Windows ME: vypínejte je pomalu

Diskuze čtenářů k článku

Jiří Trnka  |  20. 04. 2001 19:26

Chyba potvrzena, problém vyresi novy ovladac od vyrobce chipsetu na UDMA100 pro napr. www.highpoint-tech.com pro desky ABIT.
Jirka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiri Sladek  |  20. 04. 2001 19:26

Stahnul jsem 'novy' ovladac z www.highpoint-tech.com, nepomohlo to.

Stahoval jsem vcera, soubory uvnitr ZIPu maji datum 30.5.00 a 9.6.00

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiri Sladek  |  20. 04. 2001 19:26

Potvrzuji tuto chybu.

Po vypnuti Win98 a zapnuti je poskozena FAT nebo registr Win98.

Problem jsem 'vyresil' tak, jsem prepojil disk na radic ATA33.

A cekam na zaplatu.
Myslim, ze prijde, az budou vyrobci nabizet ATA150.

Moje konfigurace:
Pentium III 700Mhz
Disk WD 8GB ATA66 2MB cache
MB ABIT BE6-II rev.1.2
na mainboardu je radic ATA100 HPT370.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Antonin  |  20. 04. 2001 19:26

OPravdu se mne to stalo. Pentium 733MHz, chipset 815, ATA100. Po vypnuti jsem jiz okna nenastartoval a byl fyzicky poskozen disk v miste adresare Windows. Ze sveho okoli znam jeste jeden obdobny pripad. Ma nekdo tu zaplatu. Ted PC vypinam "Restartovat v rezimu MS DOS" a pak masinu vypnu vypinacem. Pozor Intel mainboard s chipsetem 815E vypina automaticky i kdyz je power manamegment vypnut v Set Upu i ve Windows. Kde je ta zaplata?
Antonin

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Kapler  |  20. 04. 2001 19:26

No ten problém je způsoben tím, že pro operační systém je čas zápisu roven předání dat sběrnici disku, která jej ale nepíše rovnou, ale nejdříve na cache. Ale když předá data a HNED vypne, tak cache nestačí provést uložení dat. Tohle je zrovna velmi těžké ošetřit. A problém roste nejenom s rychlostí počítače, ale také s pomalostí a velikostí cache disku. Nevhodná kombinace rychlý počítač, velká disková cache ale ne příliš velká rychlost zápisu pak způsobí takovýto problém.
A propos - viděli jste někdo wnt 4.0 bez service packu? Ne? že jenom se service packem 1? No nedivte se. Ta bez něj vydržela na trhu asi týden kvůli podobnému problému - jestliže jste dělali přesun dat z jednoho serveru na druhý tak se mohlo stát, že budou data rychleji vymazána, než pak zapsána. Takhle se nám stalo že jsme přišli o půlku dat. Nový server, tak jsme hned přesunuli data z jednoho na druhý a půlka dat v hajzlu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan Oliva  |  20. 04. 2001 19:26

Problém s vypínaním mají Win98 i na pomalejších strojích (AMD 500, ATA/33, AT formát). Při vypínaní zůstane viset obrazovka o vypínaní, obrazovka o vypnutí nenaběhne!
Řešením je použít místo vypnutí restart a vypnutí při nabíhaní paměti. U ATX setav to ale asi nebude tak jednoduché, je potřeba nastavit v BIOSu.

A vůbec, kdybyjste měli Maca nebo Silicona, tenhle problém nemáte :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Trnka  |  20. 04. 2001 19:26

Stáhni si nové ovladače na www.microsoft.com, kde je tento problém již dávno vyřešen.

Jirka
P.S.: Ten problém není HW

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frn  |  20. 04. 2001 19:26

Windows 2000 používají jinou posloupnost vypínání počítače

Že by už v nových woknech dokázali bezchybně naprogramovat posloupnost :
- ulož data
- vypni

???

Ona to holt není žádná legrace. Tenhle algoritmus je děsně složitý a je potřeba 5 let vývoje :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Benda  |  20. 04. 2001 19:26

Šíleně vtipný, používám hibernaci několik měsíců včetně průběhu testování beta verzí bez sebemenšího problému. Když halt má někdo poskládaný šrot ve smyslu "Co dům dal", pak se nemůže divit, že mu OS padá. A kdo jiný je na blízku než W?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Moc  |  20. 04. 2001 19:26

Tohle měl tuším ošetřen Linux od jádra verze asi tak 0.01 ;)) i a dementní MSDOS při restartu po stisku CTRL+ALT+DEL nejdřív vysypal obsah smadrtdrive cache na disk a až potom se to restartovalo... Neschopnost M$ je opravdu už do nebe volající. :((

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Corin  |  20. 04. 2001 19:26

No, problém asi nebude ve vysypání cache v RAM, ale spíš ve vysypání HW cache přímo na disku.
Proto rychlý počítač + velká disková HW cache.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marin Sliwka  |  20. 04. 2001 19:26

Kdyby sis ten clanek precetl tak uvidis, ze jde o to, ze disk nestihne ulozit data ze SVE INTERNI CACHE a windows ho vypnou ... to nema s posloupnosti jako takovou co delat ... pokud se nepletu tak w2k disky, nez vypnou zdroj, disk "uspi" pres powermanagement a v tomto pripade si to disky musi osetrit samy aby pri pozadavku na vypnuti vyprazdnily cache!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor