Občanku jsem si pořídil asi před měsícem, musel jsem zaplatit poplatek 500 + 200 Kč a zjistil, že tato čtečka https://www.mironet.cz/vikintek-scr5200-ctecka-z... , ač má deklarováno, že je vhodná pro CzechPoint, nefungovala s eObčanka na Windows 10 Pro 64 bit (sestavení 17134.228). Výměna čtečky za https://www.tsbohemia.cz/akasa-ctecka-ak-cr-03-cer... pomohla. Vše se nainstalovalo bez problémů. Pracovníci správy aplikací komunikují, ale nepomohou.Jinak jsem si nainstaloval i PostSignum privátní klíč do úložiště. Ten certifikát mohu doporučit, neb stojí 397,- Kč a za tu cenu umí skoro všechno podepsat :) Doposud jsem použil THAWTE/COMODO certifikáty zadarmo pro autentizaci e-mailové adresy a jednou jsem investoval do tříleté licence COMODO podpisového certifikátu pro SW. Takže uživatelskou zkušenost s podepisováním mám. Legrační je, že poštovní certifikační autorita PostSignum vám pošle certifikát, respektive i potvrzení žádosti o vydání certifikátu podepsaným e-mailem, ale prohlížeč IE11, respektive Outlook vám sdělí, že podpis je nehodnověrný. Je to zřejmě tím, že root PostSignum není nadnárodně zaevidován. Po instalaci certifikátu je už aplikacemi rozpoznán. Myslím, že eObčanka by měla být aplikována i pojišťovnami, bankami a jinými ne-státními organizacemi. Třeba i poskytovateli plynu, elektřiny a pod. Časem k tomu jistě dojde. Hlavně, že byl uskutečněn první krok.