"si myslí, že všichni lidé na zeměkouli neřeší nic jiného, než jaké skvělé nové funkce mají ty skvělé nové Windows" - Škoda, že realita je přesně opačná. MS musí řešit nové "viditelné" funkce, protože Běžný Franta Uživatel potřebuje vidět něco nového, jinak nezaplatí za další verzi. Zároveň ale nemá šanci vidět většinu změn v infrastruktuře pro hostované aplikace, vidí převážně "barvičky, menu a okna" a podle nich převážně OS hodnotí. A to je koneckonců hlavní důvod současného nemalého hateování Windows. Pod kapotou se postupně děje kopec pozitivních změn. Ale mnozí hodnotí jenom podle malého zlomku funkcí systému - část UI a systém aktualizací. Funkcí, do kterých se dobrě kope, protože jsou subjektívní nebo neexistuje jednoznačně nejlepší způsob jejich řešení nebo se je prostě nepodařilo udělat hned bez chyb. Což je faul."donutit lidi začít platit měsíční poplatky za Windows" - Myslíš nucení do placení něčeho, co zatím neexistuje? ... Neberu ti, že to předvídáš. Ale v tomhle kontextu je to spíš nepoužitelná fabulace než argument."možnost uměle ukončit kompatibilitu jakékoliv verze jakéhokoliv softwaru a tuto možnost rád jednotlivým výrobcům zpoplatní" - Úsměvná konspirační teorie. Ad předplatný model: Nechápu, co se stalo značné části laického IT obecenstva, že není schopno pochopit, že i firmy mohou chtít minimalizovat strach a pravděpodobnost, že utrží třeba jeden měsíc o desítky procent nižší tržby než měsíc minulý, a že pár takových měsíců může znamenat konec. Tak jako se bojí a kalkuluje každý člověk. Představte si, že chcete nastoupit do práce a někdo vám řekne "Co kdybyste dělal rok na projektu bez mzdy a my bychom vám zaplatili až pak podle toho, jaký by byl výsledek? Když ok, tak tolik a když nic moc, tak třeba desetinu.". Protože přesně o tomhle je systém vývoje "do šuplíku" na rok nebo dva třeba za několik milionů a modlení se, zda pak zákazníci zaplatí za novou verzi pár milionů nebo třeba 10x míň a vy budete v zadeli. Vím o čem mluvím. Dělám léta ve firmě, kde to fungovalo léta "do šuplíku". Dnes prodáváme předplatné a místo strachu, co bude o rok, až bychom vypustili další verzi, můžeme (a musíme) vyvíjet průběžně, přidávat funkce postupně a pružně po měsících hodnotit, zda to děláme dobře (podle počtu předplatitelů). Ano, přišli sme o hromadu uživatelů typu "Nikdy si nekoupím předplatné. Nikdy. Ať si to všichni zapamatují.". Nelitujeme. A rozhodně ne kvůli tomu, že bychom měli najednou astronomické tržby, ale kvůli stabilnějšímu cashflow a workflow."cesta do otroctví, kdy Tvá data a Tvé know-how v nich obsažené vlastní výrobce software" - Chápu to tak, že spojuješ vlastníctví vašich dat s modelem prodeje software. Což je nesmysl. Žádný prodejní model nezaručuje nebo nevylučuje, zda tvoje data (ne)budou tvoje. Nebo se to dá chápat i tak, že obviňuješ předplatný model z neexistence exportu dat do konkurečních formátů nebo neimplementaci otevřených formátů, což je taky nesmysl. Jsou to nezávislé požadavky na jakýkoliv (jakkoli placený) software.Ad Office 365: Každý rok se dá koupit verze pro domácnosti na rok za cca 1500 Kč. A že nechceš v ceně SW bezkonkurenčních 6x 1TB kapacity v cloudu? No... nechtěj. Mnozí jiní to ocení.
Názor byl 2× upraven, naposled 09. 02. 2019 19:41