Windows 10 budou za předplatné nejen pro firmy, ale i pro běžné uživatele

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 240

Názory k článku

14. 02. 2019 07:48

Čekal jsem, kdy to přijde. Ono logicky ... dřív vydal MS verzi OS, lidé si ji koupili. Za pár let vydal novou verzi OS a lidé si ji koupili. A tak dále. I když si koupili krabicovou verzi, která byla přenosná a mohli ji použít na zcela nové PC, tak nakonec systém zastaral a prostě museli si koupit další novou verzi. S Windows 10 ale přišel prvek, kdy si lidé mohou koupit krabicovou volně přenosnou verzi a získají licenci od systému, který se bude pravidelně 2x do roka aktualizovat na novou verzi. Vždy tak budou mít aktuální verzi Windows bez nutnosti kupovat novou licenci. A tady mi nějak nesedělo, kde na tom Mrkvosoft chce vydělávat. Jediná cesta je, že z Windows udělá službu a bude se za ní platit. Ostatně už nějakou dobu to zkouší s Office 365, kde zatím nemá úplně pozitivní ohlas. A nějak si nedovedu představit, proč bych měl na Windows platit paušál a jaké cloudové služby chce k tomu přidat, které nejsou již v paušálu za Office 365 a mohly by někoho zajímat natolik, aby za ně platil. Protože prozatím třeba takový Store je absolutně zbytečná záležitost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 01. 2019 21:57

Zatím tu nepadla zásadní informace, totiž jestli bude u předplacené verze povinný MS účet, předpokládám, že ano. V případě kompromitace tohoto účtu (třeba z politických důvodů) může být uživatel elegantně odstřihnut - nebudou aktualizace, nebude přístup do MS Store, přestane fungovat Skype, nebudou přístupná data v cloudu apod. Nějaký měsíční desátek je proti tomu prkotina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 01. 2019 15:36

Co se dá dělat. Linux ke mně domů na desktop nesmí. Od té doby co jsem 4 dny rozcházel takovou banalitu jako zvuk a musel sám debugovat ALSA Driver abych zjistil že tam při určité kombinaci HW je bug. Tak si radši zaplatím za Win.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 01. 2019 08:15

Mam pocit, ze polovina lidi skoncila u nadpisu. Nebojte. Vy, co jste nechteli platit doted, tak platit nemusite ani v budoucnu ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 01. 2019 10:15

Jak by to Microsoft mohl asi udělat, aby mu každý platil. Je to velmi jednoduché v určitý okamžik ukončí podporu a kdo si ji nezaplatí nebude moci aktualizovat. V důsledku kdo nebude mít aktualizovaný systém nenainstaluje nový software. Takže i když budete offline a aktualizace nebudete potřebovat, protože Vám nebude hrozit napadení přes nějakou díru v systemu, nový software nerozjedete. Už teď nelze spustit spousta věcí na Windows 7 bez servis packu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 01. 2019 15:46

Ne, děkuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 01. 2019 22:15

No, mě již od Windows 7 nikdo neodtrhne. Nechci systém, který mi neustále něco vnucuje a k tomu je spíše zhoršení než zlepšení oproti minulým verzím.
Firma Microsoft jde do kytek...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
22. 01. 2019 21:36

Mám W10 Pro, to znamená, že keď toto prejde, tak mi po čase zrušia licenciu a downgradujú mi systém na Home verziu? A následne budú odo mňa vyžadovať platenie predplatného za to, aby som znova mal Pro? Tak to by sa mal ten indický malamut, čo MS šéfuje poriadne zamyslieť nad tým, akú kravinu sa chystá urobiť. Nulovú podporu Cortany v slovenčine ešte oželiem, ale predplatné za licenciu na Pro verziu Windowsu 10, za to by si zaslúžil lopatou po čele a krompáčom do rozkroku. To je choré toto, celý tento prístup.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 01. 2019 18:54

Velký špatný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 01. 2019 18:44

Pokud by Linux umožňoval běh specializovaných grafických programů, respektive, kdyby vývojáři dělali linuxové verze, tak bych přešel už dávno. Ani ty hry už by mi nevadily, stejně už skoro nehraju a navíc je čím dál víc streemovacích služeb, kdyby už náhodou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
22. 01. 2019 18:29

V korporátním prostřední není přechod koncových stanic pryč od Windows vůbec takový problém jak si tu v diskuzi někteří představují. A už se to taky leckde regulérně testuje. Na plnohodnotnou práci od ředitele přes sekretářku či developera po účetní nebo vrátného stačí pouze cokoli (ChromeOS) s web prohlížečem a připojení do firemního VPN. V prohlížeči se spustí například Citrix klient a tím jakákoli debata o (ne)použitelných alternativách končí. Na administraci, náklady i bezpečnost je virtualizace desktopů velmi efektivní oproti těžkopádnému W7/10 na každém koncovém stroji a uživatele to nijak neomezuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
22. 01. 2019 18:17

Linuxáci, trochu zapomínáte, že i za Linux se platí, vývojáři nejsou živi ze vzduchu viz. MandrakeSoft, Redhat, nebo SuSE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 01. 2019 17:58

A takto sa konci era Windows...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 01. 2019 17:42

Ha ha ha,no platit za něco co nefunguje, to je jako házet peníze z okna. K ničemu. Ještě že je Linux, vždy je možnost se vyhnout MS a podobným korporacím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 01. 2019 15:14

Jako předplatit si luxusní pobyt v bublající žumpě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

no dalo se to čekat jenže on se Microsoft už nejednou spálil s jeho vizemi které se pak úplně nekonali. Ale třeba si sám začne podřezávat větev a lidé si konečně začnou hledat i aleternativu a ne jen systém jedné monopolní značky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 01. 2019 14:12

nekonecne bugy su v cene?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 01. 2019 13:15

Pro firmy je samozřejmě model předplatného mnohem lepší i pro cash-flow, protože jim zajišťuje stálý rovnoměrně rozprostřený příjem, resp. výdej v případě předplatitelů. V případě soukromých osob je motivace už problematičtější, zejména v situacích, kdy je trend, že po nich každý poskytovatel nějaké služby a stále častěji i produktu požaduje pravidelné měsíční předplatné. To by musel Microsoft do toho balíku přihodit hodně věcí a zároveň to dát za rozumnou cenu, zejména v chudších státech jako ČR nebo třetí svět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 01. 2019 13:11

Ha ha ha, prý předplatné, za ten jejich balast, tak to radši přestanu hrát hry na PC a nechám ho jako linuxovou stanici na internet a porno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 01. 2019 13:08

Článek je dost zavádějící. Samotné Windows 10 nesměřují v konzumní sféře k placenému předplatnému. Spíše se dá očekávat něco, jako známe z Freemium her - základní OS bude zdarma, ale za extra funkce typu cloud backup, lepší OneDrive, Office appky, streaming hudby, videa, GamePass apod. si budeme platit nějaké měsiční předplatné, pokud budeme chtít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 01. 2019 13:01

A když jsem ještě nedávno psal že MS míří k tomu, že Windows budou za předplatné jako SaaS, tak jsem dostal kýbl mínusů a lidi se mi smáli že jsem blázen.A tady to máte! Konce se blíží! Kajte se dokud je čas, hříšníci!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 01. 2019 11:31

To už jsem říkal od začátku Windows 10, že bude jednou placen jako služba, ale nikdo nechtěl věřit (a někteří mají iluze i nyní)! MS to nepochybně plánoval od okamžiku, kdy dosáhne miliardu uživatelů Windows 10. Samozřejmě placení softwaru jako služby (měsíčně / ročně) se vyplatí jim, ne nám, protože v součtu je to dražší ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
22. 01. 2019 11:20

Tak good luck...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 01. 2019 10:55

Tak já vám něco řeknu. Nedělá mi problém zaplatit za kvalitní SW nějakou přiměřenou cenu. Nějaký 3k za OS s novýma featurama na 5 let, s tím nemám problém. S čím ale problém mám je snaha odírat mě každej rok o "předplatné" za OS, kterej jde každým rokem víc a víc do kopru, má víc a víc šmírovacích a dalších kravin, co musím vypínat (vygooglete si "Jak udělat z Win10 desktopový systém"); bude mi zobrazovat reklamu, a k tomu mě všemožně otravovat, zakazovat a nařizovat co můžu se svým počítačem. Nepotřebuju tam desátou verzi kalkulačky v UWP, která je mimochodem jenom horší. Nepotřebuju 5 prohlížečů, který okamžitě nahradím jiným. Nepotřebuju bundlovanou candy crush sagu a netflix co musím mazat po každým updatu. Nepotřebuju, aby instalace toho OS měla 360 tisíc souborů, co se mažou (cleanmgr) 2 hodiny po každým updatu i na rychlým PC s SSD. Co naopak chci je, aby byl stabilní a spouštěl moje aplikace. Pokud možno korektně i na hi-dpi displeji a ne tu mazanici co předvádí windows. Bylo by třeba i hezký, aby kopírovací dialog po 30 letech bral v úvahu, z jakýho disku na jakej kopíruje, a třeba si batchoval operace, namísto zuřivýho seekování mezi 5 souborama. Chci aby aktualizace proběhla za minutu rozbalením .zipu a restartem, ne tím že mi DISM/winUpdate zaseká počítač na tři hodiny, během kterých to nemůžu přerušit. Od dob Win7 přinesly windows přesně 2 funkce, o který jsem stál (DX12 a lepší task manager). Zato přinesly tři tuny s prominutím kktin, který si za mě microsoft může strčit do špic, přesto jsem nucenej za ně neustále znova a znova platit, protože potřebuju windows k práci. Stejně tak jsem potřeboval Pro verzi office kvůli komunikaci s klienty přes Lync, a MS za ni chtěl 12k. Koupil jsem použitou za 1700, protože office mě neživí a zloděje podporovat nechci. Pointa je - moje znechucení praktikami a produkty microsoftu už dostupuje vrcholu. A pokud se rozhodne, že zkusí zákazníky odrbávat svou klasickou cenou 2-3k ROČNĚ i za OS + další za Office + VS, tak se mu na to vykašlu, nainstaluju linux, Rider a budu dělat v .NET core, nebo něčem jiným.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
22. 01. 2019 10:46

Mně se tahle politika docela líbí. Aspoň nás linuxáků bude zase o něco víc. Už teď nikdo z běžných uživatelů moc nepozná rozdíl mezi např. takovým Windows 10 a Linux Mint 19.1. Doma Linux, v práci Windows a běžně s prací přecházím mezi prostředími už cca 10 let. Rozdíl je akorát v rychlosti přihlášení (Windows jsou výrazně pomalejší). Je fakt, že u specialozovaného software to může být problém, ale běžná kancelářina (právník) mi funguje téměř bezešvě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (41)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
22. 01. 2019 10:17

Ono to tak horký nebude. Buďme upřímní, nebýt herního průmyslu, nemají Windows žádnou zásadní přidanou hodnotu.Jednorázový licence tu s náma budou, pravděpodobně, na věky. Ale velice pravděpodobně s reklamou a otravnými výzvami k upgrade.Největší problém by byl v tom, že nemalá část uživatelů zkrátka neumí nebo nechce platit kartou na internetu a tyto lidi by musel Microsoft že svýho systému vyloučit. Což si nemůže dovolit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

Když mám digitální licenci na Windows 10 pro svázanou s Microsoft ůčtem musím se bát předplatného?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 01. 2019 09:51

Za tu kvalitu jsem ochoten dát cca 10 Kč měsíčně za W10 PRO verzi. A i to je dost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 01. 2019 09:32

No, a je to tady. Pořád jsem přemýšlel, proč Microsoft tak silou mocí protlačuje Windows 10 a to dokonce tak, že nové procesory nesmí podporovat nižší Windows. A proč nelze jednoduše potlačit aktualizace. Teď už to vím: Operační systém se bude předplácet. Sice zdánlivě nižší částka, zato však častá a v součtu to bude dělat pěkný peníz, ne jak teď jednorázová platba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
22. 01. 2019 09:03

Tohle je cílené na firmy. Běžný člověk může být v klidu, pořád dostane OEM verzi s nákupem PC či notebooku.Čistě ze zvědavosti, znáte někdo někoho kdo si platí Office 365 pro domácí použití a nepoužívá ho nijak k pracovním záležitostem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (30)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
22. 01. 2019 09:01

Zatím MS mluví o tom, že uživatel bude mít MOŽNOST si předplatit sadu aplikací s OS a cloudem. Takže bych se neplašil. Zapadá to do cloudové strategie.MS dobře ví, že by po vynucení předplatného pro všechny uživatelská základna Windows řádově poklesla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 01. 2019 08:21

Možná lepší řešení než zaplatit balík za systém, který po pár aktualizacích přestane rozumně fungovat. Prostě nebudu spokojen, přestávám platit předplatné, odinstaluji a nainstaluji Linux

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (34)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 01. 2019 07:54

To se dalo očekávat už dlouho.Windows 10 Home jako OS zdarma s možností přikoupení aplikací. Ještě pořád se dají nainstalovat i aplikace i odjinud než ze Store, k Windows S je ještě dlouhá cesta, ale Microsoft si počká. A vy zatím máte možnost sledovat ve svých Windows reklamy.Windows 10 Pro jako placené Windows pro práci rovnou s Office 365 a všemi jeho výhodami. Firma si v klaudu rozjede i doménu, a nepotřebuju prakticky žádnou vlastní infrastrukturu. I ten NAV od Microsoftu může dneska běžet v klaudu.Musíme si zvyknout, nová doba přichází, za software se bude platit holt pěkně měsíčně. Může se vám to nelíbit, můžete s tím nesouhlasit, ale to je tak jediné, co s tím lze dělat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 01. 2019 07:36

Pokud to celé ve finále bude znamenat, že bez předplatného budou Win konečně bez MS cloudu, tak je to jen pozitivní zpráva. Dlouhou dobu čekám na to, že si budu moci koupit od MS čistý systém bez balastu okolo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (31)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor