Vyšel nový 3DMark Time Spy s podporou DirectX 12. Pochlubte se s vašimi výsledky

  • 3DMark Time Spy je připraven pro novou generaci grafik podporující DirectX 12
  • Futuremark zasadil test do muzea s předchozími verzemi 3DMarku
  • Napište nám do diskuze, jak je na tom vaše sestava
Vyšel nový 3DMark Time Spy s podporou DirectX 12. Pochlubte se s vašimi výsledky

Podle očekávání vydal Futuremark na konci týdne nový testovací nástroj v rámci balíku 3DMark. Nese název Time Spy a zaměřuje se především na novou generaci grafických karet, které podporují nízkoúrovňové API DirectX 12. Dostupný bude pro všechny edice benchmarku, a tak si jej můžete stáhnout a svůj hardware v něm otestovat i v případě, že vlastníte pouze bezplatnou Basic verzi.

Vedle DirectX 12 přibyly i další vlastnosti, které v moderním testovacím nástroji nesmí chybět – podpora asynchronních výpočtů, hyper-threadingu pro CPU a explicitní podpora více karet. Logicky se také zvedla náročnost testu, takže zatímco v předchozím benchmarku Fire Strike bylo pro řádné otestování high-end karet potřeba rozlišení 4K, u Time Spy se nové modely zapotí i při 2 560 × 1 440. Test lze spustit na kartách od Kepleru v případě Nvidie a Radeonů HD 77XX u AMD.

Klepněte pro větší obrázek
Srovnání náročnosti předchozího testu Fire Strike a aktuálního Time Spy

Vedle technické části je zajímavý také obsah. Tvůrci totiž nový test netradičně zasadili do futuristického muzea, kde jsou k vidění exponáty v podobě předchozích testů. Ve vitrínách tak můžete poznat scény třeba z 3DMarku 2005. Futuremark do testu dokázal zapracovat i jednoduchý příběh, takže minimálně první testovací průběh rozhodně doporučujeme zhlédnout.

Klepněte pro větší obrázek
Výsledky prvních testů v Time Spy (zdroj: Anandtech)

Na webu se také postupně začínají objevovat srovnávací testy nových grafik v Time Spy. Kromě toho, že má jasně navrch zatím nejvýkonnější herní karta dneška – GTX 1080 od Nvidie, je zajímavá také možnost testovat s aktivními či zakázanými asynchronními výpočty. Anandtech takto otestoval GTX 1070 a Radeon RX 480, který v relativních číslech získal s asynchronními shadery asi 10 % navíc. Výkonnější karta od Nvidie potom asi 5 procent.

Ačkoliv se jedná o první zběžné testy, mohou jejich výsledky naznačit oblast, kde budou mít grafiky Polaris a případně Vega navrch oproti Pascalům.

Klepněte pro větší obrázek
GTX 1070 vs. RX 480 při aktivních a vypnutých asynchronních výpočtech. Karta AMD z asynchronních shaderů vytěžila o něco víc (zdroj: Anandtech)

Pokud se vám Time Spy zalíbil a svoje železo jste již v nejnovějším 3DMarku otestovali, nezapomeňte se se svými výsledky pochlubit v diskuzi.

Témata článku: Hardware, AMD, Nvidia, 3D, DirectX, Nízkoúrovňové API, API DirectX, Strike, AMD Vega, Benchmark, Time, Dirigent, AMD Radeon RX Vega, Nový grafik, Podpora, AMD RX Vega, Polaris, Železo, Nejnovější API, Fire strike

Určitě si přečtěte

Velká podzimní aktualizace Windows 10 je tady: Co přináší Fall Creators Update

Velká podzimní aktualizace Windows 10 je tady: Co přináší Fall Creators Update

** Po půl roce je tu další aktualizace Windows ** A opět přináší hlavně hromadu drobných kosmetických vylepšení ** Podívali jsme se na ty nejzajímavější

Včera | Jakub Čížek | 165

Budoucností Windows 10 je Fluent Design. Takto bude jednou vypadat celý systém

Budoucností Windows 10 je Fluent Design. Takto bude jednou vypadat celý systém

** Fluent Design je vzhled, do kterého postupně Microsoft převleče celý systém ** Staví na průhlednosti a velkých plochách ** Do Windows 10 se z části dostane už zítra při vydání podzimní aktualizace

16.  10.  2017 | Stanislav Janů | 154


Aktuální číslo časopisu Computer

Nový seriál o programování elektroniky

Otestovali jsme 17 bezdrátových sluchátek

Jak na nákup vánočních dárků ze zahraničí

4 tankové tiskárny v přímém souboji