Waymo | Autonomní vůz

Waymo v Michiganu postaví fabriku na chytrá auta. Jeho technologie má fungovat jako plugin

Waymo pokračuje v rozvoji, v blogovém zápisku na Medou totiž oznámilo plán výstavby nového výrobního závodu v Michiganu. Stát s bohatou automobilovou minulostí a složitou současností (Detroit) má být další základnou automobilového startupu.

Firma by v Michiganu chtěla zaměstnat až několik se lidí, kteří by zde prováděli jak testování autonomní technologie v severských podmínkách, kde na rozdíl od Kalifornie i pravidelně sněží, tak implementaci technologie do nových vozů.

Právě v tom totiž výhledově spočívá byznys Wayma. Waymo nechce být automobilkou, která bude vyrábět autonomní vůz, ale chce vyvinout systém (hardware i software), který bude možné nainstalovat do stávajícího vozu. S tím by mu měla pomoci další společnost – Magna, která se specializuje na integraci pokročilých technologií v automobilovém průmyslu.

Po chryslerech a jaguarech by tedy právě zde mělo dojít k instalaci technologie Waymo do vozů dalších značek, se kterými firma uzavřela nebo ještě uzavře partnerství. Cílem by přitom měla být druhá nejvyšší míra autonomní úrovně – L4, která by měla alespoň po technické stránce umožnit prakticky plnou autonomii v určité podporované lokalitě.

Úrovně L5 se jen tak nedočkáme

Nejvyšší úroveň L5 pak zcela nahrazuje člověka v globálním měřítku – od Los Angeles po Valašské Klobouky. Od subtropického klimatu Kalifornie a Arizony po listopadový smog na Ostravsku. Nutno podotknout, že taková autonomní technologie zatím neexistuje a nejspíše ještě nějaký čas existovat nebude, protože i Waymo, které je v komercializaci zdaleka nejdále, provozuje autonomní taxi jen v úseku zhruba 160 km2 na předměstí Phoenixu.

A i v rámci tohoto autonomního komerčního taxi Waymo One za volantem stále sedí profesionální řidič, který může v případě problémů kdykoliv převzít plnou kontrolu. Stále se tedy nejedná o autonomní taxi se všemi ekonomickými výhodami v pravém slova smyslu.

Podle skeptiků si na L5 počkáme ještě několik desítek let, počítači za volantem totiž chybí lidská schopnost abstrakce.

Diskuze (5) Další článek: Startup Coral Vita staví první pozemní korálovou farmu na světě. Chce obnovovat útesy

Témata článku: Technologie, USA, Doprava, Automobily, Alphabet, Waymo, Autonomní vůz, Taxi, Plugin, Technická stránka, Michigan, Pravé slovo, Případ, Chytré auto, Waymo one, Fabrika, Kalifornie, Ekonomická výhoda, Arizona, Pokročilá technologie, Autonomní úroveň, Phoenix, Magna, Los Angeles, Nový vůz, Profesionální počítače na Mall.cz


Určitě si přečtěte

Český Turris MOX: Nejbláznivější síťový počítač nejen pro fanoušky Lega

Český Turris MOX: Nejbláznivější síťový počítač nejen pro fanoušky Lega

** CZ.NIC začal prodávat svůj Turris MOX ** Z několika základních jednotek postavíte skoro cokoliv ** Kompletní Wi-Fi router, rozsáhlý switch i univerzální linuxový server

Jakub Čížek | 32

Dnes nastal konec Windows 7. Ale nepropadejte panice, počítač vám nastartuje i zítra

Dnes nastal konec Windows 7. Ale nepropadejte panice, počítač vám nastartuje i zítra

** Dnes končí podpora Windows 7 a systém formálně umírá ** Co to ale znamená v praxi a bude mi PC fungovat i zítra? ** A mohu i v lednu 2020 zdarma přejít na Windows 10?

Jakub Čížek | 121

Windows 10X už si můžete vyzkoušet. Novému systému Microsoft zjevně věří

Windows 10X už si můžete vyzkoušet. Novému systému Microsoft zjevně věří

** Windows 10X přijdou již ke konci roku ** Microsoft vydal emulátor, kde systém ukázal ** Vývojáři musí upravit své aplikace

Vladislav Kluska | 62

ReactOS: Zapomenuté a open-source Windows, které nevyrobil Microsoft

ReactOS: Zapomenuté a open-source Windows, které nevyrobil Microsoft

** Představte si svobodné Windows. Bláznivá vize? ** Vývojáři je přitom začali psát už před více než dvaceti lety ** Jmenují se ReactOS a spustíte na nich i Total Commander

Jakub Čížek | 53



Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test autokamer

Test ATX skříní

Jak surfovat pohodlně

Sportovní aplikace

Jak funguje procesor