Nyní vozy Firefly nahrazují minivany Chrysler Pacifica

Nyní vozy Firefly nahrazují minivany Chrysler Pacifica

Nechybí ani ovládání pro cestující. Palubní deska je tu jen od toho, aby bylo možné automobil řídit i tradiční cestou.

Nechybí ani ovládání pro cestující. Palubní deska je tu jen od toho, aby bylo možné automobil řídit i tradiční cestou.

Aby měly vozy bez řidiče důvěru, cestujícím vše zobrazují na velkých displejích

Aby měly vozy bez řidiče důvěru, cestujícím vše zobrazují na velkých displejích

Chrysler Pacifica se už prohání v umělém městě Castle bez jakéhokoliv řidiče

Chrysler Pacifica se už prohání v umělém městě Castle bez jakéhokoliv řidiče

Alespoň částečně dobrou zprávou pro Levandowskiho je fakt, že nebude muset nastoupit do výkonu trestu okamžitě. Soudce rozhodl, že za mříže půjde až po odeznění pandemie koronaviru. Reagoval tak na skutečnost, že během ročního domácího vězení prodělal Levandowski dva zápaly plic, a proto mu hrozilo vysoké riziko onemocnění COVIDem-19.

Alespoň částečně dobrou zprávou pro Levandowskiho je fakt, že nebude muset nastoupit do výkonu trestu okamžitě. Soudce rozhodl, že za mříže půjde až po odeznění pandemie koronaviru. Reagoval tak na skutečnost, že během ročního domácího vězení prodělal Levandowski dva zápaly plic, a proto mu hrozilo vysoké riziko onemocnění COVIDem-19.

Nyní vozy Firefly nahrazují minivany Chrysler Pacifica

Nyní vozy Firefly nahrazují minivany Chrysler Pacifica

Waymo testuje robotické taxu třeba na předměstí Phoenixu. Za volantem ale ve skutečnsoti sedí profesionální řidič, který vždy může převzít řizení.

Waymo testuje robotické taxu třeba na předměstí Phoenixu. Za volantem ale ve skutečnsoti sedí profesionální řidič, který vždy může převzít řizení.

Nyní vozy Firefly nahrazují minivany Chrysler Pacifica

Nyní vozy Firefly nahrazují minivany Chrysler Pacifica

Waymo testuje robotické taxu třeba na předměstí Phoenixu. Za volantem ale ve skutečnsoti sedí profesionální řidič, který vždy může převzít řizení.

Waymo testuje robotické taxu třeba na předměstí Phoenixu. Za volantem ale ve skutečnsoti sedí profesionální řidič, který vždy může převzít řizení.

Waymo testuje robotické taxu třeba na předměstí Phoenixu. Za volantem ale ve skutečnsoti sedí profesionální řidič, který vždy může převzít řizení.

Waymo testuje robotické taxu třeba na předměstí Phoenixu. Za volantem ale ve skutečnsoti sedí profesionální řidič, který vždy může převzít řizení.

Nechybí ani ovládání pro cestující. Palubní deska je tu jen od toho, aby bylo možné automobil řídit i tradiční cestou.
Aby měly vozy bez řidiče důvěru, cestujícím vše zobrazují na velkých displejích
Chrysler Pacifica se už prohání v umělém městě Castle bez jakéhokoliv řidiče
Alespoň částečně dobrou zprávou pro Levandowskiho je fakt, že nebude muset nastoupit do výkonu trestu okamžitě. Soudce rozhodl, že za mříže půjde až po odeznění pandemie koronaviru. Reagoval tak na skutečnost, že během ročního domácího vězení prodělal Levandowski dva zápaly plic, a proto mu hrozilo vysoké riziko onemocnění COVIDem-19.
11
Fotogalerie

Waymo je na koni. Jako jedno z mála nepřerušilo testy a chce dobýt Kalifornii

Po fatálním střetu autonomního Uberu s chodcem na předměstí Phoenixu se zájem přesunul zpět do Kalifornie, která od počátku dubna přijímá žádosti k povolení plně-autonomního řízení. Přihlásilo se i Waymo z holdingu Alphabet.

Kalifornie se plně-autonomnímu testování na veřejných komunikacích dlouho bránila, když však firmy začaly přenášet své testy do dalších států unie – třeba zrovna do Arizony, rychle otočila.

Takhle jezdí plně-autonomní Waymo bez řidiče za volantem:

Pak však došlo k oné smrtelné havárii, která na širokou veřejnost zapůsobila podobně jako aféra okolo Facebooku. Lidé totiž pochopili, že i autopilot může selhat a žádná technologie nebude nikdy 100% dokonalá.

Mnohé firmy pak veřejné testy plně-autonomních technologií dočasně pozastavily a to včetně Nvidie, která poskytla palubní počítač právě pro nešťastný Uber. Nutno však podotknout, že palubní počítače Nvidie pohání většinu alespoň částečně autonomních vozů, protože se jedná v podstatě o jedinou komerční technologii svého druhu na trhu. Procesory od Nvidie tedy najdete i pod kapotami tesel, mercedesů, BMW, nejrůznějších robotických autobusů a dalších užitkových vozů.

Situace nakonec využilo právě Waymo, které tvrdí, že je v tuto chvíli jedinou společností široko daleko, která nepřerušila testování plně-autonomních vozů na veřejných komunikacích, protože k tomu nemá důvod. Faktem zůstává, že robotické vozy Googlu a posléze samostatného Wayma se za ty roky testů nedostaly ani do jedné opravdu vážné kolize. Všechny skončily jen lehce odřenými blatníky.

Určitě si přečtěte

Články odjinud