První vozy by měly Uberu dorazit v roce 2019 a zbytek v následujících třech letech.

První vozy by měly Uberu dorazit v roce 2019 a zbytek v následujících třech letech.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Volvo XC90 s výbavou pro autonomní řízení umí jezdit úplně samo. Uber počítá s tím, že by auta vyslal do ulic vozit zákazníky bez řidičů.

Volvo XC90 s výbavou pro autonomní řízení umí jezdit úplně samo. Uber počítá s tím, že by auta vyslal do ulic vozit zákazníky bez řidičů.

Největší "ne-taxi" služba na světě s Volvem uzavřela 300milionový kontrakt na dodávku 24 tisíc vozů XC90.

Největší "ne-taxi" služba na světě s Volvem uzavřela 300milionový kontrakt na dodávku 24 tisíc vozů XC90.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.

Nyní vozy Firefly nahrazují minivany Chrysler Pacifica

Nyní vozy Firefly nahrazují minivany Chrysler Pacifica

Alespoň částečně dobrou zprávou pro Levandowskiho je fakt, že nebude muset nastoupit do výkonu trestu okamžitě. Soudce rozhodl, že za mříže půjde až po odeznění pandemie koronaviru. Reagoval tak na skutečnost, že během ročního domácího vězení prodělal Levandowski dva zápaly plic, a proto mu hrozilo vysoké riziko onemocnění COVIDem-19.

Alespoň částečně dobrou zprávou pro Levandowskiho je fakt, že nebude muset nastoupit do výkonu trestu okamžitě. Soudce rozhodl, že za mříže půjde až po odeznění pandemie koronaviru. Reagoval tak na skutečnost, že během ročního domácího vězení prodělal Levandowski dva zápaly plic, a proto mu hrozilo vysoké riziko onemocnění COVIDem-19.

Nyní vozy Firefly nahrazují minivany Chrysler Pacifica

Nyní vozy Firefly nahrazují minivany Chrysler Pacifica

Nechybí ani ovládání pro cestující. Palubní deska je tu jen od toho, aby bylo možné automobil řídit i tradiční cestou.

Nechybí ani ovládání pro cestující. Palubní deska je tu jen od toho, aby bylo možné automobil řídit i tradiční cestou.

Aby měly vozy bez řidiče důvěru, cestujícím vše zobrazují na velkých displejích

Aby měly vozy bez řidiče důvěru, cestujícím vše zobrazují na velkých displejích

Waymo testuje robotické taxu třeba na předměstí Phoenixu. Za volantem ale ve skutečnsoti sedí profesionální řidič, který vždy může převzít řizení.

Waymo testuje robotické taxu třeba na předměstí Phoenixu. Za volantem ale ve skutečnsoti sedí profesionální řidič, který vždy může převzít řizení.

Chrysler Pacifica se už prohání v umělém městě Castle bez jakéhokoliv řidiče

Chrysler Pacifica se už prohání v umělém městě Castle bez jakéhokoliv řidiče

Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.
Volvo XC90 s výbavou pro autonomní řízení umí jezdit úplně samo. Uber počítá s tím, že by auta vyslal do ulic vozit zákazníky bez řidičů.
Největší "ne-taxi" služba na světě s Volvem uzavřela 300milionový kontrakt na dodávku 24 tisíc vozů XC90.
Uber zatím pro testování autopilota používá upravené SUV Volvo XC90. Možná nyní do hry zapojí i toyoty.
12
Fotogalerie

Waymo a Uber zakopaly válečnou sekeru. Uber už nebude krást technologie Googlu

Uber a Waymo se po bezmála roční soudní bitvě dohodly na vyrovnání. Uber zaplatí 0,34 % své hodnoty (možná až 244 milionů dolarů) za to, že neoprávněně využila znalostí autonomní technologie Googlu.

Za vším stojí někdejší inženýr Googlu Anthony Levandowski, který firmu opustil, nicméně sebou si odnesl bezmála 10 GB interních dat týkajících se autonomní automobilové technologie. Krátce na to založil startup Ottomotto, který posléze koupil právě Uber.

Obě firmy se od té doby soudily, jestli mohl Uber tato data využít, aniž by porušil autorská práva Googlu, respektive Wayma. Uber nakonec dal zpátečku a ze sporu vycouval. Obě společnosti budou dále spolupracovat.

Waymo si ohlídá, jak Uber nakládá s technologiemi, a jestli jej zase nekopíruje. No a se bude muset zase více snažit. Ostatně není to jen v jeho zájmu, ale vlastně i Alphabetu, kterému vedle Googlu patří i Waymo. Alphabet totiž investoval i do Uberu – respektive jeho autonomní technologie.

Určitě si přečtěte

Články odjinud