Vyhledávač od Googlu ve vašem počítači: může uspět?

Diskuze čtenářů k článku

Seki  |  28. 05. 2004 12:18

Ako dopadol spor booble  a google ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Mach  |  28. 05. 2004 00:47

Jinak na linuxu se indexuje seznam souboru uz davno, viz. locate a nikde se o tom nemluvi . Linux se vubec neumi marketingove prosazovat .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cabarak  |  27. 05. 2004 22:32

Google proti Microsoftu, to vypada na dalsi peknou valku . Nekdo by mel nastoupit za SUN .
Jinak vec je to pekna, ale trochu by me zlobilo, ze nekde bude zaindexovan seznam mych souboru a dokonce i jejich obsah .
A ten banner by byl taky dost na obtiz, ale verim ze brzy nam astalavista pomuze, ostatne tak jako vzdy .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Mach  |  28. 05. 2004 00:43

To nekde bude na tvem disku a nevim proc by ti to melo vadit, kdyz ti nevadi, ze na tom disku ty data jsou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cabarak  |  28. 05. 2004 17:55

Aha, tak ono to bude na mem disku, to sem nevedel . Ale verte jim, ze .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mato  |  29. 05. 2004 04:18

to nie je otazka ci veris, alebo nie... proste to tak bude, mozno nie ty, ale uz len tvoj kamarat o poschodie vyssie bude vediet, ci ta aplikacia posiela nieco von, alebo nie... ty si to len precitas tu na zive.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kejboard Manyjak  |  27. 05. 2004 22:10

Co sa tyka Google softwaru a umiestnenia napadnej ikony na vyhladavanie, je mozne, ze MS stihne Google predbehnut a nejake vylepsenie vo forme vyhladavaca zahrnie do SP2 pre Windows XP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stano  |  27. 05. 2004 17:28

Skusali ste niekedy vyhladavanie pomocou grep? Je to neuveritelne rychle. NiekolkoMB subor prehlada za zlomok sekundy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Mach  |  28. 05. 2004 00:41

To je pravda, ja jsem mel kdysi dumpnutej slovnik anglicko-cesky do txt souboru (byl to win slovnik a potreboval jsem ho v linuxu) a kdyz jsem potreboval neco prelozit, pouzil jsem grep. Ten txt soubor mel 8MB a grep ho projel pri nejhorsim (prvni vyhledavani, hodne obsazena pamet) do 5 s, opakovane do 1s a to prosim na notebooku, tedy pomalem disku, 486DX2/50 MHz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kobrt  |  30. 05. 2004 14:03

jenze vyhledavani v jednom velkym souboru neni zadnej problem. Problemy nastanou kdyz je potreba vyhledavat v tisici malych souborech...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Digero  |  27. 05. 2004 16:08

Super, takze pribude dalsi zbytecnost kterou musim vypinat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepak  |  27. 05. 2004 13:08

Popravde receno mi nepripada to hledani na desktopu zrovna jako kdovijak potrebna a uzitecna funkce. Drtivou vetsinu jakyhokoli vyhledavani IMHO pokryje uz prosty a jednoduchy usporadani souboru do nejaky rozumny adresarovy struktury, a na tech par pripadu, kdy to nestaci, by snad mohlo stacit normalni neindexovy prohledavani (uz proto, ze se bude hledat jen v omezenym mnozstvi souboru, ne na celym disku).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gregy  |  27. 05. 2004 13:45

nemate tak uplne pravdu. ja napriklad pouzivam wwwoffle coz je proxy ukladajici webove stranky na disk, s tim ze pri odpojeni od inetu se pouzije stranka z disku. po nekolika letech mam v teto proxy ulozeno zhruba 200tis. souboru, a s pomoci vyhledavaciho enginu je to velice dobry zdroj informaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  27. 05. 2004 14:37

Osobne takovy vyhledavac taky nepotrebuju - proc si svinit disk kdovijak velkym indexovym souborem proto, abych jednou za mesic mohl neco hledat podle obsahu? Ale ne kazdy si dokaze na disku udrzet poradek...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fikus  |  27. 05. 2004 12:18

Čekla bych, že Google udělá prohledávací a indexovací stroj jako démona na pozadí.
A když bude počítač jenom ležet, tak se program může činit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
magorko  |  27. 05. 2004 10:48

Vyhladavacich programov s indexovanim na MS Win je niekolko, staci poriadne pohladat.

Nie je to nic nove, len sa o to snazi Google.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Bleša  |  27. 05. 2004 09:56

  1. Google udělá službu vyhledávání na desktopu
  2. Microsoft stejnou službu integruje do Windows se zpožděním jednoho roku
  3. Google zažaluje Microsoft
  4. Soud nařídí MS, aby zajistil, že jeho vyhledávací služba půjde vypnout a nahradit konkurenční (třeba od googlu). Pokud nebudou právnící MS ve formě tak bude muset MS dělat Windows, ve kterých pro jistotu nepůjde nic vyhledávat.
  5. Odborníci zase začnou navrhovat, že MS musí být rozdělen na MS Windows a MS Search.
  6. Mezitím dojde k obrovskému propadu akcií Google. Mnoho lidí přijde o své investice. O Googlu se začíná hovořit v minulém čase.
  7. V médiích bude vyzdvihována genialita Warrena Buffeta, který jako jediný nenakoupil Google a díky tomu přestál další krizi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deda.jabko  |  27. 05. 2004 12:45

8. bill gates prijede do prahy, kde ho cesti novinari oznaci za otce vyhledavani

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  27. 05. 2004 13:31

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Vrazel  |  27. 05. 2004 17:04

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cabarak  |  27. 05. 2004 22:34

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaxipesFík  |  28. 05. 2004 00:39

Ad bod 2 - neudělá, už tam dávno je a říká jí IndexingServices, mj. podporuje i soundex a near search.

Od bodu 2 dál je to tudíž nesmysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomulli  |  27. 05. 2004 09:07

dobry napad, nicmene cokoliv  co mi na desktop taha reklamu proste nenainstaluju neb to nemam rad

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
redwasp  |  27. 05. 2004 12:19

No, je mozne ze pouziji stejny system jako pouziva Opera, bud se ti zobrazuje reklama, nebo zaplatis licenci. Podle me je to hodne ferova nabidka a hlavne tim ze je to vpodstate zdarma dosahnou obrovskeho rozsireni, napriklad Opera 7.5 zobrazuje kontextove Ads by Google v malem prouzku nahore, kde vubec nerusi. Navic ta technologie je hodne vymakana a opravdu nabizi odkazy "k veci".

Osobne googlu verim, protoze maji tym lidi ktery mysli "jinak" a kteri zatim vzdycky prisli s perfektni sluzbou. Troufam si odhadovat ze to bude fungovat podobne jako google deskbar, ktery je opravdu velmi povedeny a dostatecne na ocich abych ho pouzil pro kazdou kravinu na kterou narazim. Napriklad kdyz si nejsem jisty spellingem nejakeho ciziho slova, je uz pro mne pohodlnejsi CTRL+ALT+G nez startovat slovnik nebo treba Word...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ntspm  |  27. 05. 2004 09:04

Nic noveho mam i CD. Davno, 1995-1996, se o neco podobneho pokousel ve sve dobe nejlepsi portal ALTAVISTA financne ziven firmou DIGITAL (zanikl, DEC).http://www.altavista.com/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fireman  |  27. 05. 2004 07:42

Autor by se mel podivat na nejake ty utilitky k hledani na desktopech nez zacne tvrdit ze vyhledavani je zdlouhave (takovej Totalcommander se svim hledanim proleze 20GB disk behem 20 sekund (podle poctu souboru) a to je nema naindexovane). Prohledavani ve WIndows XP samozrejme je, kdyz prolezate i ZIPy.

A s tim rozsirenym vyhledavanim to teky neni tak zle... staci jen vedet po cem sahnout....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eso  |  27. 05. 2004 09:50

20 sekund - vcetne prohledavani obsahu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  27. 05. 2004 18:02

nevi co pise... urcite to nemuze byt s prohledavanim obsahu... A to jeste musi mit hodne malo souboru na disku...
Zkousel jsem v TC najit vsechny soubory .doc a nez mi to proslo 13 giga, tak to trvalo dele nez minutu.

Pokud jsem v tech 13gigach se snazil najit nejakej retezec, tak jsem to po 15ti minutach stopnul.... takze....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xoxo  |  27. 05. 2004 22:34

Firemane, je vidět, že jsi nikdy neprohledával třeba firemní data, kde je v adresářích uloženo třeba 15000 malých dokumentů. Prohledat pár takových adresářů - to dá fušku i jen při hledání podle názvu. No a co se týče prohledání podle obsahu, tak se to dá napsat taky takhle: Dnešní disky čtou rychlostí kolem 20 MB/s, čili 20 GB disk bude prohledaný za 1000 sekund - což je cca 17 minut. Ve skutečnosti ale za mnohem delší dobu (defragmentace disku,"pobíhání" hlaviček mezi soubory,...) a moc na tom nezmění ani to, že nové disky jsou rychlejší než těch 20MB/s.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kopta  |  27. 05. 2004 01:12

Wow, málem jsem ten odkaz na přidání komentáře nenašel. To je dobrý tah. Alespoň na chvilku.

Na Apple je výtečná věc. Můžete si nechat soubory na disku indexovat. Vyhledávání je pak megarychlé. Tohle jsem na Windows nenašel. Pokud tímhle směrem Google půjde, pak je to skvělá zpráva a textová reklama mně nebude vadit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nyny  |  27. 05. 2004 01:35

Ja teda nejsem zadnej odbornik, ale myslim, ze indexovani ve Windows je. Alespon ve Windows XP Pro to je urcite.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bob  |  27. 05. 2004 06:46

kde se to v XP zapina? Vychozi nastaveni urcite neprochazi index, ale soubory, coz je na 2x120Gib "zazitek"....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  27. 05. 2004 07:34

Ve WXP je to sluzba. Prave mysitko na slozku, Properties/Advenced/For fast searching, allow Indexing Service to index this folder. Mozna to potom chce jeste zapnout samotnou sluzbu, mozna se to udela automaticky. Nevim, nepouzivam. "hledani" potrebuju tak jednou za mesic, mozna mene.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JJ  |  27. 05. 2004 08:56

ta sluzba je standardne zapnuta, bylo to uz ve w2k. jenomze je na seznamu sluzeb, ktery pravidelne vypinam po instalaci w2k ci wxp

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ntspm  |  27. 05. 2004 09:08

Jenze pozor, u ceske diakritiky temer k nicemu. POZOR - navykove, vede k silenstvi. Vytvorite soubor např. .doc, zapisete urcite slovo s ceskou diakritikou a casem zadate uvedene slovo vyhledat AAA......AAAAA nikde NIC. No takze, k cemu to je?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  27. 05. 2004 09:17

Největší problém index service je v tom, že je dělaná jen na dokumenty, umí vyhledávat jen slova (vyhledávat binární kusy, regularní výrazy a podobně by asi nezvládl žádný index-service, nebo nevím, jak by se to dělalo a ale je to nejčastější důvod hledání), nezvládne to česky (a navíc asi těžko lze od toho očekávat hledání českých slov v "cesky" napsaném dokumentu a naopak tj, hledání "ceskych slov" v česky napsaném dokumentu). Navíc zdržuje, protože i přesto že má nejnižší prioritu, tak při indexaci je počítač téměř nepoužitelný.

Na vině v tomto případě ovšem není ani tak index service, jako operační systém vůbec. I když jednotlivé procesy mají priority, přístupy na disk, strategie cachování diskových IO a podobně se prioritama neřídí, takže i nízkoprioritní proces může výrazne zatížit vysokoprioritní proces, pokud jeho činností je rychle čtení souborů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor