Waymo pokračuje v rozvoji, v blogovém zápisku na Medou totiž oznámilo plán výstavby nového výrobního závodu v Michiganu. Stát s bohatou automobilovou minulostí a složitou současností (Detroit) má být další základnou automobilového startupu.
Firma by v Michiganu chtěla zaměstnat až několik se lidí, kteří by zde prováděli jak testování autonomní technologie v severských podmínkách, kde na rozdíl od Kalifornie i pravidelně sněží, tak implementaci technologie do nových vozů.
Právě v tom totiž výhledově spočívá byznys Wayma. Waymo nechce být automobilkou, která bude vyrábět autonomní vůz, ale chce vyvinout systém (hardware i software), který bude možné nainstalovat do stávajícího vozu. S tím by mu měla pomoci další společnost – Magna, která se specializuje na integraci pokročilých technologií v automobilovém průmyslu.
Po chryslerech a jaguarech by tedy právě zde mělo dojít k instalaci technologie Waymo do vozů dalších značek, se kterými firma uzavřela nebo ještě uzavře partnerství. Cílem by přitom měla být druhá nejvyšší míra autonomní úrovně – L4, která by měla alespoň po technické stránce umožnit prakticky plnou autonomii v určité podporované lokalitě.
Úrovně L5 se jen tak nedočkáme
Nejvyšší úroveň L5 pak zcela nahrazuje člověka v globálním měřítku – od Los Angeles po Valašské Klobouky. Od subtropického klimatu Kalifornie a Arizony po listopadový smog na Ostravsku. Nutno podotknout, že taková autonomní technologie zatím neexistuje a nejspíše ještě nějaký čas existovat nebude, protože i Waymo, které je v komercializaci zdaleka nejdále, provozuje autonomní taxi jen v úseku zhruba 160 km2 na předměstí Phoenixu.
A i v rámci tohoto autonomního komerčního taxi Waymo One za volantem stále sedí profesionální řidič, který může v případě problémů kdykoliv převzít plnou kontrolu. Stále se tedy nejedná o autonomní taxi se všemi ekonomickými výhodami v pravém slova smyslu.
Podle skeptiků si na L5 počkáme ještě několik desítek let, počítači za volantem totiž chybí lidská schopnost abstrakce.