Vyhledávání na Amazonu je zahlcené reklamami. A bude hůř

Vyhledávání na Amazonu je zahlcené reklamami. A bude hůř

Když člověk vyhledává na internetových obchodech určitý typ produktu, očekává, že na horních pozicích se objeví produkty, které mají nejlepší shodu s napsanou frází. Realita je ale taková, že se tam často objevují sponzorované produkty. Amazon už dokonce zachází do takového extrému, že sponzorovaným produktům věnuje až tři čtvrtiny stránky.

Na postupnou proměnu vyhledávání na Amazonu upozornil server Recode. Analyzoval, kolik produktů při vyhledání různých typů předmětů je sponzorovaných, jakou část stránky zabírají produkty privátní značky Amazonu 365 Everyday Value a kolik skutečný výběr „obyčejných“ produktů.

Například při vyhledání cereálií se nejdříve objeví celá stránka sponzorovaných produktů. Následuje početný výběr cereálií privátní značky 365 Everyday Value, kterou Amazon získal společně s nákupem obchodního řetězce Whole Foods, a teprve poté se objeví skutečné výsledky vyhledávání. Aby se k nim člověk dopracoval, musí aktivně a dlouze posouvat stránkou. Stejná situace panuje i v mobilní verzi a u jiných typů produktů.

Klepněte pro větší obrázek
Při vyhledání slova cereal jsou v první moment vidět jen sponzorované produkty

Princip už je dnes zavedený, podobné sponzorované příspěvky se objevují i na většině internetových vyhledávačů. Co ale Amazon odlišuje, je objem a agresivita tohoto obsahu. Člověk má velice ztížené nakupování, pokud chce jen nesponzorované produkty.

Praktika nicméně existuje kvůli lidské psychice. Lidé jsou obecně líní a stejně jako často u zpráv čtou jen titulky, aniž by text otevřeli, tak mnohdy při vyhledávání nezabloudí dál jak za první zobrazenou stránku. Pro značky je tak extrémně důležité dostat se do horních pozic. V ideálním světě by se tam mohly dostat díky pozitivní zpětné vazbě na produkty (nebo SEO), ale jelikož zpoplatnit jde dnes prakticky vše, za horní pozice se platí. Jediným štěstím je, že tyto produkty musí být jako sponzorované označeny, protože jinak by šlo o skrytou reklamu.

Amazon v tomto segmentu spatřil velkou příležitost. Jen během druhého kvartálu letošního roku vzrost objem peněz utracený firmami za promované pozice na stránce Amazonu o 165 procent, jak uvádí marketingová společnost Merkle. Celkový počet zobrazení stránek sponzorovaných produktů meziročně vzrostl o pět procent.

Sama společnost se k praktice moc nechtěla vyjádřit. Uvedla jen, že neustále hledá způsoby, jak lidem ukázat co nejvíce nových produktů. Spolupracovník Amazonu Oweise Khazi dodal, že čím větším hráčem na poli reklamy se společnost stane, tím víc naruší oligopol vytvořený Googlem a Facebookem, kteří na tomto trhu hrají prim, což je podle něj pozitivní efekt.

Diskuze (9) Další článek: Zařízení určené k ochraně Země před asteroidy se již nachází ve fázi montáže

Témata článku: Google, Facebook, Amazon, Reklama, E-shopy, Produkt, Určitý typ, Jediné štěstí, Skutečný výsledek, Ideální svět, Bude, Stránka, Velký hráč, Obchodní řetězec, Skrytá reklama, Vyhledávání, Marketingová společnost, Typ produktu, Whole Foods, Celkový počet, Nový produkt, Internetový obchod, Vyhledání, Velká příležitost, Letošní rok


Určitě si přečtěte

Platby kartou se můžou rozšířit úplně všude. Jako terminál poslouží mobil
Lukáš Václavík
BankaPlacení mobilemNFC
Dostali jste nový počítač? Tohle s ním udělejte, než ho začnete používat

Dostali jste nový počítač? Tohle s ním udělejte, než ho začnete používat

** Každý nový počítač si zaslouží počáteční péči ** Odinstalujte bloatware a nezapomeňte na vhodné nastavení ** Poradíme, jak se o počítač s Windows 10 postarat

David Polesný, Stanislav Janů | 75

David PolesnýStanislav Janů
PočítačeNotebooky
Vodafonu se zhroutila kabelovka. Síť bývalého UPC má výpadky
Lukáš Václavík
VodafoneUPC
Můžete mít dvakrát rychlejší VDSL? Mapa Cetinu ukazuje, kde je dostupný bonding
Lukáš Václavík
CETINPřipojení k internetu
Chytré hodinky Honor a Huawei se zbavily největší brzdy. Naučily se instalovat aplikace
Filip Kůžel
HonorHodinkyMobilní aplikace
Elon Musk podpořil Signal jako náhradu WhatsAppu. Aplikaci okamžitě zavalili uživatelé
Markéta Mikešová
WhatsAppElon MuskFacebook
Vážně dnes ještě někdo krade Adobe? Video můžete stříhat zdarma v Resolve a fotky i vektory zvládne Affinity

Vážně dnes ještě někdo krade Adobe? Video můžete stříhat zdarma v Resolve a fotky i vektory zvládne Affinity

** Kde jsou ty doby, kdy měl skoro každý doma Photoshop ** Photoshop a Premiere Pro od kamaráda nebo z warezu ** Dnes už to nemá smysl, existuje totiž hromada laciných alternativ

Jakub Čížek | 90

Jakub Čížek
Grafický editorStřih videa
Volitelná aktualizace Windows 10 opravila několik chyb, způsobila ale další problémy
Karel Kilián
Windows UpdateAktualizaceWindows 10

Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest herních monitorů

Jak zabezpečit mobil v rukou dítěte

Radíme s nákupem grafické karty