Procesory | Grafické karty | Hry

World of Tanks umí ray tracing. Hra přitom nevyžaduje kartu RTX od Nvidie

Aktualizováno: Jak se ukazuje, ve hře World of Tanks jsou sice principy Ray Tracingu nově uplatněny, ale rozhodně ne v plné míře, jak to umožňují karty RTX od Nvidie. Tvůrci techniku využívají jen k vytvoření stínů, a to ještě jen v částech obrazu. Tím se vysvětluje, proč technologie není až tak hardwarově náročná. Karty RTX počítají technikou ray tracingu nejen stíny, ale především také odlesky, a to v kompletní scéně.


Ray tracing slouží k pokročilému vykreslování světelných odlesků a stínů v počítačové grafice. V podstatě se počítá dráha jednotlivých paprsků světla, z čehož vyplývá i název této technologie. Výsledkem je mnohem realističtější podání herních scén. Právě ve hrách jej pro ray tracing největší uplatnění, čemuž vyšla naproti Nvidia se svými grafickými kartami RTX. Ty dokážou náročné výpočty pro ray tracing přímo akcelerovat. Jenže teď přichází hra World of Tanks s podporou ray tracingu a bez karet RTX se přitom obejde. 

Ray tracing je velmi náročný na výkon a i na optimalizovaných kartách RTX od Nvidie dojde po zapnutí této technologie k citelnému propadu rychlosti vykreslování jednotlivých snímků. Přesto se vývojáři hry World of Tanks pustili společně s Intelem do vývoje podpory ray tracingu, a to s vidinou daleko menšího výkonového zatížení. Výsledkem jejich snažení je funkční ray tracing, který se dokonce obejde bez karet RTX. 

Zatímco ray tracing v podání Nvidie vyžaduje kartu řady RTX a podporu DirectX 12, nové řešení ve World of Tanks pracuje s jakoukoli modernější grafickou kartou s podporou DirectX 11. 

Implementace bude do hry zahrnuta s některým budoucím patchem, ovšem už nyní lze stáhnout demo World of Tanks enCore RT, kde si můžete vyzkoušet, jak si vaše sestava s novými grafickými efekty ve hře poradí.

Diskuze (24) Další článek: Z Londýna do Sydney za 4 hodiny? Pro hypersonické letadlo to v roce 2030 bude hračka

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,