Vyhledávání na Amazonu je zahlcené reklamami. A bude hůř

Vyhledávání na Amazonu je zahlcené reklamami. A bude hůř

Když člověk vyhledává na internetových obchodech určitý typ produktu, očekává, že na horních pozicích se objeví produkty, které mají nejlepší shodu s napsanou frází. Realita je ale taková, že se tam často objevují sponzorované produkty. Amazon už dokonce zachází do takového extrému, že sponzorovaným produktům věnuje až tři čtvrtiny stránky.

Na postupnou proměnu vyhledávání na Amazonu upozornil server Recode. Analyzoval, kolik produktů při vyhledání různých typů předmětů je sponzorovaných, jakou část stránky zabírají produkty privátní značky Amazonu 365 Everyday Value a kolik skutečný výběr „obyčejných“ produktů.

Například při vyhledání cereálií se nejdříve objeví celá stránka sponzorovaných produktů. Následuje početný výběr cereálií privátní značky 365 Everyday Value, kterou Amazon získal společně s nákupem obchodního řetězce Whole Foods, a teprve poté se objeví skutečné výsledky vyhledávání. Aby se k nim člověk dopracoval, musí aktivně a dlouze posouvat stránkou. Stejná situace panuje i v mobilní verzi a u jiných typů produktů.

Klepněte pro větší obrázek
Při vyhledání slova cereal jsou v první moment vidět jen sponzorované produkty

Princip už je dnes zavedený, podobné sponzorované příspěvky se objevují i na většině internetových vyhledávačů. Co ale Amazon odlišuje, je objem a agresivita tohoto obsahu. Člověk má velice ztížené nakupování, pokud chce jen nesponzorované produkty.

Praktika nicméně existuje kvůli lidské psychice. Lidé jsou obecně líní a stejně jako často u zpráv čtou jen titulky, aniž by text otevřeli, tak mnohdy při vyhledávání nezabloudí dál jak za první zobrazenou stránku. Pro značky je tak extrémně důležité dostat se do horních pozic. V ideálním světě by se tam mohly dostat díky pozitivní zpětné vazbě na produkty (nebo SEO), ale jelikož zpoplatnit jde dnes prakticky vše, za horní pozice se platí. Jediným štěstím je, že tyto produkty musí být jako sponzorované označeny, protože jinak by šlo o skrytou reklamu.

Amazon v tomto segmentu spatřil velkou příležitost. Jen během druhého kvartálu letošního roku vzrost objem peněz utracený firmami za promované pozice na stránce Amazonu o 165 procent, jak uvádí marketingová společnost Merkle. Celkový počet zobrazení stránek sponzorovaných produktů meziročně vzrostl o pět procent.

Sama společnost se k praktice moc nechtěla vyjádřit. Uvedla jen, že neustále hledá způsoby, jak lidem ukázat co nejvíce nových produktů. Spolupracovník Amazonu Oweise Khazi dodal, že čím větším hráčem na poli reklamy se společnost stane, tím víc naruší oligopol vytvořený Googlem a Facebookem, kteří na tomto trhu hrají prim, což je podle něj pozitivní efekt.

Diskuze (9) Další článek: Zařízení určené k ochraně Země před asteroidy se již nachází ve fázi montáže

Témata článku: Google, Facebook, Amazon, E-shopy, Reklama, Cereálie, Vyhledávání, Internetový obchod, Stránka, Vyhledání, Whole Foods, Internetový vyhledávač, Určitý typ, Typ produktu, Velká příležitost, Ideální svět, Marketingová společnost, Letošní rok, Stejná situace, Mobilní verze, Obchodní řetězec, Jediné štěstí, Celkový počet, Celá stránka, Nový produkt


Určitě si přečtěte

Modelářský zázrak: Maketa raketoplánu Columbia, která létá jako skutečná raketa

Modelářský zázrak: Maketa raketoplánu Columbia, která létá jako skutečná raketa

** Model raketoplánu Columbia od českého konstruktéra umí i létat ** Obdivuhodný model si vzal 1600 hodin práce ** Podívejte se na fotografie ze stavby a prvního letu

Karel Jeřábek | 20

Živě z Pekingu: Otestovali jsme Velký čínský firewall a hledali dalajlámu

Živě z Pekingu: Otestovali jsme Velký čínský firewall a hledali dalajlámu

** O Velkém čínském firewallu toho byly napsány už stohy ** Vyzkoušíte jej ale až na místě ** A tak jsme vyrazili do Pekingu a začali hledat dalajlámu

Jakub Čížek, Antonín Trčálek | 60

Photolemur 3: Prostě do něj přetáhnete fotky a začne se dít magie. Tedy údajně...

Photolemur 3: Prostě do něj přetáhnete fotky a začne se dít magie. Tedy údajně...

** Je lepší nabušený Photoshop, nebo program s jedním tlačítkem? ** Photolemur si myslí to druhé ** Tento fotoeditor neumí skoro nic, a přitom (skoro) všechno

Jakub Čížek | 21

Moral machine: Už víme, zdali je lepší zabít psy, sebe nebo matky na přechodu

Moral machine: Už víme, zdali je lepší zabít psy, sebe nebo matky na přechodu

** Jak byste se sami vypořádali s tramavajovým dilematem? ** Vědci před lety spustili globální dotazník ** Nyní se pochlubili s výsledky

Jakub Čížek | 150

Portál občana už funguje. Na státní web vypadá až překvapivě použitelně

Portál občana už funguje. Na státní web vypadá až překvapivě použitelně

** Portál občana už funguje, vyřídíte na něm první požadavky ** Funkce se budou postupně rozšiřovat ** Web je docela moderní a přehledný

David Polesný | 66

Tohle tak jednou zažít: Nová vzducholoď Airlander 10 s prosklenou podlahou

Tohle tak jednou zažít: Nová vzducholoď Airlander 10 s prosklenou podlahou

** Airlander 10 nabídne plavby vzduchem v interiéru s prosklenou podlahou ** Luxusní vzducholoď byla původně vyvíjena pro vojenské účely ** Počítá se s třídenními „kochacími“ výlety za poznáním

Karel Kilián | 7



Aktuální číslo časopisu Computer

Nejlepší programy pro úpravu fotek zdarma

Externí disky pro zálohu dat

Velký test: herní notebooky

Srovnání 12 batohů