Nyní vozy Firefly nahrazují minivany Chrysler Pacifica

Nyní vozy Firefly nahrazují minivany Chrysler Pacifica

Nyní vozy Firefly nahrazují minivany Chrysler Pacifica

Nyní vozy Firefly nahrazují minivany Chrysler Pacifica

Chrysler Pacifica se už prohání v umělém městě Castle bez jakéhokoliv řidiče

Chrysler Pacifica se už prohání v umělém městě Castle bez jakéhokoliv řidiče

Nechybí ani ovládání pro cestující. Palubní deska je tu jen od toho, aby bylo možné automobil řídit i tradiční cestou.

Nechybí ani ovládání pro cestující. Palubní deska je tu jen od toho, aby bylo možné automobil řídit i tradiční cestou.

Aby měly vozy bez řidiče důvěru, cestujícím vše zobrazují na velkých displejích

Aby měly vozy bez řidiče důvěru, cestujícím vše zobrazují na velkých displejích

Waymo testuje robotické taxu třeba na předměstí Phoenixu. Za volantem ale ve skutečnsoti sedí profesionální řidič, který vždy může převzít řizení.

Waymo testuje robotické taxu třeba na předměstí Phoenixu. Za volantem ale ve skutečnsoti sedí profesionální řidič, který vždy může převzít řizení.

Minivany Chrysler Pacifica

Minivany Chrysler Pacifica

Waymo testuje robotické taxu třeba na předměstí Phoenixu. Za volantem ale ve skutečnsoti sedí profesionální řidič, který vždy může převzít řizení.

Waymo testuje robotické taxu třeba na předměstí Phoenixu. Za volantem ale ve skutečnsoti sedí profesionální řidič, který vždy může převzít řizení.

Waymo testuje robotické taxu třeba na předměstí Phoenixu. Za volantem ale ve skutečnsoti sedí profesionální řidič, který vždy může převzít řizení.

Waymo testuje robotické taxu třeba na předměstí Phoenixu. Za volantem ale ve skutečnsoti sedí profesionální řidič, který vždy může převzít řizení.

Nyní vozy Firefly nahrazují minivany Chrysler Pacifica
Chrysler Pacifica se už prohání v umělém městě Castle bez jakéhokoliv řidiče
Nechybí ani ovládání pro cestující. Palubní deska je tu jen od toho, aby bylo možné automobil řídit i tradiční cestou.
Aby měly vozy bez řidiče důvěru, cestujícím vše zobrazují na velkých displejích
9
Fotogalerie

Waymo v Michiganu postaví fabriku na chytrá auta. Jeho technologie má fungovat jako plugin

Waymo pokračuje v rozvoji, v blogovém zápisku na Medou totiž oznámilo plán výstavby nového výrobního závodu v Michiganu. Stát s bohatou automobilovou minulostí a složitou současností (Detroit) má být další základnou automobilového startupu.

Firma by v Michiganu chtěla zaměstnat až několik se lidí, kteří by zde prováděli jak testování autonomní technologie v severských podmínkách, kde na rozdíl od Kalifornie i pravidelně sněží, tak implementaci technologie do nových vozů.

Právě v tom totiž výhledově spočívá byznys Wayma. Waymo nechce být automobilkou, která bude vyrábět autonomní vůz, ale chce vyvinout systém (hardware i software), který bude možné nainstalovat do stávajícího vozu. S tím by mu měla pomoci další společnost – Magna, která se specializuje na integraci pokročilých technologií v automobilovém průmyslu.

Po chryslerech a jaguarech by tedy právě zde mělo dojít k instalaci technologie Waymo do vozů dalších značek, se kterými firma uzavřela nebo ještě uzavře partnerství. Cílem by přitom měla být druhá nejvyšší míra autonomní úrovně – L4, která by měla alespoň po technické stránce umožnit prakticky plnou autonomii v určité podporované lokalitě.

Úrovně L5 se jen tak nedočkáme

Nejvyšší úroveň L5 pak zcela nahrazuje člověka v globálním měřítku – od Los Angeles po Valašské Klobouky. Od subtropického klimatu Kalifornie a Arizony po listopadový smog na Ostravsku. Nutno podotknout, že taková autonomní technologie zatím neexistuje a nejspíše ještě nějaký čas existovat nebude, protože i Waymo, které je v komercializaci zdaleka nejdále, provozuje autonomní taxi jen v úseku zhruba 160 km2 na předměstí Phoenixu.

A i v rámci tohoto autonomního komerčního taxi Waymo One za volantem stále sedí profesionální řidič, který může v případě problémů kdykoliv převzít plnou kontrolu. Stále se tedy nejedná o autonomní taxi se všemi ekonomickými výhodami v pravém slova smyslu.

Podle skeptiků si na L5 počkáme ještě několik desítek let, počítači za volantem totiž chybí lidská schopnost abstrakce.

Určitě si přečtěte

Články odjinud