Vývojáři rádi podpoří XBox

Microsoft tvrdí, že už 150 vývojářských společností „podpořilo“ Xbox.
Okolo nové hardwarové herní platformy nazvané XBox a vytvářené Microsoftem je zatím více fám a dohadů než konkrétních informací. Zařízení bude na světě až za rok, což je zejména v multimediálním světě moc dlouhá doba; Microsoft přitom už dnes tvrdí, že jeho zařízení „je“ několikrát výkonnější než konkurence. Nepolemizujme s tím, jak něco, co neexistuje, může být výkonnější než něco, co existuje: jde o typický a často používaný marketing, kdy se budoucí produkt srovnává s výkonností existujícího konkurenčního produktu, kde samozřejmě (dle různých simulací) dopadá snadno vítězně. Jenomže i konkurent se za rok pochopitelně pohne ve výkonnosti dopředu a dlouholeté zkušenosti nás učí, že výkonnostní rozdíly mezi produkty, které jsou v danou dobu na trhu, jsou maličké, pouze jeden druhého přeskakuje žabími skoky („leapfrogging“ – tento termín už zdomácněl např. v unixovém světě).

Zajímavá je informace, kterou nedávno uvolnil Microsoft – podle ní podporuje platformu XBox už 150 vývojářských společností, z nich zmiňuje známá jména jako Activision, Electronic Arts, Sierra, Eidos nebo THQ. Herní platforma bez her je mrtvá a Microsoft samozřejmě musí v prvé řadě usilovat o to, aby na XBox bylo v době uvedení k dispozici dost zajímavých titulů, aby vývojáři uváděli své produkty pro XBox simultánně nebo ne příliš opožděně jako pro konkurenční platformy (hlavně PlayStation 2 a Nintendo); pro vývojáře to je o starost, ale také o příležitost víc.

Jak se zdá, převažuje hlavně ona příležitost. Vývojáři jsou nejraději, když o jejich přízeň soupeří více hardwarových výrobců. Pokud by například s drtivou převahou zvítězila firmy Sony s novou PlayStation, jistě by měli vývojáři těžší život, protože konzolové hry jsou prodávány obvykle přes výrobce hardware a jím jsou i kontrolovány (také bývají levnější než hry na „otevřenou platformu“, tedy PC). Proto vývojáři celkem s radostí podpoří vstup nové hardwarové platformy – o to více, když v úvodní fázi, kdy bude XBox teprve pronikat na trh, možná získají zajímavou podporu od Microsoftu.

Velké datum v tomto sporu je 26. říjen. Kromě toho, že mám náhodou narozeniny, je to den oficiálního uvedení PlayStation 2 na americký trh – na největší herní trh na světě. Amerika je díky umělému opožďování ze strany Sony na PS 2 nesmírně nažhavená a dá se možná očekávat i málem hysterie před obchody s touto novou atraktivní herní konzolí. K taktice Sony, kterou firma skutečně dokonale ovládá, patří momenty překvapení: nikdo nedělá ani nezveřejňuje průzkumy, jak velký bude zájem, kolik se hodlá či nehodlá prodat – v podzemí bublá zájem zákazníků a 26. října vyvře ven. Sony tak získá před Microsoftem náskok čistého roku – to je v dnešním počítačovém či herním průmyslu velice moc.

Diskuze (7) Další článek: Vzhůru do Sítě s modemem Actiontec

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,