Windows 10 vs. macOS Sierra: Udělal lepší systém Microsoft nebo Apple?

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 229

Názory k článku

28. 12. 2016 14:09

Já nejsem IT expert... ale za dobu své praxe jsem si prošla od MS DOS až (na krátkou dobu) po WX, a to včetně Windows3/3.11 (ostatní DOSová GUI, jako řada 9X/Me, jsem přeskočila), WindowsNT4 a Windows 2000. Apple máme v rodině vícekrát, takže je znám, ale osobně ne na svých zařízeních nemám. Linuxových dister jsem také pár vyzkoušela, ale přiznám se, že nakonec na PC i NTB používám pouze wokna. Prostě proto, že nechci přeskakovat mezi systemy, mac mne neoslovil způsobem práce (ale zde jde pouze o zvyk, nikoliv o to, že by byl horší než Win... není). a u Linuxu jsem se ani po mnoha zlepšeních nezbavila dojmu, že jde o system, který není plně kompatibilní ani sám se sebou. Ale opět jde o pohled řadového uživatele, který není odborníkem na systemy a jsem si vědoma, že lidé, kteří do Linuxu aspoň trochu více vidí, si problémy umí vychytat, a pro lidi, co mají rádi vše pod kontrolou asi bude ideálnější než W nebo M. Sama jsem so pár verzí zkusila a nesedly mi.
V průběhu doby jsem byla nadšena WinNT4, Win2K a Win7, na PDA pak Win mobile 6 a 6.5 (neplést s Windows Phone, jde o něco zcela jiného).
S Windows 10 jsem se na určitou dobu obrnila trpělivostí, ale nakonec jsem se vrátila k W7 (bez některých posledních, kontroverzních update). Desítky bych definovala jako Windows Phone, tedy firmware pro mobily s konzolí pro aplikace ze store roztažené do prostředí desktopu. Navíc má pouze aplikaci zvanou "desktop" která je čím dále více pouze nefunkčním demem, které má ukazovat, jak by vše fungovalo, kdyby to fungovalo.
Bohužel s každou další aktualizací šlo spustit stále méně a méně věcí s tím, že se s novější verzí staly nekompatibilními a mám je nahradit stažením verze ze Store.
Osobně mi to připadá, že Microsoft vyhlásil válku freeware a veškerému softu publikovanému a nabízenému nezávisle na něm. Dnes už se s termínem "freeware" v původním smyslu slova prakticky nesetkáte a byl nahražen výrazem "zdarma" (rozuměno: zdarma k instalaci), který však v kontextu Store nemá s freeware nic společného. A prý bude hůř, takže např. hry poctivě zaplacené a instalované z DVD si budete muset znovu koupit na Store, a to, jak jsem zjistila, zpravidla s daleko horší hratelností.
Pokud jde tedy o srovnání Win10 a MacOS Siera, přestože Sieru až tak neznám, tak si troufám tvrdit, že do budoucna má více šancí. Může totiž využít šance kterou Microsoft zahodil a v dalších verzích využít nabízený potenciál, a nabídnout dosavadním uživatelům wokýnek to, co nyní ztrácí.
Microsoft se s desítkami ocitl dle mne na křižovatce. Buď opustí velkou část trhu a bude zde jen pro ty, cose smíří s konzolí ovládanou zvenčí bez opravdové kontroly uživatele, nebo se chytí za nos a vrátí se zpět k poměrně otevřeným a univerzálním systemům alespoň na úrovni Win7 a původních Windows Mobile s podporou GSM (kterými disponovala většina pozdějších PDA/PPC). Ostatně proč by na OS založeným na standardních W7 nemohla běžet Cortana nebo konzole pro Store a další vychytávky jako volitelné služby? Stejně jako volbu mezi klasickou nabídkou Start stylu W2K a Metrem. (Nabídku Start ve W7 už shledávám nepraktickou a nahradila jsem ji vlastním panelem nástrojů, která mi simuluje START ze starších verzí, navíc plně konfigurovatelnou).
Takže byť se nyní jeví ručička vah jako uprostřed, dobudoucna se dle mne převáží na stranu Sierry.BTW... Všimli jste si, jaký je rozdíl mezi vyrovnaným, smýřlivým, srovnatelným a konstruktivním přístupem uživatelů Windows a Maců v příspěvcích, a přístupem uživatelů Linuxu? Proč Win a Mac admireři necítí potřebu ty ostatní urážet a dehonestovat, a mnozí Linuxoví obhájci se bez toho neobejdou? Je to trochu smutné..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 12. 2016 21:59

apple bych i rád používal. ale jejich železo prostě nechci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 12. 2016 16:54

Windows 10 začne vypadat k světu až na 4K monitoru, kdy i ty "univerzální" dialogy zkrotí svou schizofrenní roztahanost. Takže na 4K bod pro Winy. Co se ovšem týče determinističnosti chování, tak tam vede Mac o 1000 bodů. U Win10 je každý restart ruská ruleta - nikdy nevíte jak dlouho to bude trvat a co zas umře

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
22. 12. 2016 12:27

Tak to vypadá, že Apple zařízne řadu Mac Pro - inu, technika pro profesionály...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 12. 2016 11:54

windows 7 pred instalaciou spyware.win10 je spyware a macos vyzera akokeby mal downov syndrom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 12. 2016 11:43

To jste až taková banda zoufalců, že koncem prosince na titulku dáte článek ze srpna? Naháníte zobrazení reklam před koncem roku? Nebo snad za to může předčasná oslava Silvestra a trocha promile?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 12. 2016 11:27

Který systém je lepší? Žádný.
1. Windows 10 - špionážní shit plný nucených aktualizací, trpící zpomalením běhu systému po určitém čase a s příšerným grafickým podáním.
2. MacOS - i v roce 2016 (17?) se jedná o systém, kde zcela běžná a jednoduchá operace může být nepřekonatelným problémem, mnohdy nelogické uspořádání a do jisté míry "omezenost" je až zarážející.
3. Nejlepší je prostě svoboda, takový Linux Mint (ano, má své mouchy) mám jej jako jediný systém už několik let a zatím jsem maximálně spokojen. Ano, nejsem hráč her, prahnu po stabilitě, přehlednosti, rychlosti a svobodě volby, nikdo mě nenutí aktualizovat a do zdrojáku vidím, takže bezpečí jak se patří.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
22. 12. 2016 10:45

Jeden z těchto svou systému se řadí mezi vonné tyčinky, oltáře, svaté obrázky, mešní tabulky a další náboženské předměty. Hádejte, který. "Souhlasím" pro OS X a "Nesouhlasím" pro Windows 10

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 12. 2016 10:41

Využiju to tady na otázku.
Kdybych chtěl Mac vyzkoušet, po čem bych se měl minimálně dívat, abych na tom mohl bez problémů pohodlně dělat ve Photoshopu a občas střihnout nějaký video (ovšem včetně gradingu, nějaký kompozice, trasování pohybu a sem tam nějakej ten částicovej efekt)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
22. 12. 2016 09:42

Před pár lety by asi bylo jasno ve prospěch macOS, ale MS odvedl za poslední roky hodě dobré práce. Chápu lidi, kterým Windows 10 ve srovnání se sedmičkami nesedí, ale to neznamená, že je to špatný systém, nopak, je to moderní operační systém na kterém se vůbec nepracuje špatně. Takže dneska je to hodně vyrovnané. Osobně se mi lépe pracuje s Windows, ale to je spíše o zvyku. Pravda je taková, že ať je ten který prohlížeč, jaký chce, to že je dobrý, hodnotím podle toho, že o něm vím co nejméně a funguje více méně spíš jen jako správce souborů a programové výbavy. Ve chvíli, kdy vyžaduje větší množství nastavování a ještě je nepřehledný, tak je to špatně. Dnes stačí do vyhledáváni zadat hledané heslo a vyskočí několik možných řešení a nejsou to nesmysly. Já jsem spokojený. Nějaké hašteření, co je lepší je bezpředmětné, svému účelu slouží oba dobře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 12. 2016 08:47

Tak za tohle na Živě berete prachy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 12. 2016 00:18

Pokud jde o práci v systému, tak jednoznačně Windows 7 s klasickým vzhledem starších Windows :) .
V práci nám nasadili Windows 10 a např. práce s Ribbonem nebo bílými okny je děs (trefit se na záhlaví okna abych jej mohl posunout je leckdy nadlidský úkol) . Nebo i otevření blbého kalendáře už je skoro přes čtvrtku obrazovky. Nedá se ani vypnou animace otevření nabídky Start.
O aktualizacích ani nemluvě. Třeseme se neustále, aby nám neklekly tiskárny nebo internetové připojení. Což některý z updatu na desítkách občas dělá .
Takže se zdržuju hlasování ve článku, jelikož v anketě chybí možnost Windows 7.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 12. 2016 00:03

Po novém updatu win10 se všechny ikony na ploše shlukly přes sebe do levého horního rohu. Opakuje se po každém restartu i uspání. Uživateli win10 zbývá často jen tichý vztek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 12. 2016 21:41

Myslim si ze pokud by nekdo nalepil na "shit" logo Apple tak v ten moment to budou vsichni obdivovat co to je za uzasny vytvor. Pripomina mi to jeden experiment kdy v obrazove galerii polozili studenti na zem obycejne bryle za par korun a dali k tomu nejakou cedulku. V ten moment se z toho stalo obdivovane a skvele umelecke dilo. Vsichni si to fotili, obdivovali to a diskutovali o tom. Proste vsem se to libilo jak je to uzasne az do okamziku nez samotny tvurce tohoto experimentu vsem rekl o co se jedna. Takze asi tak. Proc to rikam? Protoze kdykoliv se s nekym bavim o Applu tak neustale vytahuje argumenty o tom jak je to nadherne dilko. Mimochodem s Apple mam celkem hodne zkusenosti a toto dilko je fakt jednoduse experiment na neznale uzivatele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 12. 2016 21:09

Ani jeden Linux forever

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 12. 2016 20:46

Neskutečný, neskutečný a neskutečný. Příště, až budete vytvářet podobný blaf, ať článek píše někdo, kdo s macOS pracoval a umí s ním. Děkuji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 12. 2016 18:30

Windows 10 s classic shellem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 12. 2016 18:24

Znovu postnutý článek z 8. srpna? Zřejmě jim začíná na živě.cz okurková sezóna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 08. 2016 19:09

Velmi špatně porovnané, protože kdyby byl MacOS Sierra na opravdovém Macu a ne ve virtuálním PC vypadal by daleko lépe. Pokud by nebyl ve virtuálním PC tak by byly dock a notifikační centrum transparentní a ne bílé. S tímto způsobem porovnávání je to velmi neférové.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 08. 2016 18:27

Aneb když nemáme o čem psát, rozpoutáme alespoň flame

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
10. 08. 2016 16:59

Tak Mac nemůže mít nikdo, kdo chce / anebo musí používat MS produkty. A tím nemyslím jen Office, ale například synchro se Sharepointem a pod., anebo ten, kdo chce v MS Outlooku používat doplňky třetích stran. A tím je to dané. Takže Win 10 vítězí. A to vůbec nemluvím o takových prkotinách, jak je pokus o export a mazání fotek z iPhone...... Mě někdy připadá, že Apple produkty používají vyznavači S/M.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 08. 2016 10:42

macOS? Prostě to funguje, nemusím nic řešit, nic hroťit, co nainstaluji to funguje, zavřu víko u Macbooku, otevřu, můžu pracovat dál ..Hry? Mám nejnovější PRO s Retinou 15 přes Bootcamp si zahraji vše, co je aktuální na plné detaily, důvod proč bych si měl kupovat jinou značku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 08. 2016 20:27

Kdo udelal "lepsi" system nedokazu rict, protoze "lepsi" u mne znamena jisty progres, alespon vzhledem k vlastnim starsim verzim. Srovnavat spolu mac a windows je stejny nesmysl, jako linux s windows nebo solaris s linux ... atd.Nicmene, jsem uzivatel s historii od roku 1991, admin. A potkavam je oba.Z dlouhodobeho pohledu, jedine povedene systemy byly ty, ktere "v nejlepsim prestaly", nebo se kterymi jsem se v jejich "nejlepsim" rozloucil ja.
Novell 3.11
SCO Unix (ne Unixware)
NeXT
IRIXA ted k tem soucasnym: V praci mame mac-y, ale je to tak pro novacka nepostizeneho jinym OS - a takove nemame. Ostatni tise trpi, UI je delane pro trpeliveho levaka s lehkou mozkovou disfunkci. Kdyz k tomu pridam hw, ktery nejde rozumne otevrit, bezdratovou mys, ktera scroluje opacne a jejiz vrchni obal je nepokryte zakerny touchpad, u ktere ani nepoznate, jestli ji drzite vzhuru nohama (k cemuz natural scroll vyrazne prispiva), zbyva jiz jen pripojit wireless klavesnici za 2kkc, nad niz i programator flegmatik popameti prolistuje Brehmuv Zivot zvirat.OK, windows maji spoustu drobnych chyb, ale taky maji jednu fatalni. Jmenuje se Windows 10. Metrosexualni uchylka, ktera dokaze jednim sliderem zaplacat celou obrazovku, a pod nenapadnym napisem "pokrocile" pak stejne otevre stare win rozhranni. Budiz. Ale to, ze kdyz potrebuju 2x rocne spustit "takovyto sikovny udelatko" - jenze si nepamatuju nazev - a skoncim u rucniho prochazeni podadresaru "program files" a "program files (x86)" - to je dost smutny. Nabidka "srat" proste chybi. A nebo ze kdyz chci pouzit scanner, musim si uvedomit, ze v ceskych win 10 je potreba nove psat "sken" ((S predchozi verzi win jsme se zbytecne naucili spousty klavesovych zkratek, na ktere ted muzeme smele zapomenout (maji novy destrukcni potencial). A ke zmatku prispiva, ze nikdy nevis, co prinese zitrek (a windows updates) - leda bys na odchodu z prace odpojil PC od ethernetu.OK, chtel jsem se na stara kolena vratit k Unixu. Jenze ouha - opensolaris je po smrti, BSD se dnes da prelozit jako "brutal sado" - a ja masochista nejsem. Do Linuxu dorazila nova, cerstva krev. Ucit se ani pochopit nic nechce a nepotrebuje, staci ji cerveny klobouk a vira, ze je potreba ty mastodonty "modernizovat". Kdyz jsem pred lety zacinal se SystemV, netusil jsem, ze budu koncit se SystemD ("D" jako demence ?) Pripomina mi to 1000W Bang&Oluffsen instalovany v budhistickem chramu. Totalne zbytecne, ale nas...ere to i nejvetsiho klidase. Jediny pozitivum je, ze na rozdil od nazvu ms aplikaci, "systemD" zrejme nezapomenu az do smrti (a to ho k nicemu nepotrebuji a nechci).Suma sumarum, vitezi (bohuzel) Win10. Trenuju pamet, zapominam zkratky a verim, ze rano bude ve znameni stare funkcnosti v mozna novem software.Mate nejaky rozumny tip na unik z toho swinstva ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 08. 2016 19:43

OS X jsou omalovánky jako na nějakém osmibytu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 08. 2016 18:56

Při výměně systémového SSD za větší a rychlejší jsem se vrátil zpět z 10 na 8,1 a zatím mě nic nenutí k návratu. To z toho důvodu že druhé PC je Macek a při takřka stejné hardwarové výbavě je prostě jabko ryhclejší, svižnější a dá se říct návykovější. Navíc spojení s iPadem nazatužuju PC s WIn8. Na starém notesu mi jede Linux Mint a je to pohodová varianta, 7 šly pryč a stařík jede podstatně svižněji. Jako foun preferuju S Note, takže droid. Systémy tedy vůbec neřeším, favorita nemám žádného, každý má svoje +- a tedy je určen pro konkrétní pracovní úkoly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 08. 2016 17:11

Co je to za otázku? Ono snad jde ještě udělat větší pasquil, než ty nové doprasené W10? Nevěřím!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 08. 2016 16:17

Mno... pro odlehceni flamewaru... https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 08. 2016 16:04

Pro mě je rozhodně lepší macOS. Mac jsem nikdy neměl, ale Hackintosh mi ho v pohodě nahrazuje. Nemůžete ale hodnotit to, co jste ještě nevyzkoušeli. Já jsem si nainstaloval macOS a za týden jsem Windows 10 kompletně smazal. U macOS je asi nejlepší to, že nahradí Windows i Linux.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
09. 08. 2016 15:37

To je krásný sociálně-psychologický experiment: kolik lidí skočí Živě na špek a přes bulvární titulek a zcela nesmyslný článek (zkuste srovnat zda je lepší tužka nebo propiska) se zapojí do soutěže o co největší proklik a zobrazení článku a diskuse.
Bude o výsledku někde na Živě zpracován výsledek tohoto experimentu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 08. 2016 14:13

Nejlepší je samozřejmě pro Živě článek, který dotvoříte sami diskusí nad obrázkovým komiksem. Gratuluji. Také mě mrzí, že ve screenech je jen komunikace o dovolené v srpnu a e-mailovky krále šapitó. (Jednu z nich zaručeně použiji, až budu chtít někoho poslat na Sibiř a místní ředitel zeměkoule mi strachy zablokuje další účet, abych si už nikdy více nestěžoval.). Čekal jsem podobný vtípek, jako posledně soubor "hesla.txt" bezpečnostního experta Mr. Čížka. Škoda no. Článek je kvalitní a vypovídající.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 08. 2016 13:25

Osobně si myslím, že srovnávat spolehlivost Oken a OSX je docela nefér, když nemáte referenční Surface. Ty Winy kolikrát zabíjí výrobce HW a jejich ovladače.Nejraději bych Vám udělal přednášku o spolehlivosti a rychlosti aplikací na macbooku, ale nemůžu...právě mě poslal někam Photoshop a teď se jej snažím rozchodit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
09. 08. 2016 12:35

os x je uplne bezkonkurencni pro beznou kancelarskou praci kvuli provazanosti systemovych aplikaci se vsemi moznymi ucty a telefonem, coz prakticky setri hromadu casu, rovnez drtiva vetsina programu pro kreativitu jednoduse funguje na macu daleko lepe (problemy s ovladacema, ASIO v roce 2016 na windowsech je usmevne)ale kdyz si chci zahrat CS, i pres verzi pro os x radsi bootuju do windowsu protoze kluci z copertina jeste neprisli na to ze akcelerace mysi, obcasne bezduvodne pady a podobne veci proste kazi ten celkove super system

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 08. 2016 12:24

Srovnání těchto OS naráží na problém, že OS X je laděn pro konkrétní HW, zatímco Winy si musí poradit s téměř čímkoliv, což je úkol nepoměrně těžší. Lze tedy opravdu jen porovnávat vhled a ovládání což je na OS dost málo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 08. 2016 11:56

jak system vypada graficky mi muze byt volny. Moje priority jsou cena / vybava a hrani her. Cili jsem proste zavislej na Windows, nikdy sem nic jineho nemel a uz sem si na ne zvykl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 08. 2016 10:12

Dokud nevydá Apple svůj OS X pro ne-Apple počítače považuji podobné úvahy za bez předmětné.
Ano vím že to jde... ...ale bavíme se o oficiálním způsobu s plnou funkcionalitou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
09. 08. 2016 09:39

Ve clanku je chyba. macOS umi zobrazit kalendar a to v ramci oznamovaciho centra, ktere se vysune z prave casti obrazovky. Jinak jestli tady nekdo pise ze na macOS spatne fungujou officy, tak by si mel odinstalovat OpenOffice a prejit na Office 365 / 2016, ktere pracuji naprosto uzasne. Pouzivame ve firme zcela bez problemu spolecne s OneDrive.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 08. 2016 09:39

První screen naprosto vystihuje podstatu věci. Windows je zavaděč her, macOS je na práci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 08. 2016 09:30

Nechápem o čom je článok bez článku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jik
09. 08. 2016 09:07

Nevím proč se pořád hodnotí vzhled. Je to ryze subjektivní a lze to prakticky libovolně přiohnout. Funkce obou jsou také přibližně stejné. Oboje navíc je komerční sw s EULA. Potom nejpodstatnější rozdíl spočívá ve šmírování. Na jedné straně ve spoustě diskuzí je plno velkohubých keců o svobodě Internetu, na druhé straně se rádo zapomíná na Windows 10. W10 by se z tohoto důvodu měly zakázat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 08. 2016 08:16

Vzhledem k tomu, že sám oba OS běžně nepoužívám a jedu primárně na Windows, tak mám pocit, že bych nedokázal oba OS ani trošku objektivně srovnat.
Neuvažujete přidat možnost do ankety? Nevím? Nemám možnost srovnat?Pár screenshotů nedokáže nahradit skutečné uživatelské zkušenosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 08. 2016 08:03

Ako majiteľ MacBook PRO (aktívna Public Beta 3 macOS) a PC s Windows 10 AU mám možnosť tieto dva systémy porovnať.Windows (pozitivne):
- podpora a obrovské množstvo softvéru je v porovnaní macOS úplne na inom leveli
- ako občasný hráč sa prikladám k Windowsu (i keď v poslednej dobe sa pre macOS začalo robiť viac hier)
- svižnosť, ovládanie a stabilita systému je pomerne rovnaká pre oba OSWindows (zápory):
- v prvom rade je to určite GUI. Vo Windows 10 to je určite lepšie no stále mám pocit že sa dizajnéri v MS nevedia dohodnúť. A aj keď sa dohodli na štýle "metro" nesedí mi to. Graficky je prostredie krajšie určite v macOS (určite má na tom podieľ aj Retina s vysokým rozlíšením)
- Programy predinštalované v systéme absolútne nevyužívam. Čo je však zaujímavé na Macu som si na predinštalované programy zvykol a používam ichmacOS (pozitívne):
- ovládanie systému a možnosti touchpadu sú návykové
- tlačítko CMD je pre mňa prirodzenejšie ovládanie pomocou palca ako na windowse CTRL pomocou malíčka
- určite možnosť inštalovať rôzne linux balíčky
- unix mi usnadňuje správu mojich serverov, ktoré bežia na Ubuntu
- reakcie systému mi prídu o niečo lepšie (Mac i PC mám na SSD)macOS (negatíva):
- v prvom rade mi vadila donedávna možnosť odinštalovať program (ja viem že ho stačí zmazať z Applications ale žiadne prostredie na to nebolo. Až teraz v Sierra update bolo pridané)
- veľkosť aplikácií (podobne aj na iPhone) to je proste neskutočné, bežná aplikácia je omnoho robustnejšia ako na Windows
- niektoré klávesové skratky sú nelogické a často ich zabúdam
- Dashboard v systéme som nepochopil a nepoužívam ho
- Finder i keď je funkčný ťažšie sa mi sním pracuje ako s prieskumníkom na Win
V konečnom dôsledku som spokojný s oboma systémami. Ako programátor webových aplikácii preferujem macOS ako občasný hráč Windows. (Ak by som nehral, mám určite Linux). Čo sa týka vývoja web aplikácií vždy mám pocit že aplikácie ako Node.js, GitBash a ostatné su horšie pre Windows ako na mac resp. linux. Inak Peace :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 08. 2016 07:54

To je jako srovnávat Android a iOS. Nejde. Srovnáváte multiplatformní systém se systémem uzavřeným.Apple si vyrábí HW a pro něj pak SW, proto by teoreticky měl mít vše vyladěnější (teoreticky, praxe se často jeví jinak)Windows musí být mnohem pružnější a musí se umět přizpůsobit tisícům různých konfigurací.Až bude mít Apple svůj OS i pro masy, ne jen pro svůj písek, pak tohle můžete řešit....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
09. 08. 2016 07:01

Co to je za nesmysl? 99% lidi, kteří čtou Živě 1) Sierra neviděli/nepoužívali a 2) system je ve fázi Beta. W10 přešel díky Anniversary update po roce veřejného/neveřejného beta testingu do gold verze a stejně vykazuje poměrně zásadní nedostatky: http://www.neowin.net/news/many-users-are-repor... ... Mě W10 funguje i s AU podivně - neustále se mi restartuje explorer proces a např. některé Steam hry zobrazují kurzor myši (2x).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 08. 2016 05:29

Používám denně Win10 v práci a macos doma a iOS na mobilu. Pak mám ještě doma na desktopu Linux (Arch).Pracuju na Win10. Systém chce z nějakého důvodu restart. Ok. Po startu musím vše znovu pracně pootevírat a vrátit se tam, kde jsem byl.Pracuju na Win10. Systém spadne/přijde IT správce a restartuje mi to. Po startu musím vše znovu pracně pootvírat a vrátit se tam, kde jsem byl.Pracuju na macos. Systém chce z nějakého důvodu restart. Ok. Po startu se mi vše otevře tam, kde bylo a můžu pohodlně pokračovat. Vše!Pracuju na macos. Systém spadne (za 2,5 roku se mi to stalo jednou). Po startu se mi vše otevře tam, kde bylo a můžu pohodlně pokračovat. Vše!Tohle je pro mě důležité a ne, jaký tvar mají okna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 08. 2016 00:33

Spousta lidí tady macOS hodnotí, aniž by s ním aspoň měsíc v kuse pracovala. Proto taky nebudu hodnotit W10, protože poslední win, které jsem měl, byly XP a to je nějakých 12 let. Ale zajímá mě jedna věc, umí už konečně windows samy od sebe najít vhodný ovladač a samy si ho aktualizovat? Na XP mi to vždycky nabízelo "Hledat ovladač na internetu", ale nikdy to nic nenašlo. To bylo v době macOSX 10.2, který už před 13 lety sám našel ovladače, aktualizoval je a v rámci systémových aktualizací si flashnul potřebný firmware. Ještě jedna věc mě zajímá, je ještě potřeba restartovat windows nebo už dokáží běžet měsíc dva v kuse? XP se musely restartovat tak po dvou dnech, přitom na macu jsem vypínal počítač jen, když vypli elektřinu nebo se aktualizovala Java, což platí dodnes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 08. 2016 00:15

To s Cortanou není pravda.. umí otevřít ovládací panely, jen ji musíte říct ,,Open control panel" namísto ,,Open control center".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 08. 2016 23:50

Já to mám jednoduché Win 10, ale OSX není špatný, Takže ať si vybere kdo chce, co chce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 08. 2016 23:39

Lepší není ani jeden. Každý má někde své silné a jinde slabší stránky. Na běžnou kancelářskou práci a na cesty používám MacOS. Vyladěnost a jednoduchost gest na MacBooku je prostě návyková. Při práci s notebookem člověk opravdu nemá potřebu myši. Báječné je i zálohování. Time machine nemá chybu. Návyková je i spolupráce s iPhonem s hovory a smskami.Co mne na naopak na MacOS stále občas vytáčí je práce s filesystémem.
Ještě že nedávno vyšel Commander One pro - s tím už se dá trošku pracovat. Dále, pokud člověk aplikace neznásilní nastavováním tak mu iTunes a Photos dokáží udělat opravdu v počítači neskutečný bordel. Ty jejich knihovny, to je na zabití. Zavírání aplikací jedině přes cmd Q je taky opruz. Co je stále problém, tak třeba obyčejné převody mezi kódováním. Neexistuje textový editor, který by byl 100% spolehlivý, jako třeba Notepad ++ na windows. Podobně tomu je i s poštovním klientem. Outlook na macu, když zná člověk outlook na windows je prostě smutná záležitost. Zkouším dávat šanci Airmailu, ale ačkoliv je to neskutečně vymazlený klient, tak mívá problémy s triviálnostmi jako přílohy atd. Zkrátka, pokud chci dělat něco "seriózního" a trošku složitějšího, tak jedině windows. Potřebuji mít po ruce nástroje, které mají všechno co potřebuji a odladěné. Od Outlooku a OneNote (opět jsem velmi rád, že je i pro MacOS, ale proti okennímu bráchovi je to fakt stále kojenec, i když už dobře použitelný), Visual Studio, Hyper V atd.Na Windows mi dlouho chyběly virtuální plochy, už jsou a jsou velmi dobře použitelné. Desítky mi nějak sedí, nemám s nimi žádné problémy. Instaloval jsem je dohromady asi na 40 počítačů a nikdo si neztěžuje. Co se týče chyb a různých problémů, mají je oba systémy a ne že ne. A mrtvý brouk, kterého umí hrát Apple v případě některých problémů bývá podstatně mrtvější, než ten Microsoftí, to mi věřte Takže jak říkám, lepší není žádný a každému sedne něco více, něco méně. Mně baví pracovat s oběma a vytočit mne dokážou občas také oba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
08. 08. 2016 23:20

Řekl bych, že Windows 10 má hlavní opodstatnění na zařízeních, jako je tablet nebo notebook, nejlépe dobře přenosný s dotykovým displejem. Jinde (hlavně klasické PC) to pro mě nikdy nebude úplně OK, ať už se to týká vzhledu, funkčnosti (i když musím uznat, že ta už se oproti prvnímu buildu hodně zlepšila) nebo možnostmi nastavení, chování atd. I když samozřejmě netvrdím, že by nebyl na PC použitelný, prostě mi tam víc sedí Windows 7 / Ubuntu.
Ale jelikož jsem nikdy neměl možnost macOS delší dobu používat, tak nemůžu hodnotit. Abych řekl pravdu, taky to není úplně 100%.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 08. 2016 23:09

Až takový humus jako macOS naštěstí nejsou ani desítky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 08. 2016 22:38

Jako sorry, ten pastelový vzhled macOS moc nemusím, ale v porovnání s tím výchozím černo-bílo-šedým hnusem Windows 10 je to Mona Lisa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 08. 2016 22:38

Nevím, Mac OS jsem nikdy nepoužil více než jednou za rok, když jsem na čumendě v iStore či jak těm vybílenejm obchodním prostorům iNteligentně říkaj, ale to, s čím se Microsoft „vytáhl“ je paskvil tak odporný, že v soutěži nechutnosti tomu konkurujou už jen osmičky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 08. 2016 22:09

Ja už som zatratil Windows veeeeeľmi dávno. Čokoľvek čo nemá pod kapotou Linux/Unix je pre mňa nepoužiteľné.Takže aby som odpovedal na otázku: 100% Mac

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 08. 2016 20:53

Mám PC i Mac a vidím to asi takhle:- správa souborů: Win (na Macu mi to příliš nepřirostlo k srdci, nerad tam dělám file management)
- stabilita, kompatibilita, vyladěnost: Mac
- nabídka Start/Spotlight: Mac, tedy spotlight - hledá to lépe než ve Win. Umí to jednoduché výpočty atd atd. Multifunkční.
- možnost "rýpat" do systému: Win
- práce v office: Win (MS Office tam funguje podstatně lépe než na Mac, jiné programy nehodnotím, protože potřebuju často VBA makra)
- gesta myší/na touchpadu: Mac
- možnosti nastavení: Mac (jinak ale Win 7. Ve Win 10 nerad měním nastavení)
- notifikace: Mac. Naprosto jednoznačně (zejména pro maily). Ta notifikační lišta je poměrně užitečná.
- zálohování: Mac. TimeMachine funguje skvěle a občas skutečně zálohuju. Připojím externí HDD a o víc se nemusím starat. Na Win sice taky něco je, ale tak nějak podvědomě tuším, že si něco horko těžko zazálohuju a když se mi podělá PC, tak tu zálohu stejně nikdy nerozjedu. (dlouhodobá zkušenost Win uživatele)
- v OS X mi chybí: snipping tools a nějaké základní malování. MS paint je sice debilní, ale na primitivní úpravy stačí. Dále než za MS paint stejně grafické schopnosti běžného uživatele nesahají.Co na systémech nechápu/vadí:
Mac: Launchpad. Nevím, k čemu to je dobré. Co chci, dám si dolů na lištu, není nutnost mít jakousi další plochu s aplikacemi. Nepoužívám.
Dále nemožnost jednoduše nastavit "folders on top". Za to bych vraždil (!).
Win: Proč nejde přidat libovolný soubor do nabídky start bez nějakých komplikovaných řešení? Např. často používaný xls nebo txt soubor. Dále nevyužitý potenciál sticky notes. Ty má Mac lepší.Mac používám hodně na čtení PDF, práci s LaTeXem a občas Matlab. PC na Office + Matlab, programování atd. Mít jen Mac nebo jen PC bych nechtěl. Chce to najít si to lepší z obou a rozdělit si podle toho činnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (19)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 08. 2016 20:41

pouzivam oboje, kazde ma sve pro a proti, na win je radove vice programu (macports, homebre, fink nepocitam), na macu rozjedete windows (bootcamp nebo virtualizace pres parallels desktop, vmware fusion ..)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 08. 2016 20:33

Anketa je o ničem, jelikož odhadem 70% lidí v životě MAC nevidělo, včetně mne. Dle celkem přehledného obrázkového schematu se mi jeví W10 celkově vyspělejší a méně "dětinská". Nicméně, jelikož nemám s MACem naprosto žádnou zkušenost, nikdy bych si nedovolil jej hanět. Možná tam jsou funkce, ze kterých bych byl nadšen, ale třeba taky nikoliv. Každopádně za sebe subjettivně konstatuji, že provedení a uspořádání MACu se mi jeví jako pro hračka pro děti a W10 jako profesionální produkt. Ale co člověk - to názor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 08. 2016 20:13

Vážení, pod ksichtem MacOSX běží standardní UNIX. Takže tím pádem i nekonečné množství free programů portovaných z Linuxu.Všechny parametry ksichtu lze změnit v XML konfiguračních souborech. I ten černý mód.Myslím, že to je k porovnávání MacOSX a W asi tak všechno, co se k tomu dá napsat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 08. 2016 20:11

Škoda, že není nějakej Mac OS lite i pro jiné PC/notebooky. Sice by ztratil exkluzivitu ten Apple, ale vzrostl by i podíl. Protože jak to vedou s tím Windows 10 do záhuby tak jsem o tom velice pevně přesvědčen

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (23)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 08. 2016 20:08

A kde je clanek o tom, ze Linux uz ma na desktopu podil pres 2 %? Pokud chcete i ve 22. stoleti najit praci, je pravy cas zacit se ucit Terminal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 08. 2016 19:44

Obojí je děláno pro jiné lidi s jiným vkusem a hlavně jiným zaměřením... Každé je na něco, ale já max uznávám MacOS, který se nepochopitelně přibližuješ ke stylu Androidu, dle mého (ale Mac aspoň pracuje spolehlivě).
W10 není spolehlivé a ani přívětivé. Mac je spolehlivej (dokáže fungovat 5 dní v kuse aniž by se vypínali některé funkce, viz Win10).
Říkat, který system je lepší... je nulové, když existují rozhodně jiné systémy, který o tu zmínku stojí. Todle každej viděl a měl když tak tu šanci rozhodnout co je lepší. Ukažte sakra konkurenci a ne pořád podmáznuté stránky! (narážím tím na to Win, Win, Win je nejlepší - je to šmejd oproti i Vistě)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 08. 2016 19:39

Pouzivam na denne OSX aj win10 a ak si odmyslime ze jeden ma dostupnejsi sw/hry a druhy ma lepsie previazany SW/HW tak mi je to vlastne uplne jedno. To je vlastne pochvala pre MS lebo svojho casu, ked som pouzival OSX (tusim leopard) a winXP sucasne tak som mal chut tu xp masinu rozmlatit kladivom. Tam MS zaspal dobu a vistou ma nepresvedcil. Dnes mam rad jeden aj druhy OS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 08. 2016 19:35

Lepší je rozhodně Windows. S MacOS funguju v práci a někdy se nestačím divit co tam po tolika letech ještě stále nefunguje, nebo funguje špatně. Často úplně základní věci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (25)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 08. 2016 19:25

Vzhled - 100% macOS, Windows je ohavný
Co se týká HW, nikdy jsem neměl nic lepšího jak Macbook a to mám momentálně XPS 15 a stejně mi přijde prostě v mnoha ohledech horší.
Logičnost a funkčnost? Jednoznačně Windows. Mě prostě macOS nesedí, nevím proč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor