Vysoké bannery jsou stále populárnější

Mrakodrap má za sebou rok života a zatím jej nikdo neposlal k zemi.
Před pár týdny jsme měli malé výročí: 26. února loňského roku totiž mezinárodní komise pro internetovou reklamu (Internet Advertising Bureau) schválila nové formáty reklamních bannerů, mezi nimi i formát, jehož vzrůst popularity od té doby překonal všechny ostatní: skyscraper čili mrakodrap, technicky vertikální banner o formátu 120x600 pixelů. Samozřejmě že se různé velké formáty používaly i dávno před tímto datem, zařazením mezi schválené formáty s nimi ale začaly daleko více pracovat reklamní a mediální agentury, přičemž servery si pro ně začaly dělat více prostoru na pravé či levé straně stránky.

Ihned nastalo velké stavění mrakodrapů. Firma AdRelevance spočítala, že množství shlédnutí mrakodrapů vzrostlo během prvního půlroku oficiálního působení o 1000 % (tj. desetinásobně), počet kampaní s mrakodrapy vzrostl na trojnásobek. Na podzim loňského roku nabízelo mrakodrap 21 % webů a mrakodrapy se podílely na celkovém počtu impresí dvěma procenty. To není velké číslo, ale podívejme se na jednotlivé servery: například u Yahoo činí mrakodrap celých 40 % všech impresí (podle AdRelevance)! U malých až bezvýznamných serverů to je zase zanedbatelný podíl. Proč takové disproporce?

Zatímco standardní bannery (proužek čili nudle alias full banner) se stále hodně využívají pro vlastní a výměnnou reklamu, a to i ve světě, mrakodrap se obvykle jen prodává. Vlastní a výměnná reklama je místy vnímána jako mrhání prostorem, a hned je nasnadě slůvko bezcenným. Provozovatelé serverů nechtějí, aby mrakodrap sklouzl do téže úrovně, a proto často postupují tak, že na stránce mrakodrap buď je, a nese peníze, nebo není vůbec.

Jak je to s cenami mrakodrapů? Podle AdRelevance žádali provozovatelé stránce za tisíc impresí standardního banneru 30 dolarů (tj. cca koruna za shlédnutí), u mrakodrapu 50 dolarů. Z čistě matematického hlediska tedy není mrakodrap drahý, protože zabírá cca dvaapůlkrát více plochy jako full banner, měl by tedy logicky stát spíše 70 dolarů. Matematika od stolu ale může být jiná než realita: je dobře známé, že skutečné, dohodnuté ceny se od tabulkových cen liší i mnohonásobně, web od webu, sezóna do mimosezóny, případ od případů. Je také dobře známé, že za full banner (proužek) se dá usmlouvat i proklatě nízká cena (na českém Internetu to platí dvojnásob), u mrakodrapu si už provozovatelé ceny víceméně drží a dávají „standardní“ slevy. Nicméně klesají i tabulkové ceny full banneru: AdRelevance uvádí, že mediánová cena klesla z 30 dolarů během let 2000-2001 na 25 dolarů za tisíc shlédnutí. Je mimochodem zajímavé, že tabulková cena buttonu, který je všeobecně v českých podmínkách považován za skoro bezcenný formát, používaný jen pro různé „připomínací“ účely, činí v USA 12 dolarů za tisíc shlédnutí, tedy asi 400 Kč za CPM!

Diskuze (7) Další článek: IBM Deskstar 120GXP jen 11 hodin?

Témata článku: Internet, Velký prostor, První půlrok, Zanedbatelný podíl, Mezinárodní komise, Popular, POP, Banner, Ban, Velká popularita, Nízký počet, Full


Určitě si přečtěte

Nejlepší aplikace na předpověď počasí: Kde nejlépe zjistit, co zrovna chcete vědět

Nejlepší aplikace na předpověď počasí: Kde nejlépe zjistit, co zrovna chcete vědět

Obecných aplikací na předpověď počasí je nespočet, jenže často skončí jen u základní informace o počasí a nenabídnou odpovědi na řadu praktických otázek. A tak jsme si položili právě několik takových otázek a hledali aplikace či meteoslužby, které nám nejlépe odpoví.

Karel Kilián | 4

Nvidia představila grafické karty GeForce RTX 3090, RTX 3080 a RTX 3070. Známe české ceny

Nvidia představila grafické karty GeForce RTX 3090, RTX 3080 a RTX 3070. Známe české ceny

** Nvidia uvedla nové desktopové grafické karty GeForce RTX 3000 ** Jedná se o modely GeForce RTX 3070, 3080 a 3090 ** K výrobě se používá 8nm technologii od Samsungu

Karel Javůrek | 67

DeOldify: Téměř zázračná technologie, která obarvuje 2. světovou válku, nebo vaše fotky z dětství

DeOldify: Téměř zázračná technologie, která obarvuje 2. světovou válku, nebo vaše fotky z dětství

** Neuronová síť DeOldify obarvuje fotky ** Můžete si ji vyzkoušet sami i bez superpočítače ** YouTube je plný obarvených ikonických videí

Jakub Čížek | 21

Zahodil jsem Windows, přešel na Linux a nezbláznil se z toho

Zahodil jsem Windows, přešel na Linux a nezbláznil se z toho

** Měsíc jsem se nedotkl Windows a byl závislý jen na Linuxu ** Jaká byla pozitiva a negativa přechodu? ** Se kterými aplikacemi jsem (ne)zápasil a které bych doporučil?

Lukáš Václavík | 244

Filmové pirátství asi jen tak nezmizí. Když už musíte, stahujte bezpečně v Seedru

Filmové pirátství asi jen tak nezmizí. Když už musíte, stahujte bezpečně v Seedru

** Máme HBO Go, máme Netflix... ** Ale stejně krademe filmy a seriály ** Když už musíte, stahujte torrenty bezpečně v Seedru

Jakub Čížek | 141


Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest televizí do 25 000 Kč

Nejlepší herní klávesnice

Srovnání správců hesel

Jak upravit fotky pro tisk