WorldCom je nedaleko krachu a trpí gigantickým účetním skandálem

Diskuze čtenářů k článku

Radek  |  01. 07. 2002 09:22

Americký imperialismus se hroutí. Ať žije levice!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Andreew  |  29. 06. 2002 13:04

Nemyslím si, že by krach velkých poskytovatelů konektivity vedl ke krachu internetu.

Jsem přesvědčen, že to bude mít jiný efekt. Firma (např. KPNQ/GTS) vybuduje za velké peníze síť v hodnotě (suma nákladů na kabely,tech. vybavení, výkopové práce, reality apod.) řekněme 5 mld. eur. Pak zkrachuje a odkoupí ji jiná firma řekněme za 50mil. eur.

Ta ovšem může již poskytovat z jejího hlediska efektivně konektivitu mnohem levněji, protože pořídila síť v hodnotě 5mld eur za setinu a z příjmů umořuje tedy řádově menší investiční náklady.

Tím pádem nemyslím, že by Internet měl zkrachovat nebo nějak výrazně zdražovat (i když aktuální pád cen je už hodně nezdravý :( ), jde jen o to, aby se to celé včas zabrzdilo na rozumné úrovni.

Z vlastní zkušenosti také vím, jak je nepříjemné podnikat v konkurenci firem jako je Contactel či Tiscali (a mnohé další) , které dostali do začátku stovky milionů, ty tu prošustrují (rozuměj "proinvestují") a aby získali zákazníka, nasadí nesmyslné ceny. Podle mých informací už dnes provozní náklady na danou linku výrazně převyšují příjmy, nemluvě o umořování investičních nákladů.

Ty firmy sice za nějakou dobu zkrachují, to je dnes již asi téměř jisté, ale do té doby zničí trh.

Howgh.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Bezouška  |  01. 07. 2002 13:38

v podstate by se dalo rict, ze diky AA budeme mit levnejsi konektivitu

auditor totiz presvedcil investory, ze je WC zdravy, ti investovali onech 50mld, o ne prisli ted, kdyz se to provalilo a neni je tedy treba umoroavt jako investici. diky tomu ten, kdo odkoupi infrastrukturu bude moci drzet i pri ekonomicke rentabilite nizsi ceny za pripojeni.

diky ti, americky akcionari.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
izak  |  29. 06. 2002 10:50

Nekde jsem zaslechl, ze i M$ falsuje ucetnictvi podobnym spusobem.
A jejich zbesili boj za vetsi zisky, utoky na linux... tomu nasvedcuji. Ted chteji zrusit sambu (a ze pry jim unix neni konkurenci). Delaji zmatene rozhodnuti a snazi se zisky zvysit pomoci pravniku.
To nasvedcuje tomu, ze nutne potrebuji zvysit kapital, driv nez nekdo zjisti, ze jsou podvodnici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  29. 06. 2002 12:21

To, že se chovají trochu "neuváženě" není nic divného. Zatímco v minulosti se jim dařilo konkurenci poměrně úspěšně ničit dobrými a spolehlivými způsoby jako je FUD, právní útok, koupě firmy apod. Open Source je takto napadnutelné stejně jako hejno much.

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Reil  |  29. 06. 2002 17:03

O tom, ze Microsoft dela se svym ucetnictvym take neco zajimaveho se doctete zde:

http://www.billparish.com/msftfraudfacts.html

podle tohoto článku Microsoft prodělává

nevim, co je na tom pravdy, ale je to zajimavy. Cela ta americka ekonomika je jenom fraška a virtuální realita, už mám pokrk všech těch skvělejch manažerů a 1000% růstů...drancujou planetu, jak jen to dá...měli by se trochu zamyslet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  30. 06. 2002 19:22

Že by virtuální realitou americké ekonomiky byly i produkty amerických firem, od Coca-Coly po Boeing? Trochu soudnosti, prosím :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Reil  |  01. 07. 2002 22:35

Neříkám, že jejich produkty jsou virtuální, ale ten systém akcií a jejich účetnictví, což sami můžeme vidět. Je tam spousta lidí, kteří vydělávají na pouhém nakupování práva na něco a spekulování. Tou virtuální realitou jsme myslel, že cenu čehokoliv určuje pouze poptávka, nikoliv skutečná hodnota - což bylo zase krásně vidět u internetových startupů (investovali se do nich ohromný peníze a většina to zabalila a nevydělala ani dolar - vůbec se nehledělo na skutečnou hodnotu) Pokud už zmiňujete tu CocaColu - to je taky taková virtuální realita, jde v podstatě pouze o značku a manipulování s lidma pomocí masové reklamy..dneska dokáže kolu vyrobit, kde kdo.

BTW pane Hlavenko, vy obdivujete americkou ekonomiku? svůj boom postavili na 2.svetove valce, studene valce a tvrdem vysavani planety a rozvojovych zemi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  01. 07. 2002 23:35

Dá se celkem dobře polemizovat s každým vaším slovem. Myslet si, že ekonomiku tvoří jen pěstování brambor a výroba traktorů, je dnes už trochu zpozdilé, ačkoli to do nás komunisti tloukli hlava nehlava. Stále větší podíl na ekonomice všech vyspělých zemí tvoří služby, a tam samozřejmě patří i služby finanční. Státy, které mají jenom ty brambory a traktory, ostatně patří ve světovém měřítku k těm úplně nejchudším - pokud se vám tak líbí, tak je otázka, jak by se vám líbíl dolar na den průměrného příjmů, který v těchto zemích je. Už asi méně. Coca-cola není zdaleka jenom reklama, ale i kdyby byla: no a co? Je reklamní branže něco jiného, něco horšího než jiná povolání, jiné lidské činnosti?

Jak mohou AMeričani vysávat planetu - copak jim patří? Nejsou tu třeba totalitní a posttotalitní státy, jako je Rusko nebo Čína s nesrovnatelně bohatším potenciálem přírodního bohatství, také jej vysávající - a dosahují výkonnosti USA? Jak se "vysávají rozvojové země": tím, že se jim dá půjčka, kterou stejně nikdy nesplatí a která se jim nakonec musí odpustit?

A ještě jeden velký omyl. Americká ekonomika je jedinou ekonomikou na světě, která je "sama pro sebe". Je to jediná ekonomika, která, kdyby okolní svět přestal existovat, by dokázala fungovat dál: právě proto, že USA vytvořily obrovský trh a vdechly mu neuvěřitelnou soutěživost, je amerika tam, kde je. Nijak ekonomiku neobdivuji, ani americkou, ani jinou - obdivuji zcela jiné věci, jako jsou umělecká díla, přírodu nebo skvělé lidi. Nemusím ale něco "obdivovat", abych to mohl kladnými slovy popsat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  30. 06. 2002 00:42

Uz aby ten zplozenec pekla, satanuv syn, nepritel vsech svobod a otrokar vsehomira zkrachoval, vid?

Nejsi ty nahodou Linuxar?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  30. 06. 2002 23:05

Mě přijde, že spíše má něco proti Microsoftu než něco k linuxu, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
realista  |  28. 06. 2002 19:35

Uz jsem mel moznost koukat par auditorum pod pracky. Kazdy rok mame jiny (neslusi se mit vic jak 2 roky po sobe stejnyho auditora). V drtive vetsine pripadu vysilaji nekolikaclennou skupinku ryzich 'junior auditoru' (zkusene protrele seniory nemaj?). I kdyz jde vesmes o inteligentni lidi, jsou s ohledem na vek nezkuseni v jednani s lidmi a otrlym 50-nikum, 'kapitanum' prumyslu necini problem vodit je vyslovene za nos. Je to fraska.

Par dnu pred auditem se udela valecna porada nacelniku firmy a na ni se do detailu dohodne 'jak to zpytlikovat s tema auditorama'...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  01. 07. 2002 19:03

No kdyz u nas delal audit Deloit tak po me chteli abych jim z ucetnictvi(DB Oracle) vytah seznam vsech faktur prijatejch a vydanejch.
Ja jim poslal dva soubory "zavazky.xls" a "pohledavky.xls" a ten auditor pak zavolal a ptal se ktery jsou ktery :).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eso  |  28. 06. 2002 15:54

A uz je to tady - Xerox taky podvadel:

http://news.bbc.co.uk/hi/english/business/newsid_2071000/2071689.stm

Akcie padaj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  28. 06. 2002 14:06

NO tak to je v PRDELI !!!!

Nase firma INVENSYS ma Intranetove propojeni vsech pobocek po celem svete prave diky WorlComu. Tak to jsem ted zvedav, co jse bude dal dit. Zatim vse funguje, ale jestli to prestane, tak nas kompletne odrizne od sveta (internet, posta, intranetove komunikace atd.). A to chteji za 128Kb intranetove propojeni asi 2000 dolaru mesicne (asi 70000 Kc).

Jsou to Dacani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otaku Michal  |  28. 06. 2002 13:13

tak si říkám, jestli není celá ta zázračná, super výkonná, dynamická atd. americká ekonomika pouze Potěmkinova vesnice ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vit  |  28. 06. 2002 14:07

Co bych dal za to, aby aspoň kousek té Potěmkiády fungoval u nás!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  30. 06. 2002 19:01

V tom je právě ten fór: není. Výkon ekonomiky, tedy vlastního podnikání, je obdivuhodný - žádný jiný stát nemá ani vzdáleně podobnou mašinérii jako U.S. ekonomika. To, o čem se zde bavíme, vlastně žádná ekonomika není - to je kapitálový trh, jakýsi "odraz ekonomiky". A souhlasím, že to Potěmkinovou vesnicí občas řádně zavání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo Guderna  |  28. 06. 2002 11:32

Zajimalo by mne jak je to s hospodarenim IT firem u nas. Z vlastnich zkusenosti vim, ze jsou to vetsinou nadsenci nebo skoro podvodnici. Nadsenci, vetsinou bez penez ale s myslenkou, o ktere jsou presvedceni ze je zajimava, zadaji programatorum za smesny peniz zakazku. Vetsinou pozaduji aby je programatori sponzorovali svojim casem. Do pul roku se ukaze, ze myslenka byla zcestna. Druha skupina zadavatelu zakazek obesle firmy spamem s nabubrelym obsahem a s velkym slibem o baliku penez. Svoji zakazku pak rozdeli mezi nekolik firem. Ty ji nejak vyresi. V zaveru zadavajici firma vykostruje libovlny problem proc nemuze programove dilo prebrat. Vyvojari sklapnou sandale a odejdou. Zadavetel pak poveri sveho jedineho programatora aby vsechny moduly nejak skloubil a vznikne novy portal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  28. 06. 2002 11:18

Fakticka pripominka. Sledoval jsem cely pripad myslim peclive, takze: Cena akcii u WorldComu klesla z maxima na cca 60 USD asi 700x na 0.09 USD (nikoliv 0.8 USD), tudiz trzni kapitalizace z 200 mld. USD na cca 270 mil. USD (nikoliv 3 mld.). Clovek si rika, jak je mozne, ze se cena firmy takhle muze proborit. Stale rikam, nejlepsi investice je do vlastniho podnikani, tam si clovek muze byt 100% jist na cem je. A kdyz se to pose... tak se muze opravnene ci neopravnene vymlouvat na vnejsi podminky, ale fakt je ten, ze je za to odpovedny jen sam sobe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brano  |  28. 06. 2002 14:32

No, 100% nie je nikdy iste. Zato 40% investicia do tuzemaku nesklame nikdy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bobr  |  28. 06. 2002 10:51

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Insider2  |  28. 06. 2002 09:30

Těch důvodů bylo samozřejmě víc. Taky by se dalo mluvit o pumpování laciných peněz do ekonomiky FEDem, čímž se vytváří dojem, že jsou projekty ziskové a firmy čeká v budoucnu ještě větší zisk ... a investoři jsou ochotni dávat peníze do čím dál tím pochybnějších věcí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noname  |  28. 06. 2002 09:00

Důvod je dosti jednoznačný. Klientem, jenž objednává audit je firma, jenž audit vyžaduje - nikoli akcionáři, pro něž de facto audit je psán. Tj. si platí firma za to, že se na ní udělá posudek - dobrý posudek znamená vyšší cenu firmy. A konkurence je v tomto oboru dost silná. Vím alespoň, jaká je situace na českém trhu. V zásadě zde často platí to, že se manager/objednavatel zákaznické firmy dohodne s managerem auditorské a předem se domluví na výsledku. Audit je pak proveden za tímto domluveným účelem. Toto se děje podnes a u všech auditorských firem. A to nemluvím o tom, že konktrétní zadavatel auditu konkrétní auditorské firmě je velice často zpětně "odměněn" za tuto objednávku. Toto není český výmysl, ale auditorské firmy s těmito nastavenými podmínkami hry již do ČR přišly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Insider2  |  28. 06. 2002 09:28

Takový už je systém - systém, který do zákonů jako povinný dali politici. Místo aby trh hledal účinná řešení, státní regulace prosazuje řešení neúčinná. To vidíme kolem sebe i v jiných oborech.

Pokud jde o auditory, musím říci "jak kdo". Je určitý rozdíl mezi tím, probrat s klientem opravné položky a najít kompromisní řešení anebo krýt čachry s masovým přesouváním závazků mimo rozvahu a pak začít pálit dokumenty. Holt se Arthuři považovali za mistry světa a nakonec sami sebe přesvědčili, že jim všechno projde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  28. 06. 2002 10:04

Přesně tak, jak říkal pan Brodský:
Já jsem se ti do toho tak vžil, že jsem tomu i sám začal věřit.

Podle mne mají máslo na hlavě všichni, firma chce vypadat dobře a auditor nechce přijít o klíčového zákazníka. No a teď jsou všichni v keli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Pohořelský  |  28. 06. 2002 08:33

Výborně, pane Hlavenka, tohle je opravdu pěkný článek...
Jen tak dál...  (moje hodnocení - 100 procent) 

Díky, Michal

PS: Doufám, že zítra napíšete podobný článek na naznačené téma -  Tudíž provideři utrží víc, opět pokrachují, zvednou ceny a domino se kácí dál. Je to jen „scénář“, ale přesto si zaslouží zamyšlení a úvahu, ne paušální odsudek, že je to nesmysl a Internet nikdy nezkrachuje, protože to není žádná firma.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mti.  |  28. 06. 2002 08:50

Ale panove, tak uz ho chudaka nechte ... on se tu tak snazi a vy do nehofurt ryjete

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  28. 06. 2002 09:03

Co predvest vlastni inteligenci fudovanou oponenturou? Takhle jen placate do vody a ztrapnujete sami sebe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MK  |  28. 06. 2002 07:57

... ale hopla ... basnicka licence by se nemela pouzivat u popisu trhu. Pokud je mi znamo, existuje rekneme tak stovka velmi slusne dimenzovanych tranzitnich siti. Rekneme, ze do deseti z nich popadalo ... pravdepodobne jsem ve skole chybel na procenta (nebo ze by chybel autor?).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Smot  |  28. 06. 2002 07:52

Navrhuji prozkoumat všechny audity, které tato auditorská (čti kouzelnická) firma dělala.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Insider2  |  28. 06. 2002 09:32

Vzhledem k tomu, že bývali klienti Andersenu mají nové auditory, tak jdeš s tím návrhem s křížkem po funuse.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zkaza  |  28. 06. 2002 09:48

Ano, a hlavne ostatni auditorske firmy nikdy zadny pruser nemely, ze?
To, ze KPMG melo obrovsky pruser v Rusku s tamnim "enronem", tady v Cechach Ernst & Young a jejich uzasna, bezchybna IPB, kterou zaplatime vsichni ze svych kapes... Precti si obcas taky neco jineho nez zive a pak zacni povidat o auditorskych firmach (ale samosebou netvrdim, ze to nejsou kouzelnici, oni jsou, a dobri.. :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor