U Windows 11 jsme se těšil na aplikace Androidu a na Widgety.A dopadlo to jak - NENÍ ANI JEDNO.Teda Widgety jsou ale fakt né tak, jak jsme to měli kdysi rádi.A jinak je to pravda, neucelený nekonzistentní systém je ten Windows 11.
tak např. já mám na plochách w11 widgety z win7, tak jak jsem byl roky zvyklej, je na to apka
Jedna vec podľa mňa v článku chýba.A to je Taskbar. Za mňa ÚPLNE PRÍŠERNÉ! Na monitore mám miesto na viac ako 20 otvorených okien (bolo vo Windows10) a Windows11 zobrazí sotva 10 a ostatné skryje. WTF! Namiesto 1 kliknutia pri prepínaní medzi bežiacimi aplikáciami treba najskôr zobraziť tie skryté a až potom prekliknúť. PREČO??? A to robím cez deň 100-ky krát. Úžasne produktívne - grc.A to nehovorím o viacerých otvorených oknách Excelu (napr. 3 súbory medzi ktorými prenášam dáta). Po odkrytí vidím Excel okná ale neviem, ktoré je ktoré. Treba nabehnúť myšou a chvíľu počkať až kým to zobrazí. Zakaždým. Brrrr.Len pripomínam, že 10 otvorených okien je úplne bežné, čo mávam otvorené - Teams, Outlook, internet browser (resp. 2), nejaký ten mail, zo 2-3 zložky s údajmi, word dokument, kalkulačku (používam pomerne často, takže mám otvorenú stále), a zo 2 či 3 excelovské súbory. To tu skoro nikomu nevadí? Lebo moc poznámok k tomuto som v diskusii nenašiel.A to, že je systém pomalší resp. náročnejšie na HW ani nemá zmysel hovoriť.
small icons with labels, never grouping to spraviAle este lepsie riesenie je Explorer patcher
Akorát pro firemní uživatele to řešení není - nic takového instalovat a používat nesmíme.Souhlasím s tím, že uživatelská experience s novým taskbarem je příšerná, právě kvůli těm hover akcím atp.
Na jednu stranu se směju, když vidím, že i ve W11 se pořád dají otevřít Ovládací panely s designem z W7 (nebo ještě starším?), na druhou stranu jsem za to ale rád, protože je v nich všechno tak nějak přehlednější, míň "zašitý" a na míň klikání.Ale beru to tak, že nic není dokonalý a co vyrobil člověk nikdy dokonalý nebude. Navíc občas je ta nedokonalost ze strany výrobců i záměrná, třeba proto, aby se udržely pracovní pozice, aby "bylo co dělat i zejtra" nebo aby byl důvod tahat ze zákazníků další prachy za "velká vylepšení".
Názor byl 1× upraven, naposled 12. 3. 2025 10:56
Zaplať Bůh, že ještě ten starý ovládací panel zůstal. Ten nový stojí za hovno.
Stačí mi jen fakt, že hlavní panel nelze přesunout (uživatelsky) na jinou část obrazovky, než kde je teď. Stejně tak změnit jeho velikost. To je prostě fail.
Jo, kolem toho tady vznikla včera téměř Flame war
Jenom maličkost, sekce 8:"..V Desítkách volitelně, v Jedenáctkách už tuhle ochrannou funkci ani NEvypnete.."
Já už to ani nechci komentovat. Ten systém je takový paskvil, že se mu vyhýbám obloukem. A to jsem byl velký fanoušek Microsoftu a jejich zařízení tak 10 let zpět, když tam byl ještě Panos Panay a měli koule, ne Indy.
Zrovna Pathos Padthai může za to zmršené UI. To, co je dnes ve Windows 11 bylo původně Windows 10X, které nikdo nechtěl používat (jak si můžete připomenout ve článku zde na Živě s názvem "Co vy na to: Windows 10X masově úspěšné nebudou, své uživatele si ale zřejmě najdou").Je to stejný provar jako s Metro design ve Windows 8. Představa, že průměrný uživatel používá Windows s dotykovou obrazovkou bez myši a klávesnici je stále lichá.Už i jen proto, že pro firmy je nákup notebooků s dotykovou obrazovkou zbytečný výdaj navíc (můj firemní notebook například je standardně dodáván S dotykovou obrazovkou, no naše firma zvolila možnost výměny za normální display a ušetřila tak 4000 Kč na každém laptopu). Ale teď mám kvůli tomu obří ikony a nesmyslné UI pro input interface, který nikdo z mého okolí nemá...
Názor byl 1× upraven, naposled 12. 3. 2025 05:06
Já jsem ale naprosto ok s Windows 8 a dotykovým prostředím na windows, stejně jako jsem byl daleko více ok s tím, aby byly aplikace oddělené (Metro pro dotyk/ klasik WPF pro desktop), jak to udělali na Win8. S čím nejsem ok, je Windows 11.Za mě je naprosto v pořádku oddělit dotykový a myšoidní prostor, není nic proti ničemu, když to tam bude. Problém Win8 byl, že z toho byli moc nadšení a cpali to i desktop uživatelům. Měli dát Metro volitelné na tablety a byl klid od podobných uřvanců, jinak zachovat normal start.Windows 11 je jakýsi paskvil, který se snaží sjednotit UI pro myš a dotyk (tím myslím všude přítomné WinUI3) a to je fakt osina v zadku pro všechny, na dotyk bych řekl nepoužitelné, na myš přerostlé.
No nevim, to rozdělení na dotyk mi nepřijde jako tak dobrej nápad. Alespoň u Windows a jejich implementací se to moc nepovedlo. Windows 8 sem s dotykovym displejem měl a bylo to příšerný. Byla to naprostá spatlanina, která vůbec nefungovala. To metro nebo co to bylo nebylo vůbec dobrý ani na ten tablet mód. Všechno tam bylo moc velký. Možná tak dobrá myšlenka 😀Teď mám W11 s dotykovým displejem a naopak to funguje dost dobře. Dá se to celkem hezky ovládat jak Surface Penem, tak prsty. Jooo, furt je to daleko k dokonalosti, ale už se to opravdu dá používat jako tablet. I když já to tak nepoužívám 😀 W11 se při přepnutí zvětší některý ovládací prvky na pohodlnější ovládání prsty nebo stylusem a funguje to fakt celkem dobře. Slovo "nepoužitelné" je podle mě uplně mimo. A i to "na myš přerostlé" je uplně mimo. Na mym displeji mám dole dok s malinkýma ikonama, všechny prohlížeče s malinkatýma tabama nahoře... možná je to jen o nastavení? Jakmile přepnu do tablet módu, ovládací prvky se zvětší. Funguje to celkem dobře a pracuje se mi s tim fajne 🙂
Sorry ale nedokážu brát vážně názor, kde jsou 3 infantilní smajlíky.Jak jsem psal, já to mám naopak - měl jsem Surface Pro 3 s Win 8 a pak 8.1, naprostá spokojenost, už na Win 10 na Surface Pro 6 jsem lehce nadával, další Surface jsem si kvůli neschopnosti Windows 10/11 už nikdy nekoupil. Samozřejmě s dotykem mám zkušenost i na 11kách na 2v1 od Lenova, ale ten systém je prostě otřesný a kvůli tomu žádný tablet od MS už nechci.Hezky to popsal třeba tento člověk před pár lety a já se s tím naprosto ztotožňuji https://www.youtube.com/watch?v=z7Qr6t...Z4l4AaABAg
Ještě když jsem používal windows, tak jsem došel k názoru, že nabídka Start je úplně zbytečná a vážně nepotřebuji vidět plugin se zatížením počítače.Za sebe bych tu nabídku klidně smazal a na pluginy se taky vykašlal... a ubude haterů
A co byste, paní Věro, ještě zakázala?
Řeší se estetika, ... Za mne, jako již bývalého správce asi 100 kompů s Windows po dobu 20 let, mohu říci, že nevyřešili stále opravu boot mechanismu (zavádění systému) pokud se něco po... Což bylo ve firmách dosti běžné. Ne, není to HW. Po prvotní instalací jsem vytvářel obrazy disků, a při jejich použití u obnovy, bez opravy HW, bylo s jistotou zavádění Windows opraveno. Zbytek (uživatelská data) se obnovil ze záloh na serveru. Jejich návody na opravu z externích nosičů generovaných z MS Windows, a i oblíbených SW jako Acronis a jiných se jedná o náhodu, zde se zavaděč opraví. Takže nadále jsem zůstával a zůstávám u obnov z obrazů HDD/SSD vytvořeného ze 100% osvědčeného Clonezilla během jednotek minut.
CMD Diskpart list diskSelect disk shrink [desired=<desiredsize>] [minimum=<minimumsize>] (500) mbCreate partition EFIActiveExitbcdboot C:\Windows /s X: (X drajv z ktorého chces bootovat windooozebootsect /nt60 X: /mbr (X drajv kam ches napíčiť MBR Restart n prayDovideňá
Nejde mi o to, že to nejde jinak.Jedná se o neschopnost MS vytvořit "věcičku", jež obnoví zavádění systému hlavně ověřeně spolehlivou (99% stačí) pro běžné uživatele. Jejich doporučený způsob obnovy pro "users" je úspěšný, mým odhadem, tak maximálně na 30%. Zpravidla končí výpisem - Nelze obnovit.Kdysi na prezentaci MS v Praze mi odpověděli stylem: "Máme placenou podporu.".
Souhlas. Například jejich “automatická oprava systému” v rámci instalátoru je do dneška neskutečná komedie. Půl hodiny detekuje problém, pak napíše, že problém nelze opravit. Hotovo. Tak člověk sedne k příkazáku a (v lepším případě) problém vyřeší. K čemu takový nástroj je, když není schopen opravit ani zavaděč?
Skvělý, jenže to taky ne vždy spolehlivě funguje.
Mě například přijde vtipný fakt, že od Windows NT můžete nastavit tzv. LegalNoticeCaption, co se zobrazí jako dialog před přihlášením. Obsah toho dialogu se dá nastavit pouze přes registry, žádná utilita přímo od Microsoftu na to není. A napsat do toho například odřádkovaný text je teda dobrý peklo. Je vidět, že správce systému už pro Microsoft dávno není uživatel, na kterého by brali ohled.
Jediná věc, která mě na Win (a u W11 je to zrovna nejméně) je vyhledávání, na macOS funguje perfektně, minimálně na lokální obsah, Win i při použití vylepšeného vyhledávání z power toys bohužel stále nezvládá to co Spotlight.Na druhou stranu, kvůli W11 jsem se registroval do insider programu a měl je na prvním počítači asi hodinu po skončení keynote, kde je představili, za mě po ergonomické stránce velký pokrok, centrovaná lišta, centrované start menu, byl to dokonce důvod proč nepoužívám exkluzivně MacOS ale podle nálady mění Windows on Arm na Surface Pro X s MacOS na MBP. Osobně preferuji Win před MacOS, ale stroje jsou zatím hodně pozadu, hlavně výkon při pasivním nebo naprosto neslyšitelném chodu.
Ono je to kvůli tomu, že ten “pseudospotlight” moc neindexuje a nejde do souboru z pohledu obsahu a metadat. Možná daň za to, že Powertoys…Ale na spouštěni aplikaci už použitelný docela je 😆
Vyhledavani funguje velmi dobre (ten princip je tak jednoduchy, ze se na nem neda moc vylepsovat - veskera data a metadata se pomoci iFiltru prevedou na plaintext a vysledek ulozi do fulltext databaze).Pokud se naucis advanced search query syntax a pokud nekombinujes hledani v indexovanych a neindexovanych lokalitach, je to spolehlive a bleskurychle.Resp. jako vzdy: nejsou spatne nastroje, jen jejich nevhodne pouzitiMP
Budu ti oponovat, ale princip vyhledávání ve WIN, minimálně při použití “pseudospotlight” z PT, je tak pro ten operační systém tak složitý, že s metadaty a obsahem samotných souborů je úplně v buši 😆 Každodenní používání a slouží mi jen ke spouštění aplikací…
Pouzivam nativni Windows Search/Indexing service.Certovo kopytko je ve ve scope vyhledavani. Takze napr. pri vyhledavani ve filesystemu pouzivam vyhledavaci pole v Exploreru, pricemz aktualni adresar mam ten, ve kterem chci hledat a ktery je indexovany. Je to bleskove a tak spravne, jak spravne zadam dotaz. Treba*.xlsx author:pragl hledanytext datecreated:yesterdayMP
Vyhledávání už je celkem OK. Už fixnuli ty různé chyby, kdy nefungovalo vyhledávání v obsahu dokumentů Office nebo to neumělo fulltext, ale pořád mu nevěřím.
Mě vytáčí tahle věc: u některých oken (nemaximalizovaných), primárně u Edge a Chromu je asi nějakej neviditelnej okraj na straně a dole nebo co...Spustím Chroma/Edge, horní okraj okna je na horním okraji obrazovky vždycky beze změny, myší posunu levý okraj okna o 1,5 mm k levýmu kraji obrazovky, dolní okraj okna o 1,5 mm k hlavnímu panelu, takže u obojího není žádná mezera (pravý okraj okna prohlížeče je asi ve 2/3 šířky obrazovky). Prohlížeč potom po používání ukončím. Jenže při jeho dalším otevření jsou ty 1,5 mm mezery vlevo a dole zpátky!!!! Grrrrrr!!!!!A to samý dělá i okno Správce úloh, který mám zase umístěný vpravo nahoru, který zase po ukončení a znovuspuštění je posunutej o 1,5 mm doleva a má mezeru mezi pravým okrajem okna a pravou stranou obrazovky.Jiný donainstalovaný aplikace tuhle "nemoc" nemají a pozici a velikost okna si pamatujou a nevytvářej 1,5 mm mezery.Doprkvančic CO TO JE A PROČ SE TO DĚJE????????P.S. Ještě vyzkoušením a přeměřením zjištěno, že při novým spuštění se celý okno prohlížeče posune o 1,5 mm vpravo zatímco dole se jen zkrátí jeho výška
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 3. 2025 14:36
Pořiď si monitor s dalekově větším PPI a používej v nativním rozlišení a mezeru ani nepostřehneš :)Jelikož to dělají jen nějaké aplikace, pak bude dobré zeptat se vývojáře, proč to otevírá o nějaký ten pixel užší než to bylo dříve. Máš nějaké škálování, zkoušel si to bez něj?
mám od prosince NB 17", 1920x1080, nativně, bez škálováníjiný aplikace, který mám roztažený většinou ke 3 okrajům (tedy současně nahoru i dolů a k tomu k jedné ze stran), jako eMclient, Foxit Reader, FreeCommander, Steam a další se takhle podivně nechovají, dělá to jen Edge, Chrome a Správce úloh, o dalších zatím nevím, neboť je nepoužívám v maximální výšce a přistrčené k okraji obrazovkyu těch prohlížečů jde o zúžení jen na výšku, horizontálně jde o posun polohya 1,5 mm není "nějaký ten pixel"https://photos.app.goo.gl/7m7qnurWzyLH9JYv9prostě tohle je nějaká podobná blbárna jako třeba konzole Správa počítače (z kontextový nabídky na Tento počítač vxbráno Spravovat), která se furt otevírá malá, i když jí pokaždý zvětšuju
Mna najviac stve, ze zrusili moznost Zobrazit vsetky ikony v taskbare. Nieco nainstalujem a patram, preco to nejde. No jasne, skryta ikona za ^.A po aktualizacii win sa mi opat jedna ikonka skryla :|(
Skrývanie ikon v Taskbare je testuhodná vec a kvôli nej sa mi pracuje ako keby som bol jednoruký. Hrozný vopruz!
Chápadlá sú už dávno rozprestreté. Biznis je biznis... 😃
Všechno, co pan Urban napsal je sice pravda, ale upřímně řečeno zrovna to mi "žíly netrhá". Ale jestli mě něco fakt štve, tak je to pomalost jedenáctek ve srovnání s Linuxem. Na stejných počítačích například Linuxová aplikace startuje 2-5 rychleji než na Windows. Oboje používáno nativně (Linux i Windows). Testováno na mnoha aplikacích opakovaně. A fakt mi přijde jako rozčilující, jestli něco trvá dvě vteřiny, nebo deset, nebo nedejbože i dýl.
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 3. 2025 11:38
Co na stejnych pocitacich. Na stejnych pocitacich ti Linux na sata HDD nabehne min. 2x rychleji, nez W10/W11 na sata SSD!Mam to odzkouseno na mnoha strojich ..A apky? Treba start LibreOffice na W10 oproti Xubuntu na stejnem PC to je taky markantni rozdil ..
Tak v době kdy Win naběhnou z biosu za 5-6 sekund i na té satě... Nevím jestli nějaký linux nabíhá výrazně rychleji.Teď mám třeba 6,3s - https://ctrlv.cz/nq9T Windows on arm, Surface Pro X, Snapdragon X Plus. Na deskotpu v práci s výrazně pomalejším diskem a pomalejší i5-9500 mám 5.4 sekundy.. Ale ono to dost fluktuuje dle toho co se právě se startem systému natahuje, někdy prostě pustí nějaký scheduler, který jindy nespustí. Těch 5-6 sekund jsou zcela běžné časy
Tak to asi zijes v dimenzi kde bezi cas rychleji.Me nezajimaji cisla nejakeho interniho merice.Me zajima to, kdy a) jsem na plose a muzu pracovat.b) CPU uz nebezi na 60-100% kvuli nejakym dementnim nepotrebnym sluzbam a muzu skutecne pracovat.A to se bavime o uplne jinych casech - 6s ani omylem snad ani na nvme ..... to se nekdy bavime o nizsich az vyssich jednotkach minut ..Jo jasne - veeim, ze u extravykonneho PC za 30 nebo 200k, se rozdil smazava, ale skutecnou efektivitu zmeris prave na tech slabsich - takhle je to zkresleny a nic nevypovidajici ...
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 3. 2025 15:43
Windows 13?Windows 13 nikdy nebude!MS je na číslo 13 alergický a přeskakuje ho, např.:https://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft...al_C%2B%2B
Upřímně moc díky Autorovi... Ve většině případů se mi trefil přesně pod kůži co mě na windows pálí. Já bych dodal, snad jsem nepřehlédl, že Windows 11 do všeho z nějakých důvodů přidávají více klikání než na windows 10. Ať už jde o připojení k wifi, kontextové nabídky nebo průzkumníka. S windows pracuji už od verze 3.11. Spoustu lidí nadávalo na Windows Vista, na Windows 8... já zažívám šok. Tyhle windosw mi přišli relativně v pohodě, oproti téhle mrše... Windows 11 jsou pro mě nejhorší windows. Rád bych připomněl i další nesmyslné chyby, které měli tyhle windows - otevírání oken mimo plochu monitoru a nekončící kontextová nabídka. I nadále přetrvává, že na ultra výkonném stroji jsou windows 11 až žalostně pomalé a pořád nad něčím přemýšlí... Je to fakt smutné, kdybych mohl už bych přešel na Ubuntu...
Taky Visty a Osmičky vidím jako menší tragédii než Windows 11, protože aktuální verze se ani nesnaží přijít s něčím novým. Jsou to svojí koncepcí takové Sedmičky s podporou moderního hardwaru, ale z pohledu uživatele ve všem horší a rozbitější. Nejnepovedenější, nejlínější a nejzbytečnější release od Windows Me. Tomu se říká výkon, Microsofte.
Funkce a stabilita je v pořádku. Je to o úroveň dál než Windows 10 a prakticky to je už stabilní systém, nemám za poslední rok vůbec žádný problém, negře.Nicméně mě štvou stále se vyskytující drobné chyby při každodenní práci:- restartující se ovladač integrované Intel grafiky při přehrávání videa v prohlížeči- poslední dobou zasekávající se a rozpadající se grafické rozhraní (hlavně Edge), kdy nejde pár chvil až minut hýbat s obrazem- pomalé vytváření složky v průzkumníku na OneDrive (skoro minuta je dost)- (polo)nefunkční režim spánku- opět po čase nefunkční sdílení obrazovky na TV
Bohužel nesouhlasím. Mám několik strojů s windows 11. Všechny mají potíže...
Mám kolem sebe asi 20 strojů a kromě zmíněných a známých problémů třeba s tiskárnami žádné jiné problémy nemají. Čeho se problémy týkají?
Když už si měříte pinďoury, kdo jich má v okolí víc, tak u nás v práci jich nějaká ta stovka je. 👍
Ale my neměříme tvůj pocit nedostatečné velikosti :) My se snažíme statistikami nějak vyjádřit problémovost OS - která je v rámci vývoje a dle mého náuzoru zatím nejlepší v historii, a protože předřečník vyjádřil jiný názor, chtěl jsem po něm konkrétní argumentaci.
Tak to je pak jiná. 😁Chvilku to vypadalo kdo dělá ve větším pc "bordelu". 😝 😁Tak ono na pravidlu "každé druhé" os něco je.Desítky byly naposledy super, jedenáctky budou slabší. Jsem s nimi spokojen, i když ty ovládací panely už například mohli dávno zmizet, když na tom "dělají" takovou dobu. Panel co šel upravit, tak start šel zpět do leva, na moji práci doma mi bohatě stačí (ftp na server, putty,...), na nějaké to hraní taky. Takže ve finále si nemůžu stěžovat. Restarty po aktualizaci beru že prostě musí být. Takže při odchodu dávám "aktualizovat a vypnout" a pohoda. Mě to přijde už líp vymakaný než kdysy. Jako nějaký nedostatky bohužel mají. Ale to bylo pokaždé u snad každého win.Jako musím uznat, že až win 10 a win 11 nemusím tak často formátovat, jako kdysy XP nebo sedmičky, vlastně i osmičky. Formatuji teď jednou do roka a to kvůli tomu, abych měl stále čistý a svižný os. Jinak celkem častý formát ani nemá smysl.
Názor byl 1× upraven, naposled 12. 3. 2025 05:21
V podstatě jsou na tom furt stejně, jen se to liší v detailech, které navíc přibývají. Abych mohl Windows používat, musím si vyčlenit část kapacity mozku na to veškeré klikání – zvlášť v Průzkumníkovi. Na vyhledávání musím mít SW třetí strany. Často se stává, že Windows (10) zmrznou u vypínání. No W11 nechci ani vidět :)
Názor byl 2× upraven, naposled 11. 3. 2025 10:43
Mě nejvíc vadí nabídka START uprostřed, musím skrolovat oknem RD, abych se tam dostal.
Však si ji můžeš v nastavení šoupnout zase doleva.
Je tam kvůli ergonomii, protože většinou se používají při práci velké monitory a je to jedno z nejlepších vylepšení 11. Nenajezdíš toho tolik myší za den a šetříš zápěstí a karpály.
Me to uprostred prijde to nehloupeji rozhodnuti, protoze je to pokazdy nekde jinde. Hlavne pak Win+X se zobrazuje na ruznych mistech.Je to asi 1. vec co prenastavuju a menim to i na PC, ktery pouzivam kratkodobe.
Ikony jsou na hlavním panelu ve výchozím nastavení vycentrované hlavně kvůli mediální pozornosti. Podívejte, jakou zásadní změnu jsme udělali! Kdyby se Microsoft chtěl soustředit na velké displeje, tak neschová důležité volby tak hluboko, že musíte třikrát kliknout, zatímco dřív stačilo kliknout jednou.
Ale houby, kopírovali když už tak Mac OS a došlo jim, že to Márovsky "dává smysl", není to žádná mediální pozornost, ale selský rozum. Ikony na střed jsou kvůli ergonomii.
Nabídku Start nezobrazíte poslepu, protože tlačítko není úplně v rohu, a umístění na obrazovce se neustále mění podle zaplnění hlavního panelu. To je "ergonomie" a "selský rozum" tak maximálně à la Cupertino.Jediná výhoda nového řešení plyne pro majitele abnormálně velkých či superširokoúhlých displejů. Ukažte mi kolik jich je. Budou v menšině. Neměl bych problém, aby si mohli volitelně Start vycentrovat. Ale aby to Windows měla ve výchozím stavu, to nemá s praktičností nic společného.
Já bych měl rád panel po levé straně. Bohužel - v microsoftu zapomněli jak se to dělá 😃edit: myslím opravdu celý panel, tedy vertikálně dolů...
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 3. 2025 11:11
Ja vertikálny panel na ľavej strane mám. Bez toho by som v práci riadne nadával.Dá sa to pomocou aplikácie Windhawk, kde sú rôzne "mody" upravujúce správanie Windows. Len dúfam, že mi to nejakí korporátni bezpečáci časom nezatrhnú...
Myslím, že to podstatný bylo řečeno: Pro Microsoft je Windows čím dál méně důležitý a tak si může více dovolit dělat nepopulární kroky.Osobně zatím nikde W11 nepoužívám. Doma i v práci W10. Když mi v práci dělá admin něco na PC, tak říká jak hodně mám ten systém upravený. No ještě aby ne. Jsou věci, které mě opravdu vytáčí. Jako třeba zamykací obrazovka. Sakra proč? Proč když nemám dotykový displej musím pokaždé odklepnout tu obrazovku? No tak to mám samozřejmě vypnutý.Reklamy mě štvou. Notifikace všechny vypínám. Je k smíchu, jak i takový Solitaire má tunu reklam.W11 asi ohledně reklam bude ještě horší a letos se jim v práci asi už nevyhnu.
Když se vám nelíbí omalovánky tak terminál na vás a ani barvičky bych vás nenechal zmenit. Vše ostatní si kupte.
Anebo ten zas**** TC a podobný kraviny, co?
Funkcnost, resp stabilita a zamrzenie, pomale/nekonzistentne prebudzanie zo spanku atd.
Jo a este som zabudol, aj ked neviem ci to priamo suvisi s W11, ale som neuveritelne otraveny z toho bordelu ktory vytvaraju UWP aplikacie.
Co mě nejvíc štve, je potvrzování Cookies v Edge při otevření každé nové stránky. Nenašel jsem nic, co by tenhle proces nějak automaticky potvrdilo, abych já to pořád nemusel řešit.
Brave
Doplněk I don’t care about cookies.
Pořiďte si prohlížeč Brave...
To nesouvisí s Windows.Je pravda, že je to oser, je to snad všude.
Jsem stále spokojený s Win10. Nic mi tu nechybí. Systém stabilní už mnoho let, i po změně hw.
😃 až na to, že vám je letos mrkvosoft zařízne...
To jako, že mi ho MS smaže z disku? 🤣 I bez podpory to pojede úplně v pohodě několik dalších let. Jsem v klidu.
Taková pitomost jako přemístění hlavního panelu nahoru nebo na stranu je pro Microsoft zkrátka nemožná. Panel bude dole a hotovo. Musím kvůli tomu používat aplikaci a třetí strany. Já vím, je to hloupost, ale zkrátka zvyk. A jde o princip: má se uživatel přizpůsobit OS a nebo OS uživateli? Komu vlastně patří ten počítač na stole a kdo o bude rozhodovat, co s v něm děje? Já nebo Microsoft? Už aby konečně zavedli nějaké předplatné, jak občas vyhrožují, aby bylo jasno, že ten skvělý systém jsem si zkrátka nekoupil, ale mám ho jen v pronájmu za měsíční poplatky. To je jako s bydlením. Jako nájemce si rychle uvědomím, že nebudu žít v pronajatém bytě, kde si nemůžu přemístit ani stůl na druhou stranu místnosti, ale půjdu do vlastního, který mě vyjde nakonec levněji a můžu si ho od základu postavit podle sebe.
Zas třeba u mobilních zařízení tohle nikdo neřeší. Jako výrobce OS bych se s tím asi taky nemazal.V autě máte taky volant na levé straně a nemůžete si ho přesunout doprava.
Kdyby Microsoft vyráběl auta, měl bych místo volantu tlačítko start, aby šlo auto vypnout. To je hodně starý vtip, tipuju tak 1998. Je teda trochu delší. Díky za jeho připomenutí. Aspoň jsem si uvědomil, že se vůbec nic nezměnilo.
Dobře, u mobilních zařízení tohle ale stejně neřešíte. Vsadím se, že nastavení máte tak, jak jste to dostal od výrobce. Pamatuju si dobu hloupých telefonů, kdy každý řešil vyzváněcí tóny a podobné blbinky.Dnes tohle nikoho nezajímá.Proč by OS měl být vyjímkou?
Když jsem měl původní Windows Mobile, ještě na PDA, tak jsem to řešil, protože to šlo, a měl jsem to přesně tak, jak jsem chtěl. Proč by to nikoho nemělo zajímat? Mě to zajímá odjakživa, a proto jsem přešel na Android, a MS s mobilním OS zkrachoval. U Windows to ovšem tak snadné nebude, a i ten Android se omezeními bohužel čím dál tím víc blíží k těm Windows od MS. 😝
lol... slyšel jste někdy slovo launcher a android?? Takže ano, někteří lidé tohle řeší.
Asi tolik co si instaluje linux, bezpředmětná minorita.
Myslis tu vetsinu sveta? Nebo jsi myslel "Linux jako desktop" ? 😉
Protoze na mobilu zrovna uppne nepracujes - je to spis zabavni system. Ale i tak to neni pravda - spousta lisi by si rada prizpusobila prostredi a proto maji vyrobci ruzne UI nadstavby ..
Ano spousta lidí, v absolutním čísle možná desítky milionů, v relativním zanedbatelná minorita
vyrobcovia maju vlastne nadstavby a kazda sa ovlada trocha inak a umoznuje nieco ine.a ked prejdes na inu znacku si tam, kde bata s drevakama.
To je druha vec ...
Tak zrovna u mobilu minimálně ten vyzváněcí tón řeším. Není nic horšího, když v jedné místnosti zazvoní někomu telefon, kde má nastavené defaultní zvonění a v tom okamžiku se 10 lidí podívá, jestli to není ten jeho.Schválně dávám takové, u kterého jsem si jistý, že když ho slyším zvonit, vím, že to je pouze můj a na ostatní zvuky nereaguji.
Technicky vzato ten volant vpravo můžete mít když si dovezete auto z Anglie (auta z Anglie se u nás dají zaregistrovat)
Problém je, že místa na šířku je habaděj, ale na výšku je nouze. Navíc na boku se na něj vejde hromada ikon.Takže když ten panel nejde dát na bok, tak to u mě nejméně ve dvou ohledech (a zrovna těch nejpoužívanějších) výrazně zhoršuje UX celého systému.
Presne tak - s nastupem monitoru 16:9 a sirokuuhlejsich je horizontalni panel vylozene kravina - bere ti misto, tam kde ho mas mene. Je to prezitek, absence logiky a demence vyvojaru MS, ze to zrusili jako volbu
Doporučuji odnaučit se používání panelu a schovat ho, navigovat v aplikacích se dá efektivněji než klikáním na ikonky v nějaké liště.
To bych se rád naučil. Poučte mě. Zrovna teď se se dívám z gauče na film (VLC) a přepnul jsem se do prohlížeče sem na Zive.cz jedním klikem myši na panel. Většinou jsem líný vstávat z gauče, ale teď jsem se teda posadil a natáhl se po klávesnici, abych se dověděl tu radu, jak se bez hlavního panelu přepnu z VLC do prohlížeče jedním klikem myši.
Ty sedíš na gauči při koukání se na film s myší v ruce? To je zas co za novou sexuální úchylku? 🤣
Nenapsal jsem, že sedím, ale dokonce ležím. A myš nemám v ruce, ale po ruce. Na jaký film se dívám a co mám přitom v ruce je nepodstatné. 🤣Každopádně to nebývá klávesnice.
Jako na macOS - ne? Kde se musis pomalu vystudovat skolu na ovladani pomoci bambilionu klavesovych zkratek, ze si ve 3 rano, kdyz te nekdo vzbudi, tak sice vis jak na Macu poprepinat "efektivne" aplikace, ale uz ne, kdy ma svatek tvoje zena ..Nene - efektivita je mnohdy spise v te intuitivnosti ...
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 3. 2025 15:49
když je řeč v té intuitivnosti, v kterém že KW má tvá žena svátek? 😉
Ale já nemluvím o přepínání mezi běžícíma, ale o spouštění aplikací.
Hlavní panel je ve Windows 11 vždy dole!!!!! Tak tu neplácejte nesmysly. Poloha hlavního panelu šla nastavit u Windows 10 a to velmi jednoduše v nastavení hlavního panelu. Jen opravdu hlupák musí používat místo hlavy k nastavení aplikace třetích stran.
Asi jste to nepochopil. Umístit panel na stranu byla velká výhoda 10, zvlášť u nudlových obrazovek 16 na 9. U 11 z nepochopitelných důvodů toto zmizelo.
Tak jsme se shodli, že u Windows 11 je panel vždy dole u Windows 10 (stejně jako u jiných OS) si uživatel může umístit hlavní panel nahoru nebo na stranu. Existuje jisté procento lidí, kteří z nějakého důvodu tuto možnost preferují. Jen nechápu, kdo je ten hlupák. Skoro bych to pochopil, že hlupák je ten, kdo používá systém, který mu nevyhovuje. Tedy já. To mě nutí k zamyšlení, jestli toto omezení obejít pomocí aplikace třetí strany nebo tento systém zcela opustit a nebo sklopit uši a smířit se s tím, že Microsoft zkrátka ví lépe než já, kde má být umístěn hlavní panel. Zatím jsem zvolil nejméně bolestnou první možnost.A kdyby šlo jen o panel. To je jen příklad.
Nevím, jestli jste někdy chodil do práce. Ale většina lidí, co to tak má, pracuje osm hodin denně na systému od zaměstnavatele.
O tom přesně mluvím. O té bolestné možnosti. Doma používám systém, na kterém se mi pohodlně pracuje a v práci systém, který je nejlepší ze všech OS na hraní her. Co mi brání to změnit? Jen to, že jsem hlupák, jak jsem sebekriticky přiznal.
🤦
drzim palce pri programovani vlastneho OS
Děkuji. To není nutné. Moje uživatelské potřeby zcela naplňuje spousta existujících OS a já jsem rád, že si mohu vybírat. Třeba se jednou i Microsoftu podaří trefit do mého vkusu, zatím se jim to od dob MS-DOSu nepodařilo.
praveze to nutne je, ak ten system ma byt tvoj.inak je to vzdy iba licencia a nie tvoj sw.
Už jsi někdy slyšel o open-source? Já nikdy neměl potřebu za OS platit ani ho krást. Žádnou licenci jsem nikdy nekupoval, nekradl ani si ji nenechal vnutit zadarmo ke koupi počítače. To opravdu není potřeba.
opensource je distribuovany pod lincenciou, ktoru musis respektovat. nie je tvojim vlastnictvom.ak naozaj pises o tom, ze sa chces prestahovat do vlastneho, musel by si si ten OS urobit sam a potom bude tvoj.
Ano. Je to jako se vzduchem, který dýchám. Není mým vlastnictvím. Ale stejně tak nemám potřebu ho někde kupovat a řešit, jestli jsem si ho koupil nebo jen pronajal. Prostě otevřu okno a mám ho kolik potřebuju. A troufám si tvrdit, že když je ten vzduch v mém bytě, tak je tak trochu můj, úplně stejně jako je OS v mém PC také můj. Pokud někoho baví potápění s tlakovou lahví nebo práce na Windows může řešit jestli má něco koupené nebo pronajaté. A jak jsem psal výše, bylo by nejlepší, aby Microsoft přešel na systém předplatného, aby bylo každému jasné to, co říkáš a co nerozporuju.
ja len, ze to bolo trocha nestastne prirovnanie.ano, win ma viac obmedzeni ako linux.otazka je, ci je to naozaj problem.
Většina omezení z některých licencí se týká další distribuce. Pro vlastní použití si s tím člověk většinou může dělat co chce, pokud zveřejní své úpravy, tak i pro tu distrubuci si může většinou dělat co chce.
No ale to pořád neříká že je to "jeho"
A open source je od kdy tvůj SW? SW si můžeš napsat, pak je "tvůj" nehledě na to zda to bude open source nebo ne. Nikdo ti autorství nemůže vzít. Pokud si to sám nenapíšeš, je to vždy cizí SW a jen ti dává licenci k jeho používání případně jeho rozšířování s tím že zachováš původní credits i licenci.
A od jakého bodu mohu začít, aby byl skutečně MŮJ? Mám používat i vlastní alfanumerické znaky, protože číslice, které na SVÉM OS používám vynalezli arabové? Žádná licence na používání znaků 0-9 neexistuje a stejně tak neexistuje pro MŮJ OS.
hmmm.. a co taková ta fičura, jak si zadáte do "Tento počítač" nějaký místa v síti a nedej bože připojíte síťový jednotky (vše v místní síti) a Windows vás pak při každým ukládání souboru a nebo otvírání v dialogovým okně nechá čekat i 20 vteřin, než ukáže soubory na jednotce?
To je spise vlastnost nez chyba, delaji to i linuxove OS pri nepristupnem NFS/SMB ... serveruMP
Klidně by mohl během hledání síťových disků ukázat ty místní a pracovat s nima. Jenže takhle je každý ukládání souborů peklo. Pro mě je to absolutně nepochopitelný.
Mistni sitove disky? To je dobry oxymoron. Ale vazne: ono to totiz neni uplne snadne. Jak dlouho se maji Windows snazit o resolving? Jak dlouho o pripojeni? Co kdyz se server prave restaruje a za minutu nabehne? Co kdyz je pretizeny? Co kdyz je resolvnutelny, pristupny, ale zrovna z tvoji IP nema povoleny pristup ale misto access denied nebo jine negativni hlasky je proste blokly...MP
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 3. 2025 13:34
Když na pozadí vyhledává ty síťové disky, tak během toho může úplně pohodlně zobrazovat ty místí. Tak jsem to myslel.
aha, uz chapu. Bohuzel netere operace v Exploreru jsou synchronni.MP
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 3. 2025 15:20
taka uvaha. ci by ste si tie clickbaity a ragebaity nemohli zrolovat a strcit do prdele, pane urban. slo by to?neda sa to citat.
Inu, jedinej způsob, jak se zbavit problémů s Widlema, je je prostě nepoužívat 🙂
Klidně si mě tu ukamenujte, ale tvrdím že nabídka start je přežitek... Stejně jako bordel ikon na ploše...V rámci MS Powertoys spouštění aplikací přes WIN pseudo"spotlight" je cestou, kdy si na Start člověk ani nevzpomene.A vykleštěný kalendář při najetí od hodin je jen ukázkou totální tragikomedie. Ani čísla týdnů nejdou zobrazit...
Pokud mluvíš o hlavním panelu, tak to přežitek není. Mám tam vytáhnuto několik desítek apek a skriptů jako mini ikony na boku. Výhodou je, že si nemusim zrovna vybavit jak se ta věc jmenuje, snadno ji najdu myší podle ikony nebo názvu.Taky aplikace umí zablikat jako notifikace, to bez panelu půjde těžko aniž by někde něco vyskakovalo.
Takže přesně potvrzuješ to co jsem napsal... "bordel" na ploše, respektive panelu 😉 Je s podivem, jak mnoho uživatelů WIN fungují jen vizuálně, nijak jinak.
No a co, pořádek je pro hlupáky, my ostatní se ve svým bordelu vyznáme
Já tam nemám bordel. Mám to tematicky rozčleněno do několika panelů dle projektů, práce atd.Vizuální launcher je z mé zkušenosti výrazně rychlejší a přehlednější než win + hledání a nemusim přemýšlet nad tim názvem...
Vizuální hledání v několika panelech dle projektů/práce či postavení měsíce vůči venuši je rychlejší, než alt+space a první písmena aplikace/souboru? 😆 nenech se vysmát 😊
O hledání mluvíš ty, já tu ikonku vidim tak nějak hned, takže je to prostě zlomek sekundy. Když toho chci pustit víc najednou, tak je klávesnice bez šance.První písmena někdy najdou unikátní věc, někdy je toho víc, programy rády začínají na "win", "free" atd. a člověk musí přemýšlet co dál. Jako já jdu taky někdy přes nabídku, ale když to je častá věc, tak mě to přestane bavit.
Nemám žádnou 3rd party aplikaci začínající na “win” nebo “free” 😉 Promiň, ale dříve než se mi spustí první SW, už přes alt+space volám čtvrtý SW. Tak rychle to jde, když se nemusí přehmatávat z klávesnice na myš a zase zpět 😉
To je úplně jedno jak rychle to napíšeš, jestli ti to vyhovuje, tak to tak dělej. Popsal jsem ti několik důvodů, proč může být klikání do panelu lepší, to že si vybereš některé z nich a řekneš, že u tebe to neplatí nic nemění na tom, že jindy a jinde to platí.
Mne najviac vadi task bar. Ikonky a labels, no grouping povazujem za zaklad, vo W11 sa da az posledny rok. Je to ale cele odflaknute, casto su tam chyby a nefunguje drag & drop prepinanie appiek cez task bar. Jo a take veci ako kliknem na hodiny v taskbare a nevidim sekundy v hodinach. W11 sa da pouzivat, ale je to proste horsi UX ako W10.Explorer patcher je zaklad pouzivania W11.
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 3. 2025 21:23
Až budete několik dní v týdnu řešit problémy uživatelů a potažmo jen s windows 11 tak budete uvažovat jinak 😝
Chtěl bych mít posuvník hlasitosti na hlavním panelu. Díky.
Nějakou takovou menší oblast, kam bych si nandal co chci z ovládacích panelů.Třeba ikonku zapnutí/vypnutí nočního režimu obrazovky,Upravení jasu obrazovky - když zasvítí sluníčko, tak musím všude léztZmíněný posuvník hlasitosti... . Další... Atp. co kdo potřebuje.....
Tak jim to napište do FeedBack Hubu. A to myslím vážně.
Chytrejsi by mely byt predevsim vyvojari MS a jejich sefove - to co predvadi s kazdou novou verzi cehokoliv splnuje definici slova "demence" - tedy absence zdraveho mysleni a rozumu.A uz to, ze se snazi napodobit neco tak neprirozene spatlaneho po strance ergonomie, jako macOS, jasne svedci o mentalni poruse.
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 3. 2025 20:28
Me vadi pomalost celeho systemu. U win10 clovek zmackl na klavesnici Start a hned mohl psat, ted zmacknu a cekam nekdy i nekolik vterin. Zbytek systemu je rychly celkem ok, ale ten Start je tragedie.
na XP ergonomii nedám dopustit - od 8 je to tragédie.Klasická (=stará) nabídka Start je přehledná na všech rozlišeních a velikostech. Podle mého jsou to dva rozdílné světy pro zcela rozdílné uživatele - Start XP vs. Dlaždice/ikony . Ještě že stále funguje Classic Shell a mohu si aspoň něco z FE vybrat a nastavit podle libosti.
Zřejmě bude problém v pomalém nebo zabordeleném stroji. Nabídka start vyskakuje rychle, byť ne bleskově, protože tam je animace, ale použitelné to je dobře.
To bych se klidně hádal... nabídka se mi otevře rychle, ale nemůžu psát protože nabídka prostě nereaguje a přemýšlí. Na stroji s 12C/24T, 64gb RAM DDR5 a SSD s rychlostí čtení a zápisu kolem 3000mb/s. To opravdu není problém pomalého nebo zabordeleného stroje. Dělá to i na čisté instalaci a je to veřejně známá skutečnost.
- Nejde posunout lištu start doleva nebo doprava, případně na každém monitoru jinak. (ve Win10 to šlo)- Nejde vyvolat kalendář kliknutím na hodiny v liště sekundárních monitorů. (ve Win10 to šlo)- Nejde přetáhnout (drag and drop) zástupce z nabídky Start na plochu. (ve Win10 to šlo)- Nejde rozšířit lištu start na dva řádky. (ve Win10 to šlo)- Nejde mít zobrazené (a neskrývat) všechny notifikační ikony. (ve Win10 to šlo)- Win 11 nepřinesly WSA. (ve Win10 je mám díky projektu z Githubu)- Nápověda ve Win11 odkazuje na položky z nastavení Win10, které již nejsou dostupné.- I v Enterprise edici jsou reklamy (rozumějte odkazy na nenainstalované aplikace v nabídce start, které vedou na zaměstnavatelem zablokovaný MS Store atp.)- Stejný úkon ve Windows 11 zabere delší čas než ve Windows 10 a dřívějších například kvůli rozšířenému trendu překryvných prvků při najetí myší (hover akce). Zobrazují se různé náhledy a bubliny, při (častém) nechtěném najetí myší musíte pak zdlouhavě čekat, než prvek zmizí (a mnohokrát si tam najedete myší ještě v moment, kdy už prvek je neviditelný, ale ještě reaguje na najetí a znovu se aktivuje). Těchto otravných trendů zpomalujících práci je tam více. (a přítom to Pathos Padthai prezentoval jako systém, co zlepší efektivitu práce...)Chápu, že prvních několik bodů se týká nabídky start a lišty, což by domácí uživatel řešil třeba aplikací třetí strany. Zaměstnavatel nám ale takové aplikace zakazuje instalovat a používat.Když už se snažili řešit krizi identity, proč například dosud není vyřešeno to, že v aplikaci Disk Management nefunguje skrollování kolečkem myši (ta mgmt console aplikace je zjevně z doby Windows NT 4.0, kdy kolečko na myši ještě nebyl standard)...
Názor byl 3× upraven, naposled 10. 3. 2025 20:23
Krizi identity zacali mit v okamziku, kdy opustili dokonale rozehranou koncepci W7 a vydali W8.A Bohu zel ji resi postupnou ztratou te identity ...
Názor byl 2× upraven, naposled 10. 3. 2025 20:37
Vážně ne?viz https://ctrlv.cz/SMcDZbytek mi nestojí za komentář. Samé kraviny.
Tu první odrážku jste si zjevně spletl - jde o toto: https://www.isumsoft.com/images/windows...t-side.png
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 3. 2025 22:08
Windows 10
Tak to ano. S tím jsem kdysi dávno experimentoval a vyhodnotil to jako nesmysl. Ale pokud vám to vyhovuje ...
Vyhovuje. Listu napravo jsem pouzival cca 20 let na vsech svych pocitacich. A najednou nemuzu.
Mně k tomu ve Windows 11 ještě chybí Quick launch (Panel rychlého spuštění).
podle mě to nemůže být náhoda tyto všecky věci co píšete, taky bych ještě přidal zrušení windows backup a myslim ze tam snad už nejde dlnapodle mě to delaji schvalne aby lidi nemohli na tom pc skoro nic delat stejnak jak to je na android, macos, proste aby to bylo blbovzdorne a zaroven pomale a neslo tam nic delat aby lidi zirali na reklamy o vselijake bubliny a grafiku.. ale nejaka prace už asi bude jen na AI protoze na tom se neda delatpodivejte se kam se odstala druha vetev vyvoje na strane ibm, na zacatku to bylo stejne a pak se to rozchazi.. no zkratka je to jako windows 7 trochu do xp, ale OBROVSKA rychlost a stabilita, aktualizace 1x ročně, všecko 100% spolehlive ovladaci prvky porad stejne jak byly na zacatku
Windows 11 pro používám už od doby co vyšly ve verzi insider. V programu jsem pořád. Žádné reklamy v systému jsem nikdy neviděl, aktualizace každý týden naprosto v pohodě a ani, jak tu někdo popisuje, s periferiema jako jsou tiskárny a podobně žádný problém za celou dobu používání nemám. Fungují co jsem je připojil. Winglety a mini aplikace na plochu zrušili z důvodu že to byly velké bezpečnostní díry. Androidsubsystém fungoval ve Windows 10 a chvilku i ve Windows 11, ale byl zrušen protože ho prakticky nikdo nepoužíval, prostě nikdo neměl potřebu spouštět android aplikace.
Jsi jeden z mala stastlivcu - mel by jsi prispet jeden slusny balik mistni budhisticke organizaci a druhy nejakemu sympatickemu krestanakemu spolku 😀
Ta potreba WSA tu byla - jen neschopnost MS to "prodat" lidem tak aby o tom vedelo vic, nez male procento profiku a pokrocilejsich uzivatelu, tu taky, Bohu zel, byla ..
JJ, android subsystem byl na hrani skvely.MP
Tak nejen na hrani. Problem je zase v denci na druhem brehu: Instituce vlastne zcela Windows ignoruji a stejne tak uz webove rozhrani a delaji apky jen pro mobily. Ale kazdy (a myslim, ze by to uvitala nakonec vetsina, kdyby o tom vedela a pochopila to) nechce mit rozhazenou cinnost mezi vice zarizeni - je mnohem efektivnejsi vse udela na jednom stroji a to na tom hlavnim pracovnim.Kdyby to byla hovadina tak tu nevzniknou a uz davno nejsou veci jako BlueStack apod.Priklad: Prodam neco na bazosi. Chce to poslat Zasilkovnou. Dementi (a nejsou jedini) nemaji ani webovou aplikaci ani Win apku - jde to jen pres mobil. Takze bud v mobilu musim kostrbate a nepohodlne prepinat mezi mailem a aplikaci, blbe se tam trefuje, kopiruje, blbe se tam dela vsechno a nebo si otevru mail v PC a opisuji to do mobilu (paradoxne je to pohodlnejsi a rychlejsi, nez to cele kostrbate delat v mobilu). Pokud bych si ty apky obe mohl otevrit v PC, tak mam 3x rychleji hotovo a nemam z toho krupajici kloub na ukazovaku.WSA byl super uzitecny napad, jen to proste nedotahli, nezergonomictili iniciaci a hlavne nezpropagovali tak, aby o tom lidi vedeli.A to jsou fakta, co pisi ...
Slyším poprvé, že tam byl.
Androidí subsystém tam fakt byl ? - slyším poprvé, podle mě tam vůbec nebyl.Fakt by se mi to líbilo.
Mě rozhodně odrazuje to, že s každou velkou aktualizací se objevují neustále ty samé problémy. Tu nefunguje z ničehonic tiskárna, občas nefunguje síť, problémy s Adler Lake doteď nevyřešeny atp. Kdyby se to stávalo jen po vydání (což se taky dost stávalo), ale bezmála 4 rokly co je systém na světě má pořád dost počítačů problém s poslední aktualizací 24H2 (ta už je tu s náma půl roku).Tohle je v roce 2025 totální fail.
Dokud pojede vše na Win10 nevidím důvod k přechodu. Horší to bude, až se nějaké aplikace budou chtít odpojovat...
24H2 riadne zbabrali, to som necakal, ale uz to vyzera, ze fixli skoro vsetko (polroka bolo rdp roz......)
Pořád dokola nesmyslná teze o reklamách. Žádnou reklamu jsem nikdy ve Windows neviděl. Tak asi tak...
Nejsi sám.
Jednu máš přímo v článku. Hraj na Xboxu. Na firemních počítačích je to boží. Naštěstí uživatele už ty vyskakující hovadiny absolutně ignorují. Všechny ty notifikace jsou otravný, a nejhorší je Chrome co sází 10 reklam za sekundu.
Tak ta samá reklama (Hraj na Xboxu) se mi zobrazuje i ve Win10. Tím se Win11 neliší.
může za to prasácký proces xbox live manager apod. hovadiny od mrkvosoftu....
A co zamykací obrazovka a ten bordel ve všech rozích a dokonce uprostřed? To nestačí?
Ještě že toto nemusím řešit. https://distrowatch.com/https://nobaraproject.org/
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 3. 2025 19:30
Ty si agresivnější než sadaři s tou jejich sektou
Tak proc to resite a cpete naprosto zbytecne off-topic prispevky do diskusi?Protoze to resit chcete a neda Vam to, ze ano?(Delate tim domovske sekte jen ostudu.)
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 3. 2025 20:09
Hmm, radši budu řešit proč mi netiskne tiskárna pod Windows, než se hádat s deseti dalšíma fanatikama, proč je zrovna tahle jedna z 10 000 linuxovejch distribuci lepší než ta další z 10 000 linuxovejch distribuci.
Hlavne vetsina "problemu" 24H2 jsou zname, dobre popsane a temer zcela vyresene problemy, zejmena z duvodu nekompatibility starsich ovladacu.Viz https://learn.microsoft.com/en-us/windows/...ws-11-24h2MP
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.