Využití internetu v Česku stagnuje? Naopak!

Diskuze čtenářů k článku

Ne  |  09. 06. 2005 12:01

Zajimave je, ze ackoliv Evropane radi pohlizeji na Americany s despektem jako na stado nevzdelanych pologramotnych tupcu, tak tito "pologramoti" maji o skoro polovinu vetsi procento internetove aktivniho obyvatelstva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  09. 06. 2005 12:56

...se nedivím, když v roce 1989 výkřikem techniky byla speciální ohřívací plotýnka IQ 151 a to jen v několika vybraných školách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ne  |  09. 06. 2005 14:42

Srovnaval jsem to s tzv. vyspelou Evropou, nikoliv nasim postkomunistickym vychodem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Newtek, Newtek  |  10. 06. 2005 00:20

Kdyby Češi aplikovaly napád USA udělat internet co nejdostupnější, jako byla výstavba silnic a dálnic, protože je to ve veřejném zájmu. Tak bych něchtěl vidět stav té infrastruktury, stav českých silnic dává najevo své.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hufv  |  09. 06. 2005 11:15

právě tento týden odsouhlasila, že celkový počet uživatelů (lidí, kteří vůbec vědí, jak použít internet a používají ho v práci, doma apod.) ve věkové skupině 18-60 je 26%. To jsou trochu jiná čísla. Ve věkové skupině nad 60 asi moc lidí používajících internet nebude a stejně tak ve věkové skupině pod 7 let. Ve skupině 7 - 17 naopak bude toto procento velmi vysoké.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Saty  |  09. 06. 2005 10:50

No já bydlím na vesnici, 2000 obyvatel. Zavedl jsem zde bezdrátový internet a neomezený přístup rychlostí až 1Mbps (denní průměr je 700kbps) nabízím za 460Kč. Tekže si myslím že záleží hodně na poskytovateli, protože třeba ve vedlejší vesnici nabízejí sdílený Net 256kbps za 700Kč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
majkl  |  09. 06. 2005 11:13

jj to mas pravdu, to teda zalezli ..v nasi dire stoji 256kbps - 1200,- :/
...a to me fakt sere...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
heyhall, heyhall  |  09. 06. 2005 12:09

jestli se ti to nelibi, tak si zarid lepsi ... VZDYCKY to jde, jen to proste nekdo musi udelat - z tech narku je mi na bliti ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ALE NEJDE  |  09. 06. 2005 12:37

ale vždycky to nejde, nebo mi napiš jak to chceš udělat na vsi zhruba 300 obyv., kde je tak 6 zájemců a bydlí od sebe tak 150+ metrů
PS ADSL v obci není

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
:-)  |  09. 06. 2005 21:40

Tak především to tam chce vybudovat kvalitní místní síť... proto bych navrhoval, že co jde, tak zasíťujte normálně kabelem a tam dosáhnete rychlosti mezi sebou za lejvnej peníz 100Mbit/s (kabelem to jde bez zesílení signálu bez problém ů až do vzdálenosti 200m - testováno praxí

No a kde je to na kabel moc daleko, tak ty lidi musíte připojit optikou nebo wifi, u wifi bych radil použít směrový antény a jejich polohu nedávat "baj očko" ale spočítat a změřit...

--

No a pak si tam ještě od někud musíte dotáhnout konektivitu... záleží na tom, kde se konkretně nacházíte, jaké jsou možnosti atd., ale pokud jste někde v blízkosti města, tak se stačí domluvit a nakoupenou konektivitu k sobě můžete dostat taky klidně přes wifi - viděl jsem fungující spoj na cca 22km ) sice antény jak krávy, ale byly ručně dělaný a jelo to

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bugege  |  10. 06. 2005 22:16

> sice antény jak krávy, ale byly ručně dělaný a jelo to
... a urcite vubec neporusovali generalni licenci
Ted jeste tu pohadku o pernikove chaloupce, prosiiim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LubosD, LubosD  |  09. 06. 2005 14:44

Tady je 2000 lidí a 128kbps (bez FUP) stojí 1100 Kč měsíčně (s DPH)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
phylie  |  09. 06. 2005 13:57

Nevim jak bezdrat, ten sice u nas ve meste s 18 000  je, ale z mych kamaradu ho nikdo nema.. musim ale rict, ze jsem podlehl reklame a zridil si Volny ADSL za nejakych 475 s dani, 256/64, je to ten "Revolucni" a beha to skvele.. bezdrat nabizeli od nejakych cca 500 s dani a s polovicni rychlosti.. tady je limit 2 GB, ale pro ty, co jako ja prisli z dial-upu, to staci az az....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Blazek  |  09. 06. 2005 14:25

Jj...uz nejak delsi dobu premejslim, ze si poridim ADSLko a musim rict, ze me fakt asi nejvic oslovili "revolucionari" od volnyho :)  256ka za 399 korun...tomu se fakt rika lakava nabidka!  A kdyz jsem si tak prohlizel jejich stranky, tak musim rict, ze ani VOLNÝ ADSL 1024 Plus nevypada spatne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Migelo  |  09. 06. 2005 10:32

Jen tak na okraj - ja internet uzivam asi 5 let, ale teprve poslednich par mesicu mam neomezenej vysokorychlostni net a muzu rict, ze krom serialu Pratele pro me TV uz neexistuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PF  |  09. 06. 2005 12:05

......Přátelé a Haló, haló..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koffr, koffr  |  09. 06. 2005 02:29

kdo ho chtěl, už ho má, násilím jim ho přece nebudeme nutit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
internaut  |  09. 06. 2005 06:02

Přesně tak! Kdo ho chce, ten ho mít může, protože cena zase není tak velká - bydlím ve městě se 110 000 obyvateli a internet je zde možné pořídit neomezený za 500Kč, (rychlosti jsou různé podle ISP, ale solidní) a počítaný dokonce už za cenu 300-350Kč (limit taky podle ISP, ale tak kolem 2GB)

Takže si nemyslím, že je to tolik, naše domácnost taky nepatří k nejbohatším, ale myslím, že inet si budu moct dovolit vždycky! Ona je to totiž taky otázka priorit - někdo říká, že internet je pro něj moc drahý za x Kč, ale že měsíčně prohulí na cigárech a prochlastá na alkoholu třeba 4 000Kč, to mu přijde úplně normální )

Vždyť si to jen vemte - tři piva každej den, je minimálně nějakých cca 1500Kč/měsíc a to k tomu nepočítám ještě cigára ) Takže stačilo by, kdyby ta "méně majetná a méně zvdělaná" část obyvatelstva si nehuntovala zdraví vypalováním huby a ožíráním se a měli by na úplně královský připojení k netu!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
crypto_rsa, crypto_rsa  |  09. 06. 2005 08:15

Hezky řečeno, pod to bych se podepsal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  09. 06. 2005 08:18

Tak jsme dostali přednášku o nákladech na cigarety a alkohol a dostaneme se k jádru problému. Ještě stále mnoho lidí bojuje s problémem, že vysokorychlostní internet dostupný nemá (v menších městech, na vesnicích i periferiích velkých měst.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arny71  |  09. 06. 2005 09:07

Hezky řečeno, pod to bych se podepsal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hyperion  |  09. 06. 2005 10:54

mnoho lidi bude bojovat i nadale. dobrovolne (ti plnoleti) si zvolili zivot na vesnici/malomeste, kde je logicky mensi dostupnost sluzeb at uz jakychkoli. odmenou jim budiz zdravejsi zivotni prostredi a mozna lepsi sousedske vztahy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  09. 06. 2005 11:12

Aha. dobrovolně :) Už vidím maníka z dědiny, jak si po maturitě za naspořené kapesné pronajímá v Práglu garsonku za 10 k, aby tam mohl jít pracovat :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Solvina, Solvina  |  09. 06. 2005 14:01

Sice OT, ale: Manik z dediny, ktery neni uplne blby a ma chut jit se podivat jak se to dela v Praglu, si zajde na pracak, podiva se na tabuli 'Prace v Praze s ubytovanim' a jde. Pokud teda nezvedne zadek a nenajde si nejakou praci s ubytovanim primo v Praze.
Musim rict, ze to byla celkem zajimava zkusenost, hned po maturite zmizet z baraku v dedince do Prahy, kde jsem neznal nikoho jineho nez sochu sv. Vaclava z televize .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  09. 06. 2005 14:19

Sehnat praci , hahaha, na pracaku, hahaha, člověče myslel jste v České republice ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  09. 06. 2005 14:19

Sehnat praci , hahaha, na pracaku, hahaha, člověče myslel jste v České republice ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Solvina, Solvina  |  09. 06. 2005 15:48

Ano v CR. Vsetin (misto pracaku, kde jsem sehnal svoji prvni praci) i Praha jsou v CR.
Taky tu zijou troubove co furt stekaj, ze je tu blbe. Nicmene to se nas dvou netyka, ze ne?

Nicmene pokud mas zajem o muj zivotopis, ozvi se mi na mail, zrovna shanim nejakou praci a rad se podelim. Nicmene moje financni naroky nejsou z nejmensich .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bugege  |  10. 06. 2005 22:14

Jestli ale umis take neco jineho nez umyvat ruce  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hyperion  |  09. 06. 2005 17:25

hledas problemy tam, kde nejsou (coz je typicke pro lidi, kteri radeji kecaji, nez aby pro zmenu jejich situace neco delali - vyjimkou jsou ti, kteri ze zdravotnich/rodinnych duvodu opravdu nemohou a CHTEJI)
manik z dediny /pokud mysli dal nez na nejblizsi patek a parbu v mistnim kulturaku/ a nema krkavci rodice (kteri by ho do zacatku trochu zalozili a zbytek by zamaznul z uspor) nemusi pronajimat garsonku za 10k...
http://reality.cz/cgi/hledat?obec=praha&typ=2&druh=5&cena=6000&hledat=VYHLEDAT
p okud nepujdes prekladat zbozi do Makra a neco umis, tak to s PREHLEDEM utahnes..je to o tom chtit a ne si donekonecna vymyslet duvody proc to nejde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  09. 06. 2005 18:37

Já si důvody nevymýšlím. Mé důvody nejsou nepodobné vašim větám z první části příspěvku v druhé půlce závorky. Divil byste se, co všechno bych mohl dělat, kdyby konečně naše zkriplená poslanecká sněmovna schválila zákon o osobní asistenci. Než se jim to povede, budu stále přibitý na jednom místě.
Ale jinak děkuji za hodnocení mé maličkosti. Občas je dobré uvažovat o tom, že ne každý je jen " notorický stěžovatel", pokud víte co tím myslím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hyperion  |  09. 06. 2005 19:28

ok bylo to obecne a do vyjimky jste se vesel tudiz to nebylo proti vam, preji aby to s tim zakonem vyslo, nicmene kazdy vi, ze u nas se spolehat /jenom/ na stat se nevyplaci, vetsinou zustane jenom u planych kydu do kamery.
bydlet v praze se da jeste levneji, viz. napr. spolubydlici.cz.
good luck.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Marný  |  09. 06. 2005 14:12

Lepší sousedské vztahy? No, to se ti povidlo ! Před dvěma lety jsem bohužel koupil byt v bytovce na malé vesnici, a můžu zodpovědně prohlásit, že ze 3 sousedů jsou dva takoví idioti, jaké jsem nepotkal ani v největším měste .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PF  |  09. 06. 2005 12:03

Votomtoje!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yetti  |  09. 06. 2005 10:39

No tak já bydlím ve městě s 320 000 obyvateli a neomezený internet, který by fungoval po celý den líp jak 33,6 modem je zde možné pořídit až tak od 1500 a to ještě ne všude. Jinak počítaných za 179 korun a "neomezených," kde se přes den čeká na otevření stránky minutu za 350 je tady dost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmm  |  10. 06. 2005 09:34

Ty asi patříš ke zmateným pražákům. Možná by si se měl pokusit připojit v některé z okrajových částí tzv. českých velkoměst nebo v některé z vesnic pár kilometrů od okresního města. Pak bys asi objevil, jak je to snadné a levné .
P.S. Bydlím v Ostravě Radvanicích (prakticky vidím na ostravskou radnici - vzdušnou čarou zhruba 3 km). Pokud mi opatříš neomezené připojení za 500 Kč, tak nabízím 3000 Kč jako zprostředkovací provizi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vikos, vikos  |  10. 06. 2005 12:03

kde presne v radvanicich bydlis? ja ted stavim (nebo spis se chystam)postavit par AP na slszke, v michalkovicich a v okli. tak se ozvi:) muzem se domluvit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor