Vývoj v internetové reklamě: standardní banner klesá, rich media stoupají

Diskuze čtenářů k článku

WOLF  |  24. 11. 2003 09:27

Jaké odstranovače reklam doporučujete jako NEJKVALITNĚJŠÍ? Děkuji za každý námět

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  24. 11. 2003 12:19

Prohlizec Mozilla + neco z tech progrmaku jak tady lidi psali je asi dokonala kombinace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  24. 11. 2003 12:55

Treba se toho redaktori Zive chytnou a sepisou nam recenzi tech nejpouzivanejsich spolu s navodama na nastaveni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
WOLF  |  24. 11. 2003 13:43

NO už by bylo načase! Ted jsem si spustil www.zive.cz a nevěřím svým očím!!! PRES PUL OBRAZOVKY mě otravuje nějaká stupído reklama, zakrývající příspěvky a vehementně buzerující šipka na "odsranění "folie" z text.pole". Reklama na MS Office 2003,které si STEJNE NIKDY NEKOUPÍM (nevím proč bych měl,když mě stačí k radosti MS Office97?). Rikám si, to si snad celý www.zive.cz delá "kozy",nebo schválně popichují čtenáře??? Proboha KOHO TO ZAJÍMA????
Milé ŽIVĚ! Uvědomte si,že nejste jediný technický server v ČR! Hodláte-li svými NEZAJIMAVYMI REKLAMAMI UNAVOVAT a DRÁŽDIT ČTENÁŘE,nedivte se pak klesající tendenci návštěvnosti Vašich stránek!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Julda  |  23. 11. 2003 20:13

No ja pouzivam AdShield. Pokud najdu nejakou reklamu nebo stranku kterou uz nechci nikdy videt, tuknu na nej jen pravym tlacitkem a dam do blokovaciho listu. Bez tech flashu jedou stranky strasne rychle

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GeBu  |  22. 11. 2003 12:42

Mozilla umí nejen blokovat vyskakovací reklamy, ale taky bannery - buď lze vybrat z nějakých standardních nebo si nadefinovat vlastní rozměry bannarů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pinus  |  23. 11. 2003 00:22

K Mozille jeste doporucuju doinstalovat rozsirujici plugin AdBlock (z www.mozilla.org) a potom jeste nainstalovat Kerio Personal Firewall (zdarma na www.kerio.com) a nastavit filtr na reklamy.

Puvodne me reklamy neobtezovaly, ale kdyz jednou iDnes udelal tak genialni reklamu, ze neslo klikat na horni listu s odkazy, tak jsem udelal protiopatreni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  23. 11. 2003 14:55

Bez Keria si celkem vzato neumim ani predstavit ze bych mohl byt trvale pripojeny mikrovlnkou k internetu. Pouzivam ho uz dlouho a k plne spokojenosti. AdBlock neznam. Copak to je?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alberto  |  23. 11. 2003 17:17

AdBlock je extension pro Mozillu, co umoznuje zablokovat libovolne stranky a navic na prave-kliknuti nabidne zablokovani obrazku na strance, je tak VELICE jednoduche vestaveny filtr rozsirovat (vcetne znaku jako ads*, sex*, atd.) primo dle toho co se ti zobrazi a co ti vadi.. VEskera ostatni reseni jako WebWasher, Promoxitron, atd. maji filtr externi a nepodporuji jeho doplneni pres klikani mysi..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  23. 11. 2003 18:33

Aha diky, hned si to odnekud stahnu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  24. 11. 2003 17:34

Tak jsem to instaloval a bezi to hezky. Jak tam ale nastavim aby se nenacitaly flashe? To nejak nikde nevidim. Jinak je ten AdBlock fakt pohoda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GeBu  |  25. 11. 2003 07:52

Já sice nevím, protože to nepoužívám, ale zkus se zeptat ve fóru na www.czilla.cz
Jestli ty stránky neznáš, tak tam najdeš celou řadu věcí a taky některé počeštěné extensions (vylepšení).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vas ctenar  |  21. 11. 2003 14:42

Vazena redakce Zive,
jsem rad, ze mate redaktory vzdelane v oblasti interenetove reklamy a proto bych byl rad, kdybyste si zametli na vlastnim prahu (serveru) a poucili rovnez sve webmastery.

Dnes se mi pres uvodni stranku zive nejprve roztahly dve agresivni reklamy tak, ze nebylo mozne precist nadpisy nekterych clanku a v zapeti jsem byl presmerovan na stranky fi. Microsoft nabizejici novy Office.

Kdyz si k tomuto pripoctu obcasne zobrazeni uvodni celostrankove reklamy, tak dostavam pomer reklamy k informacim priblizne 10:1 a to je horsi prumer lokalnich reklamnich casopisu (tzv. papiroveho spamu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  21. 11. 2003 18:14

Misto adresy: www.zive.cz zadej rovnou adresu: www.zive.cz/default.asp a mas pokoj od te prvni nejodpornejsi reklamni sracky kterou do nas chteji webmasteri ZIVE rvat Taky te pak nikdo nekam nebude presmerovavat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anonym  |  22. 11. 2003 11:06

hihi, vcera dokonce ani titulka zive chvili nejela, byla tam jen nejaka hlaska od MS serveru, ze je pretizenej a potrebuje si odpocinout :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PIERRE  |  21. 11. 2003 18:17

nebud naivka

dokud tady bude lozit dost lidi, tak tady bude cim dal vice reklamy... protoze vice reklamy = vice penizku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  21. 11. 2003 22:55

No a co? Me je to putna. Ja reklamy na ZIVE.CZ davno nevidim a ostatni ctenare sama redakce casem donuti taky reklamni sracky ze stranek odfiltrovat. Jo, nic se nema prehanet. Ja jsem s tim zacal tenkrat, jak tady byla ta desna malem celostrankova flash reklama, ani uz nevim na co. Pamatuju se na nejaky straslivy kulometny davky kdyz se to spustilo po dlouhem nacitani. No a to uz moje trpelivost proste dosla ke konci a Mozilla zahajila svoji cinnost v mem compu .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goog  |  21. 11. 2003 10:26

1. co udělám po instalaci opery /nebo/ mozilly je smazání DLL co přehrává flashe a nastavím nepřehrávat anim. gify. U mozilly jde ještě nastavit z jakých adres má blokovat obrázky.
Nemám rád virtuální lokální proxy na filtraci reklam, většinou pak některé weby nefungují jak mají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
QuarkCZ  |  21. 11. 2003 10:14

Jsem jeden z tech 100 ctenaru Zive.
Mam trosku jine duvody k 'cisteni' reklam. Kdyby byla staticke banery, nemel bych proti nim nic. Ale protoze reklamy jsou vetsinou strasne agresivni a moc vyrusuji od obsahu stranek, tak jsem je zakazal vsechny (tedy 95% veskerych reklam na internetu).
K tomuto stacil jednoduchy WebWasher classic s velmi upravenym konfiguracnim souborem...
Kdo by mel snad podobny zajem (vycistit reklamy), at napise, poslu mu konfiguracni soubor :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bredy  |  21. 11. 2003 09:32

Flash by mi nevadil, kdyby se dal nastavit tak aby nežral tolik vykonu. Napřiklad abych mohl nastavit kvalitu prehravanych reklam hromadne nebo prioritu. Nekdy totiz IE uz nezbyva dost vykonu pro formatovani dlouhe a slozite stranky, ale hlavne ze se zatim prehrava krasne plynula flashova animace v uvodu stranky s vyhlazenyma hranama a se vsemi dalsimi silenymi efekty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert Nemec  |  21. 11. 2003 08:57

Četl jsem v posledních dnech někde v US článek z renomovaného zdroje (bohužel jej teď marně hledám), že lidí, kteří mají v US naistalován software proti pop-upům (teď si nejsem jist, zda i proti ostatním reklamám) je 15 %. Tedy ne každý tisící.

Teď jsem našel jiný článek, kde je také zmíněno 15 %: http://www.mediaweek.co.uk/ThisWeek.News.View.aspx?ContentID=10914

http://www.milyjezisku.cz

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xx  |  21. 11. 2003 10:16

Jedna vec je zakazany automaticky otevirani novych oken (popup), coz je i soucasti nekt.prohlizecu a druha vec je filtrovani reklamnich prvku obecne.

Mnozina tech co maji vypnuty spousteni novych oken neni tedy stejna s mnozinou tech, co blokuji reklamu. Priste lip cti,  co autor pise,  rozumbrado.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert Nemec  |  21. 11. 2003 11:45

Vždyť jsem psal, že jsi nejsem jistý - a pak jsem uvedl odkaz na nějaký pořádný zdroj, nikoli na mou děravou hlavu.

Takže 15 % blokuje podle uvedeného článku reklamu obecně, o pop-upech ale těžko říct.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alois  |  21. 11. 2003 07:33

Ja surfuju s vypnutymi obrazky, zakazanym flashem a zakazanymi pop-up okny. Mam klid. Stranky se nacitaji rychleji, nic me neobtezuje a pokud je nutne treba, tak zminene zakazane funkce povolim. Reklamu opravdu neberu jako obtezujici faktor, spis mi pomohla najit cestu k mensimu objemu stazenych dat a necumeni na ilustracni fotografie v novinach :o). Balast.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xxx  |  21. 11. 2003 08:39

Tak tak. Opera a krome Javascriptu mam vypnute vse. Je tak sranda si pustit nejaky web v netextove verzi pod IE se standardnim zabezpecenim a nemit nadefinovane reklamni servery v souboru HOSTS.

Stranka pak najizdi tak 8x dele a je plna vyskakujicich sracek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  21. 11. 2003 18:07

Me reklama a vyskakovaci okna privedli az k tomu, ze jsem zacal z donuceni pouzivat Mozillu, i kdyz jsem ji nikdy nejak vyrazne nefandil. Nojo no, tak nakonec i kdyz ji do dneska rad nemam, ji pouzivam take. Co chteli, to docilili. Rvali do me reklamy horem i dolem, az jsem se jim na ne vybodnul uplne a ted je dukladne potlacuju. Takze kdo z nas je vitez? Provozovatele serveru? Zadavatele reklamy? A nebo ja?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PIERRE  |  21. 11. 2003 00:42

O nebezpečnosti Flashe slyším poprvé. Respektive o nedůvěře k tomuto formátu. Jak si někdo může myslet, že Flash není bezpečný, když je na internetu prostě všude. Pokud někdo někdy měl z této technologie strach, tak snad zpočátku, ale ne dnes. Závěr článku mě opravdu pobavil  Ale s tou reklamou je to pravda pravdoucí... Velké portály to silně přehánějí, já už je vůbec nepoužívám, protože je mi z tolika reklamy špatně. Raději používám přímo google nebo jyxo a na co se fulltext nehodí, raději pomocí nich najdu specializovaný katalog. A většinou se bez portálů úplně obejdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nib  |  21. 11. 2003 01:23

Flash je především nechutný požírač výkonu a na většině stránek má užitečnost srovnatelnou se zvuky na pozadí. Weby komplet ve flashi lepší ani neotvírat, co z bezmekem ve kterém se nedá ani hledat… :(

Jinak je celkem potěšující že čističe reklam jsou tak málo používané, aspoň se nikdo moc neobtěžije s vymýšlením nějakých antifiltrovacích technik :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  21. 11. 2003 18:01

Tak to ja tedy cistim reklamy jako ten nejlepsi vysavac. Dlabu na jejich imbecilni nabidky. Kdyby to aspon bylo trochu primerene a trochu vkusnejsi, ale co konkretne treba tady na ZIVE dokazou vnucovat lidem se svyma flashovyma velereklamnima shitama, to neni uz unosne. Chudaci modemisti kteri si neumeji reklamy zakazat jako muj kamarad. Ti si asi uzivaji az se jim panenky protaceji jako pocitadla jejich pripojeni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepak  |  21. 11. 2003 07:52

1) Viry jsou na internetu taky vsude, znamena to tedy, ze jsou bezpecne?

2) Nemyslim si, ze je strach primo z Flashe, potiz je ale v tom, ze pokud clovek povoli Flash, tak zaroven povoli celou radu dalsich ActiveX pluginu, a z tech uz strach jde dost.

3) S vyjimkou animovanych vtipku jsem jeste nevidel uzitecne pouzity Flash. Zato jsem videl celou radu takovych, jejichz pouziti bylo prinejmensim pochybne, pokud ne primo pitome (mlcky predpokladam, ze autor webu ma zajem svoje produkty prodavat, ne klast kupujicim do cesty co mozna nejvetsi prekazky, ale treba se mylim)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frn  |  21. 11. 2003 09:08

ad 3) - pěkný flash je na www.plastelina.net. Jsou to hlavolamy a jsou docela pěkně graficky zpracované. Sice za $$, ale aspoň první 3 se dají hrát volně.
Ale jinak je flash spíš naprd, protže do WWW stránek nepřináší nic nového. Odstrašující příklad je na www.tatramleko.cz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PIERRE  |  21. 11. 2003 18:25

ad 1) To je pěkně blbé přirovnání, viry se šíří samy, nikdo je snad naschvál nikomu necpe, ne? Kdežto flash cpou webmasteři všude, protože si myslí, že je žádaný

ad 2) O nebezpečnosti ActiveX jsem hodně slyšel, nikdy jsem se s žádným problémén nesetkal, a na netu se pohybuju už pěkně dlouho a často. Hodně se to řešilo když ta technologie začínala. Teď je ale všechno jinak.

ad 3) Pár jsem viděl, jde hlavně o interaktivní demonstrace výrobních procesů a podobně. Prostě věci, které se nedají udělat obrázkem, video není zrovna nejlepší a DHTML je krkolomné. Faktem je, že možnosti flashe se spíše zneužívají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AB  |  21. 11. 2003 21:14

Kdybyste cetl pravidelne security focus tak vite, ze flash problemy ma a aktualne je v nem nevyreseny problem, kdy je mozne pres jeho cookies (flash ma vlastni cookies) dopravit na disk spustitelny soubor a ten pak sputit v IE v konxtextu zony lokalni pocitac.

Samozrejme jste v pohodne, pokud jste prejmenoval adresare WIndows a Document and Settings, protoze kod v ramci stranky uz nebude vedet kde ma hledat cache od flashe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Mach  |  21. 11. 2003 07:53

Ja Flashi neduveruju (je z 99 % pouzivan jen k memu obtezovani), tudiz ho mam vypnuty. Stranky ktere se bez nej neobejdou jsou ojedinele a ty nenavstavuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor