Windows 7 Starter bez omezení tří spuštěných aplikací

Diskuze čtenářů k článku

01. 06. 2009 23:35

chybi podpora externich monitoru? ze max tri spustene aplikace byl zrejme vtip je, ale externi monitor je u techto netbooku podle me hodne pouzivana vec...proboha.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 06. 2009 13:07

AZ budu uvazovat o alternative poridim si MACa. Proc? Protoze nechci nikdy dopadnout tak, jako 90% zdejsich linux uzivatelu. Preberte si sami proc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 06. 2011 11:18

Ale my vime proc. Uzivatele Windows a uzivatele MacOSX maji jednu spolecnou vlastnost .. nechtaji vedet jak ..

Rozdil je jen v tom, ze u Windows se nevi jakto nefunguje a u MacOSX se nevi jak to funguje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2009 09:43

......Microsoft v netboocích vidí velikou budoucnost a své produkty tomu hodlá plně přizpůsobovat. Nedávno ale přišel s vlastní a poněkud kontroverzní definicí toho, co slovo netbook vlastně znamená. Podle největšího výrobce softwaru na světě by mělo jít o malé notebooky s úhlopříčkou displeje maximálně 10,2“. Pokud výrobce hardwaru splní tyto požadavky, bude mu poskytnuta sleva na licenci Windows 7 a bude moci nasadit mimo jiné Starter edici. V opačném případě už malý notebook podle Microsoftu nebude netbookem a sleva nebude možná. Mnozí tento krok kritizují, protože za netbook považují například i malé modely s úhlopříčkou 12“ apod. Microsoft toto rozhodnutí ale ospravedlňuje tím, že je nutné stanovit nějakou hranici, aby se předešlo případným přím a šlo pohodlně licencovat a udělovat slevy.......

Já bych to viděl spíš na velkou hrozbu pro MS, na rozdíl od MS linuxové distribuce nebudou mí žádná omezení, takže se dá čekat, že po poklesu podílu MS instalací na netbocích Redmonští velcie rychle přehodnotí své spupné rozhodnutí o omezení 10.2".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2009 13:27

Mě by se líbil nejvíc 12` s DVD mechanikou, dlouhou výdrží a rozumnou klávesnicí, ale musel by být za normální cenu, zatím moc na výběr není. A pokud svoje požadavky Microsoft nezmění, obávám se, že ten výběr asi ani nebude (v běžných obchodech).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2009 09:09

Windows XP starter a mozno aj Vista Starter mali este obmedzenie rozlisenia na 1024x768 - s cim mozu mat problemy niektore minibooky s lepsim rozlisenim.

--

Proste Microsoft nevie aku blbost od radosti este vymysliet.

--

Poznamka k HW narokom - Windows 7 je relativne nenarocny ako testovacia verzia.

Teda nevieme ci rovnako nenarocna bude finalna verzia a ako vieme Windows OS su pouzitelne aspon s prvym SP co zvysuje naroky na HW.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2009 01:40

S těmi formáty videozáznamu je to krásná ukázka.

Jenže veškeré výhody na které lidi slyší stejně znějí "bez starostí"

Když mám problém s počítačem, odborníci na wokna se líhnou na každém rohu.

Kdo jednou nainstaloval cokoli od Win NT výš (ne Milenium to je níž a vlevo)

tak je "odborník" a řadového BFU zasype radami co má dšlat když mu něco nejede.

Zkus se podobným způsobem dožadovat odpovědi ohledně linuxu.

To musíš daleko víc hledat aby jsi dostal informace vůbec nějaké.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 05. 2009 01:52

no já když mám s Linuxem problém, tak všechno najdu za pár vteřin tady http://wiki.ubuntu.cz/... takže tvoje slova o nedostupnosti informací nejsou tak docela pravda. S Linuxem žádné starosti nemám

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2009 09:17

Evidentne moc problemu neresis, protze to co tam je, rozhodne pokryva pomerne malou oblast a je tam opravdu jen zaklad. Obecne JE PRAVDA, ze dostupnych informaci v cestine je radove mene (pro Linux) nez pro Win - staci se podivat po okoli (mozna ne kazdem rohu, ale daleko casteji narazits na nekoho schopneho pomoct nez s Linuxem) a v Linuxu je hezke, ze mas balicky a instalujes "ze seznamu" a vsechno uz jede jako ve Win, ale jakmile se neco podela, je tezky navrat k prikazove radce a nalezene rady jsou ve vetsine pripadu prikazy v prikazove radce.

Linux neni spatny do chvile, nez neco co "prece ma normalne jet" nejede. Pak se lame chleba...

Jak pises, nemas problemy, ale je otazka kolik pocitacu jsi s Linuxem rozchazel a co delas jineho nez pises na webu v diskusi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2009 09:37

Toto sa ale da krasne otocit, Windows predsa tiez funguje az do chvile, ked sa nieco odpali. Rozdiel je len ten, ze ked sa nieco odpali vo Windows, bezny clovek to proste preinstaluje a ide dalej, zatial co v Linuxe sa to takmer vzdy da vratit. Ovsem na to uz treba "linuxaka" a "linuxak" nebude zabijat cas tym navigovanim dakej "lamy" cez GUI, ked mu moze povedat "toto skopci do terminalu a posli co ti to vyhodi...jo fajn, teraz tam daj toto... ok, teraz toto a mas to spravene."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2009 10:24

Treba Ubuntu 8.04 me nedokazal nadetekovat mys na COM portu. Takze uz tady se po instalaci bezny uzivatel zasekne... Otacej si co chces, je to tvuj zvyk, ale pak se neptej, co vlastne resis. Otacenim ti to totiz vypadne z hlavy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2009 10:45

Tak vidis, mne zasa USB mys zamrazovala instalaciu Windows Ano, take veci sa stavaju, ale opat raz, Ubuntu neznale COM mysi je problem na 3 prikazy, WinXP co v ramci setupu "detekuje hardware" 8 hodin (viac som to nevydrzal) je akurat tak na vyhodenie.

> Otacej si co chces, je to tvuj zvyk, ale pak se neptej, co vlastne resis.

Ja sa nepytam, ja to viem. Windows poznam lepsie, nez mi je niekedy mile a o dosledkoch tejto znalosti najlepsie vypoveda ten tucniacik vedla mojho mena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2009 08:17

Na každým rohu to nebude. Před 4 roky když jsem začínal na počítači s XP (bez Internetu) jako úplný začátečník, tak jsem řešil neustále něco, nakonec jsem přišel na to, že na každým rohu je sice uživatel Windows, ale opravdu jenom uživatel (kolik z nich umí přeinstalovat systém). Ti kteří by byli schopni poradit se tím většinou živý, takže to není zadarmo a až bude čas. Takže pro takový jako já kteří nechtějí být závislý, nezbývá než přečíst pár chytrých knížek a časopisů (dnes už i Internet). A tam už se výhoda Windows docela smazává. Kdybych znova začínal a věděl co vím teď, koupil bych místo XP profi za 4800 (OEM), za necelých 500 kč Mandrivu s příručkou a měl bych vystaráno. Do časopisů jsem vrazil mnohem víc a po nepovedených experimentech bych nemusel dlouze aktivovat po telefonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 05. 2009 12:47

Jako pokus o flame ubohe :) Vymysli neco lepsiho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2009 09:34

Nemusím daleko více hledat Existují manuálové stránky atd... Všechny Windows jsou beta

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 23:22

Jak už to v životě bývá, nemusí vždy vyhrát nejlepší řešení. Pro starší - VHS byl také nejhorší systém a přesto vyhrál nad Betou i Video 2000, které byly o generaci dál. To je prostě život. Lidé z velké části nejsou schopni samostatného úsudku. Dají se dobře manipulovat, je to jen otázka peněz, co se nacpou do reklamy. Každý den to vidíte např. v TV.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 05. 2009 21:14

kdyby ne windows tak by pc/nb nebyly tak rozsirene v domacim prostredi jak tomu je dnes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 21:25

Tak to potom slava Microsoftu, vecna mu slava

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 21:33

Musím souhlasit. NEbýt grafického prostředí, tak to většina lidí doma nemá. Přece jenom příkazový řádek moc "přátelský" není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 21:43

Nerad ti kazim iluzie, ale graficke rozhranie skutocne nieje vynalezom Microsoftu

Takze prezmenu vazne. Keby nie MS, bezime vsetci na Macintoshoch, Amigach alebo na rovnakych ájbíem písíčkach s okienkami od niekoho ineho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 21:51

Ano, ale "ajbíem" naštěstí svůj OS vyvynout nestačilo ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 21:57

IBM ziaden nevyvijalo, najalo si na to Microsoft. Ale nemyslim si, ze by neexistencia Microsoftu v tej dobe sposobila odvolanie celeho projektu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 05. 2009 01:38

o rozhrani tu vubec nejde jde hlavne o funkcnost software a ovladacu za coz vlastne nemuze samotny linux ale dulezity je ne/vysledek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 05. 2009 22:46

ano vecna slava jinak bychom se unudili na linuxech k smrti a uzivali by si na plnou jen jablickari

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 23:05

Teda, ty mas dneska vazne vtipnu naladu

Mimochodom, vedel si o tom, ze Unix povodne vznikol na to, aby si jeden manik mal na com zahrat hru?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 21:41

Nebyly by rozšířené jako dnes, ale byly by možná rozšířené ještě více :D!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 05. 2009 22:44

100% na serverech ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 21:00

JAk tak pročítám toot téma, tak pořád na Winy jenom nadáváte. Je jasné, že adice starter je pro většinu uživatelů málo - ale taková Home premium už většině stačí a nebo si kupte Ultimate jako mám já. Pokud se vám to nechce kupovat tak si to stáhněte ne ?!

Všechni co píšou, že Winwos sou na *****, tak je používali asi tak měsíc, jinak by o nich nemohli toto tvrdit, ano linx má také své výhody, ale tak se z nich nepose**** a nesmíte zapomenout že Windows je standart, jde na nich vše, je to jednuduché a to většině uživatelů stačí.

PS: Visty jsou stejně nejlepší co MS vydal od doby 98.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 21:06

> Co pořád proti Windows máte ?

mkfs.ext3

Inak dakujem za prispevok, vazne pobavil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 21:11

Hm byl účel :) Ne jako další příklad toho, jako se například nadává na IE8, tak takové jsou Winy (zvláště Vista).

Já IE Taky nemusím, ale prostě chápu, že lidem co jsou na netu, stačí.

Takže ze stejného důvodu, preferuju Winy u kterých mám 100% záruku, že mi všechno půjde, HW kompatibilní, programy všechny jdou - ovladače si to najde samo. Prostě žádný problém. Zvládne to i každá "lamka". Což se u Linuxu moc říct nedá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 21:24

Narazal som na to "Všechni co píšou, že Winwos sou na *****, tak je používali asi tak měsíc, jinak by o nich nemohli toto tvrdit." Uznavam,otocit najcastejsi argument protivnika je celkom sikovne, ale v tomto pripade to vyznelo vazne... komicky.

A ak mam byt uprimny, tvrdenie, ze je Vista 100% kompatibilna, ze nanej bezia vsetky programy a ze si dokonca najde ovladace sama vo mne vyvolava silny dojem, ze sa nase reality sice pretinaju, ale inak znacne lisia

Ale s tym, ze je pre "lamky" (alebo radsej beznych ludi) Windows vhodnejsi suhlasim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 21:33

Komicky ? Proč komicky ?

Ano Vistu používám už od beta verze - sice byla ještě nedodělaná, ale jakmile vyšel SP1, tak se všechno změnilo a dodnes jsem nenašel ani jeden progrma, který by mi na Vistě nefrčel. A to jich tu mám alespoň 50. A ohledně těch ovladačů - nevím jak u všech, ale mě to po reinstalaci dalo ovladače sprívné, jenom teda na Grafiku jsem si nainstaloval jiné, o trošinku lepší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 21:51

No, u mna sa nejak nepohodla so sietovkou, automaticky nestiahla vobec nic Okrem nej som musel musel rucne "prihodit" este grafiku, zvuk a tlaciaren, co je o 3 kusy viac, nez po mne chcelo Ubuntu. Jo a este TV kartu, tu som ani nerozbehal.

So SW to bolo tiez vesele, co pamatam tak tam nesla Miranda a par hier. A to bolo v mojom pripade fatalne

Jo a komicky preto, bo si cloveka, ktory by pouzival Windows "asi tak mesiac" a potom sa o nom siel rozpravat na Zive jaksi neviem predstavit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 23:32

TAk to jsi měl smůlu ANi Windows není bezchybný. Ale ono ztáleží jak co - mě na Vistách do SP1 taky pár her nejelo, ale po něm to byl obrat o 100% k lepšímu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2009 01:20

Nuz, tie, co mi nesli na Viste nejdu ani pod sedmickou (ale par ich ide pod Wine .) A pravdupovediac, ja mam Windows uz len na tie hry

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 05. 2009 00:23

"Je jasné, že adice starter je pro většinu uživatelů málo - ale taková Home premium už většině stačí a nebo si kupte Ultimate jako mám já."

A to já raděj tomu marketingu nepodlehnu tak ukázkově jako Ty a zadarmo si stáhnu Ubuntu, na kterém mi jede všechno, je to jednoduché a mi jako uživateli to stačí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2009 09:09

Je dobre, ze jsi nepodlehl. Takovi jsou dnes potreba. Jenom aby ti nepodlehani vydrzelo vzdy a vsude...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 05. 2009 10:27

Moc jsi mě nepochopil a děláš ze mě debila. Proč? Jsem divný že se snažím chovat logicky a nekupovat něco protože je to v reklamě, zvykem nebo in? Je přeci naprosto racionální chování používat ekonomicky výhodnější produkt - kterým je tady pro mě jednoznačně Linux.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2009 11:13

Pochopil jsem te velice dobre...

Delas debily z daleko vice lidi - myslis, ze kazdy uzivatel Win podleha reklame a "kupuje" naprosto zbytecne produkt jen na zaklae reklamy? Pokud se tobe nelibi, ze z tebe nekdo dela debila, nedelej totez ze statisicu jinych, protze ac jiste procento uzivatelu jakehokoli OS jsou debilove - nevyhnutelne, neplati to rohzhodne o vetsine.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 05. 2009 12:09

Vytrháváš to z kontextu, to za prvé. Ze statisíců lidí jsem se opravdu debily snažit nedělal. Máš pocit že se ti ty peníze za win systém vyplatí? Okej, klidně si je kup. Já začal reagovat na větu kterou jsem ve svém prvním příspěvku dal do uvozovek, bylo z ní celkem zřetelné, že omezení nižších edic windowsů tě automaticky tlačí pro koupi drahé edice, která umí defakto to stejné co systém zadarmo (jo taky by se o to dalo přít, to teď neřešte) . Ale ještě ani tak nejde o to co nejvyšší edice winů umí, ale o to co ty nížší neumí - a pokud ti příjde úplně v pořádku že ti microsoft drze prodá systém který je omezený na 10 tisíc způsobů, přičemž defakto využívá počítačové negramotnosti a lidské neochoty cokoliv měnit, jen aby tě dotlačil ke koupi "neomezené" verze, na které se dá s radostí pracovat, tak teprve v tu chvíli jsi u mě debžo. Určitě nejsem jednostraně zaměřený - musím říct, že na W7 se mi pracovalo skvěle, je to dle mě skvělý a rychlý systém, ale abych měl platit v řádů tisíců na to, abych ho mohl používát naplno a měl tam všechny nástroje, které chci a potřebuju - to tedy opravdu ne. Nebýt ty plné edice tak předražené, tak si ty winy klidně koupím - věř mi že ano. U w7 mi ten brouček začal trošku hlodat a říkal jsem, že bych byl ochoten si koupit krabicovou verzi - až do chvíli než vypluly informace o cenách vyšších než u Vista. Tak jsem zvolil alternativu, mám fajn systém, fajn programy a vše zdarma a legálně. A co ty? Máš nějaké zkušenosti s Linuxem, tak jako já s win?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2009 19:03

S Linuxem mam malo zkusenosti, nicmene instaloval jsem jej na desitky PC v ruznych kombinacich hw a casovym vyvojem i ruzne distribuce. Prvni veta ale plati, pocet instalaci neodpovida mym znalostem v Linuxu. Nicmene na druhou stranu jsem urcite problemy resit musel, nektere jsem vyresil, nektere ne a muj zaver je takovy, ze investice nekolika tisic do Win je z dlouhodobeho hlediska zanedbatelnou proti premigrovani "mych zkusenosti" na Linux. Prakticky bych musel zmenit svuj zivot naruby a zahodit poslednich deset let zivota a zacit temer znova s tim, ze v praci ktera me zivi mi porad zustanou win... a to bych musel byt blazen.

Takze Linux zadarmo je pro mne velmi drahy z hlediska casu a po prepoctu prumerne hodinove mzdy a vynalozeneho casu (meho) me Linux vyjde nasobne draz nez instalacka Win, ktera vydrzi (kdyz to bude jako u XP) treba pet let, coz i kdyby to bylo 10000 (coz myslim nebude nutne), neni to tolik, kolik dam treba za pivo ani ne za rok a z pohledu prijmu za pet let je to zanedbatelna castka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 05. 2009 19:20

Ok, to beru Já jsem na tom proti tobě úplně naopak, nepracující student, mám jeden svůj počítač, kromě zkouškového mám času habakuk, abych se za tři dny přeučil na něco nového. Dál asi nemáme co řešit. Tečka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2009 10:19

Nic proti, Linux mám rád, vyzkoušel jsem jich už hodně. Ale je nějaká edice, která by zvládla přehrávat Full HD s mým harwarem - ATI 4670 Ultimate - bez kousání?

Ve Windows používám VLC - tam to jede v pohodě.

V Ubuntu si nainstaluju VLC v domění, že to taky pojede - a je to nepoužitelné.

Za všechny rady díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 05. 2009 17:35

nepouštíš ten film z disku, který je formátovaný NTFS? vím že s tím by linux mohl mít problémy, jinak neporadím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2009 17:37

MNo tak jako jestli si myslíš, že je 5000 Kč (nebo už nevim kolik mě to stálo) hodně, tak si to nekupuj no. To já si radši do OS investuju abych měl nějakej spolehlivej systém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 05. 2009 19:46

že to stoji 5k neznamena ze to je spolehlivy....samozrejme, že je spolehlivy, ale cena o tom nemusi rozhodovat

napr muj kamos mel na Ubuntu (nevim jestli 9.04 nebo 8.10) uptime pres 1000 hodin, takze lnx JE stabilni(spolehlivy)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 06. 2009 10:35

Léta praxe poznají kvalitu, když by Ultimate (nebo Winy obecně), nebyly kvalitní, tak by neměli vetšinu procent uživatelů OS na světě. Ale Linux má už myslím 1%, že ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 06. 2009 10:45

Nemozes hodnotit kvalitu na zaklade percentualneho podielu u niecoho, co sa odjakziva k pocitacu dava ako sucast dodavky. To by si rovnako dobre mohol za najkvalitnejsi browser IE6-tku vyhlasit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 06. 2009 22:14

Na základě čeho? IE6 už tak nějak "vymírá"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2009 09:51

nerad používám vulgarismy, ale jsem nucen řící, že jsi osel. Jak může být produkt MS standart, když mezi sebou nejsou plně slučitelné ani vlastní formáty jednoho MS produktu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2009 10:21

Fakt je, ze Windows nejsou standart, to je uplne neco jineho...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 06. 2009 22:15

Kromě toho to je standard...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2009 13:42

já teda používám wokna celej život a vím moc dobře, že jde o tak zaostalej systém bez feedbacku, že taková rigidita je typicka jen pro monopolní chování

Linux je tak o 10 napřed, ale odporný monopolní chování nejen svazování prodeje s novýma kompama dělá z lidí totální debi*y.....prodejte ke každýmu kompu moji bramboru a taky budu multimiliardář

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 18:49

Microsoft by stejně už dávno s tím jeho windowsem šel do háje kdyby nebylo několika aspektů: neochota win uživatelů učit se nové věci,naprostá blbost nových uživatelů PC kterým byl automaticky podstrčen windows a hlavně neznalost uživatelů,že existuje také něco jiného.Asi je to pořád stejné,máme 10 let stejnou banku (i kdyby nám už 50x vybrali účet),stejného mobilního operátora a tak nějak i vyžadujeme stejný OS.Nejvíc mě ovšem pobavil bratr mojí přítelkyně který se mě zeptal po té co jsem na notebooku spuštěl Fedoru,co je to prý za hru.Takže tolik asi k windows,i kdyby ten systém byl totálně invalidní,tihle lidé si ho stejně koupí,je to přece windows a linux je podle nich hra do windows.Dokud si budou lidé myslet,že linux je hra a že Acer je nejlepší značka NTB,protože o nějakém Dellu nikdy neslyšeli,tak se bude windows dál prodávat,ale myslím,že pro většinu zkušenějších uživatelů kteří měli hodně praktických zkušeností už s Win98 si windows pod sebou začal řezat větev už edicí Milenium

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 19:01

podle me je dulezitejsi aspekt vazanosti vetsiny na Widle je ten samy co hybe s vyvojem hardwaru - novy komercni hry (upirateny), az se vsecky tituly presunou na konzole, tak bude mit linux minimalne u mladych lidi cestu otevrenou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 19:09

Krasne si to napisal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 20:22

NADHERNE NAPSANO!

Pripad meho otca si porad jede na tech vidlach a o linuxech nechtel vubec slysat toz ze pry taky bebechi na kterych nic nejede si do pocitacu preci nenahraje no ni? Ze pry slysel od kamarada ze linuxi nejsu dobry a prej musis vsecko psat na radce a je to pry jen pro te ajtaky nebo ako su volaju! Toz pravim fotrisko ja ti to tam nainstaluju a uvidas no ni? Prej jen pres mrtvolu jeho! A nepresvetsil by ho nikdo ani kdyz bych se posral! Tak sem mu k Vanocum koupil novej komp a smazal widle a nahral umbuntieny a pravim ze to je nove ze se tam ty widle musiou nahrat no tak to chvilku steloval az si tam ty linieny nechal a je spokojeny,..open ofice a prej i ty fotky to zlada ze to pry nevedel,..aj muzika hraje! 95 Procent uzivatelu se obejde bez win! tecka,..na vse je aleternativa a kdyz ne tak wine to resi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 21:34

Ja s tebou souhlasim, ale vis o co jde? ... ze lidi "takove kraviny" neresi ... to se jenom ajtaci porad prou kde je chyba a kdyby to a kdyby ono, jenze ono nic, proste to tak je a 95% populace staci, kdyz uz po praci maj od "toho kramu" konecne chvili pokoj natoz aby je zajimalo jestli tam maj nejake Windows (stejne ani nevi co to je, max. to, ze si je museli koupit k pocitaci aby jim fungoval).

My, jakozto skupinka pomatencu tady na Zive jsme uplne odtrzeni od reality ... ja uz nikomu "normalnimu" raci uz nic nevysvetluju a vse tise prechazim, protoze sem pak akorat za divneho debila

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 06. 2009 08:52

... toto je kvalitní názor!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 05. 2009 20:01

Ja to vidim trochu jinak:

"neochota win uživatelů učit se nové věci"

Proc by se mel nekdo ucit pracovat s novym OS, kdyz uz umi pracovat s jednim OS, ktery mu vyhovuje? To neni neochota, ale rozumne vyuziti casu. Ostatne, ja taky pracuji ve Photoshopu, placenem a nemam ani chut, ani cas, zkoumat zmatene ovladani GIMPU. Nebo kdyz pracuji v ASP.NET. Proc bych mel prechazet na PHP, treba? K cemu? Proc?

"hlavně neznalost uživatelů,že existuje také něco jiného"

A to je chyba koho? Uzivatelu? Nebo Linuxu? Proc by se mel uzivatel Windows zajimat, ze existuje cosi jako Linux? Proc by to vubec mel potrebovat vedet? Ja take nevim, kolik je v Praze Novaku a uprimne, vubec me to nezajima.

Rikat, ze Windows by sel do haje kdyby a kdyby a kdyby je sice pekne, ale to je asi tak vse.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2009 20:18

Mam rad tento pristup, "preco by som sa mal nieco naucit." Mam ho rad, pretoze vdaka nemu viem, ze o 10, mozno o 20 rokov budu mat ludia ako ja, taky, co naozaj nieco *vedia* cenu zlata.

Ale aby som odpovedal na tu veselsiu cast... Skutocne je to chyba uzivatelov. Alebo ani nie tak chyba, ako skor skoda. Uzivatel, ktory vie pracovat len s jednym programom je k tomu programu nadosmrti viazany a cim dlhsie vo svojej neochote zotrvava, tym tazsie sa mu bude jedneho dna prechadzat. Uzivatel, ktory vie len o jednom programe nema moznost vyberu, nemoze sa rozhodnut na zaklade ceny, kvality alebo trebars prednastavenej farby pozadia - vzdy bude musiet vziat to, co ako jedine pozna.

A Niky, viem, ze je to pre teba nepochopitelne, ale ta osoba menom Linux, o ktorej neustale rozpravas nedostatkom svojich uzivatelov nijak netrpi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2009 21:56

ta poslední věta je velmi výstižná

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2009 21:56

ta poslední věta je velmi výstižná

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 18:44

Prozatímní informace hovoří o tom, že Windows 7 Starter se budou prodávat s přístroji o těchto maximálních parametrech:

procesor: max. jednojádrový s frekvenci 2 GHz a spotřebou 15 W nebo nižší,

obrazovka: max. 10,2 palce nebo nižší (dříve 12,1 palce),

operační paměť: max. 1 GB,

úložiště: max. 250 GB u pevného disku, 64 GB u SSD,

grafická karta: žádná omezení

http://computerworld.cz/software/microsoft-mozna-... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 05. 2009 18:42

Sám používám netbook na práci. Nedokážu si ale představit práci v MS Excel bez externího monitoru. Myslím, že toto je velká nevýhoda. Ten zbytek by se dal zkousnost, ale toto..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 05. 2009 12:45

A koho to zajima? Dej si tam linux a budes COOL!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 18:39

„Starter edice nebude umět nové grafické efekty Aero Glass, chybí DVD playback, podpora externích monitorů, Windows XP Mode pro podporu starších aplikací, personalizované nastavení u zobrazení plochy, podpora domén Windows, přepínání uživatelů bez nutnosti odhlašování a přítomna nebude ani nadstavba Windows Media Center.“

Kterákoliv distribuce (řazeno abecedně) FreeBSD, Linuxu nebo Solarisu má nejen tohle všechno, ale ještě mnohem víc zcela zdarma. V naší pokroucené době samozřejmě zase zvítězí hluboko zakořeněné zlozvyky a iracionalita, o tom není sporu. Nicméně já osobně bych rádoby operační systém vychvalovaný v tomto článku nepoužíval za žádnou cenu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 18:55

Otázka zní: potřebuje to vůbec nějaká větší skupina z cílových uživatelů?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 19:52

Pripojenie k monitoru takmer urcite, prehravanie DVD zasa takmer urcite nie, tie masinky zvacsa nemaju mechaniku. A ten zvysok ako kto.

Kazdopadne pchat na Netbook Windows mi pride znacne zbytocne, pre Microsoft je to ale otazka zivota a smrti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 20:35

Klidně bych tam zahrnul i ten externí monitor, protože i s ním je to pořád slabý stroj na nějakou práci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 20:48

Nesuhlasim, na *pracu* staci prakticky cokolvek, co sa dnes este da nazvat pocitacom. Ak by sa k tomu spravila dokovacia stanica, kde by sa to vecer posadilo, pouzivalo ako normalne PC a potom rano vzalo "do terenu," videl by som k tomu viac vyuzitia, nez ku kombinacii PC+notebook.

Ovsem takto... Na PDA privelke, na pocitac primale, na net "na stojaka" to nepouzijem, posediacky zas na display nedovidim... Vazne netusim, co ludia na tych hrackach vidia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2009 16:40

Aby to bylo použitelné na práci, tak je potřeba připojit k tomu až příliš věcí, což ostatně píšete. Pojem práce jsem bral podle sebe, sice Atom utáhne i Matlab, ale trvá to až moc dlouho, obrázek 512x512, radonův prostor, zpětná projekce, iterace, FFT a je to na kafe. Ale s tou poslední větou velký souhlas. Uživatelům těhle strojů by asi opravdu stačilo mít 3 USB a výstup na sluchátka, cokoli jiného prakticky téměř nevyužívají (beru to podle toho, co jsem zatím viděl), ale psychologicky by to byl takovej blok, že by to nepřijali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2009 08:55

No domeny povetsina firemnich zakazniku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 06. 2009 22:10

Solaris má Windows XP Mode?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 18:27

Přenosný počítač s úhlopříčkou 12" je odjakživa subnotebook

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 21:19

Jsi málo c0oL .... dle výzkumu našeho marketingového oddělení tvůj druh do roka vymře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2009 16:22

A příští sezónu se bude Tatra 815 označovat jako "2+2 Coupé" (4 tam vlezou a taky má jenom přední dveře)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 18:16

Tohle edicování ze strany mr*kosoftu jen a jen poukazuje na to že každý druhý z marketingu je pěkně velkej kosočtevrec

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 18:15

Jestli to nebude za lidové ceny, tak to stejně nikdo chtít nebude. Ani Starter (protože je to humus), ani Ultimate (protože bude drahý)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 16:06

no, vetsina z tech omezeni by se dala jakz takz skousnout (u me mozna krom toho ext. monitoru), nektere by mozna i mohly jit obejit. ale prca bude s hardwarovyma narokama, ktery si microsi urcite nasadi na oem licence. a tentokrate ne smerem dolu - tedy minimalni naroky, ale smerem nahoru, tedy na jakem nejlepsim zeleze budete moct 7oem provozovat....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 16:48

Teda, to se Ti povedlo. To byl super vtip. dávám 5 hvězdček - smajlíků.

"tedy minimalni naroky, ale smerem nahoru,

tedy na jakem nejlepsim zeleze budete moct 7oem provozovat...."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2009 10:47

on to zas tak vtip neni. Nasazeni startovacich woken7 ma byt omezeno na netbooky a za ty se maji povazovat jen NTB treba s LCD do 10´´.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 16:03

TO jako nebyl joke s temi 3mi aplikacemi ?? Dle chybejiciho DVD playbacku mam tedy asi XP Starter edition - komici

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 05. 2009 16:08

nejspis nebyl

ale nechapu jak se da vyuzit OS s podporou 3 pustenych aplikaci? mozila, word, QIP....a Winamp uz si nepustim, nemluve o antiviru ...proste nechapu proc

vzdyt to by bylo horsi nez Win 3.11

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 17:47

Já to chápu proč? Chtěj nás prostě donutit, abycjhom si koupil Windows 7 Ultimate za 5000 Kč a vyrejžovaly na tom, že ostatní edice jsou nepoužitelné

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 05. 2009 12:09

Jo, ale za 5000Kč je OEM!! Což bych nekoupil!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 06. 2011 11:03

Ja mam vyuziti pro OS s podporou max 3 aplikaci : GAME KONZOLE !!! Tam bezi ejn ta jedna gamesa a zvladne to i ty co pousti game-server.

A pokud by bylo zajisteno, aby pod W7 Starter bezely vsechny gamesy, tak klidne muzou mit i limit max 3 aplikaci. Nic vic od windows nepotrebuji, k nicemu jinemu je nemam. Mam WXP Home OEM a rad bych presel levne na W7. Ale vubec se mi nelibi platit tolik tisic za beznou edici W7, ktera pak bude slouzit jen jako "Starter Games".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 05. 2009 17:35

Já nechápu ten DVD playback...

Vždyť si nainstaluju třeba KMplayer a DVD musí jít, ne? Ve WMP jsem v životě DVD nepřehrával.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 15:20

Starter je děs a hrůza, ať už s limitem spuštěných aplikací nebo ne. Jestli se ho MS bude snažit protlačit na netbook trhu, tak mě naštve, protože je to fakt zmrzačený systém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 18:08

Mno pokud to půjde, zůstanu na stávajícím systému a pak přinejmenším přejdu k Apple, už začíná být dostupnější pro širší spektrum a ceny se snad taky do té doby srovnají.

Myslím si, že takovéto třídění systému je bestiální způsob, jak okrádat. Jako chápu kdyby byl Windows 7 Starter pro země 3. světa třeba bez podpory moderních blbostí na strohém základu, ale omezovat funkce systému, to už je vrchol.

Fujtaksl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 06. 2009 09:18

netbook je zase zmrzačený notebook, tak se k sobě skvěle hodí :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 05. 2009 15:04

Ti jsou hodní ti panové z MS jak rychle dokázali zareagovat.Ono je to vůbec taková jejich tradice vydávat kripl edice jako Windows XP HOME a podobně protože to fajn umožnovalo rýžovat na nezkriplených edicích.

Asi se inspirovali u některých automobilek - tam ale konkurence přece jen je krutá takže jakmile holovozy se dostaly na cenu solidně vybavených vozů konkurence přestal být tento přístup udržitelný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 15:31

Souhlas!!! Proto jedu na linuxech z principu nebudu podporovaat mrkvosofta jejich padesat ed verz. Win 7 STARTER Win 7 Starter retard PLUS Win 7 HOme Redtard GOLD a retard ULTIMATOS kde je zdarma prehravac .flac souboru a stoji o litr vic!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 17:58

tak to ti z principu nezávidím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 18:15

No tak to by jsi mel bo widle jsou priserny fuj! I kdyz jsem cetl ze lidi co jedou na linuxech maji lepsi AJ KJU! widlari se neradi uci nove veci a proste jsou pohodlny!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 21:07

ano, to bezvýhradně souhlasím .... já jsem tak shnilej, že jsem ochoten tolerovat tak do deseti modrých obrazovek denně plus mínus a až pak se uráčím přeinstalovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2009 10:43

Ano, jsou pohodlni, protoze to jejich OS umoznuje, ano nemuseji se ucit nove veci, mohou PC proste jen pouzivat, pac to jejich OS umoznuje proste pohoda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 06. 2011 10:58

Hele, a nepletes se trochu ? Kdyz to funguje a nemusis o tom nic vedet, tak se to jmenuje Apple MacOSX ..

Linux je pro ty, kteri chteji vedet jak to funguje ..

MacOSX je pro ty, kteri nechteji vedet jak to funguje ..

Windows jsou pro ty, kteri nechteji vedet proc to nefunguje ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 05. 2009 12:44

JIste. Proc bych se mel ucit Linux, kdyz mi Windows vyhovuje?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 06. 2009 08:31

Protože když nemusíš všechno kompilovat ovladače, když nemáš doma tu správnou distribuci, tak prostě pro 1% nejsi ten správný

Dámy a pánové, W98, ok padaly,2000 taky (snad i víc), XP? Vůbec, resp. opravdu vyjímečně. Vista? Neexistuje aby mi na stolním pc havarovala. Proč? Protože tam nemám žádné cracky, koupil jsem si Home Premium 64 bit edici a za rok používání ani jednou nepadla. Na NTB používám W7, také naprosto v klidu.

A proč W7 raději než OS z "edice" linux? Protože W7 nainstaluji a ihned mohu na internet, mám všechny ovladače a vše mi jede. Neříkám, že je linux špatný, ale není user friendly a to je jeho problém. Linux mi jede na většině mých serverů (5 debian, 1 windows 2000 server), tam má svoje místo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 06. 2009 12:09

No, když používáš ted Debián, tak by jsi mohl vědět, že ten se umí i při instalaci aktualizovat z netu.

Jestli to nevíš, tak fakt nevím, proč s tím machruješ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 06. 2009 12:46

Z těhle důvodů které jste uvedl používám Linux.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 06. 2009 23:38

legalni vista jsem nekolikrat uspesne sestrelil pri instalalaci NOD32, jine zase pri instalaci tiskarny. velmi stabilni system :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 06. 2009 13:09

......Ono je to vůbec taková jejich tradice vydávat kripl edice jako Windows XP HOME a podobně .....

Predne XP Home neni zadna krypl edice....hlavni rpozdil tam je v prihlaseni k domene.....coz Home uzivatele (od toho zjevne nazev cele edice) nevyuzivaji.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 06. 2009 13:35

Je toho víc :

Windows XP Professional offers a number of features unavailable in the Home Edition, including:

* The ability to become part of a Windows Server domain, a group of computers that are remotely managed by one or more central servers.

* A sophisticated access control scheme that allows specific permissions on files to be granted to specific users under normal circumstances. However, users can use tools other than Windows Explorer (like cacls or File Manager), or restart to Safe Mode to modify access control lists.

* Remote Desktop server, which allows a PC to be operated by another Windows XP user over a local area network or the Internet.

* Offline Files and Folders, which allow the PC to automatically store a copy of files from another networked computer and work with them while disconnected from the network.

* Encrypting File System, which encrypts files stored on the computer's hard drive so they cannot be read by another user, even with physical access to the storage medium.

* Centralized administration features, including Group Policies, Automatic Software Installation and Maintenance, Roaming User Profiles, and Remote Installation Service (RIS).

* Internet Information Services (IIS), Microsoft's HTTP and FTP Server.

* Support for two physical central processing units (CPU). (Because the number of CPU cores and Hyper-threading capabilities on modern CPUs are considered to be part of a single physical processor, multicore CPUs are supported using XP Home Edition.)[3][4]

* Windows Management Instrumentation Console (WMIC): WMIC is a command-line tool designed to ease WMI information retrieval about a system by using simple keywords (aliases).

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_XP_editions...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 05. 2009 15:01

Nechci tady vyvolávat FLAME, ale za tohle vděčíte Linuxu!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 17:55

dneska jsem si dal po obědě štrůdl se zmrzlinou. najednou jsem si uvědomil, že za to TAKÉ vděčím linuxu!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 05. 2009 23:24

Já vděčím Windows za to, že jsem si zmrzlinu nedal. Musel sem je zas přeinstalovávat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2009 19:21

zkus si doplnit znalosti na netu nebo tak něco, aspoň zjistíš, co děláš špatně

jo a pokud jsi instaloval xp (odhaduju podle tvé ikony), tak jsi měl přes 30 min času (pokud si dobře vzpomínám), kdy tě počítač nepotřeboval, takže sis tu zmrzlinu dát mohl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 06. 2009 12:45

Nemohl. Dělal sem to u kámoše a během instalace sem na druhém PC stahoval ovladače.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 05. 2009 12:43

kOMU? Snad nemyslis ten OS, ktery se za 18 let sve existence vypracoval na cca 1% podil na trhu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jt2
31. 05. 2009 19:57

To 1% MS stacilo k tomu, aby daval WinXP k netbookum skoro zadarmo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 06. 2009 13:10

tak tak. to same ceny Office. uz vidim, jak si je vsichni domu bezi koupit za 10000,- ;) konkurence je DOBRA ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 06. 2009 13:11

Z hov.a bic neupletes, hošku......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 05. 2009 14:57

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor