Válka na Ukrajině, dva roky pandemie, ale i vydání Poldy 7 ukázaly, že herní vývojáři se pirátů ještě zdaleka nezbavili. Teoretickou nadějí mohou být herní předplatitelské služby, nebudou ale všespásné.
V roce 2022 jsem herní pirátství považoval za záležitost mnohem okrajovější než před nějakými deseti či patnácti lety. Vedlo mě k tomu několik domněnek: výrazné rozšíření free-to-play her, které staví na bezplatném modelu, dále společenský a technický pokrok, který pozorujeme v kategoriích hudby a filmů, a rovněž úspěšné zátahy na velké warezové platformy. Navíc k tomu můžu přidat i únorové oznámení warezové skupiny Codex, která ukončila svoji činnost a přestala publikovat cracknuté hry.
První měsíce letošního roku mě ale vyvedly z omylu – nejdřív Rusko legalizovalo využívání pirátského softwaru včetně her, a následně byl vydán Polda 7. Pokračování této legendární české adventury totiž poznamenal únik pirátské verze, která rozhodně negativně ovlivnila příjem z oficiálních prodejů. A to především proto, že se na sdílecích serverech a torrentové síti objevila společně s jejich zahájením. Tvůrci ze Zima Software hovořili o zklamání a demotivování k tvorbě dalších titulů.

Polda 7 se objevil na všech známých sdílecích serverech, odkud pravidelně mizí. Z torrentové sítě ale vymazat nejde
A i když se nakonec karta přece jen obrátila a po velké medializaci Polda 7 svůj vývoj zaplatil a dostal se do zisku, výrazná pachuť rozhodně přetrvala.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na devíti webech.
Vyzkoušet za 1 Kč
Nebo samostatné Živě Premium