Windows Media Format je stále větším konkurentem MP3

Diskuze čtenářů k článku

Petr  |  20. 04. 2001 19:25

Pozor na WMA, pokud si nedáte pozor, už jej po nové instalaci woken nepřehrajete...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  20. 04. 2001 19:25

WFM nerozchodí VANGELISE-CD-DIRECT
v první třetině v první skladby jsou
zvláštní šumové efekty, které WFM interpretuje jako podivné zkomolené zvuky, které jakoby vysávájí vaše uši.
Pozor - nedejte se nalákat na WFM.
Ve WFM je mnoho decibelů, které však nemají s originálem nic společného.
(ve všech módech v originál 64-160kbs WMP7)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
oricters  |  20. 04. 2001 19:25

Docela by mě zajímalo kolik M$ za takovýto článek platí, může to být dobrej kšeft psát tyhle sračky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:25

Za co? Že si tenhle formát vybrala CDNow? Že jej už umí přehrávat pět dalších přehrávačů?
Zkuste přestat být tak zaslepený. Konkrétní připomínku jste nevznesl žádnou. A jestli jste do MP3 tak zamilovaný, tak se s ním ožeňte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
holda  |  20. 04. 2001 19:25

ale nepovidejte, vzdyt vy dobre vite, co to je PR clanek. a to co jste napsal, je PR clanek, jako vystrizeny z citanky. to je presne typ clanku, jaky microsoft potrebuje. mozna by to chtelo zmenit andresu zive, treba na zive.microsoft.cz, aby to bylo kazdemu hned jasne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:25

Jak se pozná p.r. článek? Poraďte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
orictes  |  20. 04. 2001 19:25

Mě jsou MP3 vcelku ukradený, nemám na to čas, ale jak se s nima mohu oženit, to by mě teda zajímalo. Když dochází fantazie, bývá to někdy smutná podívaná (nebo teda počtená). Nechceš ještě napsat chvalozpěv na skvělý komprimační program, který vytváří archivy CAB?Honzo, já proti tobě vůbec nic nemám, zkus být trochu nad věcí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jIRI  |  20. 04. 2001 19:25

pane Hlavenka, jen bych poznamenal, ze by ta technologie ) mohla umoznovat zmenu parametru i jinak, nez smazanim prislusne cookie. pak se totiz pripravujete o dulezita statisticka data pokazde, kdyz ctenar zmeni email )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jIRI  |  20. 04. 2001 19:25

neposkytuje dobrou hudební kvalitu, respektive zvýšení kvality je doprovázeno zvýšením velikosti souboru až na neúnosnou míru


koho dneska zajima velikost souboru?
mozna tak majitele nekterych mp3-manu ktere nemaj disk nebo nectou primo CD s mp3(ale zase na druhou stranu - od mp3 mana se neocekavaji nejake etremni vysledky co se tyce kvality reprodukce). jestli ma mp3jka 2 nebo 4 mega to je uplne jedno, pokud mam v pocitaci 20GB diskoveho prostoru.


navic mp3 ma variable bitrate, cili neni problem dosahnout dobre kvality pri rozumne velikosti souboru...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:25

Zajímá. Jediným případem, kdy to zajímá málo či vůbec ne, je právě čtení z CD-ROM. Ale i na to CD-ROM musíte data nějak dostat: downloadovat z Internetu, a je rozdíl, zda d/l alba má 30 MB nebo 100 MB. Kdo má dnes domů megabit, aby mu to nebylo jedno?
No a pak jsou to mp-many, jak píšete. MPman je skoro vždy kapesní zařízení, takže nemá harddisk či CD, má flashku a tam se za každý megabajt krutě platí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jIRI  |  20. 04. 2001 19:25

mate pravdu s tim stahovanim a kapacitou (ale hlavne cenou) linky. ale to je problem ceske republiky, ne, rekneme, spojenych statu.


co se tyce prehravacu - clovek musi vedet so chce. pokud chce hudbu na cely den, stejne mu prehravac s flashkou nebude stacit. a pokud nechce tahat neco ve velikosti discmana, nemuze zase cekat, ze bude mit kvalitu a dlouhou dobu hrani (tady prozatim - ony i ty pametove karty zlevni).


cely problem je spis o tom, ze mp3 se nedaji copyrightovat, coz se wmf asi daji (nevim nepouzivam, ale jiste existuje vetsi mnozstvi formatu, ktere toto umoznuji). ale co je dulezite a na co se zapomina - jakmile si nejaky nadsenec koupi legalni nahravku ve formatu ktery bude sifrovany a kdovijak chraneny, nic mu nezabrani, aby ho pri prehravani negrabnul do jineho, copyright-free, formatu. kdyz nastavim winampu jako output zarizeni nullsoft disk writer a prehraju jim copyrightovany soubor do wavu, nepredpokladam, ze bych mel nejake dalsi problemy s jeho prevedenim do jineho komprimovaneho formatu (ztrata kvality by nemusela byt tak velka, protoze vetsina veci, ktere ztratove kompresory ze signalu vyhazuji bude uz stejne vyhozena).


cili cela snaha o copyright v hudebnich soborech je dost zcestna. jediny zpusob jak lidi presvedcit, aby hudbu kupovali, je udelat ji dostatecne levnou a spolehat spis nez na cenu, na pocet prodanych "kusu". pripadne, mozna jeste lepe, umoznit platit licence ex-post (tedy: od kamarada stahnu muziku, zjistim, ze je dobra, zaplatim jejimu producentovi za licenci).


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  20. 04. 2001 19:25

Prave s copyrightovanym WMF bude asi problem. Microsoft nejspis prosadi, aby zadny prehravac ukladani v nechranenem digitalnim formatu neumoznoval. Pak uz existuje jen analogova cesta, avsak za cenu ztraty kvality.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jIRI  |  20. 04. 2001 19:25

nebo si muze clovek napsat driver, ktery se bude tvarit jako driver zvukovky, nebo si proste nabastli neco jako zvukovku, ktera bude zavazbena tak, ze data co prijdou po sbernici rovnou posle zpatky. technologicky je to jen otazka schopnosti hackeru. zadny format nebude nikdy uplne bezpecny. jde tedy spis o to, aby se nevyplatilo mit doma nelegalni nahravky. toho se da dosahnout a] perzekuci b] malou cenou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Baláš  |  20. 04. 2001 19:25

Pracuje se i na technologiích typu - zakódované audio/video se zašle skrz USB/FireWire/NecoJineho do repráků/obrazovky a teprve repráky budou obsahovat rozkódovací algoritmus. Na druhou stranu on už se nějaký ten šikula, co to crackne určitě najde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Duk  |  20. 04. 2001 19:25

No nevinevim ale ta kvalita WMA neni az tak dobra ma totiz klouzave vysky (i pri velkem bitrate) az poradne umele, zato MP3 to dokaze temer bez rozdilu, co se mi osvedcil za codek tak to je LAME v.3.70 velmi doporucuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kokeš  |  20. 04. 2001 19:25

jak tento článek souvisí s článkem "Obr AAC vyšel ze stínu (30. 6. 2000)"... )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HonzaP  |  20. 04. 2001 19:25

je manazer.A dobry.Nemusi s tim kazdy souhlasit,k tomu je treba se v tomto oboru pohybovat.
Jeho clanek ma technicke nepresnosti,budiz,ale napsan byl pro neco jineho.
Je totiz pravda,ze prodej po Inetu bude postupne nucen prejit na formu prijatelnou financne.K tomu si musite proste ty skladby prehrat!!
A mp3 streamem nenahodite ani nahodou.Kupovat zajice v pytli?Proto ten zapas mezi WMA a RealPlayerem,kteri Vam to dovoli.Pak si treba kupte hotove veci ve studiove kvalite.(jejiz ukazky jste si vybrali).
Proste nas k tomu lobby dotlaci,zpusob uz najdou(bohuzel).
A jen na okraj,optimalizovana mp3(velmi obtizne pasaze Chopinova klavirniho koncertu- tam nelze jit na kompromis)),konvertovana pochopitelne na *.wav upravena v Sound Forge s dynamikou 105 %.Prehravano na soustavach Bose 104BSE + Accuphase.Nemyslim si,ze je to studiova technika,ale spicka urcite ano.
Koncertni mistr,v jehoz telese onoho Chopina hraji mi potrvrdil,ze je velmi prekvapen a dlouho neveril,ze to je ziskano z mp3.
Nahravka *.WMA byla s plochymi stredy,bez dynamiky.
Zalezi,co a jak se to dela.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dulus  |  20. 04. 2001 19:25

To ze mp3 je horsi ako wma je obycajny reklamny blabol, testy hovoria o niecom inom! http://neuron-ai.tuke.sk/~schon/mp3test/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  20. 04. 2001 19:25

O kvalite tohoto srovnani svedci nasledujici vytah z tabulky:

128 kbit/s Fraunhofer, Bladeenc Tu je víťaz nejednoznačný, buď to chcete mať rýchlo a teda použijete Fraunhofer alebo to chcete mať kvalitne a použijete Bladeenc. Tento typ súborov už ale nie je CD kvalita, je vhodný na inetrnet kôli veľkosti, ale archívy by som s ním nerobil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
z3rg  |  20. 04. 2001 19:25

Presne tak, zkousel sem par skladeb previst do wma a musim rict ze wma je k nicemu. Taky enkodovani je neuveritelne pomaly. Osobne pouzivam mp3 na 192kbitech coz je rozumnej pomer mezi kvalita/velikost a pro enkodovani jedine Lame encoder

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
z3rg  |  20. 04. 2001 19:25

srovnani en/dekoderu ... http://privatewww.essex.ac.uk/~djmrob/mp3decoders/decoders.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mpixel  |  20. 04. 2001 19:25

Do formátu WMF si určite mp3 skladby nebudu převádět. Kvalita je opravdu sporná jak jiz by řečeno.
Co se týče výkonu tak to v budoucnosti samozřejmě bude ještě horší čím kvalitnější komprese tím větší naroky na výkon počítače. Takže pokud si stěžujete na to jakej výkon vám sežere mp3 přehrávač - tak patrně potřebujete rychlejší počítač.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
holda  |  20. 04. 2001 19:25

vazeny pane hlavenka, mel byste uz skutecne priznat, jake vazby ma vase vydavatelstvi computerpress na spolecnost microsoft. clanky tohoto typu se totiz na zive objevuji pomerne casto a vysvetlit se daji pouze dvema zpusoby:

a) v redakci sedi banda diletantu, kteri vzdycky nekde neco na WWW uvidi, informace si neoveri a proste z toho zkompiluji cesky clanek.

b) podklady pro podobne clanky dostava redakce primo od PR oddeleni dotycnych firem ( v tomto a spouste dalsich pripadu od microsoftu, myslim, ze kdyby nekdo zmeril "medialni teplotu" microsoftu na zive, zjistil by velmi snadno, ze se jedna o obycejny fanzine teto firmy)

ani jedno neni pro vasi redakci byt jen trochu lichotive. doporucuji se podivat na stranky jako napr. http://r3mix.net, kde najdete informace o tomto problemu vcetne frekvencnich a zvukovych analyz a vzorku vytvorenych jednotlivymi kodeky a potom se omluvit, clanek prepracovat tak, aby to, co se v nem pise, byla pravda. jestli tak neucinite, je myslim kazdemu jasne, jakou vypovidaci schopnost maji informace uverejnene na vasem webu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  20. 04. 2001 19:25

Souhlasim a pomalu prestavam tenhle platek cist. Zacinaji se i na ceskem netu objevoval dalsi vetsi e-ziny kde je dobre psano o pocitacich a tak co chodit na tenhle kde je podpora M$ citit na kazdem kroku? Kde je pak nejaka objektivita?
Napriklad proc se nemluvi o novych patentech treba IBM nebo Sunu, z oblasti umele inteligence nebo rozpoznavani reci, nebo o novych pristupech k implementaci paralelismu v SQL serverech (viz Oracle8i - o tom si M$ muze nechat jen zdat a nevim jestli jim Oracle proda licence na jejich patenty).
Ale kdyz se M$ vyda nejaky pitomy service-pack tak to se tu rozebira.Chapu sice logiku, ze tohle smudlani zajima vetsinu lidi ptz malokdo ma alespon minimalni vzdelani v matematice a OPRAVDU neco vi o pocitacovych vedach, nejen ze je nejaky Visual Basic ale skutecne chape napr. teorii cisel a treba umi dokazat Fermatuv teorem, coz je mimochodem zaklad pro vsechny tyhle formaty co popisujete (tedy krome mp3). No a jak pak nekdo muze mluvit o vyssi bezpecnosti kdyz nic nevi jak je tohle naimplementovano, jak funguje generator pseudo-nahodnych cisel, prace s velkymi cisly, coz castecne muze urcovat standard a definice formatu - podobne jako je tomu v nekterych platebnich systemech.

Ale presto by se podle me zajem o co nejvesti publikum nemel strhnout do urovne platku co neco tlacha a tvari se odborne. Bud prohlaste ze se zamerujete na M$ technologie a je vse jasne a nebo zacnete konecne mit vyvazenou sestavu clanku s vyvazenym pohledem, to znamena ze clanky by meli psat i lide z oblasti jinych nez jen M$.Zkuste at nekdo kdo dela napriklad s Javou, Oraclem nebo Linuxem napise clanky pro vas server,jestli se vam podari je k tomu premuvit :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Standa  |  20. 04. 2001 19:25

Ktery E- ziny to jsou? To jsou presne ty informace ktere mne zajimaji.

Budu vdecnej za kazdou poradnou adresu.

Standa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:25

Díky za velmi konkrétní příspěvek k problematice. Skutečnost je taková, že máme redakce dvě. Jedna je absolutní banda diletantů, která jenom překládá p.r. od Microsoftu, a druhá píše ty dobré články ("dobré" znamená, že třeba chválí linux atd. "špatné" znamená, že chválí Microsoft).

Jak jste si možná povšiml, i ostatní čtenáři se vesměs vyjadřují k MP3 nelichotivě. K tomu, aby člověk posoudil, který formát je kvalitnější, nepotřebuje nějaký web, ale poslechnout si vedle sebe obojí na high-end aparatuře. Rozdíl je do uší bijící.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Hruby  |  20. 04. 2001 19:25

pan Hlavenka: Zkouska poslechem by se snad dala uznat, kdybyste si poslechl aspon dvacet hodin zaznamu ruznych zanru a s ruzhou bitrate. Samozrejme pritom musite neustale udrzovat svuj absolutni sluch ve stavu bdele pozornosti. Jestli jste tohle udelal, mate muj obdiv.



All: Mohli jste si uz vsimnout, ze p. Hlavenka je spis manager nez technik a jeho clanky jsou prisne povrchni. Umi vsak vymyslet aktraktivni nadpisy a tak se mu hinty jenom hrnou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:25

Nemám absolutní sluch (bohužel, to mě mrzí . Ale jsem "audiofil" a uši mám vycvičené dobře, myslím. Je to vnímání rozdílu jako mezi dobrými audio soustavami, jako mezi vinylem/deskou/CD. Taky nelze přesně říct, v čem jsou rozdíly, ale vnímáte, co je lepší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fyzik  |  20. 04. 2001 19:25

Tohle je typickou ukazkou uvazovani pana Hlavenky, ktery asi nikdy neslysel o relativismu a sebe poklada asi za stred vesmiru.
Pro nej je urcite vnimani wmf formatu lepsi ale nijak to neimplikuje ze totez musi platit i pro ostatni jiz jen z toho duvodu, ze vnimani a predevsim interpretace je zcela individualni.
Jeste me napadlo odkazat se na dnesni znovu nalezou teorii strun vysvetlujici slozeni prostoru a hmoty na zaklade absolutnich tonin a vuci nim pak muzeme porovnavat kvalitu i treba tonin pro nas slysitelnych, treba brat oscilacni prubeh jim podobny, ale porad jen je to o tom urcit kde je ta mez vuci ktere urcujeme to co je lepsi - zel zatim ty elementarni struny jsou popsany jen castecne matematicky a to bych nikomu nepral studovat, takze to srovnani by asi zabralo vic casu nez porovani super-strunou co je pan Hlavenka.
Rozhodnodne se vsadim o COKOLIV ze pan Hlavenka ani netusi co teorie strun je a proto se asi poklada za elementarni strunu vesmiru podle niz se ladi vsechno ostatni a tak jeho "audiofilie" se asi stane novym ustrednim terminem dnesni teoreticke fyziky. Uprimne Vam k tomu gratuluji protoze dnesni matematikove prave toto hledaji jiz nekolik desitek let a timto se stanete nejuzasnejsim clovek na svete na kterem vlastne stoji existence celeho vesmiru bez ohledu na casoprostorou formaci.

Kratce a proste.Pan Hlavenka nam rika at zapomene na Einsteina a jakoukoliv relativitu, on se nam stane super-strunou co urci svym "audiofilnim" uchem co je to nejlepsi.Asi i proto se tolik kloni k M$ ktery ma stejne tendence, proste pak jen pan Hlavenka svymi "M$-filnimi" clanky naplnuje prislovi, vrana k vrane seda rovny rovneho se hleda.
No hlavne ze jste nam pomohl vyresit tak tezky problem s unitarni teorii ve fyzice, uz jsme ve vas nasli tu jednoutnou silu celeho vesmiru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:25

Dovolím si pouze poznamenat, že svůj názor nikomu nevnucuji a netlačím, nikdy jsem netvrdil, že je jediný možný a platný. Uvedl jsem jej a podepřel argumenty a jsem rád, že několik diskutujících uvedlo argumenty proti - tak to má ve správné diskusi být.

Jako vždy se zde vyskytlo několik diskutujících, kteří mají touhu se kochat vlastním exhibicionismem, kteří jsou ochotni se tady veřejně vsázet o tom, že nic nevím o teorii strun a cosi mele o existenci vesmíru. Ještě že tento prostor na Živě nestojí nic víc než pár recyklovaných elektronů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Standa  |  20. 04. 2001 19:25

Pustit MP3 na high-end aparature?
To snad ne ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:25

Jen pro účely testování

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jIRI  |  20. 04. 2001 19:25

proc ne? kdyz je to high end aparatura, tak snad hraje high-end mp3 (bit rate 256 a vyse)


co by to jinak bylo za high-end ))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  20. 04. 2001 19:25

Souhlasím naprosto s příspěvkem, na který nyní reagujete.

Myslím, že nemá cenu zde vyzdvihovat kdo má jaké netopýří uši, ale stačí konstatovat fakta. Osobně nemám moc rád ony subjektivní pocity jednotlivých lidí, se kterými přesvědčují ostatní o jakýchsi z těchto pocitů vyplývajících dogmatech. Jsem prostě také audiofil, ale na rozdíl od Vás pragmatik.

Ta zní:

r3mix.net je site, který se zřejmě nejkomplexněji zabývá problémem kvality ztrátové komprese zvuku. Těch testů, co provedli je takové množství, že si musíte přiznat, že o tom asi něco vědět musí.

V kompresním formátu WMA nenajdete tolik paramterů, které se dají nastavovat u MP3. Tam záleží na konkrétní kvalitě implementace psychoakustického analyzátoru, který rozhoduje, zda se jeden konkrétní rámec zkromprimuje:
1) s ohledem na prostorový dojem (stereo,MS stereo,IS stereo)
2) jak složitý je jeho obsah (zvolí se optimální bitrate).
Zde bych vyzdvihl čím dál kvalitnější psychoakustický model enkodéru lame...

Nic takového u WMA nenajdete (VBR).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
holda  |  20. 04. 2001 19:25

ano rozdil je do oci bijici - mp3 je asi tak 6x lepsi nez WMA 1. WMA umi bitrate jenom do 160. navic pri vyssich bitrate v pripade WMA je to 128 a 160, protoze to vic neumi produkuje tento kodek odchylky od vstupniho signalu a "pridava" si ruzne frekvencni sumy a ringing artifacts. znovu vam doporucuji, podivejte se na stranku, kterou jsem vam doporucoval (r3mix.net), z tech grafu to snad pochopi kazdy. samozrejme i mezi mp3 kodeky jsou nektere, ktere delaji podobne veci, treba xing. ale kdyz pouzijete LAME, nebo nektery z fraunhoferu, vystupni signal se rovna signalu vstupnimu.

no a ted pro normalni lidi: tvrdim, ze pokud poslouchate hudbu na pocitaci, vubec ten rozdil nepoznate. no a lidi, kteri poslouchaji mp3 na hifi aparature je porad jeste malo. da se poznat napriklad rozdil mezi 128 a 256 bitratem ale to taky jenom, kdyz se clovek zaposloucha. mozna se ptate, proc jsem se potom tak rozciloval, je to proto, ze nemam rad, kdyz nekdo tvrdi lzi, a kdyz jsou to marketingove lzi, vadi mi to dvojnasob. ano WMA je velmi dobra komprese, na streaming, na nizsi bitraty, napriklad na 64 jasne exceluje. na 128 bitrate muze byt zrovna tak dobry, jako mp3, ale NENI to dobry kodek k archivovani hudby!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
holda  |  20. 04. 2001 19:25

typicka obrana pisatele PR clanku: a to jsem mel jako psat radsi proti one firme? myslim, ze dost podcenujete inteligenci ctenaru zive. za svou osobu mohu rici, ze by mi stacilo, kdyby v clanku byla pravda, tedy napr. ano WMA je skutecne VELMI_KVALITNI kompresni format, excelentni pri nizsich bitratech, vyborny pro streamovana media, proto je velkou konkurenci napriklad pro real media. ale stavet to proti MP3 a jeste s takovymi vylozene navodnymi formulacemi, to je typicka propaganda. jeden server jede na WMA, ano, to je asi jako kdyz v MS rikali, ze lycos, nebo kdo to byl presel na Windows 2000. to je proste typicke marketingove mlzeni, vypichne se jedna jakoby autorita, a pro BFU to je totez, jako kdyby dneska uz cely internet nepouzival nic jineho. v MF DNES by vam tohle jiste proslo, v e-zine je to dost ubohe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:25

Nějak jste mně neodpověděl na otázku, jak se pozná p.r. článek.

Je zde pár fakt:
- před nějakou dobou byl WMA ještě "non-issue", nikdo ho neznal, byl ignorovaný
- dnes, když se podíváte na hudební sajty ve světě, počínaje MP3.com (!!!), tak tam vidíte WMA stále častěji.

Navíc je humorné tento článek považovat za p.r. z prostého důvodu: komu by to přineslo jakýkoli prospěch? Microsoftu? Ale čím, proboha? Kdyby to byl článek na nějaký komerční software, po jehož přečtení by si lidé běželi do obchodu pro škatuli, ale čím pomůže chvála (podle vás nepatřičná, podle mě patřičná) formátu WMA?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
holda  |  20. 04. 2001 19:25

WMA nebyl ignorovany, ve streamech se pouziva uz vice nez rok. ze se objevuje na serverech, ano, zrejme prave proto, ze je kvalitnejsi pri nizsich bitratech.
zase na druhou stranu ale, napsterem si ve WMA nic nestahnete, protoze tento format skutecne ignoruje a navic (nevim proc, ze by uz i napster zacal pouzivat praktiky MS???) zjistil jsem, ze pokud mate v napsterovske library file ve WMA formatu, napster se vzdycky kousne pri indexovani databaze

co se tyce toho, proc je tenhle clanek PR: uz jen nadpis - zavadejici, vyzneni clanku - jede na tom cely internet, za chvili to vytlaci mp3, coz je vsechno pravda, ale jen tak napul. a s tim, jak se ptate, proc by to MS delal, myslim, ze s nas zase delate blbce. pro kazdou firmu je lepsi, kdyz se pouziva jeji format, nez format konkurence a navic jeste ty zle mp3. MS se diky tomuto formatu take treba muze podarit vysneny prunik do showbusinessu MS by se naramne hodilo, kdyby kazdy zapomnel na DIVX a mp3 a pouzival jen WMA a WMV.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:25

Asi jsem se nezeptal správně, tak zkusím srovnání. V obrazových formátech se používá (např.) JPEG. Jak prospěje jeho autorům, že se tento formát prodává? Vždyť ani nikdo neví, kdo je jeho původcem, ten z toho nemá ani halíř - prostě vytvořil formát a dal jej "na oltář vlasti".
Formát je přece šíleně neutrální, naprosto nezávislý na mateřské firmě (pokud ta z něj nebude chtít mít royalties, jako Unisys z GIFu - to ale u WMA nehrozí, ne?). Tedy myslím si, že tím, že se WMA bude používat, Microsoft nic podstatného nezíská.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  20. 04. 2001 19:25

Nieco podstatne ziska.

Microsoft vytvoril architekturu nazyvanu "DirectMedia", ktorej sucastou je "DirectShow" (momentalne sa vola "Windows Media", ako sa bude volat o tyzden neviem). Tato architektura umoznuje vlozit do systemu rozlicne kodeky/filtre apod. Balik zakladnych dekoderov je s Media Playerom, enkodery k nim su vo Windows Media Tools (WMT). Zatial by bolo vsetko v poriadku.

Teraz prichadza ASF. Je to streamovy format, ktoreho jedna z chyb je to, ze je patentovany. To znamena, ze nikto iny nemoze napisat parser na ASF - ani Apple do Quicktime, ani Be do MediaKitu, ani ludia okolo GNOME do gstreamera. Autor programu VirtualDub [http://www186.pair.com/vdub/index.html]urobil reverse engineering, zaviedol jeho podporu do svojho programu a dostal list od Microsoftu ze si to nezelaju...

Aby bola situacia este zaujimavejsia, niektore kodeky z WMT odmietaju kodovat media, ktore koncia vo formate AVI a akceptuju len ukladanie do ASF (tyka sa to napriklad MS-MPEG4).

Dalsi priklad je grabovanie audia s novym Media Playerom. Pouzivatel si ho moze ukladat len do formatu WMA, aj ked ma nainstalovany kodek MP3 alebo OGG (a to nehovorim o tom, ze "nezelane" enkodery sa urcite neobjavia v zakladnej distribucii a nebudu ani v databaze, ktoru si Media Player prezera, ked narazi na neznamy format).

Microsoft, ktory teraz dava svoje kodeky zadarmo, ma v umysle vytvorit lock-in pre pouzivatelov svojich produktov, aby svoje data ulozili v proprietarnom formate a nemohli prejst na inu platformu. (Koniec-koncov, s Wordom/Excelom to fungovalo). Takto budu uzavreti v kolotoci upgradov, resp. budu nuteni si prenajimat softver v sulade s novym smerom Microsoftu.

A Microsoft ma o prijem postarane bez ohladu na to, ci jeho softver je kvalitnejsi, sluzby lepsie atd. ako konkurencia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
holda  |  20. 04. 2001 19:25

ale tomuhle prece sam neverite. jiste, kdyz noname firma udela format, tak ho polozi na oltar vlasti a tim to konci. kdyz udela format microsoft, tak ho za pomoci praktik ktere vsichni dobre zname, a ktere jiz byly pouzity stokrat v jinych situacich protlaci a donuti uzivatele, aby ho pouzivali. proste najednou jim treba audio od konkurence v nove verzi mediaplayeru nebude fungovat. o, omlouvame se, hloupy bug, samozrejme, zadny zamer, to my bychom prece nikdy... ja nevim, jak dlouho bude trvat lidem, nez se pouci? ja osobne nebudu pouzivat format od MS, i kdyz je "zdarma", pokud nebude skutecne markantne (tim minim temer nekonecne) lepsi nez konkurence. protoze si dovedu predstavit, co s tim MS zase udela, az zlikviduje konkurenci i na tomto "trhu".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:25

V tomhle máte pravdu - Microsoft to několikrát ukázal. Nicméně je pořád rozdíl mezi proprietárními formáty třeba Wordu nebo Excelu a mezi WMA, což je formát popsaný, použitelný kýmkoli.
Nejsem si samozřejmě úplně jistý, že Microsoft nenajde cestu, jak "využít" (zneužít) to, že lidé budou používat jeho formát, ale zdá se mě to hodně těžké, málo pravděpodobné. Spíš jenom přes své přehrávače, kodeky atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Budai  |  20. 04. 2001 19:25

Jen tak pro upresnenou. Ne kazdy zna vse. Jestli ze budu pracovat na platforme Win tezko muzu psat o programu Gimp (mozna to pujde, ale nebude to ono). Ja bohuzel nemam cas sledovat nove trendy v oblasti komprese zvuku a clanek jsem si precetl i nazor ctenaru. A jestli ze se Jirka rozhodl psat o tomhle na 100% nemohl nalest neskere vhodne zdroje. Je hezke, ze jsi zde udal adresu, kde je podrobny popis, ale nevim, pro kdritizovat za tohle Jirku, ze to neobjevil. Jestli ze ja se zajimam treba o karty ATI (Radeon) vim o tom vic nez ty. Ale zase existuje clovek, ktery o tom muze vedet zace vic a neco co ja hledam a treba nemohu najit on uz nasel. Je to trochu sporny nekoho odsuzovat ohledne takhle rozsahleho tematu (Otazka kolik GB dat je ohledne tohohle napsano na internetu?? - rek bych, ze asi hodne).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jIRI  |  20. 04. 2001 19:25

otazka zni: proc pise o necem, o cem, jak vy sam pripoustite, toho moc nevi? nemel by clanek psat spise ten, kdo toho o tematu vi hodne (a umi psat, samozrejme)?


i kdyz jeden muj znamy, student zurnalistiky, mi onehdy vysvetloval, ze cim mene toho novinar o tematu vi, tim lepsi napise clanek. z toho by plynulo, ze pan Hlavenka neni v tomto oboru uplny diletant ))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:25

Ale on ten článek je trošku o něčem jiném - o rostoucí "tržní pozici" jiných formátů vzhledem k MP3, ne o technologii a "teorii strun", jak tady kdosi psal.
Názory na to, který formát je lepší, se mohou různit, už proto, že nejsou žádná jasně uznávaná kritéria - to nikomu nevyvracím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaromir Socha  |  20. 04. 2001 19:25

mp3, jak ho zname dnes, ceka urcite konec. Neni problem vytvorit mnohem kvalitnejsi format, vsechno uz tu je, ale potrebujete na to rychly stroj, abyste mohli delat i neco jineho. Ve spotrebe vykonu je mp3 bezkonkurencni.
Na ogg se tesim, ale zatim nic moc, ale je v beta verzi, takze uvidime.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloslav Ponkrác  |  20. 04. 2001 19:25

Někdy kromě délky je potřeba se zamyslet nad funkčností a kvalitou. Jak MP3, tak i WMA jsou ztrátové komprese. Což znamená, že se odřezává to, co podle autorů ucho nepozná. Není těžké docílit velmi krátkého souboru za cenu toho, že ořežou více, než by se dalo považovat za kvalitu. Bohužel se obávám, vzhledem k některým rychlokvaškám, které Microsoft jako standardy vymyslel, že formátu WMA nepředcházelo důkladnější studium, co je a co není možné beze ztráty kvality odřezat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Lidman  |  20. 04. 2001 19:25

Ono nelze tak jednoduše říct 'co je a co není možné beze ztráty kvality odřezat', protože velmi záleží na algoritmu, případně dokonce principu komprese - například takové VQF (podle mě zatím stále nejkvalitnější hudební formát) pracuje, aspoň pokud jsem ho dobře pochopil, na principu vektorové kvantizace, což je úplně něco jiného, než MP3 pracující na zanedbání vzorků, na které je lidské ucho málo citlivé. Vy víte, na jakém principu je postavené WMA?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  20. 04. 2001 19:25

Co myslite tim "nic moc"? Ja jsem zatim zadne rozsahlejsi testy nedelal a uvitam jakekoliv informace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa Kokes  |  20. 04. 2001 19:25

Formát MP3 dnes skutečně patří k těm nejhorším na trhu: [...] , navíc ale – a to je větší problém – neposkytuje dobrou hudební kvalitu, respektive zvýšení kvality je doprovázeno zvýšením velikosti souboru až na neúnosnou míru. O WMF se tvrdí, že dosahuje stejné kvality při poloviční velikosti souboru jako formát MP3...

Tohle se mi snad zda! Ano, tvrdi se, ze WMA je pri stejne kvalite polovicni proti MP3. Bohuzel to neni pravda. Respektive - v nekterych pripadech (velmi nizka bitrate, nektera hudba) to pravda je, zdaleka ale ne vzdy.

Nejvetsi problem WMA vidim v tom, ze je naprosto nepredvidatelny. Napriklad: Prvni stopa ze soundtracku Medicine Man je v WMA/64kbps vcelku srovnatelna s MP3/128 kbps, v tom tedy tvrzeni Microsoftu sedi. Jenze treba stopa "Manly Men" ze soundtracku Army of Darkness je v MP3/128kbps podstatne lepsi nez ve WMA s jakymkoliv bitratem.

Za takove situace mi WMA pripada naprosto nepouzitelne. Jestli s nim musim neco zkomprimovat a pak poslechnout, abych zjistil, jetsli to vubec k necemu je, to uz bych povazoval za levnejsi zkomprimovat to rovnou do snadno zkopirovatelneho MP3. Nehlede na to, ze pro WMA existuji programy, ktere umoznuji snadno ulozit prislusny stream...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rick  |  20. 04. 2001 19:25

Pokud bude mít nějaký formát omezení ve smyslu nemožnosti kopirování nebo přehrávání jen na určitou dobu (expiration),
jeho rozšíření bude nulové, resp. budou ho šířit jen vydavatelé.
Internetu bude vždy patřit "svobodný" format mp3, popř. jeho novější verze.

Kopírovat, kopírovat a kopírovat, ať jdou ty ceny CD dolů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  20. 04. 2001 19:25

Prave provadim pruzkum formatu ogg, bude to jeste nejaky cas trvat, ale do konce roku se rozhodnu jestli si do nej sva CD pro poslouchani v praci zkomprimuji. Co je na nem sympaticke, je free, a svoboda je to ceho si cenim nejvice.

http://www.vorbis.com/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.m99  |  20. 04. 2001 19:25

No ja bych jen upozornil, ze format gif a format mp3 byly puvodne take free a tak se zacali bez omezeni pouzivat, gif pro webove stranky a mp3 pro hudbu ...
Jenze pak si autori uvedomili, ze tam nekde se ztraceji potencionalni zisky a jak gif tak mp3 je dnes chranen autorskym zakonem a v podstate by ho nikdo bez licence nemel pouzivat. Existuje dokonce aktivita, ze za kazde downloadnute mp3 pozaduje Fraunhofer (doufam, ze se to tak pise, omlouvam se za pripadny preklepy) Institut asi pul centu po serveru, ktery to stahnuti umoznil ... to je business
Tak jen predcasne nejasejme, ze je neco zdarma ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  20. 04. 2001 19:25

Dival jste se na ten web? :)
Vorbis ogg je od zacatku vyvyjen jako free a jeho licence je takova, ze to neni mozno zmenit :).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:25

Nikdy nebyly free ve smyslu "free software". Někdo je vytvořil a tudíž na ně držel autorská práva, a nyní se jich domáhá - co je na tom špatné?
U některých "nových" formátů (ogg) je explicitně vyžadováno, aby byly skutečně free (copyleft), tudíž jsou, a je to dobře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:25

S cenami CD toto nemá nic společného - to je "paralelní" trh. Ceny CD dolů nepůjdou, ale na Internetu by měl vzniknout trh (prodej) hudby, za příjemné ceny. Zadarmo není ani oběd zadarmo: kdo začíná a chce se zpropagovat, budiž, ale to, co se ve světě MP3 předvádí, je dost licoměrné. Všechny weby s MP3 mají plná ústa "svobody v hudbě" a zatím jim jde jenom o to, jít na burzu a vydělat miliardy dolarů na kapitalizaci - hudebník z toho nemá ani haléř.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Styblo  |  20. 04. 2001 19:25

Ono vetsina hudebniku nema diky hudebnimu prumyslu ani ten haler. Ta drtiva mensina, u ktere si hudebni prumysl vybere, ze ji bude podporovat, ta je na tom lepe. Bohuzel, tihle umelci nejsou vybirani podle kvality jejich produkce - jejich obliba je vytvarena zcela umele, i kdyz tvori sileny paskvil. Vemte si takovou Britney Spears - jeji talent je nula, ty skreky nelze pri nejlepsim nazvat zpevem, to i ja dokazu lepe zpivat. Hudbu k jejim "pisnim" pise nekdo jiny. Texty pise nekdo jiny. Co dela Britney ? Pusobi na zbytky pedofilnich pudu v lidech. Hudebni prumysl je proste PRUMYSL - jeho jedinym cilem je zisk, nikoliv podpora kvalitniho umeni.


Dal - i ti umelci, kteri jsou vybrani pro marketingovy brainwash mas za radiem, jsou pekne tvrde odirani. Pochybuju, ze vy pane Hlavenko nectete excelentni salon.com a upside.com. Prave tam naleznete krasne clanky na toto tema od zpevacky Courtney Love. V prvnim popisuje praktiky hudebniho prumyslu. V druhem, ktery me opravdu dostal, popisuje svou zalobu jejiho vydavatele, na jejimz zaklade pozaduje podil ze stovek milionu, ktere Universal vysoudil z mp3.com. Coz je naprosto skvele, jelikoz Universal mel celou dobu plnou hubu o tom, jak pouze haji zajmy umelcu, a ti pak nedostali nic. Jsem velmi zvedav, jak tento spor dopadne.


Nepovazuji proto vubec za spatne, kdyz kamenici pojdou na ubyte. Pokud je tato jejich likvidace provadena legalne - coz evidentne je, ty MP3 vyhledavace nedelaji nic nezakonneho. Nezakonne se chovaji az uzivatele. Menit kvuli kamenikum zakony ? Dekuji nechci. Diky inetu se stane dostupnejsi sirsi skala umeni, umelci stradat nebudou. Stradat bude ta armada zastupcu namestku marketingovych reditelu. Lide maji sve umelce radi, a tech par korun, ktere ted umelci z jednoho CD maji, radi zaplati primo umelcum, pokud si skladby budou moci od nich stahnout primo pres web. To je budoucnost.



Trh CD a MP3 je sice paralelni, ale rozhodne tomu tak nebude naporad. Mimochodem na mp3.com lze skutecne najit kvalitni hudbu - ja sam jsem o tom roky pochyboval a ani by me nenapadlo odtamtud neco stahovat - ale nedavno jsem to vyzkousel a byl jsem opravdu HODNE HODNE prekvapenej. Presvedcilo me to, ze popularita nema s kvalitou co delat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:25

Určitě se spoustou toho, co píšete, zcela souhlasím, ale ten názor je moc radikální.
To, že nemáte rád Britney Spears a podobné hudební příšernosti, mě těší - v tom se jistě shodujeme. Jenomže kvůli tomu nekritizujme hudební vydavatelství, ale posluchače (jak píšete, s pedofilními sklony - vydavatel jim pouze namíchal ten koktejl, který chtějí pít, po miliónech.

Kdyby vydavatelé byli tak zlí, jak píšete, tak by vůbec žádná minoritní či "menšinová" hudba nevznikala. Jenomže vzniká! Hudebník si skutečně nemůže vydávat svoje díla sám (technicky, produkčně, komerčně atd. zdatní hudebníci a kapely jsou výjimkou, moc jich není). A vydavatelé, jako je venku SubPop, Mute, 4AD - a to už jmenuju dnes hodně známé a velké labely - přinášejí na svět výbornou muziku. U nás třeba Indies nebo Blackpoint. Mají i tito vydavatelé, tito "kameníci", zajít na úbytě? Kde je hranice, který vydavatel podle vás by měl zajít na úbytě? To se přece vůbec nedá říci.

Souhlasím s tím, že hudební průmysl čeká obrovská změna, pokud nemám přímo říci revoluce. Myslím ale, že cesta, kterou nastiňujete vy, nevede k tomu, aby "se hudebníci měli lépe a posluchači platili méně".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Styblo  |  20. 04. 2001 19:25

Jiste, existuji tato mensi vydavatelstvi, ktera ale prave silne trpi temi kartely velkych vydavatelu, ktere jsem mel na mysli - ty budou muset sve praktiky zmenit opravdu znacne.
Problem tehle mensich vydavatelu je v tom, ze nedokazou produkci svych umelcu dostat za hranice lokality svoji pusobnosti - uz roky potkavam na IRC americany zoufale shanejici
napr. evropskou elektronickou hudbu, ktera se u nas da sehnat bezne, ale v USA vubec ke koupi neni. Vzhledme k tomu, jak casto se s timhle pripadem setkavam, tomu dost verim. Tyhle male firmy to ale budou mit vzdycky tezke.
Je to skoda, protoze v nich jeste pravdepodobne existuje nejaka ta individualni zodpovednost, ktera tolik chybi u korporaci vlastnenych akcionarskou verejnosti.

K modelu prodavani pres web - uprimne, ja si nemyslim, ze by se SOUCASNI POPULARNI umelci v nem meli lepe. Dle meho se rozhodne budou mit hure. Nicmene pocet umelcu, kteri se ted maji velmi spatne a budou se mit lepe, bude imho obrovsky. Proste ten cash flow z posluchacu nebude koncentrovan do nekolika malo bodu a orezavan marketingovym aparatem.
A oni ti umelci vzdycky budou potrebovat nekoho, kdo pro ne ty prodejni sluzby zajisti atd .. to je budoucnost vydavatelu.
Nicmene casy se meni a hudba uz asi nebude oborem, kde lze udelat jeden uspesny hit a mit nadosmrti vystarano, to je pravda.




Mimochodem Zive by mohlo JMENO a EMAIL, ktere clovek zada tady v diskusich, ukladat k nemu do cookies a automaticky ty policka pak predvyplnovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:25

S tím cookies máte pravdu, mě to taky štve to tam pokaždé vyplňovat Zařídíme.

Víte, znám tu situaci z druhé strany, protože my sami jsme také vydavatelé - a mezi knihami a hudbou zase takový rozdíl není. Kdyby bylo tak snadné a levné dostat hudební či knižní dílo na trh, rozdistribuovat je, prodat je a vyinkasovat peníze, tak už konkurenční trh dávno přimáčkne "nás, zlé kamenné vydavatele" k zemi. Skutečnost je ale taková, že všichni bojují o život a nikdo si nevýská. I kdybychom vydávali pouze špičkové knižní tituly, vykašlali se na aktivní distribuci a zavážení (to by se ušetřilo ročně miliónů!) a nechali si lidi pouze zasílat poštou podle webu či katalogu, tak nás první, i podstatně méně kvalitní a přitom dražší konkurent převálcuje. Ani dobré zboží se neprodává samo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Styblo  |  20. 04. 2001 19:25

Ja vim, ze to neni tak jednoduche. Ale proste soucasny system, kdy 95% hodnoty dostane prekupnik a nikoliv jeji producent je proste neudrzitelny - je to jako kdyby distributori chleba dostaly dvacetkrat vic, nez kolik dostanou pekarny za jeho vyrobu. Do tyhle doby to fungovalo pomoci kartelovych dohod mezi temi nejvetsimi a potlacenim konkurencnich tlaku. Jenze ted uz RIAA a MPAA a podobne vedi, ze jejich cas se blizi, a proto bojuji tak nevybirave tvrde. To je ostatne to, co na me pusobi nejvic - pro me i za tech 600,- nebyl nikdy problem kupovat si CD ke vsemu, co se mi libi - i kdyz jsem vedel, ze z toho umelec dostane mizivou castku. Ted uz to nedelam - proste se mi nesmirne prici, ze JA bych platil vsechny ty soudni procesy a zastrasovani a buhvico, slouzici k potlaceni moji vlastni svobody, umisteni filtru nad jakoukoliv komunikaci na Netu ve stylu ucel sveti prostredky atd. Hudebnimu prumyslu se podarilo nevidane - zakaznici majici inet ho primo NENAVIDI - z toho se bude dostavat strasne tezko.


Sam popisujete, jak je tvrde vyjit jako ditributor knih - to je normalni a pozitivni aspekt trzni ekonomiky - nikde se ty penize jen tak nevali. Skutecne si ale myslite, ze ve stejne situaci je tech sedm nejvetsich svetovych vydavatelu hudby ? Omyl. Ti si muzou delat naprosto co se jim zachce a konkurence je pro ne neznamy pojem. Situace u hudby a knih je ruzna. Zaprve koupi knihy ziskava zakaznik skutecnou a vyraznou hodnotu nad zkopirovanim si obsahu pres net - proste ta fyzicka podoba knihy ma hrozne moc vyhod, a treba pro me je takovy text knihy v digitalni podobe uplne k nicemu - odmitam cist neco delsiho na obrazovce. Zadruhe trh s knihami je mnohem mene soustreden do nekolika malo "hvezd" jako u umeni - diky tomu take autori knih narozdil od hudebniku nemaji po napsani kvalitni knihy do konce zivota vystarano. A to ani ti nejznamejsi. Proste u knih trzni ekonomika funguje, tak jak ma. Mozna prave proto, ze tento trh mel cas na vyvin. U hudby nikoliv.

V kupovani si hudby pres net primo od umelcu opravdu budoucnost vidim a zminena nutnost marketingu zde sice jiste je, ale jiste je take mensi nez u kamenneho prodeje - v cem by potom spocivala ta revolucnost inetove ekonomiky, nez prave v primem prodeji ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
back  |  20. 04. 2001 19:25

Zajímá mě co čtenáří poznamenají k větě "Formát MP3 dnes skutečně patří k těm nejhorším na trhu".

Ano, skutečně všechny USA weby, které pročítám uvádí nesrovnatelně lepší kvalitu wma než mp3.

Vzhledem k tomu, že Windows převádí hudbu do wma, bych si přehrávač mp3 nekoupil.

Osobně si myslím, že do 2 let vznikne úplně nový formát, který pohřbí všechny předchozí.
V dnešní době se objevují nadpozemské komentáře k Wavelet kompresi, nejprve u JPEG 2000, následně i u videa ( 6x lepší než mpeg4 ) a zasáhnut bude asi i zvuk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neuu  |  20. 04. 2001 19:25

no, problem je ze WMA je velice vyhodne pri nizkych bitratech, ale u vysokych hodne ztraci..., tady kraluje prave MP3.

Vzhledem k tomu, že Windows převádí hudbu do wma a ktera verze windows?

Novy format podle me uz vznika - OGG vorbis. treba to bude prave on.

V dnešní době se objevují nadpozemské komentáře k Wavelet kompresi, nejprve u JPEG 2000, následně i u videa nadpozemske komentare se objevuji neustale. o wavelet kompresi jsem cetl pred asi 2 lety, byla mu prorokovana velka budoucnost. sve kvality jiste ma, ale stale vsichni pouzivaji GIF a JPEG. existence nejakeho formatu totiz nestaci. musi pro to byt podminky aby se prosadil - poptavka po takovem formatu, rychly a kvalitni enkoder a dekoder - samozrejme zdarma, na to lidi slysi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor