Hardware | Bezpečnost | Intel | Meltdown | Spectre

Vývojáři začínají vypínat Hyper-Threading na procesorech Intel kvůli chybám Spectre a Meltdown

Vývojáři začínají vypínat Hyper-Threading na procesorech Intel kvůli chybám Spectre a Meltdown

Za poslední rok se objevilo několik bezpečnostních děr v návrhu architektury procesorů Intel Core a problémy z toho vyplývající přetrvávají. Ačkoli opravy nejznámějších chyb Spectre a Meltdown již existují, neřeší všechny možné problémy. Jedno účinné řešení se ale nabízí, jenže je poněkud radikální – vypnout Hyper-Threading.

Sám Intel k tomuto řešení nepřistoupil a postupně vydává méně drastické bezpečnostní záplaty. Jenže vývojářům operačního systému OpenBSD už došla trpělivost a oznámili, že využití technologie Hyper-Threading v procesorech Intel zakážou, protože se tím odstraní některá bezpečnostní rizika.

Nad aktuální situací jsou rozezlení především velké firmy využívající datová centra založených právě na procesorech od Intelu. Právě těm chtějí vývojáři OpenBSD jít naproti. Intel vydává průběžně opravy a aktualizace, nicméně některé bezpečnostní problémy stále přetrvávají. Není proto divu, že se na Intel snesly i desítky žalob.

Největší problém je ale v tom, že Intel aktuálně nemůže nabídnout nové čipy, které by chyby neobsahovaly. Nová architektura, která má nahradit „děravou“ generaci Core je v nedohlednu a její uvedení na trh se očekává až v horizontu několika let.

Diskuze (45) Další článek: Microsoft se s tím nemaže. Do mobilního Edge integroval kontroverzní AdBlock Plus

Témata článku: Hardware, Bezpečnost, Intel, Architektura, Meltdown, Spectre, Thread, Operační systém, Účinné řešení, Chyba, Bezpečnostní díra, Vývojář, Spectre a Meltdown, Mel, Bezpečnostní záplata, Nový čip, Bezpečnostní riziko, Oprava, SPEC, Největší problém, Možný problém, Hype, Procesor, Nová architektura, Bezpečnostní problém


Určitě si přečtěte

Podívejte se na Windows z roku 1990. Před 30 lety přišly Windows 3.0 a líbily se nám

Podívejte se na Windows z roku 1990. Před 30 lety přišly Windows 3.0 a líbily se nám

** 22. května 1990 uvedl Microsoft Windows 3.0 ** Systém z Microsoftu definitivně udělal lídra na desktopu ** Tehdejší Windows byly vlastně grafickou nadstavbou nad MS-DOS

Jakub Čížek | 75

Za hranicemi Chromu: 13 nejzajímavějších prohlížečů, které „nikdo“ nepoužívá

Za hranicemi Chromu: 13 nejzajímavějších prohlížečů, které „nikdo“ nepoužívá

** Šesti nejpoužívanějším prohlížečům patří 94 % trhu ** Různé „klony“ Chromu slibují lepší funkce nebo jiný design ** Také Firefox má řadu zajímavých odnoží

Lukáš Václavík | 38

Jak se žije s telefonem bez Googlu: Čerstvé zkušenosti s telefony Honor a Huawei

Jak se žije s telefonem bez Googlu: Čerstvé zkušenosti s telefony Honor a Huawei

** Honor u nás přichází s prvním telefonem bez Google Mobile Services ** Současný stav je lepší než na začátku, ideální ale není ** Zkusili jsme i hack s ručním přidáním služeb Googlu

Tomáš Holčík | 158

Je lepší hrát na PC, či na konzolích? Nebo jsou i jiné možnosti?

Je lepší hrát na PC, či na konzolích? Nebo jsou i jiné možnosti?

** Jaké jsou výhody a nevýhody hraní na počítači? ** Co mají společného a v čem se liší Xbox One, PS4 a Switch? ** Na čem hrát, když nemáte výkonné PC ani konzoli?

Lukáš Václavík | 124


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: nejlepší notebooky do 20 000 Kč

Test 8 levných IP kamer

Jak vybrat bezdrátová sluchátka

Testujeme Android 11