Nejdříve je třeba poznamenat, že celý projekt je pečlivě připraven a
veškeré informace jsou utajeny a poté přesně dávkovány tak, aby bylo v
době uvedení dosaženo max. tržního efektu. V této situaci je jasno pouze v
některých záležitostech, o ostatních aspektech XBOXu pak kolují stejné
dohady jaké kdysi kolovaly kolem... neviditelných bombardérů "stealth".
Přesně podle této filozofie byla na Consumer Electronics Show (trhy
spotřební elektroniky) v Las Vegas poodhalena další část tajemství
Xkrabic - byly zde totiž předvedeny první technologické vzorky.
Pojďme se podívat na navrhovaný design:
...a také na některé již známé parametry a jejich srovnání s
konkurencí:
|
Xbox |
Sony
PlayStation 2 |
Nintendo
GameCube |
procesor |
733 MHz (j: PIII) |
295 MHz |
405MHz Power PC |
grafický procesor |
250MHz
čip vyvinut nVidii > 30 mil. tranzistorů |
147.5MHz |
202.5 MHz
zákaznický čip "Flipper" |
paměť |
64MB |
32MB |
43MB |
propustnost paměti |
6.4GB/sec (j: DDR) |
3.2 GB/sec |
3.2GB/sec |
3D akcelerace |
polygonů/sec |
125 M/sec |
66 M/sec |
6-12 M/sec |
multitexturing - textur |
4 |
1 |
? |
Pixel Fill Rate - bez textur |
4.0 G/Sec |
2.4 G/Sec |
? |
Pixel Fill Rate - 1 textura |
4.0 G/Sec |
1.2 G/Sec |
? |
Pixel Fill Rate - 2 textury |
4.0 G/Sec |
0.6 G/Sec |
? |
komprimované textury |
ano (6:1) |
ne |
ano - ST3C (6:1). |
Data |
ukládání dat |
2-5x DVD,
harddisk 8GB,
8MB pam. karta |
4x DVD,
8MB pam. karta |
spec. 1.5GB disk, Digicard - 0,5MB |
vstupy / výstupy |
herní ovládač - 4 |
herní ovládač - 2 |
herní ovládač - 4 |
|
Ethernet (10/100) |
USB |
Hi-speed
serial port x2 |
|
|
1394 |
Hi-speed
parallel port |
|
|
PCMCIA |
|
Audio |
audio kanálů |
256 |
48 |
64 |
3D audio v hardwaru |
ano
(64 3D kanálů) |
ne |
? |
podpora MIDI + DLS |
ano |
ano |
? |
HW
Audio Filtering a EQ |
ano |
ne |
? |
Video |
přehrávání DVD |
vyžadováno
zvláštní dálkové ovládání |
ano |
ne |
podpora HDTV |
ano |
ano |
ne |
aplikace v HDTV |
ano |
ne |
N/A |
max. rozlišení |
1920x1080 |
1280X1024 |
N/A |
max. rozlišení
(2 x
32bpp fr.buffers + Z) |
1920x1080 |
640x480 |
N/A |
|
uvedení v USA |
podzim 2001 |
již uvedeno |
říjen 2001 |
Nový XBOX bude navíc jistě využívat nějakou inkarnaci "okénkového"
systému Microsoftu, jako API bylo již nyní zvoleno DirectX 8.
PCtuning komentuje: Podíváte-li se blíže na specifikace
XBOXu, jistě vás napadne, jak se podobá multimediálnímu PC. Hlavní věcí,
kterou se pak Microsoftí produkt liší od běžných konzol je... harddisk
(není to tedy procesor, grafika či zvuk). Pokud totiž máte k dispozici pouze
omezený a jednoúčelový záznam herních pozic (například na 8MB kartě),
pak musíte i v případě, že máte ten nejlepší procesor či akcelerátor
ustrnout na pozici tupé herní mašiny. Jinak je tomu u systémů s
harddiskem...
Další důležitou zajímavostí je předpokládaná možnost připojení
k lokálním sítím pomocí 100MB Ethernetu. Je to o to zajímavější, že k
čistě hernímu nasazení by stačilo USB.
I HDTV (High Definition TV) výstup má také svou logiku - mimo čistě herní
použití. Pokud ještě povolíme uzdu fantazii, můžeme si představit - místo
herního kontroléru například klávesnici. Pak je už jen krok k Internetové
televizi či k interaktivnímu vysílání...
Joro: Vše ukazuje na to, že XBOX má veškeré předpoklady stát
se mezičlánkem mezi herními konzolami a... novými univerzálními / speciálními
/ interaktivními PC. Je totiž jasné, že zákaznici budou po XBOXU žádat to
co po počítačích a po PC to co umí XBOX. Jak to vše dopadne uvidíme za 1
- 2roky... A co může XBOX ohrozit? - zdá se že pouze Microsoft samotný,
tedy přesněji řečeno jeho schopnost vyrábět odpovídající množství
jednotek (například firma SONY byla v době uvedení Playsationů 2 objednávkami
zcela zahlcena)...
P.S. již nyní existuje site www.xbox.com