... a po Američanech si jich nejvíc pořídili Japonci. Vyhraje to Microsoft i bez masívního reklamního nátlaku, který byl u Windows 95?
Firma Microsoft oznámila, že prodala do 18. září přes 2 500 000 kopií upgrade operačního systému Windows 98 (v anglické verzi byl systém uveden na trh dne 25. června, v ostatních mutacích je uváděn postupně později). Z toho byl milión prodán v USA a půl miliónu jen v samotném Japonsku, což je překvapivé vzhledem k tomu, jaké ekonomické potíže tuto zemi pronásledují.
Živě komentuje: toto ovšem není celkový počet kopií Windows 98 distribuovaný ve zmíněné době. Je nutno započítat všechny počítače, na kterých byl operační systém předinstalován coby "OEM" verze; vzhledem k tomu, že se ročně na zeměkouli prodá okolo 70 mil. počítačů, jedná se určitě o mnoho dalších miliónů nových vlastníků legální kopie Windows 98. Zatímco je tedy celkový počet uživatelů Windows 98 nepochybně po pár měsících prodeje vyšší než tomu bylo u Windows 95, je upgradování pomalejší. Za prvních pět týdnů prodeje se totiž podařilo udat přes 3 milióny krabic s Windows 95, což je číslo, ke kterému se jejich nástupce nedostane ani po třech měsících. Má to ovšem svůj důvod: zatímco Windows 95 byly skutečně podstatným a odůvodněným upgrade, navíc provázeným masívní kampaní, jsou Windows 98 verzí, která neobsahuje tolik novinek, alespoň na povrchu - ovšem to je to, co uživatele zajímá! Navíc byla kampaň letos docela malá: působí to dojmem, že Microsoft nechce činit na uživatele tak velký nátlak (který jej také něco stojí) a že je nechá k novým operačním systémům tentokrát "dojít" samotné.
Je ještě důležité poznamenat, že Microsoftu se letos podařila lokalizace významně rychleji než u Windows 95 před třemi lety - i u malých jazyků (čeština patří mezi ně) obvykle nepřekročila dva měsíce. Jedním důvodem je, že lokalizace probíhala mohutně už na poslední betaverzi Windows 98 (uvolněnou někdy v dubnu) a pak proběhlo pouze rychlé doladění; dalším je známý fakt, že výroba balíku je méně nákladnější (časově i finančně) díky tomu, že Microsoft dodává podstatně redukovanější manuály než dříve a ponechává tvorbu různých typů knih, manuálů, Resource Kitů a učebnic na domácích vydavatelích.