Vyskakovací reklama je desetkrát účinnější než běžné bannery

Kontroverzní reklamní formát je řádově účinnější než obvyklé bannery. Zvykli jsme si na reklamu uprostřed filmu, zvykneme si i na pop-upy?
Vyskakovací (pop-up) reklamní okénka mají skoro patnáctkrát vyšší účinnost než běžné podlouhlé bannery a dokonce desetkrát vyšší účinnost než dnes značně oblíbené „skyscrapery“, velké vysoké bannery. Tvrdí to studie firmy Advertising.com, vzniklá jako výsledek zkoumání chování 15 miliónů uživatelů Internetu, na které bylo „vystřeleno“ 168 miliónů bannerů – nemá-li tedy test jiné chyby, jde o množství statisticky více než dostatečné.

Advertising.com říká, že pop-upy mají v průměru 13x vyšší klikatelnost (click-through rate) než standardní banner (468x60 pixelů), a 14x vyšší conversion rate. Studie navíc ukázala poměrně nízkou účinnost tzv. dlouhých bannerů (728x90 pixelů, zabírajících 2,3x větší plochu než standardní banner. Ty se ukázaly jen jako o málo účinnější než standardní banner, stále řádově níže než pop-up. Rovněž rozdíl mezi skyscraperem a standardním bannerem nebyl velký – o 60 % vyšší click-through a o 20 % vyšší konverze. Nade všemi se tedy tyčí vyskakovací okno s řádově lepšími výsledky. Představitel Advertising.com připodobňuje pop-upy ke vkládané reklamě, např. k předplatitelským kartičkám v časopisech: získají pozornost, nedají se přehlédnout. A ovšem, obtěžují uživatele více než některé jiné formy reklamy.

(Conversion rate: procento uživatelů, kteří na základě reklamy provedli, dříve nebo později, akci, která byla cílem této reklamy.).

Pop-upy (či jejich příbuzní, okna pop-under) na Internetu zatím nepřevládají, ale jejich popularita roste. V prvních sedmi měsících letošního roku na uživatele vyskočilo celkem 11,3 miliard pop-upů – číslo sice gigantické, ale stále jde jen o 2 % celkového počtu reklamních bannerů, a jde jen o 24 % nárůst oproti předešlému období. Nicméně firmy, které pop-upy používají, si je pro vysokou účinnost chválí: na zahraničních webech se setkáme velmi často s reklamou na internetového letenkáře Orbitz.com nebo na prodejce různých udělátek do domácnosti X10.com (v obou případech se jedná o světově významné společnosti).

Je-li účinnost pop-up reklam skutečně tak vysoká, mohl by tento reklamní formát být pro internetovou reklamu přínosem – nejen pro inzerenty, ale i pro provozovatele webů a dokonce i pro návštěvníky stránek. Vysoká účinnost znamená, že pop-upů se nemusí k dosažení účinku „protočit“, zobrazit tolik, a budou pro inzerenta dražší. Jakkoli je pop-up nepříjemný, uživatel by zřejmě dal přednost, kdyby mohl „vyměnit“ čtrnáct načtených standardních bannerů za jeden popup, neboť to v souhrnu znamená podstatně méně dat a podstatně rychlejší načtení stránky. Varianta pop-under navíc uživatele neobtěžuje, protože mu ponechá původní stránku, o kterou požádal, nezakrytou reklamou; vyskakovací okno pak má ještě jeden přínos, a to, že jej uživatel může ponechat otevřené, mezitím číst původní stránku, případně přecházet na další, a k reklamě se vrátit (kliknout na ni) později. Reklamy nás, i když si to nechceme přiznat, občas zaujmou a chceme na ně kliknout, současně ale nechceme přijít o zdrojovou stránku – nejhorší jsou pak ty bannery (např. některé flashe), ze kterých nelze odskočit do nového okna prohlížeče.

Pop-up okna nejsou až tak odmítané, jak se často prezentuje (co do míry obtěžování se v žebříčcích vyskytují těsně nad spamem) – nejde o jev samotný, jde o jeho míru. Ani spam by nestál za řeč, kdyby přišly tři nevyžádané maily za týden; pokud inzerenti a provozovatelé udrží pop-upy v přijatelném objemu, bude to obdobné.

Diskuze (177) Další článek: Operu si letos stáhlo už 10 milionů lidí

Témata článku: Prohlížeče, Reklama, Click, Velká popularita, Milión uživatelů, Vyskakovací pop-up, Under, Vysoká míra, Banner, Up


Určitě si přečtěte

Apple: naše mapy budou nejlepší na světě. Tajně jsme na nich pracovali několik let

Apple: naše mapy budou nejlepší na světě. Tajně jsme na nich pracovali několik let

** Apple odhalil své plány na zcela nové mapy ** Několik let pracuje na nových mapách, které by měly předběhnout konkurenci ** Objeví se s příchodem iOS 12 pro vybrané státy

Karel Javůrek | 50

Jak dopadl velký den Applu s náloží novinek: Sledujte, co letos připravil

Jak dopadl velký den Applu s náloží novinek: Sledujte, co letos připravil

** Apple večer představil novinky ** Ukáže nové operační systémy, ale čekala se i nová zařízení ** Začíná vývojářská konference Applu WWDC 2018

Karel Javůrek | 87

Nová zbraň Microsoftu proti iPadu: Levný tablet Surface Go bude stát jen deset tisíc

Nová zbraň Microsoftu proti iPadu: Levný tablet Surface Go bude stát jen deset tisíc

** Microsoft představil nový tablet Surface Go ** Nový model zaujme nízkou cenou, ale schopnostmi zařízení Surface ** Microsoft nepoužil čip ARM, ale klasický procesor od Intelu 

Karel Javůrek | 116

Portál občana už funguje. Na státní web vypadá až překvapivě použitelně

Portál občana už funguje. Na státní web vypadá až překvapivě použitelně

** Portál občana už funguje, vyřídíte na něm první požadavky ** Funkce se budou postupně rozšiřovat ** Web je docela moderní a přehledný

David Polesný | 65

Alan Turing: Genius, který matematicky stvořil počítač

Alan Turing: Genius, který matematicky stvořil počítač

Řešením matematického problému se dostal k modelu teoretického stroje, který nese jeho jméno a je základem logiky univerzálních počítačů.

Pavel Tronner | 56


Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test 18 bezdrátových sluchátek

Vše o přechodu na DVB-T2

Procesory AMD opět porážejí Intel

7 NVMe M.2 SSD v přímém souboji