Windows 8 má „problém“, startuje příliš rychle

Názory k článku

Reno.Raines  |  24. 05. 2012 00:04  |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

hahaha tak tohle se povedlo, to je ještě horší než ten článek vo tom pokutování lidí co na chodníku v USA čumí na displeje smartphonů, tohle si uložim a jednou to ukážu dětem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 05. 2012 00:25 | Microsoft Windows 7 Chrome 19.0.1084.46

To bude pak sranda, až Windows nenaběhnou a nedostanu se ani do UEFI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
24. 05. 2012 00:45 | Microsoft Windows 7 Chrome 19.0.1084.46

To bude propadák jak s Visrama . Na tabletech budiž , ale na desktopech

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
msx.  |  24. 05. 2012 01:06  |  Microsoft Windows XP Firefox 12.0

Ak sa náhodou Windows sekne počas nabiehania, tak môžem zabudnúť na to, že som chcel štartovať z iného disku, prípadne ísť do BIOSu. Akože to je taký problém urobiť niečo poriadne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
karlos00x  |  24. 05. 2012 01:58  |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

to sou furt nejaky rychlejsi starty, clovek by rekl ze uz to musi za ta leta vychloubani rychlejsim startem nastartovat jeste pred moji myslenkou... hon za zbytecnosti, PC startuju jednou za mesic - tak si jdu holt postavit vodu na kafe, jestli 7 sekund nebo minuta? nepodstatne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
anywherehome  |  24. 05. 2012 06:09  |  Microsoft Windows Vista Chrome 19.0.1084.46

chjo....zas to výrobci desktopů a notebooků budou rvát na nový sestavy.......já to prostě nebudu chctít, ale když napíšu na ČOI, tak se vymluví, že je to jako koupit auto s pneu, že v tom problém nevidí.....takhle vydělává Microsoft...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (21)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Xyz255  |  24. 05. 2012 06:41  |  Microsoft Windows 7 Chrome 19.0.1084.46

Budou mít pouze UEFI narozdíl od starého ošklivého txt rozhraní... No já nevím, ale to UEFI mi přijde jako naprostej humus a nedá se v tom vyznat (pokud nebudeme brát v potaz nějaký upravený, kde toho textu trochu je...) Mně to textový přijde mnohem přehlednější a lepší než nějaká grafika. Ale je to jen můj názor, takže mě za to neflamujte...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Pety  |  24. 05. 2012 07:16  |  Microsoft Windows 7 IE 9.0

Kdyby mi Windows nabíhaly tak rychle jako televizor, tak přejdu na linux - ten totiž nabíhá čtyřicet sekund. Windows necelých dvacet...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
24. 05. 2012 07:58 | Microsoft Windows XP Opera 9.80

Úsměvné jsou pindy lidí, kteří nemohou ztratit ani 7 sekund svého drahocenného času při startu WIndows a pak hodiny procházejí netem a čtou společenský a technický bulvár.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
t-fuse  |  24. 05. 2012 08:35  |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

Notebook, kde mám Windows 8 na zkoušku nainstalované, mi nedovolí vstup do BIOSu, ani kouzelnou klávesu F8, když se startuje systém z hibernace (platí i pro XP a Win7). A protože Win8 používají jakýsi hybridní způsob vypnutí počítače, kdy je taky kus systému hibernovaný, tak i "studený start" je vlastně probuzení z hibernace a do BIOSu ani boot menu klávesou F8 se nedostanu ani teď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
24. 05. 2012 08:36 | Microsoft Windows 7 IE 9.0

Jestli se do UEFI (BIOS) dostanu pouze po najetí Windows, co budu dělat v případě, že už Windows bude ve stavu vylučujícím úspěšné spuštění. Takových jsem už viděl víc než dost. Třeba bude stačit fyzicky odpojit systémový disk a při chybě by to mohlo UEFI spustit samo. Nebo to bude něco jako s mobilem, který se v případě nefunkčnosti připojí kabelem k počítači a tak se dá provést oprava když už se ho nedaří vůbec spustit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Kerala  |  24. 05. 2012 08:45  |  Linux Firefox 12.0

Zdá se, že Microsoft špatně opisuje z Maců a ještě s takovým zpožděním.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
24. 05. 2012 08:55 | Microsoft Windows 7 Chrome 19.0.1084.46

sooo.. we are doomed...
Velmi živě si dovedu představit jak všichni BFU z mého okolí při náznaku podobných bootovacích potíží začnou zoufale klikat v novém boot menu a zkusí to jako správný BFU opravit.. Ne že bych byl proti.. prostě si seženu živnosťák a budu to opravovat oficiálně za peníze, ale mám obavy, že četnost takových případů bude možná až extrémě velká.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rover623  |  24. 05. 2012 09:39  |  Linux Firefox 11.0

Trochu to nechápu, proč MS dělá takovou kravinu. Můj počítač s Ubuntu i se započtením času na POST BIOSu bootuje na SSD do přihlašovací obrazovky 12 sekund na plochu potom 14 sekund. Z toho asi 4 sekundy vezme POST BIOSu, takže samotný boot systému je +- kolem 8 sekund.Na klasickém plotnovém disku mi Ubuntu bootuje asi minutu, W7 potom za podobných podmínek bootují asi 50 sekund (do uvítací obrazovky), ovšem než se s nimi dá něco dělat je celkový start asi necelé 2 minuty.Tak nějak by mě spíš zajímalo jak to bude s odstraněním Windows z takového zařízení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
24. 05. 2012 10:05 | Microsoft Windows 7 Chrome 19.0.1084.46

Neví někdo co je to za klávesnici v tom prvním videu ve 2:00 ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 05. 2012 10:55 | Microsoft Windows 7 Chrome 19.0.1084.46

Zákonitě platí, čím lehčí je osobní počítač pro uživatele, tím menší je poptávka po lidech co s ním umějí, tedy ajtíci. Pánové Microsoft to snad ani sám nevnímá, ale kvůli Windows 8 příjde o práci hodně slušných lidí. Je sice fajn, že Microsoft začal chápat lidi co neumí zapnout televizi a tak udělal lepší interface, ale zapomíná na lidi co se tim živí, ačkoliv bez Biosu si nedokážu představit vyřešit polovinu problémů s OS ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Slizzard  |  24. 05. 2012 11:01  |  Microsoft Windows 7 Chrome 19.0.1084.46

A jakou jinou rychlostí by se to mělo probouzet?
Win 7, 5400rpm disk mám z hibernace do systému za 14s

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 05. 2012 11:29 | Microsoft Windows 7 Firefox 12.0

to teda zase něco vymysleli. Pro BFU se tam obvykle místo biosu nechával nějaký grafický splash screen výrobce desky (jednou po resetu zálohovací baterky jsem se skoro lekl, kam se mi ztratila obrazovka biosu ), zatímco spousta lidí si tam právě tu úvodní textovou obrazovku nechává, páč se tam dá zjistit co se děje, když "se něco podělá".Tohle mi přijde stejná blbost jako snaha o nahrazení klasické plochy tím debilním Metrem u desktopů. Vidět to na pracovní stanici, tak jdu hned blejt. Jinak jsem též zvědav, jakou to bude mít kompatibilitu a použitelnost u kompů, které se budou sestavovat z komponent a na které wokna vůbec nemají přijít. Podle Wikiny by to Grub měl zvládnout, ale člověk nikdy neví. Ještě se pamatuju na to jak se mluvilo, že MS chce pod záminkou bezpečnosti takhle vyštípat jiné OS (myslím, že šlo o tablety), což se mi samozřejmě nelíbí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gender.bender  |  24. 05. 2012 12:26  |  Microsoft Windows 7 Opera 9.80

tak u mě na COre i5 to startovalo 40 sekund takže tady zjevně něco nesedí . .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
odstraneno 9810  |  24. 05. 2012 12:32  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Nedá mi, ale že by inženýři v MS konečně pročetli manuál k iMacu a přišli na to, že podobně to funguje v Mac OS už nějaký ten pátek.
prostě doba BIOSu je už pasé a nějaký nouzový režim?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 05. 2012 12:37 | Microsoft Windows 7 Chrome 19.0.1084.46

Ale no ták, já chci stále BIOS, jsem na něj zvyklý, už jsem se v něm hrabal tolikrát, že už si pamatuju nazpaměť všechny jeho možnosti, a teď mi místo toho vecpou tuhle ořezanou sra*kujak mám v tom k**va taktovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
EuGenio  |  24. 05. 2012 12:54  |  Microsoft Windows XP Chrome 19.0.1084.46

No nevim. Že by 7 sekund byl nějaký zázrak? Ano, je to zhruba polovina z cca 15s, po které mi nabíhají (od zpanutí počítače) Windows 7 nebo Ubuntu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 05. 2012 13:02 | Microsoft Windows 7 Firefox 12.0

Už pár let přistupuju do Biosu tak že restartnu počítač a pak mačkám F8 jak divý dokud se mi neobjeví modrá obrazovka To by v tomhle případě šlo taky ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
0xf  |  24. 05. 2012 13:58  |  Microsoft Windows 7 Firefox 12.0

Ty jo jsem ohromen, efi potazmo uefi je tu uz snami hodne dlouho a par reseni uz jsem videl... nicmene tady vidim snahu zase ms certifikovat pc, popripade hw... jiste za poplatek... aby ta jejich predstava sedela. Takze klasicke skladanky o bios nastesti neprijdou. Protoze ufefi by povetsinou hodne urezane prave kvuli svym pozadavkum pro provoz. Takze klasicke casovani ruznych zebernic, taktovani procesoru a nastavovani dalsich zarizeni tady snami jeste asi zustane...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Misaz640  |  24. 05. 2012 14:43  |  Microsoft Windows 7 Chrome 19.0.1084.46

Toto mě opět pobavilo. Všem vadí že jakékoliv windows startují pomalu a když je konečně změna, zase se vám to nelíbí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 05. 2012 15:38 | Unknown Chrome 21.0.1150.0

Prostě držet F2 nebo DEL a zapnout PC ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
giff  |  24. 05. 2012 17:02  |  Linux Firefox 12.0

"UEFI může mít z důvodu zvyku stejný ošklivý design jako desítky let starý namodralý BIOS"
- Award BIOS je nejlepsi design jaky mohl vzniknout. Prehledny a uz se mi i stalo, ze jsem ho nastavoval (vracel zpet spatne nastavenou hodnotu) bez funkcniho monitoru. A povedlo se :) Stejne jako je dobre umet poslepu pomoci klavesnice korektne restartovat system. To by mohl byt dobry test pro geeky :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 05. 2012 17:42 | Microsoft Windows 7 Firefox 12.0

Nechápu, co tady všichni ustříkávají s rychlosti zapnutí OS. Klidně ať si i na supermoderním HW ten OS startuje tu minitu, dvě - ono to vůbec ničemu nevadí (pokud je dále už rychlej), protože při normálním provozu není vůbec proč systém vypínat. Buď uspat do RAMek pro náběh ~3sec nebo na delší dobu u notebooků pro úsporu energie do hibernace na disk, kde to najede tak za těch 20s. To že je někdo prostě blbej a při každé příležitosti kdy PC/ntb nepotřebuje dává start, vypnout a pak nadává, že mu notebook dlouho startuje - to už ale je chyba jinde než na straně OS.Jediný kdy má smysl PC vypínat/restartovat je změna HW nebo nějaká velká aktualizace - ale tomu opravdu tu minutu, dvě za ten měsíc klidně věnuju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 05. 2012 19:28 | Linux Firefox 10.0.4

Pro pána krále, to jsou tedy názory na UEFI a na Windows 8. Větší zmatení a potřeštěnost jsem neviděl. Mám přístup k pár počítačům, které jsem vybíral, a které mají UEFI i SSD disk a jsou na nich Windows 7 Pro 64-bit.
Systém startuje asi během 10 sekund po stisknutí tlačítka.
Ale ujišťuju všechny, kteří ještě UEFI neviděli, že se do něj dá dostat v pohodě. Stačí tlačítko F2 prostě držet! UEFI sám nabízí NAPROSTO STEJNÉ možnosti jako BIOS! Jen na těchto našich PC umožňuje i ovládání myší, ale nic víc.
Navíc prodleva před spuštěním bootování se dá nastavit, od výrobce to byla 1 sekunda, ale dá se nastavit i 10 sekund nebo čekání, dokud nestisknete klávesu.Takže pro všechny, kteří jsou zmateni: žádná tragédie nebude, zmateni jsou evidentně i ti, co psali na ten MS blog; Linux se v pohodě na takový počítač nainstalovat dá a rozdíl zde není skoro žádný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
24. 05. 2012 20:47 | Microsoft Windows 7 IE 9.0

Bude někdy linux umět nastartovat pod 15 sec?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
fundix  |  24. 05. 2012 20:51  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Je vtipné že uživatel Macu je na tom stále stejně, protože se drží myšlenky systém vůbec nevypínat. Proč také. Je fakt že restart u Windows je důležitý u Macu? Jednou za měsíc? Nikdy? Není to prostě potřeba. Tak proč měnit veškerý hardware kvůli kravině? Mě celkem stačí ze můžů pracovat na kompu hned po tom co jej otevřu, maximálně počkám 2sec na wifi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
24. 05. 2012 21:30 | Microsoft Windows XP Firefox 3.6.28

"Moderní systém UEFI, který v roce 2012 už ani nemusí běžet v ošklivém textovém režimu."
V ošklivém textovém režimu??
A proč si třeba žádný uživatel linuxu nestěžuje na to, že jeho terminál není dostatečně barevný a animovaný?
Protože po tom nikdo netouží.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 05. 2012 22:42 | Microsoft Windows 7 Chrome 19.0.1084.52

Další téma okolo nových Windows, další tuna mínusek na můj komentář, tak ať je to venku… vy ten textový BIOS používáte snad i místo samotného OS, když to tak čtu. V tomto ohledu nejsem naladěný ani pozitivně, ani negativně, spíše si říkám, koho to dnes proboha zajímá, jak vypadá BIOS/UEFI… jednou za rok tam vlezete, abyste se v něčem povrtali a pak vás to zase rok nezajímá (někdy i déle), běžného uživatele to třeba nezajímá vůbec a na běžného uživatele Microsoft cílí.Je to jako s debatami na téma Android vs. WP/iOS… Androiďáci argumentují, že jejich OS má daleko více hejblátek a proto je lepší, ale už zapomínají na to, že běžný uživatel ona hejblátka nepotřebuje! A ano, já jsem Androiďák, jen nejsem tak zaslepený.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
24. 05. 2012 23:58 | Linux Chrome 19.0.1084.46

Tak jsem tak z hecu zmeril boot sveho PC (SSD, 16GiB ram, AMD Phenom(tm) II X6 1075T Processor, Archlinux x86_64):Test 1:
===========================
[00:00] POST [00:21]
[00:21] GRUB LOAD [00:22]
[00:22] GRUB ceka 10s na vyber OS [00:32]
[00:32] Init, start sluzeb, GDM [00:43]
[00:43] start Chromium [00:47]Test 2(povypinal jsem par zbytecnych sluzeb [sshd,mysqld,crond]):
===========================
[00:00] POST [00:21]
[00:21] GRUB LOAD [00:22]
[00:22] GRUB ceka 10s na vyber OS [00:32]
[00:32] Init, start sluzeb, GDM [00:40]
[00:40] start Chromium [00:44]SUM Test1 (bez POST,GRUB bez cekani az po spusteni Chromium): 1+11+4 = 16s
SUM Test2 (bez POST,GRUB bez cekani az po spusteni Chromium): 1+8+4 = 13s
Uprime je mi fuk jak dlouho muj kompl bootuje, moc casto nerebootuju tak mivam casto uptime i 3 mesice a vic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 05. 2012 07:31 | Microsoft Windows XP Chrome 19.0.1084.46

"Už se skutečně přiblížíme praxi, kdy bude počítač startovat stejně rychle jako každá jiná spotřební elektronika, třeba chytrý televizor nebo digitální fotoaparát."Moje Sony TV nabíhá asi 20s a to je blbá, tablet 30s, telefon asi minutu :D
Takový DVD rekordéry od Panasonicu nabíhaj běžně cca. 3 minuty :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
drgonzo77  |  13. 07. 2012 22:31  |  Microsoft Windows 7 Firefox 13.0.1

no tak podobný příběh se mi také zdál po několika málo pivech a slušným modelu zelený srandy..... asi taková je hodnota článu, 7s )))by mě vůbec zajímal smysl těchto článků, vlastně valná většina lidí ani netuší co to nějakej BIOS je, tak že se pak daj dobře voblbovat... ale je to asi záměr...jen pro srandu a pamětníky, vzpomeňte si na průběh instalace XP a ty šílený hlody co se tam při tom píšou, ano také jsem tomu věřil (tak dlouho než jsem to porvé spustil něco mi to opravdu dost připomíná... ale pobavil jsem se při tom, smutný na tom je, že velký počet uživatelů si umí ten počítač sotva "zapnout"a okénko do budoucnosti: windows 9, tak rychlé, že než se otočíte stačili se nainstalovat, potunit, a vypnout, jen vy jste to nemohli vidět, jak to billovo hoši z mrkwosoftu zmákli

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test Wi-Fi mesh

Nejlepší hodinky pro všechny aktivity

Důležité aplikace na cesty

Jak streamovat video na Twitch