Vyhledávání na Amazonu je zahlcené reklamami. A bude hůř

Vyhledávání na Amazonu je zahlcené reklamami. A bude hůř

Když člověk vyhledává na internetových obchodech určitý typ produktu, očekává, že na horních pozicích se objeví produkty, které mají nejlepší shodu s napsanou frází. Realita je ale taková, že se tam často objevují sponzorované produkty. Amazon už dokonce zachází do takového extrému, že sponzorovaným produktům věnuje až tři čtvrtiny stránky.

Na postupnou proměnu vyhledávání na Amazonu upozornil server Recode. Analyzoval, kolik produktů při vyhledání různých typů předmětů je sponzorovaných, jakou část stránky zabírají produkty privátní značky Amazonu 365 Everyday Value a kolik skutečný výběr „obyčejných“ produktů.

Například při vyhledání cereálií se nejdříve objeví celá stránka sponzorovaných produktů. Následuje početný výběr cereálií privátní značky 365 Everyday Value, kterou Amazon získal společně s nákupem obchodního řetězce Whole Foods, a teprve poté se objeví skutečné výsledky vyhledávání. Aby se k nim člověk dopracoval, musí aktivně a dlouze posouvat stránkou. Stejná situace panuje i v mobilní verzi a u jiných typů produktů.

Klepněte pro větší obrázek
Při vyhledání slova cereal jsou v první moment vidět jen sponzorované produkty

Princip už je dnes zavedený, podobné sponzorované příspěvky se objevují i na většině internetových vyhledávačů. Co ale Amazon odlišuje, je objem a agresivita tohoto obsahu. Člověk má velice ztížené nakupování, pokud chce jen nesponzorované produkty.

Praktika nicméně existuje kvůli lidské psychice. Lidé jsou obecně líní a stejně jako často u zpráv čtou jen titulky, aniž by text otevřeli, tak mnohdy při vyhledávání nezabloudí dál jak za první zobrazenou stránku. Pro značky je tak extrémně důležité dostat se do horních pozic. V ideálním světě by se tam mohly dostat díky pozitivní zpětné vazbě na produkty (nebo SEO), ale jelikož zpoplatnit jde dnes prakticky vše, za horní pozice se platí. Jediným štěstím je, že tyto produkty musí být jako sponzorované označeny, protože jinak by šlo o skrytou reklamu.

Amazon v tomto segmentu spatřil velkou příležitost. Jen během druhého kvartálu letošního roku vzrost objem peněz utracený firmami za promované pozice na stránce Amazonu o 165 procent, jak uvádí marketingová společnost Merkle. Celkový počet zobrazení stránek sponzorovaných produktů meziročně vzrostl o pět procent.

Sama společnost se k praktice moc nechtěla vyjádřit. Uvedla jen, že neustále hledá způsoby, jak lidem ukázat co nejvíce nových produktů. Spolupracovník Amazonu Oweise Khazi dodal, že čím větším hráčem na poli reklamy se společnost stane, tím víc naruší oligopol vytvořený Googlem a Facebookem, kteří na tomto trhu hrají prim, což je podle něj pozitivní efekt.

Diskuze (9) Další článek: Zařízení určené k ochraně Země před asteroidy se již nachází ve fázi montáže

Témata článku: Google, Facebook, Amazon, E-shopy, Reklama, Stránka, Vyhledávání, Určitý typ, Horní pozice, Stejná situace, Skrytá reklama, Letošní rok, Internetový obchod, Marketingová společnost, Obchodní řetězec, Recode, Vyhledání, Celá stránka, Lidská psychika, Jediné štěstí, Internetový vyhledávač, Ideální svět, Typ produktu, Velký hráč, Cereálie


Určitě si přečtěte

Lenovo přivezlo na IFA 2018 skutečné inovace. Tyto tři notebooky stojí za to

Lenovo přivezlo na IFA 2018 skutečné inovace. Tyto tři notebooky stojí za to

** Yoga C930 nabídne revoluční reproduktor v kloubu displeje ** Yoga Book C930 představuje zdařilý reparát podivného Yoga Booku ** ThinkPad X1 Extreme se může pochlubit extrémní výbavou v tenkém těle

Tomáš Holčík | 16

Photolemur 3: Prostě do něj přetáhnete fotky a začne se dít magie. Tedy údajně...

Photolemur 3: Prostě do něj přetáhnete fotky a začne se dít magie. Tedy údajně...

** Je lepší nabušený Photoshop, nebo program s jedním tlačítkem? ** Photolemur si myslí to druhé ** Tento fotoeditor neumí skoro nic, a přitom (skoro) všechno

Jakub Čížek | 19

Astronomové objevili daleko za Plutem objekt s extrémní dráhou. Může ukazovat na existenci planety Devět

Astronomové objevili daleko za Plutem objekt s extrémní dráhou. Může ukazovat na existenci planety Devět

** Astronomové objevili daleko za Neptunem těleso 2015 TG387 ** Okolo Slunce se pohybuje po extrémně protáhlé dráze ** Jeho dráha může ukazovat na existenci planety Devět

Petr Kubala | 10


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak vytvořit a spravovat vlastní web

Velký test herních klávesnic a DVB-T2 tunerů

Vše o formátu RAW

Vybíráme nejlepší základní desku