Wi-Fi ve vlaku: Odpovídají už služby 21. století, nebo jsme stále v devadesátkách?

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 47

Názory k článku

12. 10. 2017 13:21

Přestal jsem odebírat časopis a brzo se asi vykašlu i na tyhle rádoby odborné plky. Pánové. V 90kách si lidé pořizovali první mobilní telefony, na jejich konci jej spousta lidí ještě vůbec neměla a že by v nich byla nějaká Wi-fi? Takže čím jsme v 90kách?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 10. 2017 18:56

Aby jste se náhodou bez té wifi nepodělali, před pár roky nikdo neznal ani mobil a taky to šlo a bez problémů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 10. 2017 11:05

tak sup sup, na kazdy drazni sloup, kde maj svoji privatni GSM sit jeste LTE od trojky a budou zeleznice pokryte "natotata"... jen by se muselo chtit, treba inspiraci, ze by dost stouply zisky, jenze ony nestoupnou, ono je to proste normalni, ze by LTE melo byt na vsech vlakovych trasach... inu jina zeme, jiny mrav.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 09. 2017 23:11

Vždycky jsem strašně rád, když můžu použít RegioJet, případně jinou konkurenci ČD. Kvůli wifi, ale nejen kvůli ní. ČD ten konkurenční boj prostě vzdávají, jak ohledně cen tak i služeb. Ale proč do státního podniku dávat schopné manažery, že...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 09. 2017 15:57

Byli jste někde vlakem za hranicemi?
ČD jsou ve Wi-Fi ve vlaku velmoc, ÖBB mají Wi-Fi pouze v Railjtech, DB pouze v ICE a ve dvojce navíc ještě velmi omezeně (Wi-Fi v ČD EC na Hamburk funguje jen ke státní hranici, za ní je to problém DB Netz, DB Fernvekehr (nedejbože by lidi chtěli Wi-Fi ve všech DB (I)CE, když to může být na tom vzdáleném východě) a složitých německých zákonů na free Wi-Fi.Jinak co se zkušeností týče, tam, kde si to dělaly ČD samy (Telematika) nebo Škodovka (Regio/InterPanter) to funguje, u RegioSharků to dělali Poláci a ... výsledek tomu tak trochu odpovídá, funguje to jak kdy. Od prosince bude navíc Wi-Fi na všech (nově zavedených) expresech linky Ex6 Praha - Plzeň - Cheb/Mnichov (modernizovanými ex-ÖBB Bmz a na trasy již jezdícímí Bdmpee).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 09. 2017 13:37

proč v 90s? a ne třeba 70s? Neznám nikoho, kdo si vybírá spoj podle wifi. Tolik jich zase není. Ale ten dramatický výraz, jaký má redaktor.... wifi ve vlacích je jen marketing, který musí přežít jen pár let, než bude mít každý svůj dostatečný datový internet. Článek existuje, nic jsme se nedozvěděli, hlasuji pro Lupu technetu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
30. 09. 2017 11:36

Panthery ČD na trati 130: občas jezdím z TPC buď do ÚNL nebo do BÍL a cca v 50% se mi stane, že se telefonem na vlakovou WiFi nepřipojím... je k dispozici, ale nedostanu IP adresu...
Problém bych viděl ve špatný konfiguraci DHCP serveru na routeru, kterej má nejspíš příliš dlouhý TTL u přiřazenejch adres, jak se lidi v soupravě vyměňují, velmi brzo se naplní kapacita adresního rozsahu a když je tam dlouhá rezervace, nový zařízení už není možný do rozsahu přidat...
Zkrátka nějakej dement tam neumí nastavit routery...
Jo a stávalo se mi to i v dálkovejch autobusech do Prahy a zpět, ale už 2 roky jsem nejel, tak nevím aktuální stav...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 09. 2017 11:14

Takze jsem se dozvedeli, ze v Regiojetu wifi jakz takz funguje; v ceskych drahach obcas je a obcas neni pritomna. Redaktori, ptam se: jste se svou odvedenou praci spokojeni?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 09. 2017 10:47

takze aby bylo jasno na trati brno ostrava tedy pres vyskov jezdi snad ty nejstarsi vlaky co drahy maji a wifi tam neni ani nahodou
jedine zlepseni za poslednich x let je to ze tam chodi jidlonozka na voziku vozi kafe pivo ...
alespon ceny ma dobre kafe caj za 10 pivo desitka budvar 22

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
30. 09. 2017 10:38

Základem problému WIFI ve vlaku je fakt, že mnoho dálkových vlaků jezdí pustinou bez signálu, takže je WIFI uplně k ničemu. I nejvýdělečnější trať v ČR Praha-Ostrava má mraky míst, kde není vůbec žádný signál, takže nějaké WIFI je zcela k ničemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
30. 09. 2017 10:14

Trocha doplňujících informací, které pány redaktory nenapadly.
U Regiojetu záleží na který vagon člověk narazí. Pokud to je jeden z prvních, které jezdily mezi Ostravou a Prahou, má smůlu a připojit se může tak leda ve velkém městě. Do novějších pak instaloval lepší vícesim LTE modemy, tak je to OK.ČD mají v Pendolinech a Railjetech vícesimkové LTE modemy se SIM od T-Mobile a O2, díky tomu člověk chytne signál i v Bezpráví. Zároveň v obou těchto vlacích ČD mají rovněž svůj portál, stejně jako Regiojet. Portál není, a celkově horší připojení k internetu je v railjetech OBB, čili červených z Rakouska. Ti mají sice podobnou techniku, ale české SIM mají jen od jednoho operátora.Jak je to v InterPanterech s portálem nevím, ale připojení k netu jde rovněž přes SIM T-Mobile a O2. Modernizované dálkové vagony dnes už většinou WiFi mají, ale ne všechny, to se postupně doinstalovává. Ovšem všude se instaluje podobná technika, čili LTE vícesim modem, do kterého jsou SIMky od O2, T-M a pak od zahraničních operátorů podle toho, na jakou linku je vůz nasazen. Portál v nich ovšem není. Regionální vozidla WiFi rovněž mají, v RegioPanterech moc problém není, v RegioSharcích je to horší, tam to dělali poláci a ne moc dobře. Záverem: WiFi funguje vždy, ale připojení k internetu je problematické. Protože LTE i 3G je kolem kolem tratí v širé krajině mizerné, ani sebelepší technika tomu moc nepomůže. Tady musí zapracovat operátoři.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 09. 2017 09:53

Na trase Břeclav-Brno-Olomouc jezdí ty nové Pantery a tam si na WIFI nemůžu stěžovat. I když jede natřískaný vlak z Brna. Rychlost mě nenapadlo měřit, ale v pohodě sleduju svoji internetovou TV, kterou mám na tabletu. Takže alespoň těch 5Mbit to udělá, když jede narvaný vlak ve špičce ve 3 hodiny odpoledne. RegioJetem sem ještě nejel, denně jezdím s tím Panterem. V rakouském Railjet se mi na WIFI ještě nikdy nepodařilo připojit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 09. 2017 09:31

No z mojí zkušenosti bývají různé lokálky mezi vesnicemi mnohem modernější, než "rychlíky" na hlavních tratích a dost často mívají i wifi. Několikrát se mi ale už stalo že wifi sice byla k dispozici, ale nebyla dále připojena k internetu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 09. 2017 08:44

U nás tedy jezdí vlak stále z roku 1960? Daleko více jak wifi ve vlaku mě trápí to, že vlak většinu cesty jede 50km/h.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
30. 09. 2017 08:03

Zhýčkaná brněnská omladina vyžaduje Wifinu zdarma ve vlacích. Pokud cestujete po republice autem, taky tam žádnou Wifinu zdarma nemáte. Vy deb*lní geekové potřebujete "pracovat" na notebooku i v Moravském krasu, místo abyste se pár minut kochali krajinou ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
m.m
30. 09. 2017 01:26

Ach ten přehravač.
Používáte FlowPlayer místo původního Youtube. Ok, proč ne. Zde si můžete cpát vlastní reklamy a máte z toho větší zisky. taky se to třeba lépe sleduje a optimalizuje a pak je otázka práv.
Na druhou stranu Youtube umí ChromeCast, zatím co Váš FlowPlayer to umí taky, jen to u Vás nikdo nerozchodil.Přímo na jejich stránce je ukázka, která funguje. https://flowplayer.com/features/player/Myslím, že hodně lidí takto "konzumuje" video obsah. Tak proč Váš "update" přehrávače je pro uživatele z pohledu komfortu používání vlastně "downgrade"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor