Hurricane, tys mě teda naštval (...a pak rozesmál!). To tvé "boží" Atari ST nedisponovalo ani grafikou, co uměl můj 8-bitový Sharp MZ-800 (např. 640x200 ve 4 barvách, zatímco "slavné" STčko to umělo jen ve 2 barvách) s Atari 800/130 nelze vubec srovnávat (to umělo max. 320x200 monochromaticky, standardně jenom kostičky v polovičním rozlišení)...to už radši C64, který mělo stejnou architekturu včetně CPU jako Atari 800/130. Chudák Amiga musela ze začátku trpět, protože se na ní zpočátku jen konvertovaly hry z ST a podle toho to vypadalo - 16 barev v 320x200, žádný HW scrolling, žádný blitter (s tím přišlo až o dost později Atari STe), ještě že Atari odpadlo hodně brzy...kam se hrabe na první sériově vyráběnou Amigu 100 z roku 1984 (což je jen o 3 roky déle, než zde popisované PC, které stěží mohlo konkurovat soudobým domácím 8-bitům), která uměla 4096 barev, rozlišení až 640x512 + ještě několik stupňů overscanu, digitální 8-bitový zvuk se 4 HW stereo kanály (Atari ST mělo stejné zvukové čipy jako ZX128 - fuj!), ROM 256kB a RAM 512kB.
Jinak samozřejmě za úpadek/konec ostatních platforem může především zásada "výrobek jednoho výrobce" firem Commodore, Apple, Atari a dalších, od čehož se odvíjí ostatní, zejména slabší dostupnost a cena periferií.