Alphabet oznámil výsledky hospodaření za první čtvrtletí. Firma utržila 68 miliard dolarů, meziročně si tak polepšila o 23 %. Čistý zisk ale klesl o 8 % na 16,4 miliardy. Společnost výrazně vzrostly náklady na provoz, a ještě k tomu oslabil YouTube.
Na něm sice pořád má dvě miliardy aktivních uživatelů, ale síť dosáhla nižších příjmů, než se čekalo. Finanční ředitelka Ruth Porat jako důvod uvádí pokles zájmů o inzerci v Evropě, což souvisí s válkou na Ukrajině. Firma navíc v Rusku přerušila veškeré komerční aktivity, což se během března také projevilo a větší vliv to bude mít ve druhém čtvrtletí. Porat uvádí, že v roce 2021 pocházelo jedno procento příjmů celého Alphabetu právě z Ruska.
Ale zpět k prvnímu kvartálu. Z oněch 68 miliard dolarů na příjmové stránce jich 61,5 pochází z reklamy. Vyhledávač přinesl do kasy 39,6 miliardy, inzerce na partnerských webech 8,2 miliardy a YouTube pak 6,9 miliardy. Velmi se dařilo Google Cloudu, který zaznamenal 5,8 miliardy (44% růst). Dalších 6,8 miliardy mají na svědomí jiné googlovské produkty. Z jeho sesterských podniků měl Alphabet jen přibližně 700 milionů dolarů, zato mu prodělaly 1,2 miliardy.