Ano, technické obory mají smysl a tím pádem i budoucnost. Lidi (děti), nechtějí chodit na technické obory - ono je problém, technické obory jsou náročné.Jako další problém vidím ve financích, firmy chtějí techniky, ale nechtějí jim dát pořádné finanční ohodnocení.Měli jsme ve firmě nového programátora z Ostravy, nastoupil po škole, dostal asi cca. něco přec 20 000 hrubého a byl z toho vydřenej! - i takové jsou případy
Byl z toho vydrenej - to jako že dostal podle vás hodně a nebyl spokojený? Díky za vysvětlení.
Nemyslel jsem přesnej opakDostal nějakých snad 20 000 hrubého možná víc a na větvi z toho že to bylo hodně.
S temi technickymi obory je to tezke. Obavam se, ze nase firmy jsou v obdobne situaci jako v sousednim Nemecku, kde sice firmy zoufale shani technicke lidi, ale zaroven je diky masivni globalni konkurenci tlacici ceny dolu nedokazi zaplatit, takze jim tam nikdo nechodi. V dobe kdy krome IT bude mit zkuseny VS vzdelany technik mensi plat nez holka s ekonomkou cerstve po vysce se jim na tu techniku nikdo moc hnat nebude.
No otázka jestli pomůže - ono totiž s technickým myšlením se člověk dost často spíš narodí, než aby ho nějak získal na škole. Sám to znám - máti do mě hučela celý dětství nějaký sračky z dějepisu a podobně (je učitelka), byl jsem na osmiletým gymnáziu (humanitní hnus) , ale prostě celou dobu už od dětství se zajímám o elektro a techniku. Momentálně studuju VŠ na elektru a mám brigádu v oboru. Takže tohle jsem zdědil po tátovi (elektrotechnik)No a když na technický školy "násilím" dostaneme lidi, který to nebaví, tak budeme mít sice papírově spoustu inženýrů, kteří se něco našprtají, zkoušky nějak udělají, ale inovace=nula a když jim dáte nějakej problém co nedělali ve škole, tak na to budou čumět jak tele na vrata. Bohužel už i teď je se mnou na škole dost takových lidí, kterým bych nic složitýho prostě svěřit nemohl. Ale papírově jsou na tom výborně
Ty lidi tam násilím možná dostat jde, ale nevydrží tam. Na technické školy se myslím může dostat každý, ale spousta jich odpadne už první rok. Buď na to nemají nebo čekají něco jiného.
Je pravda že v prváku se hodně lidí vyhodí. Ale taky hodně (i neschopných) to udělá a dostane se až na bakaláře minimálně. Ono stačí mít párkrát štěstí, občas něco opsat no a hlavně se našrotit. Zase až tak náročný jako třeba medina to fakt není, protože už tak mají málo lidí, tak nemůžou vyházet 90%.
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 8. 2015 10:28
Nojo, to bohužel socani nikdy nepochopí, že školství je třeba liberalizovat, klidně celé zprivátnit, je potřeba aby firmy vychovávali studenty a učili je, firmy tu zaměstnávají lidi, firmy vědí, co je potřeba, jaké obory scházejí. Což úřad práce v kooperaci s ministerstvem školtsví nemůže nikdy zvládnout.
... školství je třeba liberalizovat, klidně celé zprivátnit ... a z příštích generací udělat zástupy negramotných otroků. A co sem pletete politiku?
Ultraliberálové tady byli u moci dost dlouho a dlouho také zřejmě ještě budeme sklízet "plody" jejich vykutálených členů a kamarádíčků ze solární mafie, kteří se s nimi společně opeřili, jak to jen šlo. V čele s vachmajstrem Železným z nejmenované TV, jenž jen tak kliďánko přihrál společnosti CMI 10000000000,- Kč (10 miliard). Prkotina. Mimochodem, o kolik že to ten David R. okradl státní kasu? Taky mám pocit, že tady se nějak objevuje to, co zde fungovalo celé minulé století. Dokonce i za komančů. Sám jsem se vyučil za podnik, který mi studium částečně sponzoroval a nemusel jsem pak shánět práci. Holt. Národ, který se nepoučí ze své minulosti, bude své chyby opakovat stále dokola. ☺
Osliku, cely tolik opakovany pribeh CNTS jeste jednou. Platba za poruseni obchodnich pravidel ze strany Zelezneho je zpusobena konkretnim urednikem, ktery ve veci zajisteni pravniho zastoupeni CR nekonal. Tim, ale neobhajuji Zelezneho, pouze uvadim na pravou miru. Zatim zde byla parta populistu a zadni liberalove. Extremni podpora davu delnasu, kterych je na svete .... Zeme ktere mysli na budoucnost, si zakladaji na podpore kvalifikovanych a podporuji predevsim vyvoj a ostatni cinnosti s vysokou pridanou hodnotou.
Říká vám něco pojem „základní výzkum“? Provozuje se ve státních institucích a státních univerzitách, možná finanční návratnost je klidně v desetiletích, s jistou pravděpodobností vůbec (což ho činí pro většinu firem nezajímavým) a dnešní technologie by bez něj prostě neexistovala.
Veřejných univerzitách, pane kolego.
Jinak částečně souhlasím… Ale veřejné financování se z toho vyřadit prostě nedá.
Ještě by měl stát nějak znevýhodnit humanisticky založená gymnázia, protože tam mizí hromada talentů. Nikoliv kvůli zájmu, ale co dělat, když je to jediný gympl v okresním městě...
Myslíte, když je to jediná použitelná škola ve městě?
A to jako proč? Protože by z nich náhodou mohli lézt lidé s všeobecným vzděláním, kteří nejsou tak snadno politicky manipulovatelní?
ad "Firmy v Česku stále naráží na nedostatek kvalitních techniků. Suplují proto stát i do vzdělávání ročně investují desítky milionů korun."Co to je za blbost? Už za císaře pána a za bolševika to pokračovalo, si firmy vychovávaly své pracovníky samy. Státu zbývaly jen všeobecné obory. Tím, že to někdo háže na stát ukazuje, že jen umí natáhnout dlaň. Stát není dojná kráva a zejména nikdy nemůže vědět to, co znají firmy samé, a to, které profese potřebují. Pane autore, proberte se!
"Éra Česka jako montovny je totiž už pryč.Bosch jde dokonce tak daleko, že do základních škol nakupuje stavebnice Merkur, aby děti získaly pozitivní vztah k technice."Dost protichodne informacie, ked zoberiem do uvahy, ze stavebnica Merkur je montovacia stavebnica.
Dost hloupý komentář, když vezmu v úvahu že stavebnice jako Merkur a Lego Technik slouží hlavně k rozvíjení vlastní tvořivosti. Mimochodem, za pomoci aparátu z merkuru byla vyrobena první moderní kontaktní čočka https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/17/%C... ... a obě stavebnice se dají skvěle využít pro výuku automatizace a robotiky.
Názor byl 2× upraven, naposled 5. 8. 2015 15:25
kopec omaciek, ale pointu si nepochopil.
Mně spíš připadá že jsi rozdíl mezi výukou za použití merkuru a montovnou nepochopil ty.
Nebo takhle. Dělal jsem v elektrotechnice, momentálně dělám v auto průmyslu. V obou je pro dělníky „montáž“ jen sestavení dílů podle přesně daného postupu. Jestli se merkur na školách využije tak, že každý dostane precizní plánek a nebudou dělat nic jiného než stavět podle něj, souhlasím že je tvůj původní příspěvek relevantní. Ale už z hlediska mé zkušenosti ze škol o tom dost pochybuji. To je to samé jako tvrdit že objednávka nepájivých polí pro elektrotechnické školy je vlastně výuka montáže. Montáž je sázení součástek do děr v PCB. Nepájivé pole slouží k experimentům ve vývoji a výuce obvodů.
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 8. 2015 19:38
Škoda auto má prestižní učiliště, když se kluk nedostane na učiliště do Škodovky, jde někam na střední 🙁. Přeji Jablotronu, aby jejich škola měla podobný kredit
Problémem učiliště Škody Auto je že velká část studentů je přijata ne na základě známek ale na základě toho že se rodič pracující ve škodovce přimluví. Mluvím z vlastní zkušenosti, neboť před více než čtyřmi lety jsem si sám podával jednu z přihlášek právě na toto učiliště a skončil jsem jako první pod čarou. A ve škole se spousta kluků chlubila jak se tam dostali, a přesto to byli trojkaři nebo čtyřkaři a já neměl na vysvědčení jedinou trojku.Upřímně takto zpětně (nakonec jsem nastoupil na jinou školu a úspěšně dokončil) žádnou zášť nebo něco podobného necítím. Dokonce si myslím že by děti pracovníků škodovky mohli mít nějaké přednostní právo.Mělo by to ovšem být veřejně známé. Klidně bych na stránky školy k přihláškám dopsal "Děti zaměstnanců Škoda Auto přijati přednostně". Bylo by to dle mého mnohem více fér, to takto přiznat.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.