Osobně by mě velmi zajímalo propojení Windows 8 a WP 7 (7.5) -> skydrive,?možnost ovládání PC pomocí telefonu? (díky podobnému GUI), synchronizace apod.. Jelikož pokud by výše uvedené věci vyšli a to v použitelné podobě, tak si myslím, že si Microsoft vytvoří velmi dobrý (silný) ekosystém.
Ztrávil jsem ve Windows 8 hodně času, když jsem pro WinRT vyvíjel aplikaci. Myslím si, že velké nepochopení pramení z toho, že se zásadně mění účel hlavního panelu. Zatímco dřív to byl takový přehled spušťěných aplikací sloužící k rychlému přepínání (nad 10 oken alt+tab strašně zdržuje) dnes je to náhrada nabídky start (nemyslím vyhledávání aplikací) s připnutými aplikacemi, které často používám. Pro rychlé přepínání slouží vysouvací panel vlevo.Co se Metra týče, štvalo by mě, kdybych si na desktopu nemoch pustit aplikaci, kterou jsem si koupil pro tablet. Do Metra vážně není nutné se každou chvíli přepínat, když je nastavená správně asociace přípon k aplikacím.
Tohle je vtip? :"Optikou potenciálního rodiče tleskám"Já bych se jako rodič nesnížil k tomu, abych špehoval své dítě jako nějaký STBák.Když opominu etiku, tak je tu ještě další věc : je to na dvě věci, když bude dítě chtít, dostane se kamkoli.Zdar Max
To já také ne, naopak je potřeba dětem vše ukázat (přiměřeně věku jistě) a pokud je to nutné, vysvětlit co a jak. Rodiče mají děti naučit co je správné a co ne, a potom jim už musí důvěřovat (ano stále jsou záchranou sítí, kdyby něco), že se zachovají tak jak mají. Ano, nikdy to nebude bez chyb (dokonalé), ale rodiče v jejich věku taky nebyli "svatoušci", že ne?Dodatek: Napadlo vůbec někoho, že i na PC je potřeba soukromí, že teenager bude na porno stránkách, že bude zkoušet kouřit, alkohol, jointa atd. To je normální, jen to musí být s mírou (nemyslím Miroslava). Že i menší děcko je zvědavé a chce vidět na netu, co je jen možné. A to hlavní, že toto už v dětech pěstuje pocit, že jsou sledování na každém kroku, a že udavači a šmíráci jsou všude, to tedy nechápu co lidem vadilo na komandýrech, protože jejich "metody" jsou takto dotaženy k dokonalosti.
u teenage možná, ale dnes jsou u počítače 4letá děcka..
Zatím ze všech ukázek mám dojem, že Metro je pouze o tom dát na co největší plochu co nejméně informací.
tak třeba zrovna na start obrazovce je informací požehnaně, každá "slušná" live tile zobrazuje něco užitečného :), maily, zprávy z messengera, počasí, tweety apod..
Tak to není zas taková pravda. Například i při vyhledávání se na ploše Metro Start zobrazí mnohem více výsledků než ve Win 7.
Přidávám se k tomu málu, které je s Windows 8 spokojeno a těší se na ně, jak tu bylo řečeno, spousta konzervativců tu křičí, ale kdyby to vypadalo stejně jako sedmičky, tak by pro změnu říkali, že tam nedošlo k žádné změně. Tak co vlastně chcete? 🙂 Čert vem nějaké Metro (ač i to se mi líbí), hlavní přece je, že je to výrazně rychlejší a podstatně méně náročné než sedmičky a to prosím pěkně už v testovací (nehotové) verzi. Spousta lidí asi zůstane u sedmiček, ale já se na nový systém těším. A teď do mě. 😀
Rychlejší start sys (nebo softu), neznamená rychlejší PC, to tě ujišťuju. A např. ten nový bezpečnější filesys bych uvítal místo Metra, to měl být samostatný OS a ne W8.😉
hmmm, ale osmička skutočne aj rýchlejšie reaguje. Odskúšané - čerstvá inštalácia sedmičky a osmičky. Všimneš si to viac na pomalších strojoch.
Pokud v tomhle prozatímním "křápu" W8 (sorry Bille), nepůjde zcela deaktivovat Metro, tak nemám zájem a to definitivně. Nejmenší monitor mám 27" pak 30" (kalibraci si dělám sám a na *.iso mám UltraISO) ani jeden není dotykový a nemá takový být. A dlaždice jsou na tom naprosto nepřijatelné na ovládání, ať si na tom myší jezdí jinej trouba. A nový filesystém nebude mimo server, a chci vidět kolik Unknown betatesterů co tu za W8 "lobují" si ho opravdu pořídí (zaplatí) hned jak vyjde. Jejich nicky jsem si poznamenal (včetně screenu) a budu to v rámci možností sledovat.
Už se to řešilo všude mnohokrát. W8 jsou systém pro tablet a dotykové ovládání. Myší se to ovládat dá taky, ale je to optimalizováno na menší rozlišení.Osobně moc nechápu logiku MS, že to cpe na desktop tak vehementně, že to nejde vypnout. I Apple má na svých desktopech něco jiného než na tabletech. Na tablet co držíš v ruce se hodí něco jiného, než na dva 27'' monitory u kterých máš klávesnici, myš a sedíš.Určitě lze pro desktopy vymyslet něco lepšího, než je teď (bez hlasového, dotykového nebo neurálního ovládání), ale Metro to podle mě není.Používám MS od pětkového DOSu a z 8miček mám stejný dojem jako z Vist - tedy spousta skvělých nápadů, ale nedotažených. Tedy tuhle edici přenechám experimentátorům co se tu budou rozplývat jak je to Free, cool & in. Já potřebuji na počítači i pracovat (a to s více aplikacemi/dokumenty zároveň).Disclaimer: W8 znám jen z videí a dojmů jiných lidí.
Ach jo, chtěl jsem se zeptat na souvislost mezi tvým nickem a jistým pánem s fešným knírkem a příspěvek přes všechnu mou maskovací snahu neprošel sítem cenzury. To je jak za komunistů, to jsme taky nemohli svobodně psát své názory do diskuzních fór.
Na tom není nic tajného, je to dolph1888 ani 88 a ani 18 (chápeš ty symboly že?), ale 1888. Jestli myslíš Ádu (Hüttlera), z Germanie musím tě bohužel vyvést z omylu. Jemu tak nanejvýš vděčím za to, že mi pár příbuzných umřelo na ruský frontě pro ty jeho "nápady" a pak ještě půlku rodiny odsunuli, která s tím neměla pranic společného. Neurážej tedy, prosím to jsou ubohé výpady.:-/
Jen mě to zajímalo, protože jsem na hákoše alergický. Rozhodně jsem nechtěl jen tak urážet, prostě mi ten nick přišel jako jasná nazi šifřička.Tak na usmířenou ti posílám obrázek http://i.nahraj.to/f/9w1.jpg...
Omluva přijata.
Pro mne je ten nejideálnější systém (tedy operační) ten, ve kterém pohodlně spustím potřebnou aplikaci (a zdá se, že to METRO na rozdíl od svých předchůdců splňuje měrou dostatečnou), a pak o něm po celou dobu co pracuji nevím. Neobtěžuje mě hláškami, že to či ono nejde, že chyba má název XY9984 a67, nebo dokonce mě od práce nešetrně vykopne - pochopitelně bez náhrady škod (ale patří mi to, když jsem blbej a nezálohuju 😁. A zdá se, že i tohle "osmičky" zatím uměj. Opravdu se nevyžívám v tom, abych se kochal tvarem ikon, krásnými barvami, možností tapet atd atd. Stejně je za celý den nevidím, jen když PC spouštím a vypínám. Třeba se to jednou změní - až budu mít tolik času, abych mohl celý den kopírovat a mazat a přesouvat soubory ze složky do složky a dělat jiné smysluplné věci. A do té doby se snad u MS zmohou na slušný souborový manager, takže ani potom nebudu moc nadávat 😝😝😝
"Optikou potenciálního rodiče tleskám, optikou věčného dítěte jsem ale rád, že před patnácti a více lety nic podobného neexistovalo a byli to děti, kdo rodiče učil používat počítač."Je to vidět, že pan Čížek a korektoři živě raději než učení, sedlali své 8-, 16- a 32-bitové stroje. 😝 "Děti byli" je hezký pokus, ale je to trochu špatně. 😉
To je koncept zločinecké mysli, která považuji ostaní lidi prostě za "oni", většinou s negativními asociacemi.Děti pak samozřejmě byli, ne byly. Důsledek hraní počítačových her od raného věku :))
Názor byl 2× upraven, naposled 17. 5. 2012 16:15
Tak jsem si včera po 2 letech nainstalovat do netbooku staré dobré WinXP a..... bylo to neuvěřitelně rychlé a svižné! Až mě to zaskočilo. Myslím, že Win7 poletí i z mého hlavního počítače a vrazím tam zpět XP.
Na XP kašli. Rovnou 95, to bude raketa teprve!
Tak hodně štěstí při hledání ovladačů a podpory různých technologií.
Já jsem udělal opak. Na stařičkém líném notebooku jsem nahradil XP Widnows 7 a nestačím se divit zrychlení odezev systému. Notebooku jsem se chtěl původně zbavit jako nepoužitelného, ale takto je plně postačující pro běžnou práci a Internet.
mám z toho pocit že XP a 7 jsou +- stejně rychlé a vy jste oba akorát vyměnily shnilé win za čerstvé win
Podle obrázku poštovního klienta to vypadá, že grafici v MS dostali rozum a vyhodili schizofrenního barvoslepého kolegu, který dělal verzi v CP..Těším se, metro se mi líbí - je to něco svěžího a po dlooouhých letech nového a ve finální verzi to může (neříkám že bude) být i ergonomické, minimálně detailní rozbor na msdn tomu napovídá. Stejně tak se mi líbí nové fíčury na desktopu, a hodně si slibuju od skydrive zakomponovaného do systému. Ale současně mám velký strach, jestli to bude dostatečně doladěné a domyšlené.
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 5. 2012 09:04
Používam win 8 už od vydání CP a jediný co tady zatím není odladěný jsou některý metro aplikace, u kterých je ale výrazně napsaný, že jde o preview. Například Messenger zatím nefunguje skoro vůbec tak jak má. To by se ale mělo změnit už v RC verzi, takže o doladěnost bych strach neměl, všechno ostatní funguje naprosto parádně i když je to betaverze :)
No právě třeba mesíka jsem měl na mysli.. metro aplikace by měla nabídnout snazší a rychlejší akci než podobná aplikace na desktopu.. KDyž ale k odeslání zprávy potřebuju spustit DVĚ aplikace, navíc než jsem na to vůbec přišel - kontakty / people a samotné zprávy / messages, něco je špatně. Navíc třeba horizontální scrolování po start ploše je krásně plynulé a v aplikacích to buhvíproč skáče po 8mi pixelech..Navíc mi několikrát s osmičkama zatuhnul totálně komp (hlavně v metru), takže trošku zatím zklamání..
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 5. 2012 18:25
tohle je beta a u těch aplikací je jasně napsaný, že se jedná o preview, čili od nich nemůžeš očekávat správnej chod, obecně se mi zdá, že ty preview aplikace sloužej zatím jenom k tomu, aby ukázali, jak bude vypadat prostředí tý aplikace a jinak vůbec nefungujou. Jedine s vyjímkou Music a Skydrive, a Readeru, který ale pořád maj mouchy
"Ale současně mám velký strach, jestli to bude dostatečně doladěné a domyšlené."Nebude. Na to sme si už u Microsoftu zvykli. 😉
je vidět, žes osmičky vůbec nezkoušel, docela dobrý kritizovat něco jenom na základě předsudků
naopak. za poslední roky jsem si zvykl, že věci od MS fungují kolikrát velmi dobře.. ale podělat se dá cokoliv..
Když čtu tyhle diskuse, fascinuje mě, jak jsou IT uživatele ultra konzervativní. Starší je vždy lepší. Jakákoliv změna vyvolává odpor. Jenom si proboha nemuset zvykat na nic nového. A je jedno, jestli to jsou Windows nebo Firefox nebo cokoli jiného. Jinak těm co tu dikutují o Windows 8. Hlavní přínos je v rychlosti. Rychlejší start systému, aplikací. Rychlejší odezvy. Menší nároky na paměť.
Ty plusy beru,ale Metro mi na desktopu prostě nesedí do toho prostředí.Na desktopu si nebudu otevírat IE Metro ale obyčejný. Prostě mají v systému 2 nekonzistentní prostředí a člověk se mezi němi musí neustále pohybovat. TO je pro mě problém.Kdyby udělali pro desktop verzi s Start nabídkou z W7, stejně tak i ovládání třeba wifi a vypínání, prostě prostředí Win 7, tak to bude úspěsný.Takhle ale asi ne.
To je právě největší blbost všech těch lidí, co se neustále opakujou a cvrdlikaj do světa jeden názor, kterej někdo někdo někde řekl a oni ho papouškujou. W8 jsem měl od Consumer Preview až do minulého týdne, a poslední co člověk musí, je neustálé přepínat. Když řeknu, že jsem se překlikl jednou za den do metra a to ještě dobrovolně, tak to s tím počtem přeháním. W8 je skvělý systém a po mém návratu na Win7 si přijdu jako v pravěku.
a proč bys proboha používat metro IE, když i tady můžeš používat obyčejnej. Metro IE a obecně i metro je akorát pro sjednocení systému jak pro desktopy a notebooky tak pro tablety. Metro IE bude lepší používat na tabletu a na desktopu můžeš používat jakejkoli jinej prohlížeč
Proboha, koho zajímá start windows, když už budu počítač zapínat, tak to bude jednou ráno (v práci) a jednou večer (doma) a jestli ušetřím díky novým win denně XX minut? To mne opravdu netrápí.
a to neexistujou jiný lidi než ty co zapínaj ráno v práci a večer doma? nene existujou a pro ně je start systému obrovskou výhodou
Mě zas fascinuje kolik existuje jednoduchých lidí s počítačem co ho chtějí používat jako blbou konzoly. Si kupte Xbox a neopruzujete.
Proste se smir s tim ze ma dnes vetsina lidi pocitac jen na hrani a konzumaci obsahu. Ne na praci...
Ale jo, jenom nechápu proč z toho MS dělá prasopsa. Proti windows "consumer edition" bych nic neměl (pokud by neprznil klasický desktopový OS).
Jak to tak vypadá, tak bezpečnost, jak ji řeší Apple s iOS a MS s Windows Phone a Metro, ve skutečnosti není zas tak špatná.Je pravda. Je to trošku omezujicí, ale zase vím, že je hodně nízká pravděpodobnost, že mi nějaká na první pohled neškodná aplikace ukradne osobní data.
ano - jednoduše vezměme za své, že user je vemeno, které se nedokáže samo o sebe postarat.. Neříkám, že nesouhlasím, ale proč u všech rohatejch se tyhle "featury" tak blbě vypínají, pokud si řeším bezpečnost po svém?
Tyhle rádoby bezpečnostní manýry mají hlavní úlohu chránit uživatele před sebou samotným. Pokud se o sebe nedokážeš postarat tak chápu že se ti to líbí.
Počkáme si raději na Windows 9 nebo 10 ten tu bude za chvilku 😀
To s tím hlídáním a kontrolováním dětí je dobrá věc, ať si zvykají odmala, že jsou nestále sledovány, a ještě bych přidal ranní pětiminutovky vyjádření lásky k velkému bratrovi, a večer pět minut na sebekritiku.
A ve Windows 9 budou všechny účty se sledováním a omezením a přes LiveID bude mít MS a NSA kdykoliv si zjistit cokoliv o každém uživateli windows.Ale to, že děti nebudou mít ve Windows internet, by mohlo velmi pomoci Linuxu. Pokud Stream bude i pro něj a kdyby se víc zamakalo na wine, mohli by děti houfně děti a mláděž přecházet na Linux a Mac. Killer aplikace která položí MS na lopatky se jmenuje prohlížeč zobrazující porno. .)
Linuxu? Tomu nepomůže už nic.
Svecenou vodu uz zkouseli?
Jestli máte nějaký nepříjemný zážitek z dětství, nikdo vás nenutí jej přenášet na vaše potomstvo. Jinými slovy, kontrola dětí ve Windows 8 není povinná, stejně jako nebyla doposud.
Spíš si vzpomínám na mládí v šedesátých letech, bez neustálého tlaku na úspěch, se sotva 10% dnešní agresivity a sobectví, sledovat někoho znamenalo jasné porušení soukromí, nějak samo sebou se rozumnělo, že každý má nárok na spokojený život, a bylo to i možné uskutečnit. Kurňa svět se změnil.
u nás? šak vtedy predsa komouši a tajní sledovali každého. len nemali takú vyspelú techniku.
Oni to nepotřebovali, uvědomělý občan tábora míru se sledoval sám.
Můžu se zeptat, kolikpak máš dětí, jak se staráš o jejich výchovu?
Nelíbí se mi prostředí Metro, systém práce, grafika, prostě nic. OS se bude ovládat jinak, než všechny předchozí, prostě hnus.
Souhlasím ta grafika je dost odporná, a přitom v 7 je daleko povedenější. Je to stejné jako s logem ČT, totální úpadek. A ten rychlejší start ? docela směšný argument, když hibernuju jsem v systému do 10 sekund.
videl jste to nekdy? Pokud metro nechcete, tak budete system ovladat uplne stejne, jako doted.
Pokud píšete, že se to ovládá jinak. Můžete uvést nějaké příklady.Používám Consumer Preview od jeho vydání a nepozoruji, že by se to jinak ovládalo.Příklad: Když chci spustit nějaký program.Win 7 - Stisknout klávesu Windows - začít psát název programu - stisknout enter.Win 8 - To samé co u Win 7.Když používám nějakou aplikaci často, připnu si jí do hlavního panelu. U aplikací, které používám méně mám zástupce na ploše.Pokud se chci dostat do ovládacích panelů kliknu pravým tlačítkem myši do levého dolního rohu, objeví se nabídka, kde kliknu na ovládací panely a jsem tam. Rozdíl mezi Win 7 a Win 8 je jen v tom, že místo levého tlačítka musím kliknout pravým.
Můžeš zkusit, jak se podle Tvého postupu ve Win 7 spustí "regedit"? Dokud nenapíšu přesně jméno programu, nic to nenajde, respektive najde to leccos, ale ne ten program, který hledám 🙂
regedit je totiž systémovej program, ten musíš napsat celej, ostatní programy stačí začít psát název
Najde to, odzkoušeno. Ale to je fuk, na součásti systému je lepší použít Win+R
přidej si složku windows/system32 do indexovaných položek a najde ti to na první dvě písmena.. ale netuším, k čem ti to bude..
jéžišmarja, to to zase dopadne, no řekněte mi co je v tom nového a užitečného ?kromě několika kontroverzních volovin jako METRO, co tam je skutečně nového a použitelného ?tak to vypadá že snad jediná věc co tam je, tak je konečně revoluční práce s úložištěm, nicméně ale pracuje s virtuálním úložištěm, co maji ale dělat lidi jako já, kterým notoricky dochází místo, znáte to, disk je furt plnej!předchozí W7 mělo poladěný systém, neotravující UAC, bezdrátové sítě, náhledy na hlavním panelu,předtim Win Vista, to bylo plné novinek, např Aero = akcelerace přes gpu, u mě ty jejich novoty celkem přijaty s nadšením (oproti většině ostatních), akorát otravné UAC, možnost změny jazyka bez reinstalace taky velký +ale co W8 ? staré v absolutně překopaném kabátě, možná akorát to rychlé uvedení do ,,továrního nastavení"konečně to bude skutečné ,,obnovení systému" , tak jak je význam těch slov, už vidim ty nářky tisíce lidí co na to budou klikat a pak si stěžovat že přišli o veškerý data a softwarehodilo by se něco částečnýho - resetovat programy do staršího nastavení, resetovat driver na starou verzi, resetovat DirectX - protože jsem pomáhal kamarádovi s DirectX a prostě byl kompletně podělaný ve W7 64bit, pomohla jedině reinstalace a opět zase bude překopán systém verzí, kdo se v tom má vyznat, spousta lidí si ješte dnes myslí že nejlepší je WIndows s přídomkem ,,Basic" (což je nepoužitelný os)tak snad jedině že bude systém 128 bitový, což bude použitelné asi jako XP 64 bit v roce 2004, tj. na nic
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 5. 2012 01:01
No je vidět žes ten systém ještě nezkoušel, těch změn je tam hodně už na první pohled, a nemyslim tim jenom metro. Já sem si ho po jeho vydání nainstalovat jenom tak pro zajímavost, a od tý doby už se mi na 7 ani nechce a jsem jenom tady. Jeden z důvodů je třeba rychlej start. Oproti 7 je to nesrovnatelně rychlejší, s tou jejich hybernací jádra systému můžeš počítač používat během pár vteřin. Na 7 sem taky míval problém se spánkem, vždycky mi po probuzení něco nefungovalo, tady zatím vše ok. Vylepšenej task manager je taky mnohem lepší. A co se týče metra, asi budu jeden z mála, ale docela mi vyhovuje. Podle mě je jenom potřeba najít v tom to pravé použití. Stejně tak hodnotim kladně všechny nový gesta a klávesové zkratky, pracuje se mi s tim dobře. Dále také třeba možnost druhé aplikace na kraji monitoru. U hudebního přehrávače je to obzvlášť praktický. Hodně toho využívám třeba když mam nějaký studijní materiály v pdf a k tomu nějaký doplňkový nahrávky.
Promin, ale rychlý start? A k čemu mi to je, ráno příjdu zapnu a večer vypnu. A jestli mi to nastartuje za půl minuty, nebo za tři je mi u (_i_). Jestli je tohle tvůj hlavní argument, že se kvůli rychlejšímu startu překope celej systém, včetne grafiky, a všechno se budememuset učit znova, tak děkuju nechci.
jak sem psal, využívam spoustu věcí pro studijní účely, to taky znamená že nemam desktop ale notebook, toho se netýká ráno zapnout, večer vypnout. Přínos rychlýho startu je, ať jsem kdekoli, ve škole či doma, nemusim zdlouhavě čekat, než se to nastartuje a můžu hned něco dělat. Ještě na sedmičkách se mi systém startoval asi průměrně 2 minuty a pak ještě chvíli šel pomalu, než se nastartovaly všechny startup aplikace, který používam. Tady mam za pár vteřin nastartovanej systém a zpomalení trvá tak krátce, že si ho ani nevšimneš. Další věci už doplnil kazeasch.Na různejch serverech, na zvlášť na mobilmanii většinou uživatelé iphonu argumentujou tim, že ti co ho kritizujou ho nikdy nedrželi v ruce, což kvůli jeho ceně udělá asi málokdo aby moch kritizovat. Ale tady máte volnou betaverzi, kde navíc instalace je tak rychlá a jednoduchá, že to dokáže uplně každej. Takže než budete chtít kritizovat výhody, co tady byli jmenovaný, tak si to proboha vyzkoušejte!!!
Doplnil bych: Změna DPI konečně funguje tak jak má (a trvalo to jen 17 let 😀). V nastavení zobrazení je perfektní nástroj pro kalibraci monitoru, takže jsem dostal krásný barvy i z mýho 6 let starýho vysvícenýho Aceru. Oproti Win 7 dají měnit ikony u knihoven. Notifikace na lockscreenu jsou perfektní. Celej systém je celkově daleko rychlejší než Win 7. Explorer konečně pracuje s ISO obrazama (ostatně i samotný všudypřítomný ribon mě potěšil. Konečně nemusím mít všude pitomý toolbary a přitom vše zůstává na dosah jednoho kliku). Win 8 zavaděč nabídne i zavedení nainstalované distribuce Linuxu. Při kopírování se nezobrazují jednotlivá okna pro každou dávku, ale řadí se do jednoho přehledného seznamu, navíc jde kopírování i pozastavit (umí i zobrazovat průběh rychlosti během kopírování). K přihlášení se dá použít LiveID a veškeré uživatelské nastavení se pak synchronizuje.Jinak k Metru se přikláním. K nabídce start už bych se dobrovolně nevrátil.
Mohl by někdo z nesouhlasičů upřesnit s čím nesouhlasí? Jestli s funkcema co jsem vypsal, což by bylo jako nesouhlasit s tím že letadlo je na lítání. A nebo někdo moje preference a zkušenosti zná líp než já a tak nesouhlasí s tím že bych se nevracel? Nebo je to prostě tak že ti co nesouhlasí Win8 v životě neviděli tak na to budou prostě slepě nadávat a zpochybňovat vše co kdo o Win8 napíše dobrýho?
To jsou jen uživatelé, kteří zarytě odmítají jakoukoliv změnu. Zejména ti, kterým se po deseti letech nezhnusilo pastelově modré prostředí Luna.Kouzlo a smysl Windows 8 jsem se snažil hájit už v jiném článku, ale odpor byl až příliš veliký. Bude to asi tím, že early adopters jsou vždycky v menšině oproti "mase" spotřebních uživatelů. Pamatuju si, že stejné přesvědčení panovalo i před příchodem Windows 7. Všichni se smáli, jaký to bude zase propadák a konečně přijde generace alternativních systémů. Výsledek? Microsoft má vše stále těžce pod kontrolou, linux si žužlá procento z čehož většina jsou servery a Mac (i přes jeho kvality) do 10 let určitě nebude dominantní hráč na trhu právě díky setrvačnosti lidí, kteří v tuto chvíli odmítají Windows 8.Pro mě osobně jsou Windows 8 jen přínos, takže nemám důvod dělat krok zpět.
Jestli to taky nebude tím, že je hodně použivatelů staršího OS, protože jim funguje a nepotřebují mít každou novinku v počítači nejlépe nejpozději týden předem, než je v prodeji.
To ale pořád není důvod aby bezdůvodně nadávali na cokoli jinýho, obzvlášť když s tím zjevně nemají zkušenost.
Mě se Win7 spouští pod 7s (plná funkčnost) a s hybernací jsem taky neměl nikdy problém.
a máš ssd ne?
Suspend to RAM... Vsechno tak jak je zustane v pameti a pocitac se hibernuje - W7 ulozi kopii i na disk, takze i v pripade vypadku napajeni o nic neprijdes, jen ti to bude bootovat dele. Bez straty napajeni je probuzeni prakticky okamzite...
Ano a UEFI - tedy netráví v BIOSU prázdniny.
a mě to naběhne i za pár vteřin na hdd, by mě zajímalo, jak rychlý by byli osmičky na ssd
Tak si naistaluj Skydrive, a pokud nechceš mít z Windows 8 kachličky edition, tak budeš spokojený 😉
To nejlepší a nejpoužitelnější je právě Metro. Kontroverzní volovinou by to nazval pouze člověk, který o něm nic neví, a který nevidí kolem sebe a nevidí do budoucnosti.Metro je jednoduše reakce na poptávku a měnící se kulturu kolem počítačových zařízení. Počítače se staly konzumní záležitostí a tak se musí jako konzumní zařízení používat. Apple už to zjistil dávno, MS ho následuje.Zároveň je Metro nové z vnitřního pohledu. Je to moderní API, které je mnohem dále než zastaralé a nabobtnalé WinAPI.Na tohle téma by se dalo napsat tuna článků.Pokud tedy neakceptujete Metro, znamená to, že neakceptujete změny v okolí kolem počítačů a nejste ochoten vidět do budoucnosti.
Taky se v poslední době nestačím divit, že právě lidé, kteří pracují s tou nejmodernější technikou a často v nejbouřlivěji se rozvíjejícím oboru, jsou šílené konzervy. Podle keců ke každé nové verzi Windows zjevně všichni touží pracovat v řádkovém rozhraní bez grafiky. Kdo jim sakra brání?Mě je šedesát a na novou verzi se těším. Zase se naučím něco nového. Vy kritici ze zásady si trhněte ploutví, na vás výrobci nedají, kdybyste se na hlavu postavili a ušima se odráželi.Kdyby pokrok lidstva záležel na vás, jsme ještě v savaně a hledáme kořínky a semínka.
Metro to je teda pokrok, to je jako dát do TV kameru a ovládat ji jen tak místo ovladačem, to je taky pokrok ale já to nechci.
Probůh, co tím chtěl básník říci?
Jezte více vitamínů!
chtěl tim říct, že bezdotykové ovládání gesty už začal používat Samsung ve vlajkových lodí svých televizí. A světe div se, tohle opravdu je pokrok. Jako nevim jestli budeš chtít používat ovladač v době, kdy by třeba bylo možné ovládat zařízení myšlenkama. Tohle je přesně odpor k pokroku. Lidi třeba kritizujou moc velký rozlišení v mobilech, že už je to zbytečný. Tak hádejte co. Na vás výrobci naprosto KAŠLOU. Rozlišení se bude zvětšovat až do bodu, kdy už jakkoli blízkym pohledem oko nerozezná pixely. TO JE BUDOUCNOST a ne ovladač k televizi a podobný voloviny
Vylezte Ballmerovi z prde|e Donalde, vidím vás!
Z které prde|e jsi vylezl ty, šikmoočko?
Urážet někoho na základě toho, že má jiný názor, je velmi primitivní...Slovo "kontroverzní" znamená "rozporuplné" a to je přesně to, co METRO je. Slovo volovina je možná trochu moc silné, ale v souvislosti s desktopem zase není tak od věci. (Mimochodem, používám Windows Phone a jsem spokojený, takže nejsem nějaký METRO HATER)To, že je metro moderní API je sice pěkné, ale to, že METRO samo o sobě na desktopu pěkné není je věc jiná. Že se ti něco nelíbí (subjektivně) neznamená, že je to špatné, ale ani když je něco špatné neznamená, že se ti to nemůže líbit. Mě osobně se METRO na desktopu nelíbí, mám pro to své důvody, některé objektivní, některé subjektivní. A přesto se nepovažuji za zpátečníka a že odmítám vidět budoucnost, prostě si jen budoucnost představuji jinak než v METRU. Nemyslím si ale proto, že někdo, kdo METRO miluje, je blbec. Dal bych přednost volbě, chci METRO, nechci METRO. A vše by bylo OK...Poslední věta je na hranici mezi demagogií a fanatismem. Akceptování je věc názoru a volby, a neexistuje žádná obecná pravda. Můžu chtít moderní systém, ale nechci METRO, jsem proto zpátečník?
lenze ako uz bolo poznamenane, Metro je prave ten pokrok, teda princip, ako funguju jeho aplikacie. Prinasa do sveta Windows nieco nove. Celkovo to novinka nie je - lebo podobne principy funguju uz v mobiloch roky. Avsak MS je prvy, kto to priniesol do sveta PC. Ani Mac ani Linux to zatial nema.
Do budoucnosti jsem schopen vidět dál než Microsoft. Pro začátek postačí, když se všecko nebude cpát do registrů, ale bude tam jen systém a to, co s ním přímo souvisí. Nějaké Metro mně může být ukradené, když mám v registrech zapsanou kdojakou nepotřebnou blbinu.
Kdybych chtěl používat Metro na desktopu, tak jsme mohli zůstat u Windows 1.0 které umělo prakticky vše co supermoderní Metro ...
A kdo tu někoho nutí kupovat si Windows 8?Nechceš - nekupuj. No ProblemoJá do něj jdu ale okamžitě. Mám rád nové věci.
je to hnus... , inak ta fullscreen reklama co tu mate je pekne otravna, nezvyknem blokovat reklamy, toto je prva stranka kde som klikol na block content a zablokoval vsetky reklamy
souhlas s těma reklamama. Je mi jasné, že je máte "nakázány" z vrchu, ale méně někdy znamená více. Jestliže se mi rozjede web, na kterém je 60% obsahu reklama, tak automaticky blokuju a nevidím jedinou reklamu. Kdyby tady byly z velké části jen textové reklamy / reklamy týkající se dané problematiky, které by neobtěžovaly, tak blokovat nebudu.
Let´s go on Mac!
Zavzpomínal jsem si v srpnu 2009 při testování Win7 RTM jsem se definitivně rozhodnul, že tudy cesta nevede. Hned v září jsem šel koupit MacBook na vyzkoušení a už se ho nepustil ... 🙂
A já třeba na Macu provozuji jak OS X tak i Win7 a jsem spokojen! .)
já třeba na Winu provozuju jak Win7, tak Win8, tak Linux a tak OS X a neplatil sem zbytečný prachy za předraženej hw. Jo a jsem spokojen! 😃
Ty jsi zloděj!
btw ještě jsem zapoměl win xp 😃
Já si bohužel na mac dát win nemůžu... a dost mě to štve, protože OSX zas taková výhra opravdu není a dost věcí mě na něm prudí.
Názor byl 3× upraven, naposled 17. 5. 2012 09:13
Preco by si nemohol? Minimalne virtualny urcite mozes :-O.
nemůžu, protože je to pracovní mac a já nemám žádnou win licenci navíc. A "zdarma" by mi určitě v práci neprošla..
Dobre ti tak 😀
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.