Výmluvy filmových pirátů jsou stejně ostudné jako český autorský zákon (komentář)

Názory k článku

avatar
25. 01. 2021 19:05 | Microsoft Windows 10 Chrome 88.0.4324.104

Takže na 4 stránky bylo rozepsáno následující: Výpalné je gauneřina ale vy tu gauneřinu prostě musíte respektovat jinak jste horší než OSA. Tak díky za upozornění ale ne. Nejsem horší než OSA. Nejsem a nikdy nebudu. Já totiž nejsem "mafián" ale spotřebitel. A sám jste si odpověděl. Když ze všeho OSA dávám krejcárek v hodnotě Vámi zmiňovaného lístku do kina, tak ten krejcárek mi to právo na osobní kopii ČEHOKOLIV dává. OSA těma poplatkama za médium (papír, flash disk, HDD atd.) pirátění v podstatě legitimizuje a tak trochu i legalizuje a defacto tím říká: "Víme že pirátíte, tak si z toho vašeho pirátění rovnou nějakou tu zlatku urveme, protože když už vám to nemůžeme zakázat, tak vám to alespoň zpoplatníme."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (28)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
JurajEsko  |  25. 01. 2021 19:07  |  Macintosh OS X Safari 14.0

Dve debaty nestacili. Dame si to treti krat dookola to iste. Ale tak zobrazenia sa rataju 😁

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jozka2000  |  25. 01. 2021 19:33  |  Android Chrome 87.0

Jak zamerne nebylo zmineno stazeni filmu, ktery vysilala verejnopravni televize (za kterou si uživatel plati...)Kdyz budu televizi nahravat kamerou, je to tez prolamovani DRM ochrany?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (56)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jUtah  |  25. 01. 2021 19:33  |  Microsoft Windows 10 Chrome 87.0.4280.141

Jako Václavíku....
Kdyby to bylo legální, proč by si tedy měli lidi a firmy platit za obsah, software, filmy? Vždyť je to na hlavu padlý. Stejně jak u duševního vlastnictví. Příklad kopírování textů a vydávání je za své ke komerčním účelům. Opravdu nevznikla škoda? Stejný princip. Je ale pravda, že o virtuální hodnotě je v zákonech guláš a to by se mělo nějakým způsobem změnit. Jenže ať už upravením zákona, nebo zakazováním, vypínáním, tím se vždy naštve jedna strana.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jirik66  |  25. 01. 2021 19:33  |  Microsoft Windows 10 Chrome 88.0.4324.96

Pro mně osobně zcela zásadní aspekt - já si chci zaplatit za film, nikoliv za službu. Nechci tisíce filmů a seriálů které mně nezajímají. Chci vždy nějaký konkrétní film, a za ten bych byl ochoten zaplatit. Ostatně mám docela slušnou sbírku filmových DVD a BD, a za ty všechny jsem zaplatil. Za službu platit nehodlám, ani náhodou ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 01. 2021 19:33 | Microsoft Windows 10 Chrome 87.0.4280.141

Zajímavé je, že u her Steam mohl vzniknout (ano, není tam úplně vše, ale většina rozhodně ano, i když se to mrdky z Epicu snaží rozbít), ale u seriálů a filmů to nejde? No jo no, tak se pak nedivte, že lidi nechtějí platit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Yarda  |  25. 01. 2021 19:57  |  Microsoft Windows 10 Chrome 87.0.4280.141

Příklad:
Viděl jsem film "Jak vycvičit draka". Snad dokonce v kině (a pak jsem si ho stáhnul pro vlastní potřebu). Když jsem se dozvěděl, že je natočený druhý díl, tak jsem si ho stáhnul, kousek jsem si pustil, konstatoval jsem, že už vaří z vody (a mlátí prázdnou slámu) a típnul jsem ho. A smazal.
Taky jsem si stáhnul knížku "Padesát odstínů...", kouknul jsem se, konstatoval jsem, že to není můj šálek čaje a knížku jsem smazal. Kdyby mne ten film a knížka zaujaly, asi bych si knížku koupil a na film bych šel do kina.
Docela by mne potěšilo, kdyby se takové kouknutí bez následné konzumace celého díla za pirátství nepovažovalo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
petrapetrapetra  |  25. 01. 2021 20:04  |  Microsoft Windows 7 Firefox 76.0

A teď ze života k zamyšlení... co koncesionářský poplatek (za díla české televize co nechcem)? Platíme za něco co spousty lidí vůbec nesleduje, nechce a přitom se najdou lidi co to budou, taky obhajovat.... OSA tedy taky vlastně platíme za díla, za něco co vlastně chcem ale nedovolují nám to sledovat, trošku úlet ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
okihari  |  25. 01. 2021 20:10  |  Microsoft Windows 10 Chrome 89.0.4386.0

S příchodem Netflixu jsem odložil piratský klobouk. Poté co začaly mizet filmy a seriály, každé studio má vlastní streamovací platformu jsem je opět našel.Na Steamu je bych řekl 99% her co vychází. Navíc nemusíte platit za to že na té platformě vůbec jste.Zkuste u nás legálně sledovat anime. Bohužel podle streamovací platformy bydlím ve špatné části světa. Jo mohl bych si pořidít VPN, ale to je trochu uvalené na hlavu. Platil bych tak ještě extra navíc a podle streamovacích služeb to je nezakonné. Takže nebudu platit abych mohl sledovat legálně a nakonec jsem stejně pirát. Navíc cenzura obsahu a zase něco má Netflix , něco Crunchyroll atd.. A mimochodem stahování filmů apod. není krádež, ale porušení autorského zákona.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (27)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
dobravyla  |  25. 01. 2021 20:18  |  Macintosh OS X Safari 14.0

Tak. Poprade.1. Ano. Pirarstvi neni kradez.
2. Stahovani neni nelegalni. Muze byt proti presvedceni ale nikdo nebyl za stahovani odsouzen. Neexistuje precedent. Muj nazor je ze se majitele prav boji soud prohrat.
3. Poplatek ose je v takove vysi v jake je. Mel by byt 0. To jestli to je malo nebo ne preci nebudu resit ja. To at si resi osa. Za mne levne povoleni stahovat. Tak pravi debilni zakon.
4. Je pravo kazdeho zverejnit co chce kde chce. Je taky jeho blbost to neudelat a nechat lidi hledat dilo jinde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 01. 2021 20:23 | Microsoft Windows 10 Chrome 87.0.4280.141

"Zhotovení kopie pro vlastní potřebu" neznamená, že musíme vlastnit originál.Pokud si chci udělat a vystavit kopii obrazů od německého malíře Gerharda Richtera, tak nemusím platit miliardy za jeho originály, archivovat je někde ve sklepním, klimatizovaném a ohnivzdorném trezorovém prostoru, ale normálně si můžu nechat udělat reprodukci nebo fotoreprodukci dle libosti.Stejné je to i s filmy, kde také nemusím vlastnit originál a můžu si udělat rozmnoženinu pro vlastní potřebu z jakéhokoliv zdroje, ke kterému se dostanu - ať už je to z TV, od kamaráda nebo od úplně neznámého subjektu někde on-line.Jestliže zákon dovoluje vytvořit kopii obrazu za miliardy, pak jen těžko můžete odsoudit někoho, že si podle stejného principu vytvořil kopii filmu, jehož licence pro domácnost stojí pár stovek.Mimochodem termín "notorický stahovač" vznikl někdy mezi roky 2002-2004, kdy řada poskytovatelů Internetu začala nabízet časově i datově neomezené tarify s lákáním lidí na "neomezené přenosy" a když pak opravdu někteří lidé nechávali své počítače běžet celý den, poskytovatelé jim začali nadávat do "notorických stahovačů" a různě je dehonestovat jako že dělají využíváním služby podle smlouvy něco "patologického" - podobně jako "notorický alkoholik".Poskytovatelé by si totiž přáli, aby lidé platili "neomezené tarify", ale přípojky "moc nepoužívali", aby tak jen platili peníze, ale nevytvářeli žádné náklady. Někteří jdou pak ještě dál a tvrdí, že za zvýšený provoz mohou i poskytovatelé obsahu - přesně ti, na jejichž obsah internetoví provideři nalákali zákazníky na dražší a rychlé tarify - jako je Google, Facebook atd. a že mají také platit za přenesená data.Takže v "ideálním světě podle operátorů" to funguje tak, že zaplatí zákazník, zaplatí ještě i server a ještě připojení nebude zákazník moc používat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
mepp  |  25. 01. 2021 20:29  |  Linux Firefox 84.0

Zrušil bych zákon, který nařizuje vybírat desátky pro autorské svazy. Na druhou stranu bych tvrdě potíral společnosti co na kradeném obsahu vydělávají typu ulozto.cz Není to všespásné řešení, vždy budou decentralizovaná řešení, ale na torrentech obvykle nikdo nevydělává narozdíl od fileserveru. Je asi zbytečné postihovat koncáky za stahování (za předpokladu že by to chtěl někdo postavit mimo zákon), je to ostatně jejich svědomí zda chtějí do konce života krást.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 01. 2021 20:33 | Linux Chrome 86.0.4240.198

Pane Vaclaviku, nemyslite, ze jste vsechny ty svoje argumenty na vsech 4 strankach "trochu" zabil tim, ze hned v uvodu priznavate, ze to taky delate? Sice je hezke, ze si uvedomujete, ze je to spatne, ale co z toho? Komu to vase uvedomeni pomuze, kdyz to presto delate a jste pirat dal? Ze byste tim otevrel oci jinemu piratovi, ktery toho necha a zacne platit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
DexSK  |  25. 01. 2021 20:39  |  Android Chrome 88.0

Stahujou lamy. Profíci jedou streaming. Kdyby existovala online videotéka co má všechno na co si vzpomenu (a za třicet let jsem toho viděl docela dost), rád si ji zaplatím. Ve filmovém a streamovém průmyslu je konkurence spíš na škodu příjmům studií, než mít stotřicet různých předplatných které ani jedno neuspokojí absolutně, seženu si co chci pod pultem, a nestydím se za to. Chcete moje prachy? Udělejte pro to něco.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vilik  |  25. 01. 2021 20:40  |  Microsoft Windows 7 Firefox 56.0

" Soudy, které jej u nás řešily s největšími piráty (uploadery),"Hned v prvním odstavci. Více netřeba číst. Je to jen agitka z jako dob minulých. Přemýšlím i o výplatní listině ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Balt  |  25. 01. 2021 21:08  |  Microsoft Windows 10 Chrome 87.0.4280.141

Seriózna otázka.
Mám záujem pozrieť si seriál Mandalorian. Zatiaľ som ho nesťahoval, lebo sa snažím si content kupovať/predplácať.
Kde si ho môžem pozrieť resp. ktorú službu si mám predplatiť aby som si ho pozrel?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (17)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 01. 2021 21:18 | Unknown Firefox 84.0

Největší pirát byl vždycky Jack Sparrow. A je pořád na svobodě, není třeba se bát stahování ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JanMiksa  |  25. 01. 2021 21:20  |  Linux Firefox 84.0

Takže pokud si to rozebereme:
1. stránka - Jestli stahování je nebo není legálníA jak mám poznat zda je zdroj legální nebo ne? Vynechme ted dávno profláklé ulozto které nepovažuje za legální snad nikdo. Stahuju ze serveru 9docu který působí poměrně profesionálně a nevím kdo je provozovatelem a zda je ten server legální nebo ne. Jediné co je podezřelé je že kdysi používal OpenLOAD jako backendJestli je dílo zveřejněné v ČR nebo ne, v tom rozdíl nevidím, máme přece volný pohyb osob, zboží a služeb v EU a díky "přeshraničnímu přesahu signálu" který bývá na satelitu i několik tisíc kilometrů to neřeší ani vysílatelé. K překonávání ochrany: Satelitní TV vysílání ochranu má, ale já ji při nahrávání překonávám legálním způsobem, tedy přístupovou kartou a z tuneru mi leze MKV které už můžu přehrát na čemkoliv a ochranu nemá. Tady je díra v zákoně, která je aspon zalepená tím že se nesmí nelegálně uploadovat. S tím souvisí i právo na kopii, nahrávat přece můžu legálně díky kauze Betamax, autorské právo jsem zaplatil abonencí TV kanálu, respektive ho zaplatil vysílatel reklamou. Tohle je důležitý argument který by měl článek také zmínit a to že díky existenci rekordérů můžu mít obsah zadarmo a neporuším tím žádný paragraf ani práva autora. Co se týká Youtube, tak tam by to mělo být uplatnitelné taky ale nevím. Youtube je ale tak nespolehlivé že to snad bez toho ani nejde2. stránka - výpalné OSE, tak tohle mě netrápí
3. stránka - platil bych ale...
Tady musím opět a znovu říct že ani všechny legální evropské streamovací služby dohromady by mě svým katalogem neuspokojily takže o ušetřené peníze tady rozhodně nejde. Článek správně zmiňuje že na pořady mají exkluzivitu TV stanice a ty to pustí pouze na svůj TV kanál, potom na 14 dnů ve "vlastní platformě" a pak už se k tomu v 99% případů nikdy legálně nedostanete. Agregátor by tento problém nevyřešil, protože kde nic není, tam ani smrt nebere, takže by vlastně neměl kde brát. Na CZ dabing a titulky zapomeňte, už ani nehledám, protože kromě orginálního znění mnohdy nic jiného není, ani legálně ani nelegálně. A že trestem pro autory je nezájem o jejich díla? Je to stále stejné jak říká článek, klidně bych DVD/BD disk koupil Star Academy, jenže ono není kde, mimo jiné šestou řadu Star Academy jsem před chvílí stáhnul z Youtube. Tady je ale jiná situace protože Star Academy byla nedávno uvolěna na Youtube oficiálně. A ted pane redaktore, pokud nevěříte tak mi můžete říct kde se dala dříve sehnat nebo na které VOD službě seženu Fort Boyard, Boyard Land nebo District-Z.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Honstr  |  25. 01. 2021 21:54  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

To je tak, když autor článku bohužel píše o něčem, o čem neví LAUTR nic. S názorem, že autorské právo umožňuje rozmnoženinu čehokoli pro vlastní potřebu, jsem se naposled v právní obci setkal někdy na počátku minulého desetiletí. A pokud v první části článku naznačujete, že zásah do autorských práv k audiovizuálním dílům není trestný, tak za toto byste ze zkoušky z práva duševního vlastnictví, milý autore, letěl jako namydlenej blesk!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
KosKarel  |  25. 01. 2021 22:04  |  Microsoft Windows 10 Chrome 87.0.4280.141

Prosím, nesnažte se moralizovat, nemá to v našem prostředí, kde jde stejně jen o peníze (na obou stranách) cenu.
Autorské svazy se snaží oškubat konzumenty a konzumeni se snaží oškubat autorské svazy, to je začarovaný kruh a je jedno, kde se nastaví hranice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
czechdude  |  25. 01. 2021 22:16  |  Microsoft Windows 10 Chrome 87.0.4280.141

Nebo se taky může Ulož.to legalizovat a stát se videopůjčovnou, ale to nedopadne protože z premium členství maj vejvar a ani majitelé práv nechtí halířky, ale talířky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Pety  |  25. 01. 2021 22:24  |  Microsoft Windows 10 Chrome 88.0.4324.96

Líbí se mi neustálé srovnávání s krádeží rohlíku.Rohlík někdo vyrobí, někdo ho koupí a sní - nebo vyhodí.Film někdo vyrobí a chce za tuto práci pobírat rentu devadesát let. A mluví se o prodloužení na sto čtyřicet, jestli se nepletu.

Opravdu nejde o totéž.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
buchtak  |  25. 01. 2021 22:46  |  Microsoft Windows 10 Chrome 87.0.4280.141

Podle me v te uvaze chybi reklamni efekt audiovizualnich del dostupnych zadarmo. Tim chci rict, ze vysoka dostupnost udrzuje povedomi a zajem a je docela dobre mozne, ze ma nezanedbatelny faktor na vyslednou trzbu v kinech a streamovacich sluzbach. Kdyz uvidim 5x Marvel film zadarmo, je celkem realne, ze na 6. uz pujdu nedockave s kamarady do kina, nebo ze se poohlednu po streamovaci sluzbe, ktera vysila vselijake ty spin off serialy apod. Pokud ale tu moznost si to 5x upiratit mit nebudu, naucim se zit na Facebooku, nebo jeste hur treba sportovat a travit cas jinak nez konzumem, a neutratim lautr nic. I Bill Gates sveho casu prohlasil, ze je rad za kazdou kopii Windows, ktera nekde bezi, a to i nelegalne. Moc dobre totiz vedel, ze dlouhodobym cilem je zakaznika zahackovat, ne ho stuj nestuj od zacatku zdimat a davat ultimata. Myslim si, ze byt to nemusi vypadat optimalne, tak ten aktualni stav odpovida jakesi rovnovaze mezi nabidkou a poptavkou a i kdyby lide za audiovizualni utraceli vic, nemuselo by to nutne znamenat lepsi stav veci a navic ty penize by pak mohly zase chybet nekde jinde...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
kareI  |  25. 01. 2021 23:03  |  Microsoft Windows 10 Chrome 88.0.4324.104

"nedokážu si představit, že by někdy vznikl agregátor, kde bude veškerá audiovizuální tvorba"Služby Spotify a Steam ukázaly, že to jde. Je to čistě blbost filmových producentů, že to stále nepochopili. Kdyby udělali asociaci, použili jedno z mnoha řešení které už existuje a trochu zvedli cenu, tak jsou hned v plusu. Už jen ty úspory za vývoj a marketing...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hrombo  |  25. 01. 2021 23:04  |  Microsoft Windows 7 Chrome 68.0.3440.106

Každý film, kniha, skladba, ktoré boli financované alebo spolufinancované z verejných zdrojov, by sa mali po nejakej primeranej lehote stat bezplatne verejne dostupnou.Dostaneš peniaze na film z ministerstva?
Ok, máš 5 rokov aby si ich zhodnotil, potom sa dielo stáva verejným majetkom.
Umelcom to umožní pohodlný život (je jednoduchšie dostať peniaze od vlády na umenie ako od súkromných sponzorov) ale zas nie nič nerobenie, lebo dielo vynáša aj desiatky rokov po smrti autora.Ok, nesúhlasíš? Zafinancuj si to sám, nájdi si súkromných sponzorov. Tvoj risk, tvoj zisk.
Berme do úvahy, technické patenty platia 20 rokov, z toho cca 10 rokov je dávanie do praxe, výsledkom je "zisk" len 10 rokov. Narozdiel od audio-vizuálnych diel, kde sa neustále ochrana autorov predlžuje až do konca sveta, aby ešte deti ich detí žili z toho čo ich dedo kedysi ako 20 ročný urobil. To nie je vôbec fér a ani primerané ku iným profesiám, kde je jednorázová platba a dovi-dopo.Tiež software, pc hry by mali byť po nejakej dobe abadonware. Napríklad 5-10 rokov od poslednej vykonanej zásadnej zmeny. Nie prekompilovanie, zmena loga, ale funkčnosti.Je zvláštne, že nemožno voľne kopírovať ani 30 rokov staré noviny, časopisy. Za to patenty áno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Hohoho  |  25. 01. 2021 23:05  |  Microsoft Windows 10 Firefox 84.0

Nějak mi není jasné, co myslí autor v úvodu tím odstavcem "Byl bych pokrytec...". Že stahuje a nevymlouvá se, ho snad nedělá nijak lepším oproti těm, co se vymlouvají. Pokud stahováním dělá něco špatného, tak je opravdu fuk, jestli to přiznává, nebo si to obhajuje argumenty, jež sám považuje za nerelevantní. Abych parafrázoval jeho titulek, to jeho "byl bych pokrytec" je stejně ostudné a pokrytecké jako ty výmluvy, do kterých se naváží.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
frantaN47  |  25. 01. 2021 23:20  |  Linux Firefox 82.0.

Když na online službě zkouknu film tak při tom sledování také dochází ke stahování (tak funguje internet). Předpokládám, že ten web za zobrazení platí autorská práva. Sleduji jej (tedy zároveň stahuji) zdarma. Jak mám navíc poznat jestli se jedná o volně šiřitelné dílo nebo že web porušuje pravidla? Celý internet je o upload/download (request/response)... pokud zakážete stahování, tak zrušíte internet.Spousta filmů,her či SW je i v různých akcích nabízeno ke stažení zdarma (jinak placených).Mimochodem... ještě jste zapoměli na jeden argument...nebo dva:
5) Jak mám předem vědět, že se mi dílo bude líbit a chci si ho koupit? Platí u Netflixu a podobných služeb právo na vrácení do 14 dnů a vrácení peněz když dané dílo je něco jiného než jsem chtěl? Fakt nevím... Když si film někde stáhnu a bude se mi líbit, tak si ho pak koupím. Když se mi líbit nebude, tak ho smažu. Pokud bych si jej nemohl předem stáhnout, tak si jej ani nebudu kupovat a autoři/prodejci tak přijdou o potencionální zisk. Takže vlastně mají být rádi, že si jejich díla někdo stahuje a někdo z nich pak i platí (kdo by jinak neplatil).
6) Tím že si film stáhnu a zalíbí se mi, podpořím i trh s návazným zbožím, když si zakoupím knihy, hry, figurky a další věci související s daným filmem. Bez stažení toho filmu bych si je nekoupil... proč taky? V obou případech tedy to stažení působí jako neplacená reklama na níž autoři můžou jen vydělat. Je to stejné jako s tím Googlem. Budou na tom zpravodajské weby lépe když vyhledávače vypnou své služby? Zakažme stahování je na stejné úrovni jako byste řekli: zakažme vyhledávače.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
SGCneophyte  |  25. 01. 2021 23:25  |  Microsoft Windows 10 Chrome 87.0.4280.141

Ja osobne fandim obidvom stranam..lebo to pravdepodobne vo vysledku bude znamenat novu technologiu ako nieco obist

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
akuhtr  |  26. 01. 2021 00:47  |  Macintosh OS X Firefox 84.0

Plaím si tři služby protože mi příjde morální platit autorům za obsah který konzumuji. Ale zároveň jsem odpůrce duševního vlastnictví.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2021 00:58 | Microsoft Windows 10 Firefox 84.0

No, software sice je právně řešen, ale je to stejná kokotina, jako jakékoliv duševní vlastnictví kdekoliv jinde. Naštěstí to spoustu firem chápe, a proto je kvalitní software open source s možností využít prémiový support. Bitwarden, Nextcloud, Docker, Kubernetes, Firefox, Linux, Wordpress... všechno open source. Osobně jako vývojář se držím stejné politiky, veškerý můj kód je open source pod GPLv3 licencí. Proč je duševní vlastnictví kokotina je vidět už z principu toho, že recept na Coca-Colu můžou vymyslet dva lidi nezávisle na sobě v různých koutech světa. A co pak, vyhraje ten, kdo protlačí první patent? Nebo když zůstanu u toho software. Já jako vývojář mám určitý styl kódu a pokud v jedný firmě vytvořím nějakou funkci, ve druhý mám tu funkci napsat jinak? Teď samozřejmě narážím na mobilní hru Westworld, která údajně "zkopírovala" zdrojový kód Fallout Shelter. Jenže to dělala stejná firma. Celý etnertainment průmysl skrze DMCA šikanuje půlku internetu a zneužívá fair use. Lidem dochází trpělivost a přechází na no-copyright hudbu. Až si mediální domy uvědomí, že jsou možná trochu nenažraný, tak už bude pozdě. I když někdo určitě hrábne po licenci na použití Freddieho Mercury a celý Universal Music knihovny za symbolický předplatný 1$ měsíčně. Nedivím se, že lidi pořád pirátí, mediální domy si totiž nic jinýho nezaslouží za svoje anti-consumer praktiky a lobování u mocenských struktur.Ještě teda dodám, že už v podstatě pirátím jenom z nutnosti, pokud se něco nedá legálně u nás sehnat. Hru jsem neupirátil od té doby, co si vydělávám, a platím si normálně Netflix, Amazon Prime Video, HBO a Spotify.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
mumintroll  |  26. 01. 2021 01:06  |  Android Chrome 83.0

Tak tu v kanade je stahovanie ÚPLNE legalne. Co nie je, je sharovanie. Ešte raz otazka kde si mozem pozrieť československé filmy z Kanady? Rad aj za ne zaplatím. Jedina moznost je stiahnut ich z ulozista. Taka je realita. Americkych sraciek uz mam plne zuby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
volani.webnode.cz  |  26. 01. 2021 02:16  |  Android Chrome 87.0

Pirátské a další politické strany by se měli více více snažit aby nebyly na internetu regulace. A IT svět by se mělo snažit o nové lepší
a anonymizované šifrovanéé P2P protokoly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nymfy Hoods  |  26. 01. 2021 04:12  |  Android Chrome 87.0

Tento článek je zcela zbytečný. Filmová studia vydělávají miliony a důležitý je pro ně první víkend. Takže nahrání a stažení filmu není nijak špatné, jak se píše v článku. Prodeje za DVD a Bluray jsou jen drobky. Sice tvůrci mohou mít podíl na zisku z filmu, ale jak říkám - studia vydělávají miliony. České filmy z produkce ČT si zaplatili koncesionáři a ČT má na koncesích miliony až není vidět ta kvalita, co si lidé platí. Stahování filmů je jednou ze svobod internetu o kterou se nás filmový tvůrci snaží připravit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
SaiyanZ  |  26. 01. 2021 04:56  |  Microsoft Windows 7 Chrome 87.0.4280.141

Lukáš Václavík mi způsobil fiktivní škodu! Sice mi nic neukradl, ale mohl by! Už za starého Říma platilo: lidu dejte chléb a hry. Který pseudodemokratický diktátor na to zapomene tak brzy dojede!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Hafajs  |  26. 01. 2021 06:11  |  Android Chrome 88.0

U mne jde o princip. Už jsem to tu kdysi psal. Nevidím důvod, proč by měl umělec mít plat jako neurochirurg. Jeho užitečnost pro společnost je mizivá. Tím víc nevidím důvod, proč by měl mít jakékoli peníze bez práce a už vůbec ne jeho děti. Možná neuverite, ale já za zbudování sítě dostavbu jednorázově zaplaceno. Nedostanou bakšiš za každý přenesený MB. A ani svému automechanikovi neplatím od ujetých km....
Současný stav je ukázkou bezradnosti (zákona), nenažranosti (umělců a spotřebitelů) a snahy o to, aby se vlk nažral a koza zůstala celá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (20)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
acif  |  26. 01. 2021 06:17  |  Android Chrome 77.0.3865.116

Prijde vecer... Projedu netflix... Nic... Projedu ivysilani, hboGO...nic... Vzdy me zachrani az freefilm...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
ce4aser  |  26. 01. 2021 06:18  |  Android Chrome 86.0

Nakprv nech spravia normalnu sluzbu. Nieco ako spotify pre filmy, serialy a dokumentarne filmy/serialy... Nech je tam toho vsetko. Mesacny poplatok a vybavene. Kde si ako ja mozem ofocialne pozriet stare ceskoslovenske filmy napriklad. Jedina moznost je piratska zatoka. Pred tym ako OSA zacne pindat najprv nech spravia infrastrukturu a az potom nech buzeruju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
brk77  |  26. 01. 2021 07:08  |  Linux Firefox 84.0

V rámci objektivity mi tam chybí informace, že koupený film neznamená přehratelný film. Mám doma film na BD, mám doma BD mechaniku, ale nenašel jsem způsob, jak to v Linuxu nejen legálně přehrát. VLC to vzdává, nemá klíče. Koupě hardwarového BD přehrávače se zdá být spíš tak trošku ruská ruleta.
https://www.root.cz/zpravicky/blu-ray-prehrav... Stav, kdy práce s legálním produktem je ve jménu ochran nemožná a warez funguje normálně, je prostě špatně. Hudebníci to pochopili, filmaři ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 01. 2021 07:12 | Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

No, clickbait ste dosiahli, budu odmeny.Co sa piratenia tyka, nemyslim si, zeby Holyud z toho nejak schudobnel a producenti nemali na chleba. Je to tam sama lavicova sebranka no tak nech si uziju to, co chcu presadit, socialnu spravodlivost a vsetko vsetkym 😁

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nigfire  |  26. 01. 2021 08:03  |  Unknown Mozilla 84.0

Pirátství je jediná cesta, kterou lze vydavatele donutit aby dali vzniknout "filmovému" Spotify, kde bude skutečně všechno a opustili cestu jimi vlastněných streamovacich platforem s exkluzivním obsahem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
krabica  |  26. 01. 2021 08:08  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

S argumentem že člověk nemůže chtít všechno souhlasím, ale když v online legální podobě není k dispozici 99% českých a česky dabovaných starších filmů, tak to je fest velká bída...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
AjaFreeman  |  26. 01. 2021 09:03  |  Microsoft Windows 10 Chrome 85.0.4183.102

Sharing is caring.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bandolier.wz  |  26. 01. 2021 09:34  |  Microsoft Windows 7 Mozilla 68.0

1)stahování filmů je dle zákonů čr legalní, není co řešit (otázka morálky je na každém zvlášť, kdo chce může si film,službu koupit, či přímo podpořit výrobce atd)
2)výpalné vybírá OSA nejen z medií, kopírek ale i z tv,radií v hospodách atd
3)peníze z OSY mizí kdovíkde(nejsou dohledatelné), umělci z nich nevidí nic, byly o tom články, reportáže
samotní umělci jsou ve většině proti ose(oficiálně však mlčí) = např krajčo, nohavica)
4)proč se nezruší OSA , poplatky a nejde se proti stahování? protože to OSA nechce, přišla by o desítky možná stovky milionů...
5)OSA vybírá i další nesmysly, např: vezmete kytaru a hrajete na podiu cizí písničky(i zdarma)? pokud oficiálně, musíte to ohlásit dopředu a zaplatit ose polpatek za !!!každé!!! místo v sále, ne kolik ve skutečnosti přijde lidí , tím se vymítilo hraní pro radost(zdarma) např v lázních atd
6)za hudební origo cd jsem v 90letech dal cca 40tis, to aby si někdo udělal představu jak vše stahuju

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
None (novy)  |  26. 01. 2021 09:35  |  Microsoft Windows 10 Chrome 87.0.4280.142

Znova - Kdyby filmové společnosti nebyly blbé, tak se už před deseti lety dohodly, udělaly něco jako Steam či GOG na filmy a případně daly možnost stáhnout i k sobě offline, tak dnes tento problém ani neřeší. Steam, GOG atpod. taky přesvědčil spoustu pirátů k tomu, že to nemá smysl. Dnešní VOD nalákaly hromadu lidí, nicméně přesně padají kvůli věcem, které by se jednorázovou platbou ze široké knihovny odbouraly. Kdyby se chtělo tak by to šlo. Ale ono je lepší lamentovat. A víte proč? Protože by si kolikrát filmaři museli i přiznat, že se na jejich film nešlo dívat tolik lidí, kolik si mysleli. Takhle můžou hodit neúspěch na bedra pirátům a kopat kolem sebe. Piráti jsou vlastně placené aliby jejich neúspěchu. Dokud si ho budou udržovat, do té doby tady pirátství bude.
Od jisté hranice to totiž není o penězích ale o přístupu,službě a pohodlnosti. A o tuhle skupinu lidí se přece hraje. Ten kdo nemá peníze, vám je stejně nikdy nebude moct dát. Takže musíte na svou stranu přilákat lidi, kteří ty peníze mají. Ale když jim budete házet klacky pod nohy, tak se nesmíte divit, že hodně z nich na vás bude plivat. A potom půjdou do hospody s vaším úhlavním sokem, kterému dokonce koupí pivo, protože se k nim, norzdíl od vás, chová přátelsky.BTW na Steamu mám za těch deset let knihovnu, která by možná zpětně vyšla i na čtvrt miliónu. Mohl to za mě mít i film, kdyby chtěl. Ale evidentně nechce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
endemit  |  26. 01. 2021 10:09  |  Microsoft Windows 10 Chrome 87.0.4280.141

Mám rád staré filmy z 30 let, hlavně horory. Najdu je všechny někde na Netflixu nebo+ mi nezbývá než pirátit? Možná už volně k dispozici, ale kde se to dozvím?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KillerJohn  |  26. 01. 2021 10:42  |  Microsoft Windows 10 Chrome 87.0.4280.141

Me nejvic vadi, ze se vsichni jen snazi syslit na svym a na uzivatele je z vysoka sere.
Kdyby se tenkrat z Megavideem/Megauploadem domluvili, mohl uz byt agregator na svete.
AppleTV, Disney, HBO, Netflix... miliarda sluzeb, kazda ma aspon 1 trhak, o ktery by clovek stal a i kdyz jednotlive sluzby nestoji moc, zacne to byt drahe kdyz se jich sejde vic, nehlede na to, ze extremne nekomfortni.
Proc proste nemuze byt jeden portal + clenstvi a na pozadi at se penizky routuji tem firmam, na jejichz produkci uzivatel koukal?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
power2  |  26. 01. 2021 10:51  |  Android Chrome 87.0

Nerad něco "kradu", ale:
1) co software/hry, které už nejde nikde koupit?
2) když si nahraji film z TV, jaký je rozdíl mezi nahráním a stažením? Mám přece identické dílo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (19)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
kuchi  |  26. 01. 2021 10:53  |  Microsoft Windows 10 Firefox 84.0

Mě třeba velmi mrzí přístup filmových studií. Měsíčně si kupuji několik filmu na blu ray a narážím na to, že spoutsa filmu u nás nevyšla, nebo je dlouhodobě vyprodaná. Přitom co brání tomu, dát na disk vydaný v USA české titulky (titulky ve 30 jazycích)? Pak mám předplacený netflix - ale datový tok 10Mb/s je vhodný pro SD video, né pro UHD. Stačí když začne pršet, sněžit, přes obrazovku se prožené listí, nebo je scéna tmavá a jsou z toho kostičky. Nemluvím o nízké kvalitě zvuku, který se často jako 5.1 spíše tváři, než že by zadní reproduktory něco skutečně hrály (opět je na vině komprese). A pak vnímám jako problém, že ani na HBO GO, ani na netflixu nejsou zdaleka všchny filmy co mě zajímají a ty co tam jsou často nemají ani ty české titulky (přestože titulky existují, protože např. blu-ray je má).
Ulož.to tyhle problémy nemá. Tam se dá najít celkem všechno, v kvalitě jaká vyhovuje a titulky jsou na titulky.com... Přitom třeba to blu-ray nebo Netflix by určitě uměl (po odsouhlasení že za nic neručí) ty titulky z titulky.com přidat, technologicky to není problém

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 01. 2021 13:29 | Microsoft Windows 10 Chrome 87.0.4280.141

Mám předplacený Netflix, Spotify, HBO Go...a stejně sem tam pirátím, protože ne všechny třeba seriály se u nás dají sehnat legální cestou.
A budu pirátit i dál, na světě není síly která by s tím dokázala něco udělat

Souhlasím  |