Xerox: už jen digitálně

Poslední rok i měsíce jsou pro Xerox významné: jednak se mu daří přechod od analogové technologie k digitální, jednak firma bez ztráty věnečku uskutečnila významné strukturální změny.
Ačkoli se to firmě Xerox moc nelíbí, našinec ji má stále zafixovánu ve spojení s kopírováním, kterému dala jméno: xeroxování. Právě tento fakt – zaužívání obchodní značky pro činnost obecnou – však firmu Xerox poškozuje. Kampaň, kterou společnost Xerox ČR před pár lety vedla proti společnostem nabízejícím „xeroxování“ na strojích jiných výrobců, však nyní její iniciátoři označují za boj s větrnými mlýny. Když při jednom z přímých záběrů z Poslanecké sněmovny zaslechli Miloše Zemana, jak žádá o „oxeroxování“ materiálů, uzavřeli celou záležitost kompromisem: zlobí se už jen když je použití dobrého jména firmy Xerox prokazatelně parazitního charakteru. (Což doufejme u pana premiéra nebylo.)

Ruku v ruce s konkurencí
Dalším důvodem, proč se Xeroxu „xeroxování“ nelíbí, je skutečnost, že firma už dávno není jen kopírkovou královnou, ale usiluje také o trh laserových a inkoustových tiskáren, kterému u nás vévodí Hewlett-Packard. Podle slov ředitele české pobočky Xeroxu pana Simona Matowa jsou do sebe oba konkurenti zakousnuti čím dál tím tvrději: HP stále více usiluje o dřívější doménu Xeroxu – trh kopírek a multifunkčních zařízení (Mopiery), zatímco Xerox se zase stále obratněji otáčí na packardím poli laserovek a inkoustovek.

16% pokles příjmů z prodeje analogových zařízení
Poslední rok i měsíce jsou pro Xerox významné: jednak se mu daří přechod od analogové technologie k digitální, jednak firma bez ztráty věnečku uskutečnila významné strukturální změny. Čtvrté čtvrtletí přináší nárůst o 33% celkového objemu prodeje digitálních výrobků (na úkor 16% poklesu analogových) a činí tak více než polovinu příjmů firmy! V oblasti Evropy byl celkový nárůst příjmů ve všech oblastech činnosti firmy 8%, v USA 11%.

Digitální kopírky však nejsou jen trendem u Xeroxu – většina konkurentů na ně se svým sortimentem už také přešla nebo přechází. Výhody digitálních zařízení se odvíjejí od jednodušší konstrukce a možnosti dále zpracovávat nasnímaný obraz; třeba jej poslat do počítače, nebo naopak kopírku použít jako laserovou tiskárnu.

V lednu uvedené „levné“ řady XD a XE určené pro malé podniky posunuly cenové relace v této kategorii zařízení, což by zřejmě nebylo možné bez digitální technologie. V oblasti kopírek můžeme od Xeroxu čekat letos ještě několik (jak jinak než digitálních) novinek.

V segmentu tiskáren, inkoustovek a faxů nás čeká letos od Xeroxu 20 nových produktů.

Váš názor Další článek: Amazon.com chce letos provést „velkou expanzi“

Témata článku: Kopírky, Celkový nárůst, Cenová relace, Xerox, Celkový příjem, Simon, Nasnímaný obraz

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší