Mám takovou blbou otázku ale když si stáhnu windows 10,bude mi fungovat grafika,protože co jsem se koukal tak driver si můžu stáhnout leda tak na windows 8.1 ?
W10 přichází, my jdeme pryč
Tak první problém. A to s procesem Runtime Broker, který pořád vytěžuje CPU. A řešení jsem nikde nenašel, i MS radí killnout proces.
Ale jo, proč ne. Windows 10 fandím. Podle mě tenhle systém bude mít smysl.
U mě proběhlo vše bez problému jen mě po aktualizaci nejde na touchpadu scrolování. Nevíte co s tím? Ovladače jsem všechny aktualizoval takže tím to není.
To podstatné nikde nezaznělo: Jstě si vědomi, že bez vašeho aktivního zásahu vám vaše Desítky budou donášet MS a jeho partnerům téměř vše, co v nich děláte? Takhle bonzácký není v defaultu žádný OS ani aplikace.
Jsi si vědom, že tyhle informace už léta z Tebe bez Tvého zásahu doluje Google a vše s ním spojené, včetně prohlížeče Chrome, Androidu, Google Earth? Z čeho myslíš že Google žije?...z prodeje statistik a informací...jako všichni ostatní. proč Ti teda najednou vadí, že je z Tebe tak bude dolovat Windows? 😀😀😀
Dobrý den, prosím Vás poradíte mi? https://www.dropbox.com/s/6enzzk40vaos03a/Photo%2... ... pokaždé se mi to sekne v této části, ted jsem to nechal běžet cca 3h a nic musel jsem restartovat.
hotovo, dekuji
No musím konštatovať, že Microsoft sa nám pomaly, ale isto, rúti do záhuby. B-]
Hlavne, že ich systém používaš 😃 ja si naopak myslím, že w10 sú dosť super, resp. nemal som zatiaľ ani najmenší problém s nimi.
Hej používam už od DOS-u a preto môžem tvrdiť, že takto zlé to ešte nebolo. 😉
A dalsi dulezita vec, cista instalace nemusi probehnout hladce. Jakmile zablokuje instalaci UEFI tak je vymalovano. Ja jsem zformatoval kus disku C a pak me to dal nepustilo. Mam jeste D a F, kde mam dulezite soubory. Musim koupit novy disk a presunout data tam, pak smazat cely disk a pak me mozna UEFI pusti na instalaci. V Biosu jsem zkousel vsechno mozne dle navodu a nic. Nepusti me to dal. O tomhle jste meli psat. Nebudu jiste sam komu se to stane. Zitra pujdu k profikum, uvidim, co mi reknou.
Dobrý den,možná se zeptám blbě, ale potřebuji vědět jaký cd key mam pro příští instalaci (Čistou z USB či DVD (ISO))Kde v systému si mohl nechat vypsat cd key.Nebo jak se to případně řeší když přístě budu instalovat Windows 10 na ntb kde již proběhl upgrade.Děkuji předem za jakoukoliv odpověď.Přeji pěkný zbytek dne :)
Podle těch co to už zkoušeli se následná čistá instalace na laptop kde již upgrade proběhl aktivuje automaticky.
Však ten windows media tool ti přeplácne systém když zvolíš nic nezachovat a je to samé jak čistá instalace. Při instalaci nezadaš produkt key a jak se po čisté instalaci přihlásíš do internetu. Windows 10 odešlou tvé jedinečné hardwarové id a máš to aktivované B-]
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 7. 2015 20:40
Dulezite info pro ty, kteri maji od zacatku rezervaci a jeste se nic oficialne nestahlo...celou dobu jsem mel vypnutou sluzbu IE 11. Zapnul sem ji, stahnul novou aktualizace a uz se to stahuje. \o/
Hodil jsem to na NTB a nestačím se divit co to MS zase zkouší. Nejednotný hnus, nemožnost připnout zástupce na plochu ze startu. Hnusné digitálky nahradily pěkné analogové hodiny. Aero je v liště a v té pseudonabídce start, jinak snad všude snad zapomněl grafik zamakat na tom beta vzhledu. Ty hnusné bílé okna a ty idiotské ikony. No hnus, to už i ten Windows 8.1 se mi líbil více. V tomhle nepoznávám sedmičky ani osmičky, je jakýsi trapný kompromis. No nic upgrade se hodil, pro získání product key a do roku 2020 než utnout podporu budeme na sedmičkách. Pak v budoucnu to bude snad lepší systém a použiji ten klíč co jsem získal updatem. Tenhle systém je jak pro schizofréniky a nebo jak verze pro léčebny či slabozraké. Je to zadarmo a je to odporné. To i ten Windows 8.1 měl pěkné tapety do Start Menu. No gadgety se dá použít 8gadgetpack, na normální klasickou start nabídku classic shell, ale co mi napraví to retardované nastavení a ovladací panely nic takové co by to sjednotilo není a aero pack od třetích stran pro desítky je fakt hrůza. Nejde změnit pozici tlačítka vypnout ani ho nejde přeprogramovat na spánek nebo hibernaci. Rychlý je stejně jako W7/W8.1 a je stabilní. Ten systém je fakt balast..... :-/ fakt nepotřebuji používat naportovanej Windows Phone co mám v telefonu i na desktopu nebo NTB. Nejhorší je, že mi po tom upgradu nejde vrátit změna zpět na sedmičky, prý že sem smazal zálohu takový bullshit.
Pre všetkých, ktorý by mali otázky ohľadne zmeny licencie súčasného OS pri bezplatnom prechode na Windows 10 som na podpore Microsoftu zistil nasledovné informácie.1. Licencia bude vždy viazaná na hardvér, takže nie je prenositeľná- Bezplatný upgrade je kombináciou produktového kľúča a Hardvérového ID, a teda, pokiaľ aj použijete ten istý prenositeľný kľúč (FPP licencia), ale na inom hardvéri, stratíte licenciu Windows 102. Stratou licencie Windows 10 však produktový kľúč, teda samotna licencia pre pôvodný OS zostáva nezmenená- Prechod na pôvodnú licenciu je možný kedykoľvek. Do 30 dní bude táto možnosť aj v obnove systému a po 30-tich dňoch je možné kedykoľvek systém preinštalovať na predošlý OS
No u mňa úplne v pohode. Aktualizovať som musel síce manuálne, ale všetko prebehlo ok. Spustil som to a keď som sa vrátil z obeda, bola tam hláška "Vitajte späť". Poteší. 🙂Jedine pre mňa dosť nezvyk, keď sa po kliknutí na Štart nezobrazí obrazovka Štart ale len menu Štart. Ale časom si zvyknem. 🙂
Ve výsledku jedině dobře. Pokud člověk chce otevřít jedno blbé menu, přes které spustí aplikace a ono to komplet změní kontext celé obrazovky, tak je to fakt na palici 😐
však si to můžeš přepnout na ten full režim z W 8.1
Upoutávka, která se v minulých měsících nainstalovala na počítače s Windows 7 a Windows 8 jako systémová aktualizace se dá hodnotit jako malware, tedy nevyžádaná aplikace a to je již trestný čin. Zákazník si podobné otravování nezaplatil.Jak jsem si tak pročetl Poradnu, tak je jasné, že s Windows 10 je více problémů než užitku. Co kdyby si zdejší agitátor Čížek zkusil tu Poradnu přečíst a pak přidal do článku text: Windows 10 si instalujete na vlastní nebezpečí a za případné škody neodpovídáme.
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 7. 2015 17:40
Obsah příspěvku stejně jako ikona Opery je jednoznačně diagnóza 😀
Inteligent!Nová verzia toho istého softvéru nie je žiadny malware. Najskôr si niečo naštuduj, kým tresneš takú blbosť.
Hledat v tom trestny ciny, to je trosku extrem. Ale je fakt, ze vlezly je to jak svina. Rozhodne tam meli dat tlacitko "Dekuji, nemam zajem".
Tak ona ta aktualizace šla odinstalovat a následně zakázat. Jenže jsem byl překvapen, že i přesto se po několika týdnech opět nainstalovala zpátky :-O
Nema nekdo uceleny balik informaci, co vsechno lze uz ze zacatku v systemu zastavit?Uz jsem zvykly z WinXP/7, jake sluzby zastavit, aby toho zas tuna nebezela na pozadi (napr. indexovani, ruzna blba centra akci), ale nechce se mi to zas zkoumat vsechno 😀
jj, úplně nejlepší je odstavit indexování, aby si pak mohl člověk stěžovat, jak to pomalu vyhledává a pak v příští verzi vyzdvihoval, jak je to vyhledávání najednou rychlý 😀
Kde presne si stezuju na pomale vyhledavani? Indexovani v systemu jsem za poslednich 10 let ani jednou nepotreboval ani nepouzil, proc bych to mel mit teda zaple?
Tak to nebylo přímo na tebe, ale spíš obecně. Už kolikrát jsem tady viděl, jak někdo vychvaloval, že ve Win8 Startu je vyhledávání bleskové a v nabídce Start ve Win7 to trvá. To, že si pánové hráli na odborníky, a ve Win7 si vypnuli indexování, už nepřiznají.Navíc vypnutím se nezíská vůbec nic, maximálně ušetří pár MB paměti. To už má větší smysl upravit lokace, které se mají indexovat.
Proboha proč bych měl chtít něco zastavovat, třeba indexování? To je jako koupit si koně a hned po koupi mu uříznout nohu..
Ne, to je jako koupit si kone do salamu a pred namletim od nej odpojit zebrinak se senem, protoze samostatne se ten kun koupit neda. Teda realnej kun samozrejme ano (a ja osobne bych ho do salamu nemlel), ale nejaky Windows Lite bez postradatelnych veci ne.
K cemu pouzivat neco, co nepotrebuji a zbytecne to bude delat neco navic?Naopak, to je jako dostat kulomet s granatometem, u ktereho bych granatomet nepotreboval a byla by to jen zbytecna zatez, tak ho sundam.
Tak jsem provedl upgrade a musím říct, že jsem docela překvapen. Jednak jsem měl včera notebook vypnutý, přesto jsem přišel domů z práce, zapl ho a hned mě nabídl upgrade. Z toho předpokládám, že si notebook upgrade stáhl dávno před oficiálním uvedením a tím datem jen spustil instalaci. Po instalaci mě ale nefungovala klávesnice, proč nevím, nic méně po restartu už šlo vše. Tak první seznámení zatím dobrý, rychlost i svižnost je super. Jen je to zase něco jiného a člověk se s tím musí seznámit.
Předpokládám, že si všichni s problémy před instalací ověřili podporu výrobce svého hardware pro Windows 10. Osobně mám PC postavený na desce od Gigabytu (H87-HD3), zde jsou poslední drivery pro Windows 8.1 a HP ProBook 6360b. Tady je to stejné. I přes vlastnictví 3 klíčů pro Windows 8.1 jsem na vyladěných Windows 7.Chápu, že proběhne test kompatibility a hromada driverů je ve Windows update. On, ale není driver jako driver. Každopádně i přes dost dlouhou dobu od vydání windows 8(8.1) stále jejich log(prohlížeč událostí) obsahuje obrovskou hromadu systémových chyb. U windows 7 zůstala pouze jedna a to blbnoucí součást Razer Synapse. Jak jsou na tom WIndows 10 raději ani nezjišťovat.
provedl jsem upgrade... takže1)občas mi spadnou všechny otevřené aplikace najednou2)vestavěná aplikace na filmy nefunguje3)vestavěná aplikace na fotky nefunguje4)hrozně dlouho se počítač zapíná (před najetím do win je vdycky tak 2 minuty trapná černá obrazovka)5)disk často vytížen na 100% aniž bych něco dělal6)aplikace které sem měl nastaveny aby se spouštěly při spuštění už se samy nespouští7)driver na zvukovku mi každé spuštění hlásí error...že já chuj to instaloval.. ale jinak vzhledově to není špatný. pc je dvoujádro 4gb ram 512grafika. čekal jsem oproti win 7 navýšení rychlosti ale je to 2x horší 🙁
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 7. 2015 04:07
fakt se z toho poseru, s win 7 se počítač zapínal 2 minuty a s win 10 to je tak na 8 minut 😀 a to už sem udělal několik restartů abych se ujistil že to není jen kvůli tomu že je systém čerstvý
To dlouhé zapínání jsem pozoroval také, ale jen tak první dvě až tři zapnutí/vypnutí, asi se tam ještě něco doinstalovávalo nebo načítalo. Nyní po 24 hod. používání vše lítá rychlostí blesku, start je o nějakých pár vteřin i rychlejší jak u 8.1 a celkově mi systém připadá svižnější. Dělal jsem jen upgrade, žádná čistá instalace. Dej tomu čas, záleží jak který pc, některý asi potřebuje víc restartů... popř. udělat čistou instalaci.
GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR 3-[ 3-[
To bibleteng:včera jsem také upgradoval z W8.1. Nepozoproval jsem nějaké zpomalení, jen jsem nemohl krom nového Exploreru otevřít ani Chrome nebo Firefox... Nešel spustit Viber, kontroloval jsem kompabilitu, ale bezúspěšně. Při kontrole přes bránu Fireval jsem povolil aplikace, ale stejně to nejde spustit. A tak dnes vracím na W8.Možnost je měsíc od upgrade.
Mal by som dotaz na redakciu resp. fanúšikov OS Windows. V článku sa píše že vo windows Store sa nájde minimum aplikácií, ktoré klasický užívateľ desktopu či notebooku využije. Môžete mi povedať, ktoré aplikácie to sú? Osobne mám 8.1 (čoskoro 10) a nech som hľadal ako som chcel vo Windows Store som nenašiel žiadnu aplikáciu, ktorú by som využil pri práci na Desktope. Ďakujem :)
Tak jsem podlehl markeťákům a nainstaloval to. První dojmy - nové připínání oken, "expose" a stín pod okny je fajn.Edge je taky fajn, jen má dost nešťastně umístěný taby až nahoře - snižuje to přehlednost při více otevřených oknech.To nastavení na dvou místech je po takové kritice Windows 8 opravdu ostuda.Je to rychlý, rychlejší než jakékoliv předchozí Windows (a to i bez čisté instalace) - například načítání thumbnails apod. je prakticky okamžitéFunguje úplně všechno, co jsem měl na osmičkách, to je super! Dokonce i specialitky typu .psd codec apod.KOMP SE ZNATELNĚ VÍC ZAHŘÍVÁ a varovné pískání desky se rozpiští už po pár minutách hraní i starších her (např. masseffect2) při teplotě okolí 25C - na osmičkách se mi začal přehřívat až po dvouhodinovém mučení crysis3 v těch největších vedrech (38+) - to je pro mne takřka dealbreaker - přehřívá se to i při renderu v AE apod. na rozdíl od osmiček. No alespoň mě to donutí sundat větrák, vyčistit a máznout na cihlu novou pastu. Ale je to fail.BTW ostuda živě, nebo trapný vtip - edge se zobrazuje jako chrome? WTF?Celkově zatím desítky známkuji na 3-
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 7. 2015 23:48
téměř jakýkoli prohlížeč se tu zobrazuje jako chrome, se divím, že sis toho nevšiml dřív
Google holt platí.
Ako je to s upgradom tabletov?Mám Lenovo Thinkpad 8 s plnohodnotným W8.1 a neviem za svet vynútiť inštaláciu W10. Zdá saže všetky súbory potrebné pre W10 sú už stiahnuté, vytvorená zložka má 4,2 GB - 32bit verzia. Poradí niekto ako vyvolať inštaláciu?
Tak sa mi nakoniec podarilo vyvolať upgrade. Použil som utilitku od Microsoftu MediaCreationTool. Aj keď by názov napovedal že slúži len na stiahnutie ISO súboru, ponúka dve možnosti: 1. Upgrade this PC now,2. Create installation media for another PC.Práve prvá možnosť slúži na manuálne vyvolanie upgradu systému. V prípade ak sa vám nechce čakať kým systém ponúkne sám upgrade (ja som čakal dva dni), použite túto utilitku, určite bude fungovať. http://www.microsoft.com/sk-sk/software-download/w... ...
Homosexuální linuxaci běžte se konečně zabít...
Vzhledem k tomu že taky píšeš z Linuxu tak začneš? 😀
Jako by se těm ikonkám tady dalo věřit :)
Uz nekdo zkusjil klinkout na konci instalace misto na EXPRESNI na (vlevo) vlastni (nebo nejak tak? Ja ziral co si microsoft dovolil. EXPRESNI = odeslete vsechno M$. Opravdu neklikejte na expresni!!!!!
Sokuji me minusy...napsal jsem snad lez?...Je to pravda a kazdy si ji muze overit pri instalaci.
Teď jsem si přečetl co všechno to kvůli „zkvalitňování služeb“ sbírá za data, synchronizuje automaticky do cloudu a kolik z toho nejde vypnout… Celkem síla a v kontrastu s jejich „Scroogled“ kampaní to vypadá celkem směšně.
Poradim vam jak cistou instalaci. Upgradujte 7 ci 8 aktualizaci. Stahnite zebstahuj.cz program produckey a tam vam tonukaze serial na 7ba i zmeneny na 10 ten si opiste. Stahnite instalacni iso nebo si ho pres jejichbsw vytvorte nabootojte a hura na instalaci. Serial vam to vezme pri instalaci z tech 10 a mate nainstalovano i ativovano.
Chyba: 0xC1900101 - 0x40017 Instalace se nepovedla ve fázi SECOND_BOOT. Při operaci BOOT došlo k chybě. Takže mám spátky Win 7.
Toto je podle mě nejhůře distribuovaný update. Stahuju ubohé 3Gb už asi 2,5 hodiny a jsem teprve u 45%.
dobrý deń ubgradoval som si môj pc z win 7 na win 10 a nechcu mi stahovat z obchodu ziadne hry a ani aplikacie neviete nahodou preco ?🙁
možná přetížený server.
Ručně aktualizujte store přímo z jeho nastavení.
Je potreba mať účet u MS a byť pod ním vo Windowsoch prihlásený.
Takže Windows konečně má notifikace?
Menší dotaz, jak je na to Edge v html5test má 402 nebo víc?
omylem jsem vymazal tu skrytou složku $Windows.~B a instalace vždycky stáhne, začne připravovat instalaci a pak to spadne... co s tím?
😉 Záloha by nebyla?
Kdyby měl zálohu tak se asi neptá ty jelito
A to je tedy tvé řešení?
Vygenerovat si ISO nebo bootovací USB a upgradovat jeho pomocí.https://www.microsoft.com/en-us/software-download/w... ...
Takhle upgradovat bohužel nejde. Instalace z USB vyžaduje licenční klíč, jinak nejde zaktivovat.
Ja by som skúsil odinštalovať posledné aktualizácie a znova ich nechať nainštalovaŤ :)
Škoda, že autor článku nečte zdejší diskuze nebo články u konkurence.Jinak by totiž věděl, že podpora win10 od Microsoftu bude ukončena 13.-14.10.2025.Toto je informace stará asi 2-3 dny.
Jenže tato doba bude prodloužena s každou verzi systému :)
Uz nekdo upgradetoval s nelegalnim windows 7 Ultimate 64bit an windows 10? A fungují vám ovladače na notebooku ( touchpad, webkamera, atd..) a jak je na tom software např. Photoshop CC..dík 😀
Ve VMware mám nějaký předchozí build a tam se nabídka start otvírá stylem: kliknu na ikonu (nebo zmacknu win), objeví se mi položka nabídka start a vypnout vlevo dole a osekaná nabídka start v levo nahore. pak kliknu na tu jednu z tech nove otevrených ikon a pak se teprve otevre nabídka start. Zdá se mi to jako hodne nestastný resení. Je tahle zvrácenost i ve finální verzi?
Zajímavé je, že přes Technet subscription to stáhnout nejde. Píše mi, že moje subscription skončilo. Ostatní produkty přitom normálně stáhnu.
MS už dříve upozorňoval, že W10 v MSTS nebudou k dispozici.IMHO není o co stát. 😉
Šlape to pěkně, upgrade z ISO souboru. Tak uvidíme... 😀
Jinak Microsoft Edge se tu identifikuje jako Google Chrome. 🙂
Tenhle fail MF v podstatě zdařile reflektuje celkovou vtíravou a slizkou marketingovou strategii Google s chrome obecně.
Dobrý den, obecný dotaz: chtěl bych si nainstalovat 64bitové W10, i když mám nyní W7 32 bit. Je to možné? Samozřejmě druh licence (Home/Professional/...) by zůstal zachován.
Ano, proč by to nešlo. Hlavně si hlídej jaký a kolik SW tam máš. I přes sken OS (před instalací) může nastat potřeba některý SW opravit / přeinstalovat čili buď připraven. Rozhodně se mi to stalo při přechodu W7 x64 > W8 x64 a nebyl to jeden program a často ty rozsáhlejší.
Ano, jde to, ale jen s novou instalaci. Tímto způsobem není možné provést inplace upgrade.
Někteří diskutující mi připadají jak tzv. lidskoprávní aktivisté a sluníčkáři. Žádný z nich sice v životě neviděl skutečného nacistu, ale kdo nesouhlasí s imigranty je pro ně nácek. Zde stejně tak nikdo z nich nespustil ostré Windows 10, ale už přesně ví co je to za šunt.
Snad poznáš trolla ne. Já nikdy nepoznal dokonalý W a vždy byly chyby a problémy, ale v rámci mezi. Kdo čeká, že nějaký program (vč. OS) bude vždy k jeho obrazu je školní jelito co ještě nic nezná.
Bakamoto je vidět v poslední době téměř každý den v bedně. Nebo si člověk může zajít na koncert Dana 88, popřípadě na ten neonacistický Kabát se s Plzně.
Nový a lepší FS nevidím. Čili je to zase, opět, tudíž opakovaně W8 SP2 (SP1 je W8.1). Asi prostě neumí kromě vzhledu a řekněme nevětšinových vylepšení přijít na něco nového. Pak už jen reagují na nové programy / HW - hotovo.
Nový lepší FS je už pár roků na Windows serverech. Pro stanice je NTFS, průběžně vylepšovaný, ideální.
Co je to za blábol? Servery maj stejný fs, jako klienti.
Na windows server se dá použít ReFS, který má pár zajímavých vlastností jinak známých třeba u ZFS nebo btrfs.
A co bys s tím novým fs dělal? Vždyť ani nevíš, k čemu byl určen.Co konkrétně ti vadí na ntfs?
Dobře mám Windows 7 a chtěl bych Windows 10. Ale samozřejmě chci čistou instalaci popřípadě nejdřív upgrade a pak to naformátovat a mít disk ze kterého provedu čistou instalaci. Co mám pro to udělat ? Nebo to nejde? :-OPříde mi že jediná možnost je nainstalovat Windows 7 s mým klíčem, upgradovat na Windows 10 a udělat zálohu. Což není špatné, ale je to trochu přes ruku no :-/ .Ale co se dá dělat. Sem rád že sou zadarmo. 🙂
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 7. 2015 13:03
Upgrade na Win 10 (s Microsoft uctem) -> Aktivovat a pak uz muzes udelat cistou instalaci, Win 10 to po prihlaseni pozna
stačí pri "Upgrade" zvoliť, že chceš zachovať "NIC" a celý pôvodný systém vrátane dát budeš mať vo windows.oldTrošku blbá otázka: prečo chceš z WIndows 7 upgradovať na 10? Upgradoval som z 8.1 a žiadna sláva , tie biele okná sú hrozné, ani farbu nie je možné zmeniť , len nejaký trapný rámik.
Zadarmo jsou protože je W8.2 a ten je prostě na pitchu 3-[ Guru máš pravdu díky tomuhle Windows máš extrémně bílá okna, v záhlaví se rozsvití jen červený křížek na který najedeš myší, jediné tmavé je to start menu (v menší podobě obrazovka z W 8.1) a ta lišta. Microsoft prostě vydal update pro W 8.1, jen aby byl úspěšný tak to uvedl pod názvem Windows 10 a ještě to nabídl první rok zdarma aby získal další insidery 😐
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 7. 2015 20:13
Bude článek „10 kotev, které táhnou Windows ke dnu“?
Zkuste root.cz nebo jablickar.cz, vysvětlí vám, za jak dlouho linux nebo OSX nahradí Windows jako většinový OS. 😉
Odkaz prosím. Rád bych si to přečetl.
Ta dualita...🙁Například to "Nastavení" vypadá velice slibně, tak nevím, proč se nezbavili ovládacích panelů. Já bych je klidně i jako uživatel W7 oželel. Samozřejmě by "Nastavení" muselo mít minimálně stejno funkcionalitu.Nebo ty přehrávače - tak se taky mohli vykašlat na windows media player.Hlavně doufám, že když spustím Egde ze Startu a z lišty, tak se mi spustí jeden stejný program, ne jako ve W8Co se mi teda vyloženě nelíbí jsou ty ikony wi-fi, zvuku atd. v liště. Jsou ošklivé a působí extrémně nesourodě. Ve W7 je to mnohem lepší
Osobně bych ty ovládací panely nechal, nevadí mi a používám je. Z přehrávačů mám WMP nejraději a zkoušel jsem jich řadu. S tím Edge máte asi pravdu, i když jsem myslím někde četl, že to jde nastavit i ve W8, ale jist si nejsem. Jaké jsou ikony je mi úplně jedno, nepovažuji PC za modlu.
Důvod, proč jsou momentálně pro jeden účel v systému dvě aplikace, jste v podstatě uvedl ve svém příspěvku. Všichni by si vystačili s těmi dotykovými, kdyby obsahovaly všechny funkce. Bohužel, neobsahují.V systému již žádný dotykový Internet Explorer není. Jako výchozí browser je nastaven Edge, který jak na tabletu, tak desktopu vypadá identicky. Internet Explorer je v systému dohledatelný pro účel zpětné kompatibility.
Jendu věc jsem se nedočetl a to jestli mi budou na Win10 fungovat ovladače z Win7. Hlavně pro mou grafiku. Mám cca 6 let starý notebook Dell Precision M4400 s grafikou nVidia Quadro FX770 a ta funguje pouze s Dell ovladači, které naposled vyšly 2014. Bohužel originál ovladače od nVidie způsobují BSOD. A že by Dell vydal pro tento laptop ještě nové ovladače pro Win10 je nepravděpodobné.Také jsem se chtěl zeptat, jestli někdo nevíte, zda se do Win 10 vrátilo Aero Glass? Hodně jsem si na něj zvyknul a na Win8 jsem nepřešel jen kvůli jeho absenci. Později se objevily také nějaké 3rd party appky, které jej přidávali, ale to mě už k přechodu nepřesvědčilo.
Aero v defaultu není.. pokud tam je někde skryté v nastavení, bylo by to fajn, taky je to pro mě docela důležitá vlastnost.
A beta Aero Glass mi nefrčí, nejde nainstalovat :-/
To beta Aero je tohle nebo jiné?http://superuser.com/questions/946667/is-it-po... ...
To myslím no.
Mě na integrované grafice moc hezky nešlo narozdíl od sedmičkového aera :-/
Náročnosti 3rd party řešení se právě obávám. I když mám na laptopu výkonnější grafiku, která by to asi zvládala "hezky", tak při vyšší náročnosti hrozí mnohem větší spotřeba a vybíjení baterie.
Bohužel problémem není 3rd party řešení, ale samotné DWM ve Win8.1, které i bez Aero Glass je náročnější na výkon než to ve Win7. Takže pak je jasné, že když se tam doplní další efekt, tak už se to na slabších strojích projeví. Mimochodem, od člověka z MS mám právě informaci, že tahle neochota to správně optimalizovat, byla jedním z důvodů proč Aero Glass bylo odstraněno.Srovnání náročnosti na grafiku Win7 vs Win8 viz např.: http://media.bestofmicro.com/J/D/412825/original/Win_V... ...
Tak to jsem netušil a dost mě překvapuje, že grafika Win8 je náročnější než Win7. Vždyť Win8 má jen jednobarevné celistvé plochy rámečků, zatímco Aero Glass ve Win7 simuluje sklo, což by mělo být graficky náročnější.PS: Při pohledu na Win8 mě jímá nostalgie a vybaví se mi Win3.1 na EGA monitoru s 16 barvami. Vše ploché a bez stínů. Retro asi opravdu přišlo do módy 🙂
"Její výšku můžete pomocí myši libovolně upravit a stejně tak si můžete vybrat ze dvou šířek" To je pěkná blbost, šířka není omezená, záleží jen na rozlišení obrazovky, jednotlivé stavy (šířky) jsou odstupňované sloupci dlaždic (po třech klasické velikosti).
Právě a někdy bylo inzerované i čtyři vedle sebe v jednom sloupci. To bych tak chtěl, protože bych si mohl dát dvě velký dlaždice vedle sebe, což by bylo fajn.
Klávesová zkratka WIN + číslo funguje podle toho, jak máte poskládané ikony na hlavním panelu. ;) takže ne jen, 1, 2, 3
Přiznám se, že jsem včera čekal, co se stane Insiderům, kteří mají nejnovější sestavení už trocho déle... Nestalo se nic. Rád bych viděl a věděl, kdy a jak mi systém nabídne, že už nechci být Insider a tak uplatnit upgrade. (původně na disku byly 8.1),A asi půjdu zkusit čistou instalaci do virtuálky. Upraveno:Překvapilo mě, že MediaCreationTool poskytuje možnost Upgradovat pc nyní. Pak v možnostech architektury jsou "Oba".Informujte nás. B-]
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 7. 2015 11:03
Insider zůstává insiderem, bude testovat další sestavení.
To ano, ale může odstoupit. A v tom případě pak rozhoduje, jestli měl původně 7/8.1 na které se dá přejít zdarma.Samozřejmě, že zůstanu, na dalším oddílu mam taky Desítky. B-]Tak jo, pro přechod stačí zastavit buildy v nastavení.
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 7. 2015 12:43
Vytýkat systému nesoulad mezi novými a staršími aplikacemi mi přijde docela nefér. Tenhle problém tu byl odjakživa, třeba když Microsoft přišel s Ribbonem. Do nebes vynášené Sedmičky vyšly dva roky poté, co byl Ribbon představen v Officu, a stejně nebyl u Exploreru aplikován.Nové aplikace jsou univerzální, tudíž kompromisní. Pokud má Windows 10 běžet i na profesionálních zařízeních, klasických desktopových aplikací bude vždy zapotřebí.To už bych víc chápal výtku, že Windows 10 nemá žádného správce souborů přizpůsobeného pro dotyk.
To je sice pravda, ale některé prvky mohly být sjednocené lépe. Proč by třeba měly mít Modern UI aplikace a běžné desktopové aplikace rozdílný font?
No, když už je řeč o fontu, já osobně musím říct, že tento "moderní" font se mi nelíbí, ať na windows phone, tak v desítkách..
Tak to už je spíš věc vkusu, mně se celkem líbí. Jde ten font nějak globálně nastavit, něco jako tohle? https://i.imgur.com/Fdmzpw8.png...
To by bylo fajn.
Protože každá aplikace pochází z jiné éry. V době desktopů, ovládaných myší, stačilo mít popisky malé. Používala se písma jako Microsoft Sans Serif nebo Tahoma. V dnešní době dotykových zařízení je zapotřebí popisků větších, a na to se mnohem lépe hodí nové Segoe.Řez, velikost písma, odsazení, to všechno má na vnímání typografie obrovský vliv. Neexistuje jeden font, který ve všech případech vypadá skvěle a dobře i slouží.Windows 10 následuje trend let minulých. Ve Windows 8 lze vzhled přizpůsobit méně než ve Windows 7. A Windows 10 nabízí ještě méně přizpůsobení než Windows 8. Lze měnit jen celkovou velikost UI.
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 7. 2015 11:14
A už se to upgraduje 🙂
a možna taky ne 😀
Takhle nějak měly vypadat WIndows 8.1. Některé vlastnosti se do Windows dostávají pod dekádách modlení. Třeba to Exposé a virtuální plochy. Ale lepší pozdě něž nikdy.Jsem zvědavý jestli vyřešili tradiční problémy windows (legacy komponenty napříč systémem, boptnání systému a postupné zpomalování za provozu, katastrofální použitelnost příkazové řádky, špatný memory management, neefektivní souborový systém, pomalou práci vícevláknových programů, žalostný systém ovladačů hardware, nízkou efektivitu při chodu na baterie, atd).
To by mě také zajímalo. Nevěřím, že se mi systém vrátí na původní rychlost, když ho hodím na nabobtnalé sedmičky, které by potřebovaly obnovení jako koza drbání.
Když jsem naposled koukal na virtuální plochy, bylo to ještě dost nedoladěné… Zajímalo by mě, jestli to finální verze nebo nějaký z brzkých updatů opraví (u aplikací v panelu nebylo vidět na jaké ploše běží, panel nešel přepnout aby zobrazil jen aplikace z aktuální plochy, okna nešla přetahovat z jedné plochy na druhou v náhledech)Memory management byl celkem špatný ve Windows XP, od sedmiček dál mi přišel v pohodě.Příkazovka je od uvedení PowerShell taky dobrá.
O Powershellu vím. Pořád je ale propastný rozdíl mezi jím a POSIX terminálem s bashem, pythonem, perlem, atd.
Zalostne je predevsim to vase Japko B-]
To co píšete zní na jednu stranu hodně odborně, ale když se řekne A, je většinou dobré dodat i B, tedy k tomu zpomalování: já osobně nic takového (2 x notebook, 1 x desktop) nepozoruji. Je to vůbec nějak měřitelné?Komandlajna resp. PowerShell je už celkem dost "power", tj. co za šílenosti vám tam chybí oproti bashi a kolik lidí je využije?A čo si, Kefalín, predstavujete pod takými pojmami "špatný memory management", "neefektivní souborový systém", "žalostný systém ovladačů hardware"? IMHO hodně vágní formulace.Multithreads a baterky: dodáte nějaké benchmarky?Jsme na webu, který se tváří technicky, ale váš příspěvek mi spíš připomíná hodnocení ošacení celebrit 😉
Neefektivní souborový systém ve Windows? Třeba tím, že nedokáže měnit používané soubory a potřebuje tak po aktualizaci restart? Jak to, že Linux se bez toho většinou (kromě aktualizace jádra) obejde ? http://www.howtogeek.com/182817/htg-explains-why-d... ... Registry ve Windows, které se používáním zanášejí a zpomalují? Nastavení aplikace je rozpleskané v nějaké binární DB na x místech a tím totálně nepřenositelné... Skvělý návrh pro moderní OS. Bobtnající složka winsxs zabírající pěkných pár GB je také velmi moderní, futuristické a důvěryhodné řešení problémů knihoven, zvlášť na malých SSD discích.Podrobnosti o ovladačích, memory managementu a jádru vůbec neznám, nejsem systémový programátor. 😁
Konečně fundovaná odpověď hodná technického webu (nebo se tak tvářícího 😉 ).
Tohle všechno jsou víc vlastnosti windows než souborového systému. Pochybuji že by s jiným FS přešli na jiný systém zamykání souborů. Navíc, přestože Linux dovede přepsat systémové soubory za běhu, restart je při větším update většinou stejně doporučen. Ony se ty updatované systémové knihovny bez restartu všech aplikací které je používají tak nějak nenačtou :) Samozřejmě, celý proces aktualizace je tím podstatně příjemnější, aspoň nemusíme čekat dokud se všechno nedoinstaluje do po tu dobu nefunkčního systému.
JJ, psal jsem spíš o celkovém návrhu Win. Možná ale nutnost používání registrů ve Windows vznikla kvůli zamykání souborů a problémům se souběžným přístupem k nim. A ještě k aktualizacím - ve Windows jsem několikrát zažil tak dlouhou aktualizaci, že bych měl čistý Linux nebo i Windows za tu dobu aktualizování už nainstalovaný na disku. 😀
Zrovna minulý týden si posteskl jeden člověk na IRC, že mu update windows trvá už šestou hodinu… Doteď nevím kde byla chyba.Každopádně Windows už od registrů couvne těžko, používá to příliš mnoho aplikací a popravdě, ten koncept má i své výhody.
Ta z DOSu zděděná "vlastnost", že není možné smazat otevřený soubor je neskutečná kravina ve Windows. Možná až časem vymění ještě několikrát CEO a tak se stane revoluce a tahle nesmyslná paradigmata změní. Proti tomu jsou nějaké schovávání start menu úplné prkotiny.Časem třeba začnou i vyhazovat nesmyslné smetí ze systému. Například, grpconv.exe, kterou Microsoft dosud nezapomene přibalit ke každé verzi Windows (včetně Windows RT a ARM), ačkoliv poslední verze Win co měla Program Manager se přestala prodávat před dvaceti lety. Instalovaní ovladačů z disket, nebo milony dalšího nepoužívaného smetí a debilit na které se bojí šáhnout. Pak jim možná na prázdném 64GB surfacu zbyde více volného místa než 24GB.
Je pravda, že instalace aktualizací není zrovna dvakrát efektivní, ale pochybuji, že s tím má co dočinění souborový systém. Když je v systému nějaká knihovna používána, tak asi těžko půjde nahradit bez toho, že by se systém restartoval. Jasně, můžu přeplácnout soubor na disku, ale tím si moc nepomůžu, protože v paměti zůstane nahraná původní verze. Takže bych se ani nedivil, kdyby rozdíl v řešení Windows a Linuxu byl jen a pouze ten, že Linux ten restart uživateli nenabídne, takže žije v domění, že není potřeba.
Na jednu stranu mě fascinují blázni chlubící se několikaletým uptimem i v případech kde by občasný restart přispěl k bezpečnosti, na stranu druhou, občas místo restartu stačí restartovat několik služeb. A díky možnosti „přepisovat“ i otevřené soubory je i ten restart do funkčního systému mnohem kratší, než když se musí při startu teprve doinstalovat stažené aktualizace. Mimochodem, distribuce pro běžné uživatele jako Ubuntu v případě aktualizací jádra / systémových komponent pokud vím restart doporučí.
A u Linuxu taky půjde o to, že distribuce je operační systém a spousta dalšího "3rd party" software, takže bude záležet, zda aktualizuje systémové služba. Na Windows se mi Flash taky aktualizuje jenom tím, že se přepíšou soubory a restartuje služba.
A všechen 3rd party software aktualizuje jedna služba (popřípadě žádná, pokud si člověk aktualizace všeho řeší jedním příkazem/kliknutím sám). Což mě přivádí k otázce, obsahuje Windows store jen moderní aplikace, nebo i normální desktopové? Tím by se věčný problém se zabordelením systému množstvím aktualizačních služeb pro různé programy od různých výrobců vyřešil.
Tak restart ještě beru. Ale u mě se instalace Windows 8 restartovala třikrát. Podobně Lumia při upgrade na WP10. Stejně tak nechápu proč musí na nadprůměrné konfiguraci (čtyřjádro, 16GB RAM, SSD) trvat offline instalace Visual Studia hodinu a potřeba se restartovat.
Tipuju, že většina lidí s Windows 8 přejde (i když narazil jsem na fórech na pá lidí s Windows 8 tablety, kteří tvrdí, že Windows 10 jsou pro dotykové ovládání horší než 8). Co ale lidi s Windows 7? Co jsem se tak ptal ve svém okolí, tak většina plánuje zůstat u Sedmiček. Co bude MS dělat pak?
Neboj, přejdou časem taky.
Ano prejdou, ale pockaji az to nebude zadarmo a budou nadavat na zlej MS ze po nich chce penize 😃 .
Na stávajícím hardwaru nemá cenu přecházet. Pokud tedy někdo netouží po Metru, opruzu s překopaným ovládáním a dalších otravných věcech jako je třeba MS ID. Vyskytnout se mohou i problémy s ovladači. DX12 je sice hezké, ale hry ho zatím ke spuštění nevyžadují.Navíc dosud jasně neřekli co se stane se starou licencí na W7. A to smrdí. Půjdou pak ještě aktivovat staré W7 nebo se licence "změní" na W10? A jak dopadne přenositelnost u krabicových W7?Přechod bude mít smysl až s novým počítačem. Kvůli ovladačům a podpoře nového hardwaru. Jenže na jiný počítač si budou muset zaplatit novou licenci všichni. Takže kecy "počkají až to nebude zadarmo" jsou dost mimo mísu.
Počká, než jim skončí podpora a pak přejdou taky na Windows 10? Ne vlastně oni všichni přejdou na Linux, jako vždy při oznámení nového OS. B-]
Tak můžou vytuhnout u Sedmiček, podobně jako lidi vytuhli u XP. Kamarád neplánuje přecházet do skončení podpory Windows (2020), což by lidi (a akcionáře) v MS moc nepotešilo.
Lidem v MS a akcionarum je tvuj kamarad XYZ uplne ukradeny.
Jeden kamarád XYZ ano, ale větší množství lidí co zůstanou na Win 7 už se na statistikách projeví, což akcionáře zajímat může.
Jenže on jich větší počet nebude. To je jako s Windows 8.1 kde každý říkal jak je to špatný systém a kde co, ale nakonec jen používalo taky relativně dost lidí. A s Windows 10 to bude to samé. B-]
Taky si myslím že během toho roku přejde dost lidí, ale ukáže to až čas :)
A teď ještě kolik lidí na Win8.1 přešlo dobrovolně a kolik je používalo jenom kvůli tomu, že je dostali s novým počítačem.
Poslední tržní podíly z června 2015 říkají, že Windows 8.1 má 13,12% a Windows 8 má 2,9%. To mi nepřipadá jako dost lidí ani relativně. To i nenáviděné Visty měli při příchodu Windows 7 vyšší podíl (cca. 18,6%).
Ehm? ,, Relativně dost lidí " je konkrétně co? Podle posledních statistik podíl 8.1 je 13,12% a 7. je 60.79%Opravdu chce někdo tvrdit že 8.1 jsou totální fail?A co hůře.MS.evidentně nechce pochopit že dlaždice na desktop prostě nepatří a lidem se nelíbí.Proto po znovu uvádí zmršeného šeredného prasopsa?Opravdu se nemohl MS. inspirovat u konkurence ať u Linuxu nebo iOS jak má vypadat moderní desktop? Evidentně ho lze vytvořit i bez dlaždic...Které propadají i na WM kde možná mají nějakou šanci.Ale desktop?
Licencí Windows 8 se prodalo přes 200 miliónů. Což určitě není málo. Na druhou stranu, když si člověk chce pořídit počítač, moc šancí, jak se Windows 8 vyhnout, není.Používat dlaždice ani moderní aplikace na desktopu člověka nikdo nenutí. Maximálně tak Nastavení. Pořád ta stejná písnička. A pořád ta jasná a jednoduchá odpověď.
Ale samozřejmě že je to málo.Na to jak se MS. snažil prosadit 8.x v rámci levných updatu jsou Osmi jednoduše propadák na ntou.Prodané licence u kterých značná část uživatelů přešla zpět na 7. na tom nic nemohou změnit.Mohu se zeptat jak v rámci OS,tedy nikoliv přes aplikace jiných stran vymetu dlaždice ze Startu? To samé jak zablokuji ,,tzv. Moderní Nastavení" přinášející grafický hnus i na nedotykové PC? Asi nijak že...To samé.Aero,nabídka Theme nenabízí v 10. nic použitelného...
Dlaždic se ve Windows 10 lze zbavit pouhým zmenšením Startu.Jak jsem ale psal - bez moderního Nastavení se neobejdete. V Ovládacích panelech například úplně chybí Windows Update. https://picasaweb.google.com/lh/photo/U4EGG107Wrhv19Ub... ...
Doufám, že ho pořádně přepracovali. Protože "Metro" Update z osmiček mi nefunguje. Tam musím používat ten klasický.
"Dlaždic se ve Windows 10 lze zbavit pouhým zmenšením Startu."V RTM buildu jsem zjistil je zapotřebí všechny dlaždice ručně smazat jednu po jedné. Až pak lze část pro dlaždice skrýt zmenšením. Dopustil jsem se omylu a vy mě za to ještě chválíte: 4x souhlasím, 0x nesouhlasím. To perfektně vystihuje, jak jsou vaše hlasování úplně k hovnu. 😀
Ano, stále ta stejná písnička o tom, jak dlaždice a moderní aplikace nikdo nikoho nenutí používat, ale pokud chce člověk pracovat na PC stejně efektivně jako na Win7 a úplně se vyhnout všem "metroidním" ptákovinám, tak má prostě smůlu...
Ať se vám to líbí nebo ne, Windows 7 je poslední ryze desktopový operační systém od Microsoftu. Pokud nechcete řešit kompromisy na zařízení ovládaném myší, neupgradovat se skoro i vyplatí.
Také se obávám že minimálně do vydání her s podporou DX12 nemá většina uživatelů minimálně 7. někam přecházet...osobně bych s tím posledním ryze desktopem byl opatrný.Ono je docela dost možné že pokuď 10. nebudou radikálně růst v desktopu a hlavně v mobilní oblasti,budou v mobilech poslední a je potom otázka jaké by dlaždice měly smysl na desktopu když i v mobilní oblasti selhávají.😉Jinak,nemůžu jsi pomoci ale GUI 10. je pořád otřesné,celkově pojetí dlaždic a desktopu je prostě fail.Doufám že se MS.jednou konečně poučí,bohužel doba evidentně k tomu ještě nedozrála3-[
To, jak Microsoft vidí buducnost počítačů, je úzce spojeno s Microsoft Surface, který má být vzorem i pro ostatní výrobce. Bez dlaždic a všeho, co s nimi souvisí, se dá takové zařízení i s přikoupenou klávesnicí používat jen z půlky. Jestli nesnesete dlaždice, uvažoval bych o jiné platformě.
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 7. 2015 14:37
No zrovna u Surface bych moc veselou budoucnost nepředpokládal.Cela WM/WP platforma silně směřuje k těžkému fiasku.Poslední kroky kolem Lumii a postupném vydávání aplikací pro Android pomalu dříve než na vlastní OS nebudí moc důvěry...Na forech se často objevuje názor že Desítky rozhodnou o budoucnosti celé mobilní platformy.Uvidíme,ale na zázrak dnes asi nevěří ani MS.Stejně tak se nedá počítat s tím že Surface jakkoliv významně ovlivní trh kolem tabletů...Takže,spíše doufám že MS. dospěje podobně jako u 8. k rozhodnutí pomalu ale jistě Metro/dlaždice likvidovat.8.1 byl již jeden krok,Desítky jsou druhý a příští upgrade může být další krok...A po pravdě,nevěřím že Desítky budou nějak výrazně růst,i když přejdou všichni majitelé 8.1 a část z Sedmiček,pořád to bude bída nad bídu.Předpokládám že Sedma bude ještě hodně dlouho kralovat na první pozici.Tím ovšem neříkám že jsem z toho nadšen.😉
A dá se to opravdu srovnávat? Přechod na Windows 8 byl, pokud si pamatuji dobře, zadarmo jen pro ty co zakoupili Windows 7 krátce před vydáním osmiček. Takže pro spoustu lidí opravdu nebyl žádný podstatný důvod kupovat nový systém, zvlášť po dost chladném přijetí změn.Tady jde ovšem o systém napravující spoustu nepopulárních změn v 8/8.1, který je pro všechny majitele předchozích dvou verzí zadarmo. Řekl bych že počet instalací 8.1 překoná vcelku rychle a z podílu sedmiček do roka ukrojí znatelně.
Pokud si dobře vzpomínám, tak zadarmo neměl přechod na Windows 8 nikdo. Ti co koupili počítač s Windows 7 (nikoliv samotný systém!) cca. půl roku před vydáním Windows 8, museli za upgrade pořád zaplatit 15 USD resp. 15 € (u nás tenkrát necelých 400 Kč). Pro ostatní to bylo za 30 USD/€ (necelých 800 Kč). Na druhou stranu to byl vždy (bez ohledu na původní verzi) upgrade na Windows 8 Pro. Nabídka ale platila jenom od vydání Windows 8 do konce ledna 2013, tedy jen něco málo přes čtvrt roku.
Zajímavé , jak ta konkurence s moderním desktopem má obrovský podíl na trhu😃 Asi to zas tak super nebude.
Odkdy kvalita souvisí s podílem na trhu? :)
Oprava😀Opravdu chce někdo tvrdit že 8.1 NEjsou totální fail?
8.1 mám na pracovním NTB. Se Star8 se to používá jak sedmičky. Žádnou feature která by mě tam ale zaujala jsem nenašel, jen mi občas nefunguje wi-fi. Třeba restartovat celou síťovku. Osmičky prostě další OS od MS. S desítkami to vidím podobně - používat se to dá, ale není moc důvodů k upgradu.
Filias naprostá pravda 🙂
Asi na desítky přejdu v rámci totální reinstalace Windows 7, které to po letech již potřebují. Ale asi si počkám na první reakce a snad možná raději první opravy...
Tohle v ntb pořeším pomocí dualbootu. Testnu desítky a programy, které budou mít problémy půjdou na sedmičky a je to. Akorát budu muset na sedmičkách jít do ilegality, což mě po těch letech moc netěší 😀
No já současné W8.1 používám vlastně jen kvůli Lightroomu, když dělám fotky. Má pro mně nějaký význam dělat upgrade na w10? Na internet přes windowsy ani moc nechodím, nanejvýš si pustím rádio. Ale mám dotaz:Mám CanoScan 9950F. Zatím ho na W8.1 honím pomocí driverů z W7 a nemám problém. Podle canonu to nebude chodit, protože není driver pro W8🙂 No mně to chodí bez problémů. Ale zajímalo by mě, jestli je v příslušné sekci windows takový rozdíl u W10, že by mi to nechodilo s těmi starými drivery, nebo nemusím mít obavy. Nerad bych měl W10 a na jiném disku ještě W8 kvůli scaneru a nový si nehodlám kupovat.
Názor byl 2× upraven, naposled 29. 7. 2015 12:46
Teď asi ne, ale během roku bych update provedl, ať si prodloužíš životnost systému :) Windows 10 by snad podle všeho měly mít podporu updatů napořád.
Ohledně toho CanoScanu – máme doma a v příbuzenstvu asi čtyři různě staré modely. Potýkal jsem se v minulosti s problémy neexistujících či nefunkčních driverů na win 7, či win 8. U novějších scanerů fungují docela dobře WIA drivery od výrobce, jsou-li dostupné, a scanovat se dá pak prostřednictvím aplikací třetích stran. Skutečně spolehlivým a funkčním řešením je ale VueScan (http://www.hamrick.com),... ten má, jestli jsem je dobře pochopil, svoje drivery na velký mnoství scannerů, a svůj vlastní funkční, přehledný a spolehlivý software. Odradit předpokládám může cena za full verzi ($90), v tom případě se hodí vědět, že svět warezu VueScan zná 🙂
Standard edice VueScan je za 40 dolků a jsou v tom roční updaty. Pravda, nepodporuje skenování filmů a nemá OCR, Profi za 90 je už dost kombajn.
Hned v první části článku je překlep. Nemá tam být "první šťastlivci", ale "první nešťastníci".
Teda nemám ve zvyku lézt na tučňáčí orgie, proč tak činíte vy ? B-]
Nevím proč. Z hlediska UI mi to oproti 8.1 připadá jako značné zlepšení. Ještě mají co dohánět, ale je to na dobré cestě.
IT supportNechápem tvoju reakciu. Ak nemáš záujem o W10, prečo sa prihlasuješ na servery pojednávajúce o ňom a ešte dávaš k tomu príspevky?Ja sa nezaujímam o krížikové háčkovanie detského oblečenia, ale to neznamená, že teraz budem vyhľadávať servery, ktoré sa touto problematikou zaoberajú a budem tam dávať hlúpe príspevky.
Tak moment. To lepsi pripinani oken znamena, ze kdyz si pripnu okno k leve pulce obrazovky, tak v prave nebudu mit rozlozena okna jak jsem je mel predtim, ale nahradi se seznamem oken a jediny zpusob jak tam neco zobrzit je pripnout neco i do prave pulky?
Pokud se SnapAssist objeví v nežádoucím momentu, stačí v něm kliknout na prázdné místo mezi náhledy oken - na pozadí se zobrazí všechna okna, jak byla uspořádána předtím.
Diky. Uz jsem se lekl ze to je zas neco ve stylu zlepseni i za cenu zruseni stare funkcionality.
Když při zobrazení toho seznamu klikneš mimo, tak to znamená, že na pravou půlku nic nechceš a vše zůstane tak jak bylo.Tato featura lze v nastavení ovšem taky vypnout.
OMG lol, to už si tam raději nahoďte první verzi OS X a i tak budete generace před tímto. Vznešenost nikde.
Někdo chce od notebooku u jiné věci, než vznešenost. B-]
jasne a 3/4 softu muzu zahodit
Debilní rada pro debily?
Tak klíč co je v Biosu v notebooku to nesežralo. Stejně tak i z OEM štítku z jiného notebooku. Takže napřed upgrade. Potom vyčtení nového klíče softem Produkey a následně čistá instalace. OMFG 😀Ale lítá to na Broadwellu a Samsung SSD B-]
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 7. 2015 10:16
Nemám teda vyzkoušeno, ale na některých fórech čtu, že stačilo klíč nezadat a přihlásit se svým MS účtem.
Ten účet, resp. jeho neexistence bude zřejmě taky jeho problém😉
První instalaci nutno provést jako upgrade na řádně aktivovaných Win 7/8/8.1 aby mohlo dojít k ověření aktivace. PC bude potom považováno za aktivováno. Následně možno, pokud si přejete, smazat a provést čistou instalaci a přihlásit se pod MS účtem, product key netřeba zadávat, bude již aktivováno.
Můžu se zeptat, to si někde četl, nebo to máš i vyzkoušené?
Mám osobně vyzkoušeno (Win 8.1 přes Microsoft account)
Jen bych ještě doplnil, že po upgrade na WIN10 musí uživatel počkat na aktivaci, nebo aktivaci provést/vynutit ručně. Mně to cca 30min po upgrade hlásilo chybu, že produkt nelze aktivovat (přecházel jsem z legálních Win 8.1 Media Pack). Opakovanými pokusy se to nakonec podařilo a Win 10 Pro se mi aktivoval (je důležité u upgrade zadat svůj MS účet). Servery MS zažívají horké chvilky...Jinak, co se týká produkčního klíče, tak ten je evidentně pro všechny upgrade licence WIN10 sejný (končí "9MPGT-3V66T").
No už jsem se lekl, že tu nic o W10 nebude 😀 Rok předtím nás zásobujete denně dvěma články a poslední týden ticho po pěšině..
Mám tu jeden dotaz. Jak mám udělat, aby se okno toho "moderního nastavení" vždy otevíralo jako nové. Pokud mám například otevřeno okno s aktualizací a mezitím jdu do jiného nastavení, tak se neotevře nové okno jako u staré nabídky, ale přepne se to aktualizační.. a popravdě mě to dost sere..
Hawkey, sice se tu v posledních dnech o W10 moc nepsalo, ale bylo to opravdu potřeba? Vše už bylo řečeno milionkrát a nic nového ke psaní prostě asi nebylo. Přestože se na W10 těším, jsem rád, že už se psalo i o něčem jiném :)
Tak bylo to myšleno trochu s nadsázkou, to je jasné 😀
Tak to pak jo :)
Tak zrovna platí Google, co by psali o nějakých "Windows", že?
Asi nejdůležitější informace tu opět není.ISO pro čistou instalaci je možné získat zde:https://www.microsoft.com/cs-cz/software-download/w... ...
error..
No jo, už to jede.. asi pěkně přetížený 😀
Nevíte, jestli bude možné nový systém aktivovat i pomocí nějakého aktivátoru, nebo jinak jej zlegalizovat?
Na kickass už je aktivátor.
Dík. Jak to je s licenčním klíčem?
"Obyčejným smrtelníkům zatím bude fungovat jen upgrade, protože k čisté instalaci budete potřebovat licenční klíč, a ten ještě Microsoft nenabízí a není možné použít klíč ze Sedmiček nebo Osmiček. Předplatitelé služby MSDN už ale desítky mohou stahovat i s klíčem."Tak zatím nic.
Dá se to udělat takhle, zkoušel jsem to podle toho:http://www.tipy-a-triky.cz/2015/08/01/jak-na-cistou-... ... Je to sice vopruz, ale kdo chce čistou instalaci místo upgrade, tak mu asi nic jiného nezbývá (kromě koupě nové licence😁. Holt se musí nadvakrát - upgrade, získat klíč, čistá instalace.
Souhlasím s tebou a moc díky! 🙂
A ví někdo co je to za verze. Předpokládám že Windows 10 jsou ty HOME, ale co pak ty Windows 10 KN a Windows N...Co to je za zkratky?
N jsou bez Windows Media Playeru - podle rozhodnutí Evropské komise musí být na trhu.K je speciální verze pro Jižní Koreu
Tak už to vydali jako samostatný „článek“ :)
to je ilegální, dostaneš BANápropó, co kdybych chtěl vyzkoušet Appluv os, OS X, je někde možný jeho ISO, či beta ISO stáhnout taky takhle ?
Samozřejmě. Stáhneš ho na torrentech, případně přes AppStore.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.