Microsoft si staví proti sobě uživatele a profíky, kteří mají kus nezávisle uvažujícího mozku v hlavě, už řadu let.
Známý, i když místy rozporuplně přijímaný produkt Microsoft Plus! bude mít u Windows 98 následníka – s názvem Microsoft Plus! 98. Bude se opět jednat o balíček různých utilit a vylepšení určený pro ty, kterým nestačí běžná Windows – či kteří si myslí, že jim nestačí. Na rozdíl od předchozího balíčku, který byl často kritizován pro nevýznamný obsah a přitom poměrně vysokou cenu, bude nový Plus! obsahovat přece jen zajímavější produkty, například ViruScan od MacAfeeho (s šestiměsíčním upgrade zdarma), FileCleaner, Start MenuCleaner, Compressed Folders, jakož i obvyklý balast, tj. screen-savery, tapety, plus několik dalších programů – Deluxe CD Player, PictureIt! Express a pár her.
Ti škodolibí z nás určitě poznamenají, že k prodaným Windows 98 vám Microsoft ještě nabídne ke koupi – cca za 1700 Kč - další produkt, který opraví škody, které Windows 98 způsobí (čištění od nepoužitých aplikací, neplatných odkazů atd.) plus věci, které jsou všude na Internetu zdarma v daleko hojnějším množství.
Balíček vybraných a opravdu užitečných programů k Windows, který je do jisté míry standardizovaný a prosazený marketingem Microsoftu do celého světa má pro uživatele smysl. Zdá se ale, že plánované Plus! k němu má poměrně daleko – proč neobsahuje například WinZip/WinRar, nástroj na defragmentaci disku, prohlížeč stovek grafických formátů typu ACDSee, slušný faxovací software, ftp klienta, Acrobat Reader a desítky dalších programů, které například náš administrátor musí s božskou trpělivostí, kus po kusu půl dne instalovat na každý nový počítač přicházející do firmy, aby jej vybavil tím, co stejně každý potřebuje, opravdu nechápu.
Místo toho nás Microsoft obdařuje nepravdivými reklamními tlachy typu "akcelerované screen-savery poskytnou uživatelům dynamické a vzrušující počítačové umění" Není to pravda. Či "Plus! 98 je ideální kamarád Windows 98". Není to pravda; k ideálu má moc, moc daleko. Firma si tím, vytrvale používá svůj ošklivý a nenápaditý marketingový newspeak, kterým vychvaluje šedivé vlastnosti coby největší objev od vynalezení kola, staví proti sobě uživatele a profíky, kteří mají kus nezávisle uvažujícího mozku v hlavě, už řadu let. V poslední době si nejsem jistý, zda to není záměr.