Xerox chce zahájit přímý útok proti Hewlett-Packardu

Přibírá si navíc na pomoc významné partnery: Sharp a Fuji Xerox.
Jedním z největších a relativně nejsnadnějších „mlýnků na peníze“ disponuje Hewlett-Packard. Firma si zachovává dominanci v počítačových tiskárnách a těží nesmírné zisky z prodeje spotřebního materiálu: i když firma možná na nově prodané tiskárně i něco ztrácí, vynahradí se jí to v budoucnu bohatě díky tomu, že zákazník je povinen kupovat drahé tonery a inkoustové náplně. Vzhledem k obchodní strategii i patentové politice má na daný spotřební materiál obvykle monopol jediný výrobce (= výrobce původní tiskárny); výsledkem pak jsou ceny, které tomuto monopolu odpovídají – nemající nic společného s náklady, ale pouze odvozené od toho, co je nebohý zákazník ochoten zaplatit.

Xerox se tedy spojuje s dalšími dvěma partnery z Japonska a společně hodlají investovat mimořádné dvě miliardy dolarů do rychlého vývoje, technologie a marketingu „nové generace“ tiskárenských produktů, kterou pak chtějí Hewlett-Packardu sebrat tržní vedoucí pozici. Trh má však údajně velikost 55 miliard dolarů ročně (!) a v několika příštích letech má meziročně růst o dalších 19 %, což je také silně nadprůměrné číslo.

Vedení HP je nyní neotřesitelné – firma má skoro padesátiprocentní celosvětový tržní podíl a tento podíl si udržuje. Mezi jednotlivými produkty (HP, Epson, Canon atd.) už nejsou podstatné výkonnostní či cenové rozdíly, ale právě to zabraňuje konkurenci, aby trh urvala: vždyť když jsou produkty vyrovnané, rozhoduje jméno, tradice, vztahy s partnery, vybudovaná síť. A to všechno má HP excelentní, podstatně lepší než konkurence. Xerox už tuší, že marketingem nezvítězí, a proto se s partnery chce pokusit o „tygří skok“ v technologii. Tvrdí, že jeho nové tiskárny budou tisknout o polovinu rychleji než současná špička od HP a stát o 20 % méně; má toho být docíleno simultánním stříkáním všech barev na papír současně, nikoli v několika průchodech. Nové tiskové hlavy od Xeroxu dále mají vydržet 10 000 potištěných stran, podstatně více než nyní hlavy od HP.

Přání Xeroxu je logické, splnění ale bude těžké. Firma Hewlett-Packard sice v minulých letech trošku škobrtala, ale spíše v celkové strategii – výzkum a vývoj nových technologií v inkjetech i laserovkách šel stále rychle dopředu a firma nepochybně „šlápne na plyn“, aby se zase Xeroxu vzdálila.

Váš názor Další článek: Mr.Lin(x) oznamuje svou budoucí strategii

Témata článku: Hewlett Packard (HP), Xerox, Monopoly, Pack, Přímý útok, Celková velikost, Původní materiál, Současná špička, Tiskárny HP, Páčka, Hewlett-Packard, Dominance, Prim, Inkoustové tiskárny canon


Určitě si přečtěte

17 užitečných tipů a triků pro Mapy Googlu, které byste měli znát

17 užitečných tipů a triků pro Mapy Googlu, které byste měli znát

** Mapy Googlu mají spoustu funkcí, které jsou často přehlíženy ** Využijte například podrobnější možnosti plánování cest ** Hodit se mohou i tipy na sdílení nebo pohledy do minulosti

Karel Kilián | 25

Vyzkoušeli jsme TP-Link Deco P9: zajistí doma Wi-Fi díky drátům ve zdi

Vyzkoušeli jsme TP-Link Deco P9: zajistí doma Wi-Fi díky drátům ve zdi

** Nová generace Mesh Wi-Fi s propojením přes elektrické rozvody ** Lepší parametry a nižší cena než u předchůdce ** Aplikace zatím podporuje jen základní nastavení bez rozšířených funkcí

Tomáš Holčík | 25

Výkon herního počítače za 139 Kč nebo i úplně zadarmo. Geforce Now startuje!

Výkon herního počítače za 139 Kč nebo i úplně zadarmo. Geforce Now startuje!

** Dlouhý betatest končí a nyní všichni mohou hrát přes internet ** Nemusíte žádné hry kupovat znovu. Jede to, co už máte v knihovnách na Steamu, Uplay, Battle.net a jinde ** Roční náklady odpovídají ceně jedné běžné hry

Tomáš Holčík | 68



Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 12 bezdrátových sluchátek

Vyplatí se Apple z bazaru?

Test batohů pro notebooky

Vybíráme nejlepší sportovní hodinky