Windows Vista: Budoucnost DirectX

Diskuze čtenářů k článku

WAIT  |  17. 08. 2006 11:08

direct x ? windows ? xp či vista? nebo snad microsoft?  -  - fuj, chce se mi zvracet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sick_of_CT  |  17. 08. 2006 12:37

jezisi ty jsi pacient

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jendik  |  17. 08. 2006 14:59

...zatimco ti ostatni se tesi na Leoparda, skvele systemove sluzby CoreImage a CoreAnimation a predevsim OpenGL 1.5 - obdoba DirectX 11 !? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mysi  |  17. 08. 2006 19:52

Boze uz neeee

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a  |  16. 08. 2006 21:31

Nevim jestli to byl vtip nebo je autor na drogach ale o vecech kterym nerozimim proste nepisu ne?
Vector shader - neznam, asi autor myslel Vertex shader (tato chyba se muze stat)
Geometricke vrcholy(vektory) - zajimave spojeni, ale vektor urcite neni vrchol(zde zrejme autor myslel vertex)
"spojí do trojúhelníků" - vertex shader urcite nic do trojuhelniku nespojuje
fragmenty - asi mysleno texely
"složitá tmavá scéna s mnoha objekty a nízkou barevností zatíží spíše vertex shadery" -
a kdo asi pocita, ze je scena tmava? ze by vertex shader? asi ne, zive by se mnelo zamyslet a poridit i nejake IT znale odborniky nez jaky jsou zde k videni zde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
...  |  16. 08. 2006 22:26

Fragmenty se rozumí to, co vznikne při rasterizaci a slouží jako vstup pro pixel shader. Tenhle termín se používá hlavně v souvislosti s OpenGL, kde se i místo pixel shadery používá označení fragment shadery.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jurgen, jurgen  |  17. 08. 2006 01:53

boze co ty si za kokota, no nikdo si nevedel domyslet co autor myslel, este ze si sem dosiel a vsetko nam vysvetlil, to som rad a velmi ti dakujem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  17. 08. 2006 02:07

Nevim co ty si za kokota, ale takovej kikx jako je s tou tmavou scénou by tedy v článku bejt fakt nemusel, taky mě to praštilo do vočí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jurgen, jurgen  |  17. 08. 2006 02:12

ale nesi snad taky kokot aby si tu vypisoval ci je autor clanku na drogach, ze ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hegenbart  |  17. 08. 2006 03:43

Texel? Texel je nedělitelný prvek textury, stejně jako pixel je nedělitelný prvek obrazu. Fragment bude něco "trošičku" jiného...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Clayman  |  16. 08. 2006 08:59

lze mit uz i na DirectX 9, Unreal Engine, ktery je na DX9 postaven, tuhle SpeedTree technologii taky s uspechem pouziva. Ale je pravda, ze treba Crysis, ktery uz ted vypada fantasticky (viz http://games.tiscali.cz/clanek/screen.asp?id=10202) pujde na DX10 svizneji/plynuleji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Piiitr  |  16. 08. 2006 16:23

Crysis je fakt nářez, grafika je úplně o něčem jiným ( z pohledu laika ) a moc se těším na všechny budoucí hry s touhle grafikou. DX10 vypadá opravdu luxusně..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PJ  |  16. 08. 2006 17:37

Vsak ten prvni obrazek je z Oblivionu takze DX9c viz http://www.speedtree.com/html/popup.htm?../images/in_games/Oblivion_08.jpg

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hps  |  16. 08. 2006 19:39

Nemate nejaky hodne kvalitni obrazek DX10?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerZero, KillerZero  |  17. 08. 2006 02:04

A dokonce ani 3.0 shadery, oblivion umí jen shadery 2.0.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
agent95  |  16. 08. 2006 08:35

Uz se tesim Pristi rok chystam upgrade a tohle by mohl byt zasadni duvod (hned vedle Visty a vicejadroveho procesoru)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo  |  16. 08. 2006 08:20

nebo MS plánuje už XPčka pro hry odepsat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sr  |  16. 08. 2006 08:37

předpokládám, že bude i pro XP a po ověření přes WGA půjde doinstalovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xR  |  16. 08. 2006 09:06

Nebude, protoze je nutny novy model ovladacu, ktery maji pouze Visty. To je prave ten mensi overhead a virtualizace graficke pameti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petmal  |  16. 08. 2006 09:39

Konecne nekdo, kdo vi proc je DX10 Vista only...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sr  |  16. 08. 2006 10:09

ok, ještě by mě zajímalo, jestli to bude pod všechny verze Vista nebo bude potřeba mít Ultimate? Zajímá mě to s ohleme na cenu, kterou je potřeba zaplatit, aby si člověk mohl zahrát novou hru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jen-tak, Jen-tak  |  16. 08. 2006 10:13

bude ve vsech, nemusis se bat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sr  |  16. 08. 2006 10:29

já se nebojím, já si je pořizovat nebudu, hry mě moc nebaví, zajímalo mě to jen tak čistě ze zvědavosti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lyon  |  16. 08. 2006 11:36

Jen aby to nakonec neskoncilo tak, ze si bude uzivatel WXP muset poridit MacOS ci Linux jen proto, aby si mohl v emulatoru spustit herni novinky, protoze mu nativne nepobezi kvuli absenci DX10 ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gro  |  16. 08. 2006 17:31

mensi overherhed v ovladacich zase vyvazi ty slavne "ochrany" nakonec to bude jeste pomalejsi ... jako jsou XP pomalejsi vuci dvoulitrum a dvoulitry vuci 98kam ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LT  |  16. 08. 2006 08:01

Já mám v Linuxu akcelerovanej desktop a vy ve Windowsech ne. Já v linuxu nemám bordel v dll knihovnách, kdežto vy ve Windowsech furt. Mě nehrozí, že mi spadne počítač, kdežto vám vjednomkuse. Já si můžu nastavit všechny barvičky ve svém okenním manažeru a ve windowsech je to natvrdo šedé. Já mám zadarmo v Linuxu defaultně předinstalované už i aplikace kcalc, amarok, krusader a uptime daemon. Linux má OBROVSKY VELKÝ UPTIME, daleko větší než ty vaše dementní zavaděče na hry. Vy musíte složitě klikat, jenže já, fiškus, si napíšu do commandlajny jen urpme *\//$$&^ě//cxoxmxmxuxnxixsxtxs/\ˇ´´. Kdybyste nebyli bezpáteřní pubertální přizdisráči tak byste už dávno nádherný kvalitní operační systém Linux používali jako každý normální člověk !!! Beztak je máte ukradený vy socky s nagelovanejma vlasama.


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
...  |  16. 08. 2006 08:04

...tohle už jsem tady čet!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wizi  |  16. 08. 2006 08:08

Ty seš dobře vymaštěná homokláda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike  |  16. 08. 2006 08:21

Já mám pod Windowsama fůru her a ty skoro žádný... Mám na výběr z daleko víc SW aplikací a ty ne (srovnej např. kolik různých bitmapových editorů máš k dispozici). M"žu bez problémů editovat i složité XLS tabulky obsahující rozáhlá makra a ty ne. Na mým HW jedou Winddows bez porblémů, narozdíl od Linuxu, kterej nenašel ani blbou onboard síťovku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr.Gentleman  |  16. 08. 2006 21:22

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Vesely  |  16. 08. 2006 08:46

Jsem velky fanda(a uzivatel :) linuxu, ale nesnasim takovehle blby kteri open source jen kazi jmeno.
Nechapu jak prispevek souvisi s directx10. Sice je smutne, ze MS si misto aby pouzil a zdokonaloval openGL hrabe na svem pisecku, ale s tim se hold musime smirit, a doufat ze podpora tech novych shaderu v openGL bude co nejdriv(treba tam, to nemohu rict).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr II.  |  16. 08. 2006 11:03

Asi to MS dělá proto, že DirectX není jenom pro grafiku, ale mimo jiné také pro zvukové efekty a hodí se proto líp právě do herního světa, než openGL.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
84.47.88.xxx  |  16. 08. 2006 12:43

názor odborníka

direct3d a directmusic sú 2 samostatné knižnice, directx je len "balík týchto knižníc", takže keď niekto napr. použije opengl a openal, máš to to isté ako direct3d a directmusic

ms to samozrejme robí preto, že dx je windows-only, čo sťažuje portovanie hier na linux

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FMG.sk  |  16. 08. 2006 17:16

OpenGL je omnoho lepsie ako cele mikroshitne direkt x, len problem ze MS vsetko dobre zadusi :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jurgen, jurgen  |  16. 08. 2006 19:09

vcom konkretne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
84.47.88.xxx  |  16. 08. 2006 19:44

v jednoduchosti api

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jurgen, jurgen  |  17. 08. 2006 01:42

directx je nateba moc zlozity?
a to je ten dovod preco "OpenGL je omnoho lepsie ako cele mikroshitne direkt x" ?
ci konkretne argumenty uz uvadzat netreba, staci ze je to "mirkoshitne" ? zrejme ano.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr II.  |  17. 08. 2006 12:08

K tomu abych toto věděl nemusím být odborník.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  16. 08. 2006 13:12

Tohle ale nepsal linuxák, ale windowsák. Nějaký blb, ktterý čirou náhodou používá windows napsal nějaký generátor co generuje tyhle "příspěvky linuxáků".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  16. 08. 2006 13:12

Tohle ale nepsal linuxák, ale windowsák. Nějaký blb, ktterý čirou náhodou používá windows napsal nějaký generátor co generuje tyhle "příspěvky linuxáků".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  16. 08. 2006 13:14

Tohle ale nepsal linuxák, ale windowsák. Nějaký blb, ktterý čirou náhodou používá windows napsal nějaký generátor co generuje tyhle "příspěvky linuxáků".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  16. 08. 2006 13:14

sorry, psalo mi to pořád chybu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
IgorK, IgorK  |  16. 08. 2006 13:18

[joke]zaujimave, ze sa toto stava iba linuxakom![/joke]

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cde  |  16. 08. 2006 13:44

zaujimave, ze sa toto stava iba windowsakom!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Krysař  |  20. 08. 2006 10:34

Ne... zajímavé je spíš to, že s něčím takovým (chyba hozená existujícím a za normálních okolností fungujícím skriptem) jsem se zatím setkal jenom na Živě a ostatních serverech běžících na ASP. :))) Wokna na server nepatří...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rdm, Rdm  |  17. 08. 2006 22:08

Pokud si dobře vzpomínám, tak MS se společně s SGI snažili DirectX propojit s OpenGl, ale po dvou letech se na to vykašlali, protože se jim to nedařilo. ;o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
84.47.88.xxx  |  16. 08. 2006 10:41

Ty si kokot a ja ne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  17. 08. 2006 00:27

nejlepsi je ale to ze vas tupych tucnaku je jen 0,36%!!!!!!!!!!  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deus  |  17. 08. 2006 07:43

Jirko, jsi skutečně rozumu mdlého, nebo je to tím že jsi na Živě poprvé? Jinak si totiž neumím vysvětlit jak ses ty, ostrý widlák, mohl tak nešikovně nachytat na to, čemu se říká "univerzální linuxácký příspěvek".
Jinak co se týče těch tvých procent - mám to chápat tak, že z 1000 linuxáků jsou 3-4 tupci? To není tak špatné skóre, nemyslíš?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ff  |  17. 08. 2006 12:07

"Jinak co se týče těch tvých procent - mám to chápat tak, že z 1000 linuxáků jsou 3-4 tupci? To není tak špatné skóre, nemyslíš?"
respect

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
si trapko  |  17. 08. 2006 17:43

A comu hovoris Aero? TO JE NAOZAJSTNE AKCELEROVANE PROSTREDIE! A nie tvoje ubohe XGL...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
L-Core  |  16. 08. 2006 07:40

"...bude nově možno využívat textury až o velikosti 8 192 × 8 192 px oproti 2 048 × 2 048 px u DX9..."

mohl by mi někdo vysvětlit, k čemu toto je? Děkuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Machi, Machi  |  16. 08. 2006 07:48

Například k tomu, aby mohly být použity detailnější textury...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jimmy  |  16. 08. 2006 08:34

Opravdu někdo potřebuje na monitoru s maximálně cca 2 Mpixely (1920x1200) zobrazovat textury o velikosti 64 Mpixelů ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xR  |  16. 08. 2006 09:01

1. Textura muze byt zoomovana (velke priblizeni)
2. Textura nemusi byt vubec obrazek, ale pouze nejaka tabulka predpocitanych hodnot
3. Profi vyuziti
4. Cela herni mapa jako jedna textura (nebo vyskova mapa) - viz. nova Carmackova technika "MegaTexture"
5. Textura muze obsahovat spoustu mensich textur -> mensi overhead

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  16. 08. 2006 09:58

Naprosto souhlasim s body 1-5 u predelseho pisatele. Hovorim z vlastni zkusenosti herniho vyvojare.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh, Yaroukh  |  16. 08. 2006 09:07

ale pri te slavne hlasce (nepravem pripisovane Gatesovi) o 640kB pameti se nesmejes, vid?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gro  |  16. 08. 2006 17:27

Což o to, to se využije ale raději bych viděl technologie díky nimž by takovéto prasárny nebylo zapotřebí, třeba realtime radiozitní osvětlení akcelované v HW ... (jsou sice implementace přez shadery ale to je jenom tak na dema...malej výkon)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor