Vyskakovací reklama je desetkrát účinnější než běžné bannery

Kontroverzní reklamní formát je řádově účinnější než obvyklé bannery. Zvykli jsme si na reklamu uprostřed filmu, zvykneme si i na pop-upy?
Vyskakovací reklama je desetkrát účinnější než běžné bannery
Vyskakovací (pop-up) reklamní okénka mají skoro patnáctkrát vyšší účinnost než běžné podlouhlé bannery a dokonce desetkrát vyšší účinnost než dnes značně oblíbené „skyscrapery“, velké vysoké bannery. Tvrdí to studie firmy Advertising.com, vzniklá jako výsledek zkoumání chování 15 miliónů uživatelů Internetu, na které bylo „vystřeleno“ 168 miliónů bannerů – nemá-li tedy test jiné chyby, jde o množství statisticky více než dostatečné.

Advertising.com říká, že pop-upy mají v průměru 13x vyšší klikatelnost (click-through rate) než standardní banner (468x60 pixelů), a 14x vyšší conversion rate. Studie navíc ukázala poměrně nízkou účinnost tzv. dlouhých bannerů (728x90 pixelů, zabírajících 2,3x větší plochu než standardní banner. Ty se ukázaly jen jako o málo účinnější než standardní banner, stále řádově níže než pop-up. Rovněž rozdíl mezi skyscraperem a standardním bannerem nebyl velký – o 60 % vyšší click-through a o 20 % vyšší konverze. Nade všemi se tedy tyčí vyskakovací okno s řádově lepšími výsledky. Představitel Advertising.com připodobňuje pop-upy ke vkládané reklamě, např. k předplatitelským kartičkám v časopisech: získají pozornost, nedají se přehlédnout. A ovšem, obtěžují uživatele více než některé jiné formy reklamy.

(Conversion rate: procento uživatelů, kteří na základě reklamy provedli, dříve nebo později, akci, která byla cílem této reklamy.).

Pop-upy (či jejich příbuzní, okna pop-under) na Internetu zatím nepřevládají, ale jejich popularita roste. V prvních sedmi měsících letošního roku na uživatele vyskočilo celkem 11,3 miliard pop-upů – číslo sice gigantické, ale stále jde jen o 2 % celkového počtu reklamních bannerů, a jde jen o 24 % nárůst oproti předešlému období. Nicméně firmy, které pop-upy používají, si je pro vysokou účinnost chválí: na zahraničních webech se setkáme velmi často s reklamou na internetového letenkáře Orbitz.com nebo na prodejce různých udělátek do domácnosti X10.com (v obou případech se jedná o světově významné společnosti).

Je-li účinnost pop-up reklam skutečně tak vysoká, mohl by tento reklamní formát být pro internetovou reklamu přínosem – nejen pro inzerenty, ale i pro provozovatele webů a dokonce i pro návštěvníky stránek. Vysoká účinnost znamená, že pop-upů se nemusí k dosažení účinku „protočit“, zobrazit tolik, a budou pro inzerenta dražší. Jakkoli je pop-up nepříjemný, uživatel by zřejmě dal přednost, kdyby mohl „vyměnit“ čtrnáct načtených standardních bannerů za jeden popup, neboť to v souhrnu znamená podstatně méně dat a podstatně rychlejší načtení stránky. Varianta pop-under navíc uživatele neobtěžuje, protože mu ponechá původní stránku, o kterou požádal, nezakrytou reklamou; vyskakovací okno pak má ještě jeden přínos, a to, že jej uživatel může ponechat otevřené, mezitím číst původní stránku, případně přecházet na další, a k reklamě se vrátit (kliknout na ni) později. Reklamy nás, i když si to nechceme přiznat, občas zaujmou a chceme na ně kliknout, současně ale nechceme přijít o zdrojovou stránku – nejhorší jsou pak ty bannery (např. některé flashe), ze kterých nelze odskočit do nového okna prohlížeče.

Pop-up okna nejsou až tak odmítané, jak se často prezentuje (co do míry obtěžování se v žebříčcích vyskytují těsně nad spamem) – nejde o jev samotný, jde o jeho míru. Ani spam by nestál za řeč, kdyby přišly tři nevyžádané maily za týden; pokud inzerenti a provozovatelé udrží pop-upy v přijatelném objemu, bude to obdobné.

Témata článku: Prohlížeče, Reklama, Banner, Click, Under, Up, Milión uživatelů, Velká popularita, Vysoká míra

177 komentářů

Nejnovější komentáře

  • andrwa 23. 10. 2006 9:17:13
    Zdravim, a neviete niekto, kde by som tu studiu Advertising.com nasiel?...
  • jmeno 2. 2. 2004 19:21:00
    odkaz
  • Michal 26. 1. 2004 12:29:53

    Popupy mám jako formu reklamy nejradši, protože používám nadstavbu k...

Určitě si přečtěte

Jak převést PDF do Wordu: 3 způsoby, které můžete použít

Jak převést PDF do Wordu: 3 způsoby, které můžete použít

** Využít můžete přímo Word v rámci balíčku Office ** Zdarma lze využít Google Dokumenty, neporadí si ale s formátováním ** Obrátit se také můžete na specializované stránky

11.  8.  2017 | Vladislav Kluska | 9

USB zařízení je možné odposlouchávat ze sousedního portu

USB zařízení je možné odposlouchávat ze sousedního portu

** Crosstalk byl dřív problém paralelních portů, dnes se ho pokusili prověřit na USB ** Zařízení ze sousedního USB portu může odposlouchávat to vedlejší ** Mohou vznikat záškodnické flašky nebo třeba USB lampičky

14.  8.  2017 | Adam Harmada | 18

Zrušený evropský roaming je brutální vražda virtuálních operátorů

Zrušený evropský roaming je brutální vražda virtuálních operátorů

** Když EU rušila roaming, šla přes mrtvoly ** Tou největší jsou virtuální operátoři ** Vlastně je překvapivé, že už nepadají jeden po druhém

12.  8.  2017 | Filip Kůžel | 85

Obrněná raketová vozidla Stryker budou bojovat proti dronům a letadlům

Obrněná raketová vozidla Stryker budou bojovat proti dronům a letadlům

** Původně kanadská obrněná bojová vozidla Stryker od společnosti General Dynamics existují v celé řadě verzí ** Některá slouží k průzkumu, jiná jsou vybavena těžkými zbraněmi ** Nyní bylo představeno nové raketové vozidlo Stryker, které je vyzbrojeno raketami Sidewinder a Hellfire

11.  8.  2017 | Stanislav Mihulka | 1


Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test NVMe a SATA SSD

Máte slabý signál
Wi-Fi? Poradíme!

Jak umělá inteligence opravuje fotky

Kupujete dron? Ty levné se nevyplatí