Windows neohroženě vládnou, kontroverzní šéf se naparuje

Šéf Microsoftu Steve Ballmer objíždí před vydáním Windows 7 světové metropole a při rozhovorech opět nešetří odvážnými výroky. Máme pro vás ty nejzajímavější.

Šéf Microsoftu Steve Ballmer si z neustálých útoků konkurenční společnosti Apple v reklamních spotech příliš velkou hlavu nedělá a neobává se ani silného marketingu populární firmy. Jedna z nejvlivnějších osobností světového byznysu to řekla v rozhovoru pro server CNet News v rámci svého podzimního propagačního turné po celém světě.

„Apple v marketingu skutečně odvádí velice dobrou práci – cílenou na na jejich 3,5 procentní trh,“ povznesl se Ballmer nad otázkou ohledně marketingu Stevea Jobse. „Jsem rád, že my děláme skvělou práci s ostatními 96,5 procenty trhu,“ dodal suverénně. „Apple inzeruje pro malé procento lidí, kteří chtějí jejich počítače. A já je (Apple) od toho nebudu zrazovat. Mají na tom postavený velice dobrý byznys,“ vysvětlil často kontroverzní hlavoun Microsoftu.

Apple chtějí fanoušci, Microsoft ostatní lidé

Zkráceně by se tak dalo říci, že podle Ballmera reklamy Applu cílí a oslovují především fanoušky společnosti, nemají však příliš veliký vliv na zbytek trhu, jenž patří platformě Windows. S tím souhlasí i mnoho marketingových odborníků. Ti na toto téma dodávají, že sarkastické a cynické reklamy „I am Mac“ zesměšňují klasické osobní počítače a mnoho uživatelů tento způsob humoru nemá rádo. Reklamy baví zejména majitele výrobků od Applu, kteří PC používat nechtějí.iammac.jpg

Někteří odborníci se navíc domnívají, že agresivní spoty Applu u některých uživatelů spíše pomáhají Microsoftu. PC je zde totiž znázorňován jako starý a neohrabaný pán, který mnohdy působí sympaticky, narozdíl od suverénního zástupce Maců.

Strategie propagace platformy Windows se však aktuálně v mnohém Mac OS X podobá. Prozatím představené televizní spoty na Windows 7 znázorňují nový systém jako velice pohodový a svěží a Microsoft se snaží ukázat lidem, že i s jejich systémem se nemusí o nic starat a vše zvládnou bez problémů. Přímo s Applem však nekonfrontují.

To, že cílové skupiny uživatelů produktů Applu a Microsoftu jsou prakticky naprosto oddělené a sobě si více méně nekonkurující, dokazuje i poslední studie analytika Briana Marshalla z Wall Street. Ten se domnívá, že zahájení prodeje Windows 7 nebude mít vůbec žádný vliv na prodeje počítačů Mac a podkládá to nejen odlišnou cílovou skupinou, ale i historickými čísly ze zahájení prodeje Windows Vista a starších verzí systému Microsoftu.

Microsoft nepotřebuje Kindle, má Windows

Ballmer v jednom z rozhovorů přiznal, že situace v oblasti mobilních telefonů už pro Microsoft není tak růžová, jako v případě počítačů. I přes jeho počáteční slova, kdy při spuštění prvního iPhonu na trh předpovídal směšné prodeje, se tato hračka stala ikonou technického pokroku a zaznamenala revoluci a obrovský úspěch u zákazníků.

„Ve vývoji Windows Mobile jsme zaspali a zaručuji se, že se tato situace nebude už nikdy opakovat,“ jednoznačně sdělil Ballmer agentuře Reuters už před několika týdny. Podotknul zároveň, že si moc přeje, aby byla na trhu Windows Mobile 7, nyní se však zdá být poměrně spokojený s aktuální podobou verze 6.5. „Myslím, že jsme udělali veliký krok kupředu,“ vyjádřil se šéf Microsoftu na téma Windows Phones. „I nadále se budeme snažit vydávat nové a lepší verze. Myslím si, že nastavený model spolupráce softwarové firmy s mnoha výrobci telefonů je velmi silný a je to naprosto něco jiného, než co předvádí Palm, BlackBerry či Apple,“ obhajuje Ballmer pozici Windows Mobile.

ballmer_armani_big.jpg
Součástí oživení značky Windows Mobile je i nový telefon Samsung Giorgio Armani. Na trh ho minulý týden v Miláně uvedl šéf Samsungu Won Pyo Hong (vpravo), Steve Ballmer (vlevo) a slavný módní návrhář Giorgio Armani (uprostřed). Ten telefonu propůjčil své jméno a styl, Samsung vyvinul hardware a Microsoft dodal Windows Mobile 6.5. Více si o tomto telefonu můžete přečíst v článku na MobilMania.cz.

V Rotterdamu se Steve Ballmer rozpovídal i na téma elektronických knih. Zejména severoamerický trh nyní ovládá Amazon a jeho přenosné zařízení Kindle, Ballmer však nevidí důvod, proč by Microsoft měl přijít s podobnou čtečkou.

„My máme zařízení pro čtení elektronických knih. A je to nejpopulárnější zařízení na světě. Je to platforma PC,“ překvapil novináře Ballmer svojí odpovědí. Kromě různých čteček třetích stran nabízí sám Microsoft program pro čtení knih. Microsoft Reader je dostupný jak pro Windows, tak v edici pro tablet PC a Windows Mobile.

„Rád bych viděl společnosti jako Amazon a další přinést jejich knihy na platformu PC,“ pokračoval Ballmer. „Doufám, že se nám podaří domluvit spolupráci s Barnes & Noble, Amazonem či kýmkoliv jiným,“ sdělil a poukázal tak na to, že i úspěch PC jako čtečky knih závisí na tom, jaký obsah zde bude dostupný. Podobný příklad lze zaznamenat u Windows Mobile Marketplace pro mobilní aplikace či Zune Marketplace pro přehrávače Zune. V obou těchto případech se Microsoft snaží dohnat konkurenční Apple.

Peníze na udržení internetového byznysu nechybí

ballmer_london.jpgSteve Ballmer se rozpovídal i na téma působení největší softwarové firmy světa na internetu. V Londýně při sezení s novináři rezolutně odmítl, že by jeho společnost jako součást strategie zvolila akvizici jiné internetové společnosti. „Ne, s tím bych nepočítal,“ řekl jasně a poukázal na to, že se Microsoft v létě dohodl s Yahoo! na oboustranně výhodné spolupráci.

„Budeme pokračovat v tvrdé práci na internetu, budeme investovat do marketingu a dalších věcí a samozřejmě se budeme snažit dostat naší spolupráci s Yahoo! přes antimonopolní úřady,“ naťukl současnou strategii.

Nejvyšší představitel redmondské firmy dále informoval, že se sice ekonomická situace pomalu obrací k lepšímu, prozatím je však nutné chovat se opatrně. „Mohu vás ujistit, že máme peníze k tomu, abychom se postupně začali usazovat v našem novém byznysu,“ jasně odmítl spekulace o nedostatku financí k uživení rozjetého působení na internetu. „Snažíme se stát malou konkurencí pro Google v oblasti internetového vyhledávání a Google se snaží stát našim malým konkurentem v ostatních tržních segmentech,“ sdělil médiím dále.

Vyhledávač Microsoftu se aktuálně se třemi procenty podílu drží na čvrté pozici v globálním měřítku. Google jednoznačně se svými 77 procenty dominuje trhu, následuje Yahoo! s osmi procenty a celosvětově se vede i třetímu Baidu, které však působí pouze v Číně. Podíl Microsoftu by však měl vzrůst, vyhledávací mechanismu Bing totiž nově využívá právě Yahoo!. Růst to však bude nepřímý, Microsoft z něj totiž nebude mít plnohodnotný profit. Yahoo! redmondské firmě platí 12 procent z reklamních zisků.

Už 22. října Steve Ballmer vystoupí v New Yorku při uvedení Windows 7 na celosvětový trh. O celé akci vás budeme na Živě.cz informovat.

Diskuze (131) Další článek: Webové stránky zdarma k doméně .CZ

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,