Vyšel nový 3DMark Time Spy s podporou DirectX 12. Pochlubte se s vašimi výsledky

  • 3DMark Time Spy je připraven pro novou generaci grafik podporující DirectX 12
  • Futuremark zasadil test do muzea s předchozími verzemi 3DMarku
  • Napište nám do diskuze, jak je na tom vaše sestava
Vyšel nový 3DMark Time Spy s podporou DirectX 12. Pochlubte se s vašimi výsledky

Podle očekávání vydal Futuremark na konci týdne nový testovací nástroj v rámci balíku 3DMark. Nese název Time Spy a zaměřuje se především na novou generaci grafických karet, které podporují nízkoúrovňové API DirectX 12. Dostupný bude pro všechny edice benchmarku, a tak si jej můžete stáhnout a svůj hardware v něm otestovat i v případě, že vlastníte pouze bezplatnou Basic verzi.

Vedle DirectX 12 přibyly i další vlastnosti, které v moderním testovacím nástroji nesmí chybět – podpora asynchronních výpočtů, hyper-threadingu pro CPU a explicitní podpora více karet. Logicky se také zvedla náročnost testu, takže zatímco v předchozím benchmarku Fire Strike bylo pro řádné otestování high-end karet potřeba rozlišení 4K, u Time Spy se nové modely zapotí i při 2 560 × 1 440. Test lze spustit na kartách od Kepleru v případě Nvidie a Radeonů HD 77XX u AMD.

Klepněte pro větší obrázek
Srovnání náročnosti předchozího testu Fire Strike a aktuálního Time Spy

Vedle technické části je zajímavý také obsah. Tvůrci totiž nový test netradičně zasadili do futuristického muzea, kde jsou k vidění exponáty v podobě předchozích testů. Ve vitrínách tak můžete poznat scény třeba z 3DMarku 2005. Futuremark do testu dokázal zapracovat i jednoduchý příběh, takže minimálně první testovací průběh rozhodně doporučujeme zhlédnout.

Klepněte pro větší obrázek
Výsledky prvních testů v Time Spy (zdroj: Anandtech)

Na webu se také postupně začínají objevovat srovnávací testy nových grafik v Time Spy. Kromě toho, že má jasně navrch zatím nejvýkonnější herní karta dneška – GTX 1080 od Nvidie, je zajímavá také možnost testovat s aktivními či zakázanými asynchronními výpočty. Anandtech takto otestoval GTX 1070 a Radeon RX 480, který v relativních číslech získal s asynchronními shadery asi 10 % navíc. Výkonnější karta od Nvidie potom asi 5 procent.

Ačkoliv se jedná o první zběžné testy, mohou jejich výsledky naznačit oblast, kde budou mít grafiky Polaris a případně Vega navrch oproti Pascalům.

Klepněte pro větší obrázek
GTX 1070 vs. RX 480 při aktivních a vypnutých asynchronních výpočtech. Karta AMD z asynchronních shaderů vytěžila o něco víc (zdroj: Anandtech)

Pokud se vám Time Spy zalíbil a svoje železo jste již v nejnovějším 3DMarku otestovali, nezapomeňte se se svými výsledky pochlubit v diskuzi.

Témata článku: Hardware, AMD, Nvidia, 3D, DirectX, Benchmark, Polaris, Strike, Time, Fire strike, AMD Vega, Podpora, Nízkoúrovňové API, AMD Radeon RX Vega, AMD RX Vega, Nejnovější API, API DirectX, Železo

25 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Jakub Vávra 18. 7. 2016 3:49:55
    i5 2500K@4.5GHz a Asus Strix R9 390@1150/6400MHz Time Spy: 3...
  • Martin Macek 17. 7. 2016 22:38:51
    i7-6850K a EVGA GTX 1080 FTW => 7093. Z toho 7209 GPU score a 6502 CPU...
  • Miroslav Molnár 17. 7. 2016 12:25:34
    i7 5930K, EVGA GeForce GTX 980 Ti Classified ACX 2.0+ Time Spy .........5...
Určitě si přečtěte

USB zařízení je možné odposlouchávat ze sousedního portu

USB zařízení je možné odposlouchávat ze sousedního portu

** Crosstalk byl dřív problém paralelních portů, dnes se ho pokusili prověřit na USB ** Zařízení ze sousedního USB portu může odposlouchávat to vedlejší ** Mohou vznikat záškodnické flašky nebo třeba USB lampičky

14.  8.  2017 | Adam Harmada | 19

Jak převést PDF do Wordu: 3 způsoby, které můžete použít

Jak převést PDF do Wordu: 3 způsoby, které můžete použít

** Využít můžete přímo Word v rámci balíčku Office ** Zdarma lze využít Google Dokumenty, neporadí si ale s formátováním ** Obrátit se také můžete na specializované stránky

11.  8.  2017 | Vladislav Kluska | 9

Co je realita a fikce? Brzy to nepoznáme. A.I. ze Stanfordu tvoří fotky z neexistujících měst

Co je realita a fikce? Brzy to nepoznáme. A.I. ze Stanfordu tvoří fotky z neexistujících měst

** Fotografii každý vnímá jako jednoznačný důkaz ** časem to ale přestane platit ** Strojové učení se totiž neustále zdokonaluje

16.  8.  2017 | Jakub Čížek | 11

Zrušený evropský roaming je brutální vražda virtuálních operátorů

Zrušený evropský roaming je brutální vražda virtuálních operátorů

** Když EU rušila roaming, šla přes mrtvoly ** Tou největší jsou virtuální operátoři ** Vlastně je překvapivé, že už nepadají jeden po druhém

12.  8.  2017 | Filip Kůžel | 86


Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test NVMe a SATA SSD

Máte slabý signál
Wi-Fi? Poradíme!

Jak umělá inteligence opravuje fotky

Kupujete dron? Ty levné se nevyplatí