Viktor Malý
Viktor Malý
5. 6. 2025 • 17:58

V Praze tramvaje nestojí v kolonách. Jezdí plynule a mají přednost a semafory je pouští přednostně. Pokuď nedojde vinou řidiče osobního auta k nehodě, tak tramvaje v Praze jezdí na čas a plynule. Srovnávat Washington s Prahou je dost mimo mísu.

Milan Lašťovka
5. 6. 2025 • 17:47

Už to někdo řekl HŘIBOVI? :) :) :)

Peter Veľký (PeterAI)
5. 6. 2025 • 15:39

Hlavný problém: kvůli absenci vlastních vyhrazených pruhů často uvízly v běžném městském provozu.

Joqusoj
5. 6. 2025 • 14:37

Normalna, co je zdarma, toho si lidi neváží.

Bobanowicz
5. 6. 2025 • 8:59

Mám dojem, že v USA tramvaje nemají žádnou tradici, ale tradičně tam šli cestou metra a nadzemní dráhy - viz. New York a Chicago a nejspíš i další města, příp. kombinaci těchto dvou přístupů.
Oba tyhle přístupy mi připadají lepší než běžné tramvaje, protože na rozdíl od tramvají prakticky neomezují povrchovou silniční dopravu.

jirik66
5. 6. 2025 • 8:34

No nevím, to je opravdu ten nejlepší trend? Jak do toho zapadají emise z pneumatik které představují poměrně závažný zdravotní problém? A také emise z brzdového obložení? U těžkých bateriových trolejbusů budou obě tyto emise dost vysoké, tramvaje je naopak vůbec nemají.

Petr Vojvo
5. 6. 2025 • 2:12

USA chudne. Hodně úředníků a dalších podržtašek. Málo výroby.
Vlastnit auto nic neznamená.

Anton Nevesely (balki01)
Anton Nevesely (balki01)
4. 6. 2025 • 23:56

V USA mám dojem, že koľajovú dopravu naschval sabotujú zlými projektami v prospech elektromobility. Keď sa hovoril v USA o Rýchlovlakoch, prišiel Elon Musk z hyperloopom. Jeden mal jazdiť z Bratislavy do Viedne. No čo poviem, nejazdí :)

Pindulin
4. 6. 2025 • 21:12

Ten zaver je pravda. Hlavne se maji inspirovat ve mestech, kde mhd opravdu funguje a to tak, ze z temer jakohokoli mista se efektivne a spolehlive dostanu na jakekoli jine misto. Nam se do toho tezko vziva, kdyz to u nas jezdi na minuty presne, mame v praze brutalni sit mhd a kdyz ja jako prilezitostny cestujici chci nekam jet, staci jen nastoupit a telefonem pipnout jizdenku. To je tak moc jednoduchy a diky idosu i pro nemistni prehledny, ze to snad lepsi bejt nemuze.

Petr Klíma
4. 6. 2025 • 20:56

To je totiz klasicky problem implementace hromadne dopravy v severni Americe. Jde o to, ze tam je MHD vzdycky tak nejak prilepena k automobilove doprave a nema poradne planovani a je prvni na rane, kdyz se ma s necim vydrbat ve prospech aut. Takze treba takove Toronto, ktere ma metro, tramvaje i autobusy (na severni Ameriku uspech) stejne dela tu stupiditu, ze v tramvajovem pasu (ano, maji i ten) stoji na krizovatce auta odbocujici vlevo. Takze kvuli jednomu prdovi v SUV muze cekat tramvaj se 150 lidmi....
Druhy problem je, ze cestovani hromadnou dopravou v severni Americe ve vetsine mest vnimane jako "jen pro socky". Teda, to je velmi lokalni, ve zminenem Torontu je to OK (tam to proste jinak nejde), ale o 100km vedle v Kitcheneru uz je to jenom pro ty socky.
Kdo si chce udelat lepsi obrazek o situaci, doporucuji Youtube kanal Not just bikes.

Akademik CZ
4. 6. 2025 • 19:47

v Praze jako stojí tramvaje v kolonách jo ? A kde ? 😄 Tohle je blábol roku, ale jako clickbait dobrý.
Tramvaj je po metru druhá nejlepší doprava po městě.

BOROCOMP
4. 6. 2025 • 18:58

Ve Washingtonu DC svého času v třicátých letech měli poloautomatickou geniální podpovrchovou PCC tramwaj (do roku 1950 vyráběnou v USA od roku 1951 vyráběnou v ČKD Tatra Smíchov), následně pro nezájem zrušenou. ..

meda2016
4. 6. 2025 • 18:23

Karle Liliáne kdo vám dělá ty hloupé titulky?

jehoVista
4. 6. 2025 • 17:21

V Praze nejak casto stoji tramvaje v kolonach?

sender21
4. 6. 2025 • 17:10

Doporučuji se jet podívat do města, kde jezdí trolejbusy a elektrobusy, pak doporučuji navštívit město, kde jezdí tramvaje.No a pak si to každý vyhodnotí sám.

vransen
4. 6. 2025 • 16:11

Jako mít tramvajovou síť o neuvěřitelné délce 3,5 km, to chápu, že se to nesetkalo s ohlasem cestujících. Působí to spíše jako atrakce v zábavním parku...

Určitě si přečtěte

Články odjinud