Vypalování na dvě vrstvy: přehled mechanik

Diskuze čtenářů k článku

Marek  |  14. 01. 2006 15:22

Alzasoft je najdrahsim obchodom v Cesku i na Slovensku a hlavne su to pekny smejdi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  08. 12. 2004 17:39

Koupil jsem si vypalovačku LG 4160b a nějak mě to zlobí.

V režimu UATA66 mi při vypalování dvd začne hned na začátku nero ukládat data do cache a sekne se, to samé v jiných programech. DVD to čte, CD čte i vypaluje normálně.

Když manuálně nastavím režim UATA33, vůbec mi počítač vypalovačku nedetekuje.

No a pak už zbývá jen mod PIO4, který sice funguje, i vypalování DVD, ale je to k uzoufání pomalé a vytíží to komp tak z 90%.


Někde jsem četl, že někdo měl ten samý problém s úplně jinou sestavou a vypalovačkou, ale nenalezl jsem řešení. Neví někdo?


Mám Abit KG7, Athlon XP 1800+, 512 DDR266 Ram, windows XP a připojeno : dva disky na jeden kabel. Cd rom a vypalovačku na druhý kabel (zkoušel jsem prohodit master a slave). Zkoušel jsem i různá verze nera a režimy ide přepínám utilitou Via Ide tool.

Předem díky za jakoukoli radu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jméno a příjmení!  |  14. 06. 2004 21:20

V současné době umožňuje dvouvrstvý zápis pouze formát DVD+R, tedy zapisovací médium DVD+RW Alliance. Na DVD+RW zatím možné zapisovat ve dvou vrstvách možné není.
Z toho jsem fakt labuť.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  14. 06. 2004 21:27

Co je na to nepochopitelného? Na DVD+R lze zapisovat ve dvou vrstvách, na DVD+RW ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  14. 06. 2004 21:36

Aha, vy myslíte dvakrát se opakující "možné" v druhé větě. Opraveno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel  |  14. 06. 2004 21:10

Možná by autor mohl nahlédnout na server CDR.CZ, kde má médium DVD-DL RITEC, takže bych si nedovolil říci, že na DVD- dvouvrstvý zápis není možný. Spíš se jedná o otázku dostupnosti médií a koneckonců i mechanik. Ale to je jen poznámka na okraj. Další poznámka je k přerodu LiteOna  SOHW-812S na SOHW-813S - pravděpodobně máte na mysli SOHW-832S.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  14. 06. 2004 21:33

Bylo to špatně řečeno - dvouvrstvý zápis na DVD-R možný je, v praxi se testuje, ale zatím není na trhu dostupný hw. PS. Ano, šlo o 832s (verze, co je v tabulce), už jsem to opravil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  14. 06. 2004 18:47

Myslim, ze dvouvrstve DVD jsou krok do slepe ulicky. Dalsi technologie by mela byt alespon 5x kapacitne vetsi nez dnesni DVD. Kapacita tedy alespon 20 GB. Prijde era HDTV a to se na dvouvrstve DVD nevleze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jack O  |  15. 06. 2004 19:09

Nemyslim si ze dvouvrstve DVDcka jsou slepa cesta. Jednine co od DVD vypalovacky chci (zatim ji nemam, a dokud nebude vypalovat slusna DL s priajtelnou cenou ani ji kupovat nebudu) je proste mit moznost vzit DVD film a okopirovat ho 1:1 i s bonusy. Na to nepotrebuji zadny Blu-Ray ani HD-DVD. A protoze filmy jeste dost dlouho (jeste davno po uvedeni nastupce) budou vychazet na dvouvrstvych DVDckach myslim ze to same by se hodilo dalsi spouste uzivatelu.

Ja CHCI pouzitelny DL!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marek  |  15. 06. 2004 23:19

ano, DL by byla velmi dobra vec, tedy za dodorzeni nekterych vlastnosti (cena, kvalita), v opacnem pripade je to knicemu.

uvedu priklad na Hleda se Nemo,

budu potrebovat 2 DL disky (nemo je dvoudiskove) tj. asi 900Kc, pujcovne asi 50Kc, a  trochu stesti pri vypalovani (naklady na tisk obalu radeji nepocitam). A budu mit za to nelegani kopii, ktera mi pri beznem pouzivani vydrzi tak mesic.

Druhou moznosti je si 499Kc koupit originalku, a jeste ti ktomu pridaji zdarma DVD ToyStory.

Pokud chci presto porusovat zakon je tu moznost Nema zkopirovat (zazalohovat) na DVD-R (cca 20Kc), v pripade Nema dokonce bez jakekoliv ztraty kvality (staci vyhodit hebrejstinu a spanelstinu), a ve vetsine ostatnich pripadech s neznatelnou ztratou kvality.

Co budes volit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jack O'Trades  |  15. 06. 2004 23:42

Jasne, souhlasim.

Akorat sem reagoval na predchozi prispevek, ze DL je slepa ulicka. To si nemyslim, je to akorat v plenkach, ale vyuziti tady je a to velky. Ja bych to tak rychle neodepisoval. Taky si pamatuju doby kdy sem za paleni CD davalo 5tikilo. Vono to dojde... Proste si myslim ze radsi nez Blu-Ray nebo HD-DVD bych mel normalne pouzitelny dvouvrstvy DVDcko se slusnou cenou media a se mnou pravdepodobne i dost dalsich uzivatelu.

DL neni slepa ulicka, ale skvela byt zacinajici technologie ktery zbyva vychytat par much. To neni rovnou na odpis... Osobne bych v ramci dalsich par let sazel spis na rozsireni DL nez nastupcu DVD s desitkama GB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  16. 06. 2004 09:09

Uz ted jsou dost velke problemy s kompatibilitou DVD medii, prehravacu a vypalovacek. Nektere vypalovacky neumi cist nebo vypalovat na urcite znacky medii. A to je hlavni duvod, proc si myslim, ze DVD nema budoucnost. Mel jsem na mysli HDTV ne HD-DVD. HDTV je v Evrope v plenkach (jedna jedina sat stanice), ale v ostatnim svete funguje uz nekolik let. A do doby nez jsem videl HDTV, jsem si myslel, ze DVD filmy maji super obraz. ukazka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marek  |  14. 06. 2004 12:14

DL zapis na DVD+-RW mozny neni, a ani mozny nebude. DL zapis na DVD-R mozny je, ale zatim nejsou mechaniky (podleha totiz delsimu testovani dvd forem).

Jinak dulezitejsi nez cena mechanik je cena medii. Ty se zrejme budou pohybovat ze zacatku pres 500Kc, pozdeji mozna klesnou na 350Kc (priblizne velkoobchodni cena v japonsku). Dulezite je tez znimit, podstatne nizsi spolehlivost techto medii, a nizsi kompatibilitu (na urovni dvdRW nebo mozna jeste nizsi). Je tez mozne ze i hollywood se ozve k temto medii jeste prida nejakou tu dan. A je tedy mozne ze piratske kopie (u titulu vice jak pul roku starych)  budou drazsi nez originaly (pokud vezmu v uvahu ze original ma tetsinou 2 az 3 DL DVD disky).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš  |  14. 06. 2004 16:12

Nechce se mi zdát že by po cca půl roce až roce prodeje stáli dvouvrstvé disky kolem 350 Kč,podle mě to bude tak nějak podobně jak je to teď u CD-R a CD-RW,jednovrstvé tak do 20 Kč,dvouvrstvé kolem 50 Kč.samozřejmě bude záležet na výrobci.Za cenu kolem tří kil by to bylo neprodejné.Otázka je jak to bude s tou spolehlivoxtí,snad to nebude zas tak horké

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marek  |  14. 06. 2004 18:59

problemy proc ceny DL zrejme nespadnou jsou dva. Jednak samotna slozitost vyroby, DL medium nelze vyrobit na stejnych linkach jako CD-R, CD-RW, DVD-+R, DVD-+RW a DVD-RAM (tyto media se vyrabi uplne stejne, pouze se nanasi jine barvivo), a taky technologicka slozitost (je zde problem jak vubec vyrobit dve stejne vzdalne vrstvy, predevsim tedy samotny "spacer" mezi  vrstvy). Druhym problemem je to ze diky velke nespolehlivosti techto medii, a vysokym narokum na vyrobu, pujdou pouzit pouze certifikovana media, coz zname ze vyrabet bude pouze par vyrobcu (vetsinou jako znacky, nebo jako OEM), takze nebude takovy konkurencni boj jak v pripade CD-R a DVD-R, a navic to umozni hollywoodu kontrolovat prodane mnozstvi v dannych lokacich (a pripadne naparit nejskou tu dan(jako u CD-R for Audio).

BTW pokud si prectete nektere zahranicni clanky (pozastavujici se predevsim nad nespolehlivosti DL a jeho cenou, nejspise Vam dojde ze cele DL je jen marketingovy trik, jak donutit uzivatele si koupit dalsi mechniku (tedy neco podobneho jako absolutne nesmyslne a nepouzitelne 12x a 16x rychlostni vypalovani DVD).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  14. 06. 2004 21:34

Tak nějak, DVD+R DL je bublina. Média vydrží rok a půjdou do háje, stabilitě barviva nevěřím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Janci  |  10. 07. 2004 05:11

Ty si nejaky moc chytry!! Ides proti dobe, si to uvedom! O par mesiacov sa budu DL DVD-cka pouzivat uplne normalne a myslim si, ze budu velmi oblubene kvoli tomu, ze nd DL sa ti zmesti krasne cely film aj s bonusmi. Dalsim faktom je, ze casopis LEVEL (ak ho nemas, tak si kup a uvidis!!!) presiel na DL-ka velmi rychlo a nezdvihol ani cenu casopisu, takze si nemyslim, ze budu stat 350 korun!!! Sa zobud prosim ta!!! Ja osobne som si vcera kupil NEC napalovacku a jej cena je priblizne rovnaka ako cena obycajnej DVD napalovacky, takze takyto bonus len vitam a je to super, ze sa tieto DVD zacinuju pomaly predavat. Uz sa tesim ako si prasknem dovolenku na 1 DVD DL a nemusim ho mat na 2 DVD-cka. Doba ide vpred a je to ozaj super vecicka!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RedSun  |  14. 06. 2004 23:03

Alzasoft už má na webu cenu DVD+R DL - je za 463 Kč, ovšem s dostupností až v srpnu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  14. 06. 2004 23:08

Takže je to jasný, DVD+R DL nemá šanci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZooM  |  14. 06. 2004 12:06

Ty mechaniky jsou vevnitr totozny (sony je OEM LiteOn) tak proc maj jiny specfikace???

Mam ji doma a muzu si klidne flashnout fw ze sony do liteon a zpet dokonce to je totozny i s LiteOn 812S ktera je oficialne jednovrstva ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom  |  14. 06. 2004 10:32

to by snad mělo jít taky pře-flashnout na DL, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  14. 06. 2004 21:33

Nikde jsem to nenašel, fakt to půjde?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom  |  15. 06. 2004 14:52

já doufám že jo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
8an  |  14. 06. 2004 00:35

Dvouvrstvá DVD média bohužel pořád v obchodech dostupná nejsou, ale lidem z cdr.cz serveru se je podařilo získat přímo od výrobce: http://www.cdr.cz/a/10836

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor