Vyzkoušeli jsme čtyři služby pro ty, kteří nechtějí psát tweety, ale ani klasický blog

  • Máte něco na srdci, ale Twitter a status na Facebooku je vám málo?
  • Stejně tak ale nechcete vést klasický blog?
  • Vyzkoušejte skvělé Medium, Telegra.ph a další
Vyzkoušeli jsme čtyři služby pro ty, kteří nechtějí psát tweety, ale ani klasický blog

Pamatujete si na Posterous? A chybí vám? Markovi a mnoha dalším ano, když totiž Twitter před čtyřmi lety ukončil jeho provoz (rok poté, co jej koupil), internet přišel o službu, která tu byla pro ty, kteří nemají čas na klasický blog, jenže stejně tak jim je málo kratičký tweet a status na Facebooku.

Na Posterous jste jednoduše mohli během okamžiku vypustit jak stručné moudro o jednom odstavci, tak zamyšlení o třech normostranách s obrázky, vloženými videi z YouTube a dalším multimediálním obsahem. Posterous byl prostě rychlý, a když jsem jej v roce 2009 sám objevil, skutečně jsem si myslel, že to bude budoucnost blogosféry.

Jenže Posterous zmizel a stejně tak masová éra blogů, kdy bylo otázkou netikety mít i ten svůj.

Mohlo by se zdát, že se všichni přestěhovali na Facebook, který má díky své velikosti a principu sdílení moc dostat čtenáře na veřejný status mnohem rychleji a úspěšněji než jakýsi zapadlý WordPress, ale v jeho stínu přežívá hromada nástupců, kteří se v mnohém inspirovali právě v Posterous.

Nabízejí rychlou a naprosto snadnou publikaci vašeho příspěvku a jeho sdílení na sociálních sítích, přičemž výsledek je typograficky vkusný a čistý bez zbytečného a přežitého balastu všemožných šablon komplexních redakčních systémů.

Pojďme se podívat na ty nejpovedenější a bezplatné. Pro přímé srovnání jsem publikoval jeden identický článek s obrázky a základním formátováním na čtyřech rychloblogovacích platformách Facebook Notes, Medium, Telegra.ph a Tumblr.

Jak to dopadlo?

Poznámky na Facebooku

Začnu právě na Facebooku, protože vedle klasických statusů nabízí i publikaci poznámek. Podstatné je to, že poznámky mají úplně odlišnou typografii, patkové písmo, mohou obsahovat obrázky, vložený obsah z cizích služeb, které nabízejí embed kód (YouTube, Twitter aj.), paragrafy a tak dále.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Takhle poznámka vypadá po zveřejnění. Může mít vlastní velké úvodní logo, vložené obrázky, pokročilejší formátování, a protože jsme na Facebooku, tak samozřejmě zpětnou vazbu v podobě lajků, sdílení a komentářů.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
A takto vypadá samotná tvorba. Namísto všemožných lišt stačí něco označit nebo někam klepnout a zobrazí se nabídka s nástroji.

Práce s poznámkami je rychlá, formátování textu je jednoduché a přímočaré a co je nejdůležitější, takový zápisek se bude skrze obří Facebook sdílet zdaleka nejlépe, protože se jedná o jeho integrální součást. Stejně tak ale můžete poznámku sdílet veřejně, aby si ji mohl přečíst kdokoliv včetně těch, kteří Facebook nemají zrovna v lásce a vyhýbají se mu širokým obloukem.

Diskuze (1) | Lidl spustil e-shop: Už nemusíte čekat na tematické týdny

Témata článku: Google, Facebook, YouTube, Web, Sociální sítě, Twitter, Yahoo, Waymo, Tumblr, Medium, Blog, Blogování, Obchodní model, Nahraná fotografie, Cizí služba, Základní formátování, Pokročilé formátování, Klíčová věc, Vložený obsah, Základní podoba, Půl cesty, Výchozí stránka, Autonomní vůz, Poplatek, Publikace

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší