Vypal to! aneb jak úspěšně vypalovat svoje CD

Diskuze čtenářů k článku

Pavel  |  20. 04. 2001 18:48

Při kopírování CD (legálně zakoupeného) nemohu zkopírovat soubor s příponou *.DAT velikost asi 3,5 MB. Bez tohoto souboru CD nefunguje. Děkuji za radu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hexen  |  20. 04. 2001 18:48

"Legalne zakoupena" CD (hlavne hry) mivaji nejruznejsi ochrany proti kopirovani..resenim je tedy bud nesnazit se CD zkopirovat anebo pouzit patch (treba z www.gamecopyworld.com).
Vyrobci her se snazi piratum znesnadnit zivot a to i za tu cenu, ze nelze udelat kopii ze hry, kterou legalne vlastnim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hexen  |  20. 04. 2001 18:48

Dobre je taky pouzivat nejaky SW na vypalovani, kde lze vypnout kontrolu chyb (treba CDRWIN).

Anebo rovnou pouzit prg Clone CD, ktery je na kopii CD asi vubec nejlepsi, ale bohuzel, podporuje pouze nektere zapisovaci mechaniky (podle testu vysly myslim vitezne mechaniky rady 9000 od Hewlett Packard.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard  |  20. 04. 2001 18:48

Zajimalo by me, jak spravne vypalit CD, ktere se po zasunuti do CD mechaniky samocine spusti (autoplay) a pokud mozno, zavola si defaultni browser nainstalovany na pocitaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Petrák  |  20. 04. 2001 18:48

Jsem zacatecnikem v oblasti vypalovani a archivace dat. Nyni mne prekvapilo, že na jinem pocitaci bez vypalovaci mechaniky nedokazu CD-RW vubec nacist. Nevite jak si pocinat, zda neni nejaky program pro rozpoznani takoveho cedecka.
Dekuji Jiri Petrak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
luki  |  20. 04. 2001 18:48

Dôležité je, že CDRW musí vedieť prečítať CD-ROM. Ak to nevie, nepomôže ani super program...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Bartoň CD-R server  |  20. 04. 2001 18:48

Nejdřívej bych chtěl upozornit na to, že není správně vysvětlen pojem praskání audio nahrávek. Tento jev se označuje jako "jitter" a v podstatě může vznikat dvěma způsoby:
1) Při přenosu audio signálu dojde k rozdělení adresy a dat. Při opětovném hledání místa, kde má mechanika pokračovat ve čtení, se prostě netrefí na správné místo a pak je část dat buď přečtena dvakrát, nebo část chybí. Tak vznikají ony praskance. Rešením je snížení rychlosti čtení, nebo používat mechaniky s jitter correction (Plextor, ...)
2) Při převodu analogového audio signálu na digitální. Zde je příčinou nekvalitní vzorkovač (většinou ve zvukové kartě). V tomto případě pomůže pouze lepší zvukovka.

Druhou připomínku bych měl k tvrzení, že DVD-R zatím neexistují. Není to pravda! Na tomto poli v současné době zápasí čtyři různé formáty:
DVD-RAM firem Toshiba, Panasonic a Hitachi. Tyto mechaniky se dají v současné době již koupit i na našem trhu. DVD-RAM má kapacitu 2,6GB na jednu stranu a časem budou ke koupi i oboustranné disky. Tyto mechaniky budou schopny i DVD-RAM přepisovat a budou schopny přečíst nejen vlastní DVD-RAM, ale i CD-ROM, CD-RW, DVD a DVD-ROM. Rychlost nahrávání by měla být až devítinásobná (9x speed = 1 350 kB/s). Celou jednu stranu touto rychlostí tedy nahrajete ze něco málo přes půl hodiny. Velkou nevýhodou tohoto formátu ale je, že je nepřenosný. To znamená, že se dá přečíst pouze na mechanice DVD-RAM a nikde jinde!
Na začátek roku 1999 se chystají předvést firmy Hewlett Packard, Mitsubishi, Philips, Ricoh, Sony a Yamaha další formát. Je jím DVD-RW. Měl by být ještě o 50% rychlejší a bude mít kapacitu až 3 GB na jednu stranu. Stejně jako DVD-RAM, bude i tato schopna číst ostatní formáty (CD-ROM, CD-RW, DVD, DVD-ROM). Neporadí si však s formátem DVD-RAM.
Na léto roku 1999 připravuje Pioneer premiéru dalšího formátu, označeného jako DVD-R/W. Ten by měl mít kapacitu 4,5 GB na jednu stranu. Jeho nespornou výhodou bude, že DVD-R/W disky bude možné použít i na DVD-ROM mechanikách, což předchozí dva formáty nebyly schopny zabezpečit.
Posledním vojákem v poli je NEC se svým formátem MMVF (MultiMedia Video Format). Tyto disky by měly mít kapacitu až 5,2 GB na jednu stranu. Tento formát je již od samotného počátku vytvářen speciálně pro video. Jaká bude jeho kompatibilita, se zatím bohužel neví i když NEC plánuje jeho uvedení již začátkem roku 1999. Nejpravděpodobnější se zdá, že tento formát zůstane určen úzké skupině profesionálních střihačů videa a hromadně se nerozšíří.
Jak je vidět, situace je velmi nepřehledná a kupovat asi zatím nemá smysl. Nicméně začátke roku vznikla při organizaci OSTA skupina, vedená šéfem firmy Plextor, která by se měla snažit vytvořit kompatibilitu zapisovatelných DVD, ale i CD-R a CD-RW.

Další informace naleznete v připravované knize Velká kniha o vypalování a na CD-R serveru: http://www.cdr.cz, kde je také možné knihu objednat. Prodej se očekává začátkem dubna.

Martin Bartoň CD-R server.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  20. 04. 2001 18:48

Snad by stalo za pozornost upozornit ctenare, ze ne s kazdou "vypalovackou" lze vypalovat disk-at-once. Vyzkousel jsem jiz HP 8100i s touto mechanikou neni zadny problem, vyborne spolupracuje s programem CD Creator Adaptecu, oproti tomu Mitsumi CE 4801 TE samotna moznost disk-at-once neumoznuje!!! Paklize se mylim, velice rad se s Vami podelim o zkusenosti. Navic zakladni verze CD Creatoru mechaniku Mitzumi vubec nenalezne, je tedy nutne sahnout po updatu na Internetovske stranky teto firmy.
Myslim, ze jako pripominka a namet k doplneni informaci jsem se vycerpal, tudiz s pozdravem "Zehu zdar!"
Martin

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivan  |  20. 04. 2001 18:48

Mám problem v CD - creatoru vypaliť skladby s viacerých CD diskov. Možno to robím zle - neviem.
Prvú skladbu palim "leave open sesion" ale keď chcem k nej pridať dalšiu skladbu z ineho cd ohlási mi to, že nema miesto na cd disku. Viem že po poslednej skladbe musim uzavrieť disk alebo session. Neviem ako mam postupovať - poradte mi prosim. IVAN

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor