Ještě k tomu s těmi žáky, že si pod pojmem Internet představí 95% žáků "tu modrou ikonku éčka na ploše"...
--
Teď se mi dostala do rukou jedna učebnice výpočetní techniky pro SŠ a taky žadnu nad těmi "moudry, které v ní jsou"
Opravdu, co se týče internetu, tak je tam vysvětleno jen zacházení s programem Internet Explorer a Outlook Express... a třeba o věceh, jako, že existuje fůra dalších protokolů a služeb, jiných programů, operačních systémů atd. je vždy jen nějaká jedna věta na půl řádku, že "existují i jiné prohlížeče" atd. Mno a když učitelka žákům řekne jen třeba něco, co je v té učebnici, tak se vůbec nedivím, že si pak pod Internetem předtavují ikonu IE...
Navíc dalším "důkazem" je rozhovor s mým bratrancem a setřenicí, kteří jsou o hodně mladší než já, takže ještě chodí na ZŠ a když jsem se je ptal na věci jako protokoly, firewall, antivir, stavba sítě, různé služby na ineternetu... tak u 80% věcí se na mě dívali jako kdybych mluvil aramejsky a u těch zbylých 20% to prý už možná slyšeli, ale vysvětleno jim to ve škole bylo úplně mylně (to už jim rovnou mohli říct, že se to maže ne chleba... )
Třeba žáci většinou vůbec nechápou (protože ono to jaksi ani v těch učebnicích napsáno není) podstatu fungování internetu... že např. jakýkoli server není žádný "superpočítač ve velké budově", ale je to jen program, takže si ho klidně můžou spustit i u sebe na PC a mít tak třeba vlastní smtp server, web server, DNS atd. atd. (samozřejmě s ozeným výkonem...)
Bohužel je to tak, že školy vytváří v žácích místo představy Internetu jako rozhlehlé počítačové vysokorychlostní sítě s neuvěřitelnými možnostmi a tisíci službami, představu typu web + mail s Internet Explorerem a Eutlook Expressem běžícím pod Windows ((