Xerox chce zahájit přímý útok proti Hewlett-Packardu

Přibírá si navíc na pomoc významné partnery: Sharp a Fuji Xerox.
Jedním z největších a relativně nejsnadnějších „mlýnků na peníze“ disponuje Hewlett-Packard. Firma si zachovává dominanci v počítačových tiskárnách a těží nesmírné zisky z prodeje spotřebního materiálu: i když firma možná na nově prodané tiskárně i něco ztrácí, vynahradí se jí to v budoucnu bohatě díky tomu, že zákazník je povinen kupovat drahé tonery a inkoustové náplně. Vzhledem k obchodní strategii i patentové politice má na daný spotřební materiál obvykle monopol jediný výrobce (= výrobce původní tiskárny); výsledkem pak jsou ceny, které tomuto monopolu odpovídají – nemající nic společného s náklady, ale pouze odvozené od toho, co je nebohý zákazník ochoten zaplatit.

Xerox se tedy spojuje s dalšími dvěma partnery z Japonska a společně hodlají investovat mimořádné dvě miliardy dolarů do rychlého vývoje, technologie a marketingu „nové generace“ tiskárenských produktů, kterou pak chtějí Hewlett-Packardu sebrat tržní vedoucí pozici. Trh má však údajně velikost 55 miliard dolarů ročně (!) a v několika příštích letech má meziročně růst o dalších 19 %, což je také silně nadprůměrné číslo.

Vedení HP je nyní neotřesitelné – firma má skoro padesátiprocentní celosvětový tržní podíl a tento podíl si udržuje. Mezi jednotlivými produkty (HP, Epson, Canon atd.) už nejsou podstatné výkonnostní či cenové rozdíly, ale právě to zabraňuje konkurenci, aby trh urvala: vždyť když jsou produkty vyrovnané, rozhoduje jméno, tradice, vztahy s partnery, vybudovaná síť. A to všechno má HP excelentní, podstatně lepší než konkurence. Xerox už tuší, že marketingem nezvítězí, a proto se s partnery chce pokusit o „tygří skok“ v technologii. Tvrdí, že jeho nové tiskárny budou tisknout o polovinu rychleji než současná špička od HP a stát o 20 % méně; má toho být docíleno simultánním stříkáním všech barev na papír současně, nikoli v několika průchodech. Nové tiskové hlavy od Xeroxu dále mají vydržet 10 000 potištěných stran, podstatně více než nyní hlavy od HP.

Přání Xeroxu je logické, splnění ale bude těžké. Firma Hewlett-Packard sice v minulých letech trošku škobrtala, ale spíše v celkové strategii – výzkum a vývoj nových technologií v inkjetech i laserovkách šel stále rychle dopředu a firma nepochybně „šlápne na plyn“, aby se zase Xeroxu vzdálila.

Váš názor Další článek: Mr.Lin(x) oznamuje svou budoucí strategii

Témata článku: Hewlett Packard (HP), Xerox, Dominance, Inkoustové tiskárny canon, Páčka, Celková velikost, Původní materiál, Přímý útok, Pack, Prim, Monopoly, Hewlett-Packard, Současná špička, Tiskárny HP


Určitě si přečtěte

Apple Macbook Air M1: testujeme výkon, výdrž, a hlavně kompatibilitu aplikací [průběžně aktualizováno]

Apple Macbook Air M1: testujeme výkon, výdrž, a hlavně kompatibilitu aplikací [průběžně aktualizováno]

** Testujeme Apple Macbook Air s procesorem M1 ** Zajímá nás nejen výkon, ale zejména kompatibilita aplikací ** Článek je průběžně doplňován na základě vašich dotazů

Jiří Kuruc | 209

Jiří Kuruc
Apple
Microsoft pořád myslí i na odpůrce předplatného. Letos vydá Office 2021
Lukáš Václavík
Microsoft OfficeMicrosoft
Windows 10 vylepšují správu aktualizací ovladačů hardwarových komponent počítače
Karel Kilián
OvladačeWindows UpdateWindows 10
Bankovní identita bude jednotná. K České spořitelně, ČSOB a KB se připojí menší banky
Lukáš Václavík
Portál občanaBankaeGovernment
Čím nahradit WhatsApp: Vyberte si z 10 alternativních komunikátorů

Čím nahradit WhatsApp: Vyberte si z 10 alternativních komunikátorů

** Z WhatsAppu kvůli novým podmínkám utíkají tisíce uživatelů ** Čím nahradit populární aplikaci pro zasílání zpráv? ** Vybrali jsme pro vás 10 alternativních komunikátorů

Karel Kilián | 112

Karel Kilián
KomunikaceWhatsAppInstant Messaging

Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest herních monitorů

Jak zabezpečit mobil v rukou dítěte

Radíme s nákupem grafické karty