Windows: Když vývojáři zapomenou na užitečné funkce...

Diskuze čtenářů k článku

M@rtin  |  30. 09. 2004 10:22

Já používám freeware WireKeys Light. Umí nadefinovat na libovolné klávesové zkratky  mnoho funkcí Windows (hlasitost, okna, spouštění aplikací, WinAMP apod.) a obsahuje i spoustu dalších užitečných funkcí (virtuální desktopy, seznam procesů s možností "sestřelení", screen-shoty, spouštění systémových apletů Windows, a další) . Za ty "prachy" těžko hledá konkurenci. Používal jsem dříve několik různých utilitek, ale na každé mi něco chybělo nebo to nebyl freeware. Teď už nemusím na každou ptákovinu mít extra prográmek, tenhle moje potřeby (ohledně ovládání Windows ) uspokojil dokonale.

Jediné, co bohužel neumí, je mapování funkcí i na tlačítka (nebo pohyby) myši.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
janak  |  28. 09. 2004 09:38

Uz delsi dobu pozoruji, ze pan pecha kopiruje, anebo se snazi v tipech a tricich alepson, dohnat pana dvoraka na technetu. Clanky, respektive serialy, co zacnou vychazte na technetu se totiz vzdy s nejakym zpozdenim za to s zelenzou pravidelnosti objevi zde na zive. Opravdu nemate sve vlastni napady a musite se inspirovat u konkurence??? Jeste si pamatuji, kdyz na technetu vysel prvni clanek o nastavovani Windows. Cca mesic na to zacal vychazte zde. Dale jiz nekolik let u nich vychazi prehled zajimaveho (tematickeho) softu. Sakara jaktoze tady zacal taky??? No a vrchol vseho je to, ze nyni pecha zacal psat i tento clanek, ve kterem se zminuje o uzitecnych programech (takto se jmenuje serial na technetu). Mimochodem ten sw na ovladani mysi vysel jiz pred mesicem http://technet.idnes.cz/tipyatriky/sweveryday_1804.html.
Kdyz uz tedy nemate vlastni napady na nove clanky, zkuste opisovat co nejmene! Jste na netu dvojka (viz. iaudit) a s takovymto pristupem budete porad! Coz je mozna jen dobre.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Pecha  |  28. 09. 2004 12:01

... a na MobilManii.cz píšou o stejných mobilech, službách a operátorech jako na Mobil.cz - hrůza!  Bohužel mě nenapadá nic lepšího, jak na Váš příspěvek reagovat...

Když vám řeknu, že Technet nečtu, asi mi věřit nebudete. A pokud dva a nebo více serverů píšou o stejném hardwaru, softwaru, službách - co je na tom nepochopitelného?

Přeji pěkný den! :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
32bit  |  29. 09. 2004 15:20

Me je spise divne ze stracite cas psanim takovych clanku ktere jsou k nicemu. Kazdy skusenejsi uzivatel tohle akorad maze a neskuseny by se mel stat skusenym a ne blbcem s tunou sw co se snazi myslet zanej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 07. 2008 15:19

To je právě ono - takové články nejsou určeny zkušeným uživatelům, ale začátečníkům. Sice mezi ně nepatřím, ale dokáži podobné články ocenit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
p  |  27. 09. 2004 11:02

Nechapem co sa vsetci stazujete, ja si myslim, ze tieto clanky su velmi dobre, lebo v diskusii sa vzdy dozviem vela zaujimavych a uzitocnych od ludi. Aj ked tie recenzovane programy su VZDY uplne nanic, takze ludia len piste.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
admxx  |  25. 09. 2004 17:43

pokud jde o zmenu velikosti písma tak stačí označit to co chcete zmenit a pak zmacknout shift+F3...pri prvnim zmacknuti se nadelaji velka pismena na zacatku kazdeho slova pri druhem je vse velkym pismem a pri tretim je vse malym...(mam ale pocit ze to funguje jenom v ms office

pokud jde o ty programy tak jsou to opravdu pekne kraviny...proste nebylo o cem psat, tak se vytahly dva zbytecne programky a udelal se clanek...ze...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  25. 09. 2004 21:32

Tak tohle je opravdu super! Dík

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  26. 09. 2004 19:02

Je škoda, že je tahle zkratka málo známá. A další taky (Ctrl+Shift+Alt+F pro zmenšení písma, s G je to pro zvětšení písma). Přitom stačí v nápovědě Wordu a Excelu hledat výraz "klávesové zkratky". Jsou tam vypsané všechny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta Ptáků z Wilsoňáku  |  27. 09. 2004 08:01

A pak si je ještě stačí zapamatovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rici  |  29. 09. 2004 23:45

Vytáhněte si v office potřebné ikonky na panel nástrojů a v možnostech dejte "S názvy tlačítek zobrazovat i klávesové zkratky" po čase si zapamatujete pro vás potřebné zkratky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
multimotyl  |  25. 09. 2004 16:01

Tam je ve standartní výbavě takových vychytávek, že jsem čuměl...

Například jsem nechápal, proč takový acces connections už dávno není ve standartní výbavě windows, to samé například spoždění některých kláves (například F1, v excelu když se člověk přehmátne a zmáčkne ji místo F2, tak je to čekání na po...ní)

Navíc od IBM dostanete spolehlivý soft a ne nějaký nadšenecký freeware...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deda.jabko  |  25. 09. 2004 12:47

blbejsi clanek jsem nevidel od dob kdy na technetu vysel clanek "Stante se mistry v ovladani nabidky start"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka H  |  25. 09. 2004 12:58

Tak to sem asi nechodíš moc často

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Pecha  |  25. 09. 2004 13:25

Je vidět, že nemáte zkušenosti se začínajícími uživateli - těm například nechtěné zapnutí režimu Caps Lock dělá velké problémy... A tady jim nabízím způsob, jak tuto funkci "ošetřit".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  25. 09. 2004 13:44

Mám pocit že už ve W95(?) jde CapsLock (i Num a Scroll) ozvučit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Pecha  |  25. 09. 2004 13:53

Ozvučit ano, ale uzamknout ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  25. 09. 2004 15:06

Jakub Pecha = Pítr Bobáň?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
32bit  |  29. 09. 2004 15:10

Sorry ale kdyz je nekdo blbec a zapne si Caps Lock aniz by chtel a ani si toho nevsimne. Tohle uz je no comment... taky si obcas nevsimnu ze mam v aute spatecku ze by neaky programek aby to vyresil....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
-FUČÍK-  |  25. 09. 2004 09:44

tak tento článek je strašný. GDO PÍŠE VE WORDU? Já teda bv taKOVÉM hnusu ne! OOO rulez

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alda  |  25. 09. 2004 10:29

OpenOffice je hnus. Ve škole mám možnost pracovat v Officu 2003 a musím říct že je 100x lepší. Má mnohem lepší funkce, grafické znázornění těch funkcí apod. Třeba automatický text v záhlavých, apod. Toho je víc. Jako na napsaní malého dopisu ti stačí WordPad a nemusíš na to stahovat něco co se tváří jak kancelářský balík do školky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
***  |  25. 09. 2004 10:55

Souhlasím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Váňa  |  25. 09. 2004 11:08

Jak můžeš srovnat soft, který je zadara s předraženým softem za 6 klacků? No jo tobě ho zazobaný fotr asi koupí.
Stejně tě ani Office 2003 nenaučily česky: "automatický text v záhlavých"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
***  |  25. 09. 2004 12:16

Hlavně že pan Fučík píše hezky-česky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deda.jabko  |  25. 09. 2004 12:19

probuh, clovek, ktery neumi poradne psat - bude vysvetlovat, ktery editor je lepsi.... zahlavi - podle vzoru staveni!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  25. 09. 2004 09:40

Nevím koho taková blbina napadla!  Kolikrát za den potřebuješ měnit hlasitost? A kolikrát za hodinu potřebuješ posunovat dokument nahoru/dolů.  To snad potřebuje jen extra tunista, aby se mohl chlubit jakou má extra funkci na hlasitost, ale rozumně uvažující člověk nechá kolečku myši svou původní funkci. Měnit hlasitost kolečkem je funkce zajímavá, ale posouvat dokument nahoru/dolů je funkce životně důležitá. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Pecha  |  25. 09. 2004 12:19

Právě proto je možné nastavit, že změna hlasitosti se bude měnit pouze při kombinaci např. určitá klávesa + otočení kolečkem. Pokud kolečkem otočíte "jen tak", jeho základní funkce nebude nijak dotčena :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  25. 09. 2004 13:04

Když už tedy musím šáhnout na klávesnici, tak tam mám tlačítko  "+"  a "-", kterými tu hlasitost ovládám přímo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Pecha  |  25. 09. 2004 13:21

Na klávesnici samozřejmě sahat nemusíte - je možná i kominace "umístit kurzor na hlavní panel/plochu a otočit kolečkem myši".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan Beneš  |  25. 09. 2004 21:11

Lol, když se na to tak koukám, tak jsem si zkusil dát myš nad ikonku Kmixu vedle hodin a ono to kolečko opravdu ovládá hlasitost :) Ještě se naučím líp ovládat KDE díky článku o Windoze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DanielR  |  27. 09. 2004 00:50

a zkus si kolecko na hodinach - tim se prepinaj casovy zony :)
ps. defaultne jich tam je asi 6, ale ja to zredukoval na moji + kamosovou z NYC, takze jedno otoceni dolu, horu a vim kolik u neho je :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Carlos  |  25. 09. 2004 07:54

urcite si budu instalovat takovy kraviny a zasirat tim windousy. To urcite. On nejaky doby se snazim uplne vyhnout programum a hram, ktery se musi instalovat. A kdyz to nejde, tak to nainstaluju na jinej komp a pak si to zkopiruju, takze mam krasny cisty winy a vsechno mi funguje

peace out(
Carlos

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  25. 09. 2004 08:19

Myslíš, že ty WIN jsou opravdu o moc čistější, než kdyby si to místo kopírování nainstaloval? Docela pochybuju

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majsner  |  25. 09. 2004 09:03

Já teda taky neinstaluju každou volovinu, o který někdo řekne, že je dobrá, ale když už něco instaluju, třeba hru nebo tak, tak když to zase odinstaluju, tak si komp pěkně pročistim registry cleanerem a je to v poho. Neinstalovat hry, jenom je kopírovat, to je podle mě blbost... většina her ti bez patřičných klíčů a hodnot v registru prostě nepoběží.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Krakonoš  |  25. 09. 2004 20:32

> většina her ti bez patřičných klíčů a hodnot v registru prostě nepoběží.

Nevím, jak většina, ale já mám na disku pár her už dlouho, přežily několikrát novou instalaci windows na čistý disk a běží bez problémů. Pochopitelně ty hry jsou na jiným disku, než OS. A nejsou to žádný soliters, ale velký hry (Mafia, GTA Vice City apod)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jones  |  25. 09. 2004 23:13

Jo jasne. Jenze neco jineho je original hry a neco jineho crackla verze, ze?? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wit  |  25. 09. 2004 09:05

tak to se dost omezujes, taky jsem to tak delal, ze jsem radsi nic neinstaloval, ale je to na hov*o

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Huh  |  25. 09. 2004 09:25

A neni lěpší používat (pokud se tak strachujete o OS) Dual-Boot Win/Win ? na dvou particiích ? Na jednejch Win si můžete dělat bordel a na druhejch instalujete jen osvědčené a vyzkoušené a potřebné věci...

Jinak - přeinstalovat Win není zase takovej problém dá to jen půlden času nainstlovat/nastavit/doplnit programy/přenést původní data..ideální když máte dva disky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Toms  |  25. 09. 2004 12:47

Já to raději namiroruju ze zálohy, než se znova sr*t s instalacema, stahováním záplat a updatů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM_tank  |  26. 09. 2004 13:54

tohle řešení mám ale je to taky vcelku o ničem... už jenom to pitomý přebootování když chci hrát, vybírání pošty do dvou oddělených míst, dvoje icq, synchronizace například adresáře a programu na správu hesel "jako na dvou pc" plus třetí v práci.... nic moc to už se nebavím že postupně jsem hry a test programů přemístil do obou windows takže stejně mám vlastně jedny co používám a jedny co nepoužívám...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alex  |  25. 09. 2004 03:56

Hlasitost se ve Windows XP ovládá kolečkem myši odjakživa, ostatně na klávesnici mám na to konto extra kolečko...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  25. 09. 2004 08:21

No jo, šmudlo, jenže to je zase něco jiného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
riza-do  |  25. 09. 2004 03:22

Jako by dělali něco jiného než zapomínali ^^;;

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hanz  |  25. 09. 2004 02:39

kraviny, bordel v systému, kdo win používá často tyhle kraviny jenom zdržujou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Toms  |  25. 09. 2004 01:59

si budu zahnojovat systém takhle "užitečným" softem!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MARINAKX  |  25. 09. 2004 00:20

jeste Strokeit ovladani windows gestama mysi skvele! 120KB
http://www.tcbmi.com/strokeit/
BossKey 2.0 -virtualni pracovni plochy az 10 jako v linuxu - jen 10 KB !
http://keir.net/
DriveSpeed nastaveni rychosti cd-romu a onmezeni hluku
atd viz muj seznamek uzitecneho SW http://marinakx.wz.cz/infohack/freewarecz.htm

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Markoff  |  25. 09. 2004 08:32

nj, moj je IMO lepsi, v poslednej dobe 2x tyzdenne, tu je zatial posledny freeware k downloadu

inak suhlasim s ostatnymi, ze urcite si teda budem zasierat comp pod. blbostami...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hipi  |  25. 09. 2004 17:41

a este dalsich 512mb memory plus 2x raptor v RAID0, aby to uzivilo tie programy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  25. 09. 2004 18:00

Co to plácáš. O windows nemáš ani páru. Mimochodem jsou i linuxové dostibuce kdy je 256 tak tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rejpal  |  25. 09. 2004 20:52

To je spis vec toho, kolik chces mit spustenych jak narocnych programu, nez distribuci, ne ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor