Windows Server 2008 a PHP

Diskuze čtenářů k článku

09. 04. 2009 14:08

1) Je to platena reklama, ale povazujem to za nedostatocne oznacene.

2) uvedomil si niekto, ze pouzitie php-cgi je najhorsia moznost aka moze existovat? Je postavene na prapovodnom cgi principe. T.j. kazdy request na .php znamena, ze iis pusti php-cgi.exe ako normalny exe. Takze 200 simultannych requestov znamena 200 naraz spustenych exe suborov. S kludnym svedomim mozem povedat, ze to polozi cely server.

IIS + PHP je mozne pouzit len a len na vyvoj, nikdy nie na prevadzku. Takze vlastne ani na vyvoj, pretoze odladit daco na IIS+PHP znamena, ze v prevadzke to moze niekde haprovat..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 04. 2009 14:57

Sice si nemyslím, že to je ideální řešení, ale MNOHO hostingů provozuje PHP právě na IIS a to poměrně úspěšně. U nás to například donedávna nabízel defaultně FORPSI, dnes se dívám, že už od toho utíkají a pro PHP doporučují Linux (i když na Win jej tam lze používat také)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 04. 2009 17:02

To co popisujete je chování CGI, nikoliv FastCGI, které je použito u kombinace PHP a IIS.

http://en.wikipedia.org/wiki/FastCGI...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 04. 2009 19:49

PHP běží pod FastCGI, kdy je neustále v paměti a přijímá požadavky. Je to nejrychlejší způsob provozování PHP, rychlejší než modul pro Apache (dělal jsem testy).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 04. 2009 16:57

Takze vazeni, PHP je napsan pro unixy a tam taky bezi nejlepe.

Windows 2008 server maji max vykon 16-25 MB/sec.

Z SQL serveru dostanou transakce pres sit max 200KB/sec

IIS je zmetek, neumi uvolnovat RAM a vyzaduje caste restarty pokud je pod zatezi.

... takze dosatnu asi tak 100x az 1000x u SQL pomalejsi system, mene bezpecny, nemoznost behu bez preruseni a za velmi drahe penize, licence bude stat min. stejne tolik, co HW ... takze min 2x vyssi cena

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 04. 2009 21:37

:DDDD hahahahahahahaha..... aaaaaaaaaaaaaa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 04. 2009 22:36

Jeejda, nasazoval jste na IIS7 někdo něco nebo jen plácáte?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 04. 2009 08:58

samozrejme, mame take jeden Windows server vr firme, co se nam stara o nejake aplikace v ASP .NET

proto jsem se smal, tomu blabolu co napsal vyse nejaky typek s tou rychlosti.

WIndows Server se hodin nejvice pro ASP .NET ne pro PHP, i kdyz tam PHP pojede take bez problemu a nejaky estra brutalnich padu - pokud je to nakonfigurovane dobre a clovek se o to alespon castecne stara - neni skoro zadny vypadek. Stejne jako Apache je vhodny pro PHP - tak WS je vhodny pro ASP.

Proste kazd je pro neco primarne optimalizovany. Problemem rozsiritelnosti WS je to, ze je to placeny. Proto drtiva vetsina pouziva nejaky open-source v kombinaci s Apache serverem, protoze na WS nema finance a navic ne kazdy to umi dobre spravovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 04. 2009 13:01

Nevím jestli jsme se úplně pochopili, já reagoval na uživatele izak___, právě toho, co psal o těch rychlostech...

Jinak s vámi v zásadě souhlasím, ale tam kde už Windows Server běží a potřebuji PHP, neostýchám se ho na IIS7 nasadit. S vážnějšími problémy s kompatibilitou jsem se nesetkal a většina problémů co jsem řešil byla v drobnostech, jako pretty url apod. Naštěstí modul pro URL rewrite do IIS7 umí importovat .htaccess, takže i tento problém je v pohodě řešitelný, zbytek jsou opravdu detailní změny v kódu.

Celkově jsem s kombinací IIS7 a PHP spokojený a tam kde je potřeba PHP i ASP.NET současně je to v podstatě jediná a dobře fungující možnost. PHP překladač zůstává pořád stejný, narozdíl od .NET, resp. Mono na GNU, kde vznikají problémy mnohem náročnější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 04. 2009 10:11

Milý tučňáku,

evidentně ti uniklo, že IIS existuje ve verzi 7. Nainstaluj si nějaký trial, rozchoď pod FastCGI PHP, objektivně otestuj a přijď diskutovat. IIS žádný zmetek není a s uvolňováním paměti problémy nemá. ASP.NET lifecycle se zcela liší od zpracování PHP skriptu. Windows Server mě živí ale vsadím se, že mám s Unixem mnohem víc zkušeností, než ty s Windows. :-*

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 04. 2009 14:26

většina programátorů na win má XPčka

Apache a MySQL si nainstaluji na windows taky a zadarmo na rozdíl od IIS a MSSQL

pro klasické spojení apache+mysql+php ečxistuje na webu milión tutoriálů, modulů, atd...

většina hostingů zejména levných nebo úplně zdarma je založena na apache+mysql+php (a pro ČR to platí trojnásob)

nevím, ale programátoři většinou neadministrují servery, to dělají administrátoři (asi proto se jim tak říká) a také oni řeší přesun hostingů odněkud někam a podobné věci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
tnx
08. 04. 2009 16:17

Jasne, ale treba pro OWA nebo PRC over HTTPS u Exchange serveru potrebujes IIS, tak proc jej nepouzit vic a instalovat apache? Nekomu se to muze hodit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 04. 2009 18:18

"Apache a MySQL si nainstaluji na windows taky a zadarmo na rozdíl od IIS a MSSQL."

- IIS je součástí windows XP professional, takže pokud máte tento systém, tak máte i IISko (bez jakéhokoliv placení navíc). MSSQL EE je taktéž zdarma, stejnětak VisualStudio WebDeveloper - nevím přesně název.

Ještě trošku k tématu. Zajímavá alternativa je také projekt phalanger, o kterém najdete informace například zde: http://php-compiler.net/doku.php....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 04. 2009 23:21

Nemáte pravdu ani v jednom bodu. Naprostá většina programátorů pod win má visty - a to ještě většinou 64bit. V nich má IIsko zadarmo (stejně jako tomu bylo v XP pro) - MSSQL express - což je odlehčená verze plného serveru, pro vývoj a nasazení na menších projektech je také zdarma a vývojové nástroje jsou také zdarma. A nejsou to žádné ořezané nepoužitelné dema.

Ceny hostingů IIS - MSSQL jsou naprosto srovnatelné s těmi unixovými, stačí jen hledat. To je snad jediné, že jich není tolik. Pro klasické spojení IIS a MSSQL najdu na webu miliony tutoriálu atd.

PS: Nejsem placen microsoftem, jen nemám rád, když někdo káže bludy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 04. 2009 13:30

Já znám hned několik PHP programátorů a ani jeden nemá Visty, zajímavé. Hosting IIS - MSSQL na kvalitativně stejné úrovni stojí víc a to někdy dost výrazně. Tutoriálů na Apache+MySQL je na netu ještě víc, takže to jen k těm vašim bludům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 04. 2009 15:42

naprosta vacsina?? to su mozno ti "programatori" s VS2008 Express, ktori si tam klikaju a vypisuju na fora ako to prepojit s databazou a ziskat nejake data

Ak by som ja osobne mal pouzit IIS7 co mi teda asi nehrozi i ked fungujem pod Win, tak by som presedlal aj na ASP.. Velkou vyhodou je urcite prepojenie IIS, VWD, ASP, pripadne VS a inych produktov.. Rozhodne by som ale nespajal IIS a PHP. To uz mozme rovno rozbehavat asp pod apache na windows

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 04. 2009 17:02

a sam je kazes? viz "Naprostá většina programátorů pod win má visty" :D kde jsi na to prisel?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 04. 2009 17:35

Nevim, kde na to prisel on. Ale dnes uz se pro programatory kompy s min nez 4GB RAM nekupuji a na to pak potrebujes 64bit system no a Visty 64bit jsou vyladenejsi nez XP 64bit. Takze tak bych na to prisel ja.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 04. 2009 02:59

Heh a to jako pro jake programatory. Mozna si pletete programatora s grafikem, clovekem delajici do 3D, anebo clovekem pracujici v nejake profesionalni strizne. Mozna jeste pro "herni prumysl" je treba vice, nez 4GB RAM. Jinak nevidim duvod, proc by nemelo bohate stacit 4GB RAM.. Ktere bezne aplikace, krome vyse uvedenych, potrebuji pro svuj bez vice, nez 4GB RAM? I Photoshop i AutoCAD beha s 3,5GB RAM velice dobre. O Cineme 4D nemluve (stejne pro renderovani je nejdulezitejsi CPU). Programovani, jakoze programovani stejne vetsinou probiha v nejakem textovem editoru, respektive IDE + kompilace. Pro to je ale opet treba predevsim vykonny CPU (a stejne kompilace nejake velkeho projektu netrva na dnesnich CPU dele, nez par minut).

Tudiz to, co jste napsal je holy nesmysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 04. 2009 09:41

Naivko

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 04. 2009 21:47

"do existující PHP aplikace přidat .NET modul, který se bude starat o ověření uživatele proti Windows doméně"

Ověřování proti Active Directory jde i bez .NET a na Linuxových strojích.

No a ještě bych doplnil:

10. Nemožnost použít čistě Linuxové poťouchlé praktiky jako Chmod, Chown, ...

Nechci aby to vyznělo tak, že nemám rád Windows a věci s ním spojené. Naopak - některých produktů od MS si vážím, ale jsem zásadně proti těmhle pochybným praktikám a kazit PHP na IIS (Nebo kazit IIS s PHP? Už ani nevím )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 04. 2009 22:46

Někdo po tom třeba touží... tak ať si taky užije (někdy je prostě nutné nasadit něco v php a server s windows je zrovna při ruce)

Přímá integrace s aplikacema v .NET - někteří "plácalisti - programátoři" budou šílet blahem (uživatelé aplikací v .NET již méně ale co je nám po nich že? hlavně že je to rapid development)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 04. 2009 08:55

no tak, vždyť je to PR článek od MS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 04. 2009 23:26

Co na PHP zkazíš? Koncepčnost? Smysl pro pořádek? HAHA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor