropě má ani ne 50. První přitom firma otevřela teprve v roce 2017 ve Španělsku, jde tak o poměrně rychlou expanzi.

Že na tom Xiaomi hodně záleží, přiznal pro americkou televizi CNBC viceprezident firmy Wang Xiang. „Je to pro nás obrovský cíl,“ uvedl. Xiaomi je aktuálně v Evropě pátý největší prodejce mobilních telefonů - na prvních příčkách se drží Samsung, Apple a Huawei následovaný Oppo.

Pokud bychom mluvili pouze o čínských značkách, podle analytické firmy Canalys byly v posledním kvartálu roku 2018 zodpovědné za prodej 32 procent všech telefonů v Evropě, což je meziroční nárůst o 8 % procent. Oproti roku 2013 je to nárůst dokonce o 21 %. Ukazuje to tedy, že čínským značkám se v Evropě daří. Nuto ale dodat, že největší podíl na tom má Huawei.

Důvodů, proč firmy chtějí do Evropy místo USA, je několik. Může za to jednak kompletně odlišný trh, kdy v Americe si lidé telefony pořizují hlavně přes operátory a jednak rostoucí protesty proti značkám z Číny. Řada operátorů již telefony určitých čínských firem neprodává a zákazy se jen množí.

V Evropě sice k debatám nad bezpečností těchto značek také dochází, ale dosud nikdo nic směrem k běžným konzumentům nezakázal. Evropané rovněž dlouhodobě více oceňují fakt, že čínští výrobci dokážou nabídnout kvalitní telefon za podstatně menší cenu. „Americký trh je velmi lákavý, ale hodně odlišný. Operátoři tam hrají velkou roli. Musíte se hodně přizpůsobovat,“ vysvětloval Wang, proč raději zvolil Evropu.

První pohled na nový telefon Xiaomi Mi 9 z MWC 2019:

Diskuze (7) Další článek: V Číně sledují kuřata pomocí GPS náramků. Zjišťují, co jedí a jak se hýbou

Témata článku: USA, Samsung, Čína, Evropa, Mobilní telefon, Huawei, Investice, Xiaomi, Wang, Španělsko, Česká republika, Amerika, Apple Store, Otazník, CNBC, Oppo, Značka, Canalys, Konec roku, Operátor, Čínská značka, Telefon, Obchod


Určitě si přečtěte

Hledá se způsob, jak uložit elektřinu. Možná pomohou obří gravitační baterie

Hledá se způsob, jak uložit elektřinu. Možná pomohou obří gravitační baterie

** Jak uložit elektřinu z fotovoltaiky a větrných turbín ** Pomohou třeba staré autobaterie, nebo setrvačníky ** A pak tu jsou bizarní gravitační akumulátory velikosti mrakodrapu

Jakub Čížek | 252

Co je TikTok: Svérázná sociální síť chytla mladé uživatele, už jich má už 1,5 miliardy

Co je TikTok: Svérázná sociální síť chytla mladé uživatele, už jich má už 1,5 miliardy

** Sociální síť TikTok získala stamiliony uživatelů a stále roste ** Jaký obsah na ní najdete a co můžete v jejím rámci čekat? ** Je to zábava pro mladé, nebo platforma pro úchyláky?

Karel Kilián | 37



Aktuální číslo časopisu Computer

Test 9 bezdrátových reproduktorů

Jak ovládnout Instagram

Test levných 27" herních monitorů

Jak se zbavit nepotřebných věcí na internetu